تبلیغات

تبلیغات

پیش ‌بینی افزایش قیمت یو پی اس در سال 1402

ups1402

قیمت یو پی اس، همواره بستگی‌های به عوامل زیادی دارد و به همین واسطه هر روزه شاهد تغییرات قیمت در این سیستم‌ها هستیم! این محصول کاربردی در ایران نیز به تولید می‌رسد اما تولیدات به قدری نیست که بتواند بازار را کنترل کند و از این رو قیمت محصولات داخلی نیز معمولا متناسب با قیمت محصولات خارجی رشد می‌کند. چیزی که در خرید یو پی اس اهمیت دارد، داشتن دیدگاه روشن درباره قیمت این محصول است تا بتوان خریدی مقرون به صرفه را انجام داد.

به همین واسطه، در ادامه این نوشته قصد داریم به صورت کامل به بررسی پیش ‌بینی افزایش قیمت یو پی اس در سال 1402 بپردازیم؛ تا انتها همراه ما باشید.

قیمت یو پی اس

 

در مواجهه با افزایش قیمت، یو پی اس ایرانی تهیه کنیم یا یو پی اس خارجی

یکی از مهم‌ترین سوالات برای افرادی که خرید منبع تغذیه بدون توقف یا همان یو پی اس‌ها را دارند، این است که محصول داخلی تهیه کنیم یا محصول خارجی؟ این موضوع بیشتر از دیدگاه بررسی کیفیت معتبر است و ایرانی بودن یا خارجی بودن محصول، معیار خیلی خوبی برای تعیین قیمت یو پی اس‌ها نیست! قیمت نهایی یک یو پی اس با توجه به توان، کیفیت، امکانات و موارد دیگری تعیین می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که یو پی اس‌های داخلی، از قطعات تماما خارجی ساخته می‌شوند و به همین واسطه نوسانات ارز و کمبود‌های بازار قطعات نیز در تغییرات قیمت آنها نقش داد.

از طرفی همانطور که پیشتر گفته شد، محصولات داخلی برای اینکه در مقابل شرایط فروش یو پی اس در کشور متضرر نشوند، قیمت محصولات خود را با اختلاف کمی از قیمت نمونه مشابه خارجی به فروش می‌رسانند! به همین واسطه توصیه می‌شود در هنگام خرید و پی اس، برای بررسی قیمت کیفیت و ویژگی‌های دو محصول را در نظر بگیرید؛ نه صرفا ایرانی یا خارجی بودن محصول را.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید یو پی اس

شاید فکر کنید که تنها عامل تاثیر گذار بر قیمت خرید یو پی اس، قیمت دلار است اما موارد دیگری نیز وجود دارند که بهتر است پیش از خرید آنها را هم در نظر بگیرید. در ادامه به تشریح تمام دلایل نوسان و افزایش قیمت UPS پرداخته‌ایم.

قیمت دلار

قیمت دلار اصلی‌ترین عامل نوسان قیمت محصولاتی مانند یو پی اس‌ها است. افزایش قیمت دلار نه‌تنها شرایط واردات این دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه بر شرایط تولید داخلی نیز تاثیر گذار است که دلیل این موضوع پیشتر گفته شد. افزایش قیمت دلار می‌تواند حتی قیمت سرویس و تعمیرات این دستگاه را هم افزایش دهد.

همچنین بخوانید  آموزش دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت

افزایش قطعی برق

در هر برهه‌ای از زمان، ممکن است یک کشور با کمبود سوخت مواجه شده و قطعی‌های برق به صورت نظام‌مند شکل بگیرند. در این شرایط که معمولا پیش‌بینی نشده هم است، تقاضا برای دستگاه یو پی اس افزایش پیدا می‌کند و از طرفی عرضه قادر به پاسخ‌گویی به همه نیاز‌ها نیست و به همین جهت شاهد افزایش قیمت هستیم.

قیمت یو پی اس

 

افزایش تقاضای خرید

یکی از دلایل افزایش تقاضای خرید یو پی اس، افزایش قطعی برق بود که بیشتر آن را بررسی کردیم. اما عوامل دیگری مانند افزایش استفاده از سیستم‌های امنیتی و نظارتی و غیره نیز وجود دارند که می‌توانند منجر به افزایش تقاضای خریدار شوند. متاسفانه این موضوعات در کشور‌ ما به خوبی مورد تحلیل قرار نمی‌گیرند و بعد از افزایش تقاضا همواره شاهد کمبود عرضه هستیم.

واسطه‌ها

فعالیت واسطه‌ها در کشور ما بسیار شدید است و هر زمینه‌ای را شامل می‌شود. متاسفانه دستگاه‌های یو پی اس نیز از این واسطه‌ها در امان نیستند و خصوصا با افزایش تقاضا، همواره شاهد کاهش عرضه به صورتی مشکوک و شیطنت‌آمیز هستیم که معمولا به واسطه‌ها باز می‌گردد.

توان تولید محدود در ایران

تولید یو پی اس، امری تخصصی و هزینه‌بر است و متاسفانه شرکت‌های کمی در ایران این کار را انجام می‌دهند. البته لازم به ذکر است که یو پی اس‌ ایرانی با کیفیت مطلوبی به تولید می‌رسند اما مشکل این است که عرضه آنها به قدری نیست که پاسخ‌گوی نیازهای کشور باشد.

بهترین زمان برای خرید یو پی اس

بهترین زمان برای خرید یو پی اس معمولا پیش از شروع تابستان است! در فصل تابستان به واسطه گرم شدن هوا، مصرف برق بیشتر شده و قطعی‌های برق نیز بیشتر می‌شود و به همین واسطه هر سال بیشترین میزان خرید و فروش سیستم‌های UPS در این فصل است. بنابراین، توصیه می‌شود در ماه‌های انتهایی سال و یا در فصل بهار اقدام به خرید این دستگاه‌ها کنید.

قیمت یو پی اس

 

فروشگاه یو پی اس معتبر

برای اینکه بتوانید محصولات با اصالت و اورجینال با بهترین قیمت تهیه کنید، توصیه می‌شود به دنبال خرید از مراکز معتبر باشید. یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های یو پی اس در ایران، مجموعه بازرگانی مهندسی هانیکا است که محصولات خود را با حذف واسطه‌ها و با بهترین قیمت ممکن ارائه می‌کند. هانیکا نماینده رسمی فروش تمام برندهای داخلی و خارجی یو پی اس وجود در ایران است و می‌توانید هر محصولی از هر برند و با هر توانی را در این فروشگاه پیدا کنید. در سایت هانیکا که با همین نام است، آدرس دفاتر این شرکت وجود دارند و برای خرید یو پی اس در تهران و کرج به صورت حضوری می‌توانید به این دفتر مراجعه کنید. همچنین برای خرید آنلاین و دریافت محصول در سراسر ایران، تنها کافی است که با کارشناسان هانیکا تماس بگیرید.

همچنین بخوانید  بهترین برندهای هندزفری بی سیم کدامند؟

جمع بندی

دستگاه یو پی اس، دستگاهی ضروری تقریبا برای همه مکان‌ها با همه کاربری‌ها است! متاسفانه این محصول کاربردی در ایران با نوسانات قیمت زیادی رو به رو است و از طرفی تولیدات داخلی هم کفاف نیازهای کشور را نمی‌دهند و تولید کنندگان به ناچار مجبور به هماهنگ‌سازی قیمت‌های خود با برند‌های خارجی هستند. عواملی همچون قیمت دلار، فعالیت واسطه‌ها، رکود بازار قطعات الکترونیکی، افزایش تقاضای محصول به هر دلیل و برخی موارد دیگر می‌توانند باعث افزایش قیمت این محصول شوند.

ما در این نوشته کوشیدیم تا شرایط و عوامل افزایش قیمت یو پی اس در سال 1402 را بررسی کنیم و امید است که این موضوع برای شما مفید بود باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *