تبلیغات

تبلیغات

مشکلات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی هواوی

tavis-lcd

همهٔ گوشی‌های لمسی دارای یک صفحه‌نمایش از جنس ال سی دی هستند که ممکن است در اثر ضربه یا فشار، دچار شکستگی یا آسیب شوند. تاچ و ال سی دی هواوی جزو قطعات قابل تعویض هستند، به همین دلیل در صورت آسیب‌دیدن، به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. تعویض و تعمیر ال سی دی نیاز به تخصص و مهارت دارد، به همین دلیل حتماً باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود.

گاهی اوقات به دلایل مختلفی، کارایی گوشی‌ها بعد از تعویض تاچ و ال سی دی دچار اختلال می‌شود. این مشکلات بیشتر مربوط به صفحه‌نمایش است و نیازی نیست نگران سلامت سایر قطعات گوشی خود باشید. مشکلات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی زمانی بیشتر می‌شود که تکنسین‌ها از مهارت کافی برخوردار نباشند. یا از قطعات اورجینال استفاده نشود. اگر با مشکلات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی هواوی آشنایی ندارید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تعویض تاچ و ال سی دی

 

مشکلات رایج بعد از تعویض ال سی دی گوشی کدام است؟

بعد از تعویض تاچ و ال سی دی هواوی ممکن است افراد با مشکلاتی در گوشی خود همراه شوند. معمولاً بعد از تعویض این قطعه، افراد انتظار دارند که گوشی آن‌ها بدون هیچ‌گونه مشکلی کار کند. البته این خواسته تا حدود زیادی برآورد می‌شود، اما گاهی اوقات ممکن است اختلالاتی در عملکرد گوشی‌ها مشاهده شود. این اختلالات بیشتر مربوط به تاچ و ال سی دی هستند، به همین دلیل بعد از مشاهدهٔ آن‌ها، این دو قطعه باید بررسی شود.

ازجمله این مشکلات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پیکسل سوختگی در گوشی‌ها

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است افراد بعد از تعویض تاچ و ال سی دی هواوی با آن مواجه شوند، پیکی سوختگی است. این مشکل معمولاً به‌دلیل ضربه دیدن یا تماس مایعات با ال سی دی به‌وجود می‌آید. اگر با این مشکل در گوشی خود مواجه شدید، حتماً یا خودتان به این قطعه آسیب زده‌اید، یا تعمیرکار هنگام تعویض صفحه‌نمایش با بستن پیچ اشتباهی، باعث ضربه دیدن آن شده‌است. گاهی اوقات ممکن است تعمیرکار با ریختن چسب اضافه، باعث ایجاد این مشکل در تاچ و ال سی دی شود. برای رفع این مشکل، باید به تعمیرگاه‌های گوشی معتبر مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید مشکل گوشی شما را برطرف کنند.

  • کارنکردن تاچ

از دیگر مشکلاتی که ممکن است افراد بعد از تعویض تاچ و ال سی دی هواوی با آن مواجه شوند هنگ کردن تاچ گوشی است. اختلال در عملکرد این قطعه باعث می‌شود که گوشی هنگ کند. شایان ذکر است که هنگ کردن گوشی می‌تواند دلایل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری داشته باشد.

همچنین بخوانید  تنوعی از بازی های ps4  و ps5 در سایت گیم سنتر

در برخی موارد، با نصب برخی از برنامه‌های مخرب، گوشی‌ها هنگ می‌کنند. در این صورت باید تمامی نرم‌افزارهای مخرب حذف شوند. چنانچه مشکل با حذف نرم‌افزارها هم برطرف نشد، باید سخت‌افزار مورد بررسی قرار بگیرند.

تاچ یک قطعهٔ بسیار حساس است و به همین دلیل کوچک‌ترین ضربه به آن آسیب می‌رساند. گاهی اوقات ممکن است تعمیرکار در حین تعویض به آن آسیب برساند.

تعویض تاچ و ال سی دی

 

  • بیرون‌زدن نور از کنارهٔ ال سی دی

گاهی اوقات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی هواوی، ممکن است یک نور لایت از کناره‌های گوشی بیرون بزند. این مشکل به چند دلیل ممکن است اتفاق بیفتد. ازجمله دلایل آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱. کج‌شدن قاب یا بدنهٔ گوشی:

گاهی اوقات در اثر ضربه دیدن گوشی‌ها، قاب یا بدنهٔ گوشی نیز دچار آسیب می‌شود، به همین دلیل ال سی دی به‌خوبی روی قاب قرار نمی‌گیرد و از کنارهٔ آن یک نور لایت بیرون می‌زند. در این مواقع باید قاب گوشی نیز تعویض شود.

۲. بادکردن باتری:

باتری برخی از گوشی‌ها در اثر ضربه دیدن ممکن است متورم شوند. در این صورت باتری باعث هل‌دادن ال سی دی به جلو می‌شود، به همین دلیل ممکن است نوری از کناره‌های آن به بیرون درز پیدا کند. برای رفع این مشکل، باید باتری تعویض شود.

۳. اشتباه تعمیرکار:

معمولاً برای چسباندن ال سی دی روی گوشی، از یک چسب مخصوص استفاده می‌کنند. چنانچه تعمیرکار از چسب کمی استفاده کرده باشد یا چسب قبل از قرارگرفتن ال سی دی روی گوشی خشک شده باشد، این مشکل به‌وجود می‌آید، به همین دلیل بهتر است برای تعویض تاچ و ال سی دی، به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه شود.

خرید تاچ و ال سی دی گوشی هواوی

اگر تاچ و ال سی دی گوشی هواوی تان آسیب جدید دیده باشد، نیاز به تعویض پیدا می‌کند. در این شرایط نیاز به خرید تاچ و ال سی دی گوشی هواوی جدید است. برای این‌که کیفیت و کارایی گوشی‌ها بعد از تعویض این قطعه کاهش پیدا نکند، بهتر است از ال‌سی‌دی‌های فابریک و اصل استفاده شود. ممکن است برخی از تعمیرگاه‌ها به‌دلیل ارزان‌تر بودن ال‌سی‌دی‌های فیک، از آن‌ها استفاده کنند. در این صورت گوشی بعد از تعویض، با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد، زیرا همهٔ فعالیت‌های قابل‌انجام با گوشی از طریق صفحه‌نمایش انجام می‌شود، ازاین‌رو کیفیت این قطعه کارایی گوشی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

تعویض تاچ و ال سی دی

 

نکات مهمی که هنگام تعویض ال سی دی باید به آن‌ها توجه کنید

برای این‌که با مشکلات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی هواوی مواجه نشوید، بهتر است برای تعمیر گوشی خود به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید. همچنین قبل از این‌که گوشی خود را از تعمیرکار تحویل بگیرید، به‌خوبی آن را تست کنید و عملکرد آن را امتحان کنید. در صورتی که متوجهٔ کوچک‌ترین مشکلی در عملکرد گوشی خود شدید، آن را با تعمیرکار در میان بگذارید. اگر گوشی شما تازه‌تعمیر است، از واردکردن فشار زیاد به صفحه‌نمایش خودداری کنید تا چسب آن به‌خوبی خشک شود. در غیر این صورت، ممکن است چسب به قسمت‌های داخلی نفوذ کند و عملکرد گوشی را مختل نماید.

همچنین بخوانید  با پس انداز چگونه پولدار شویم؟ | گوشی قسطی

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگویم که تاچ و ال سی دی جزو قطعات قابل تعویض گوشی هواوی هستند. این قطعات را بعد از آسیب‌دیدن، با یک قطعهٔ جدید تعویض می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است در اثر تعویض آن‌ها، عملکرد گوشی با مشکلاتی مواجه شود. این مشکلات معمولاً در اثر آسیب به تاچ یا ال سی دی یا اشتباهات تعمیرکار رخ دهند، به همین دلیل برای تعویض این قطعه، حتماً باید از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفته شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *