تبلیغات

تبلیغات

آجیل برشته‌​ی پودری چیست و چگونه درست می​‌شود؟

ajilbreshtepowdri

​آجیل برشته‌​ی پودری چیست و چگونه درست می​‌شود؟

آجیل متشکل از مجموعه‌​ای از خشکبار و مغز دانه‌​ها است. تحقیقات بسیاری تأثیر مثبت خوردن انواع آجیل به‌​صورت روزمره را در سبک زندگی سالم اثبات می​کند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آجیل، مخلوط آجیل برشته پودری و فواید بی​‌شمار آن آشنا کنیم.

​آجیل برشته‌​ی پودری چگونه درست می‌​شود؟

آجیل پودری نوعی آجیل است که لایه‌​ای پودر مانند نمک روی آن وجود دارد. آجیل برشته​‌ی پودری همان​طور که از اسم آن مشخص است، آجیل برشته شده‌​ای است که به همین روش از نمک آرد مانند بسیار نرم و لطیف روی آن استفاده شده است. آجیل پودری در​واقع از آجیل​‌های عربی به حساب می​‌آید و تمایز آن با آجیل​‌هایی که ما استفاده می‌​کنیم فقط در بافت نرم و پودر مانند نمک است که طعم خوشایند​تری به آن می‌​دهد.

حتماً تا به حال آجیل​‌هایی را که نمک روی آن​ها مانند آرد پخش شده است، دیده‌​اید. به این نوع آجیل، آجیل آردی هم می​‌گویند. این آجیل​‌ها یکی از خوشمزه‌​ترین انواع آجیل در بازار هستند و طرفداران بسیاری دارند.

درباره​ی آجیل عربی

جالب است بدانید که آجیل عربی در سال​‌های دور از ایران به​‌صورت بسته​‌بندی​‌شده به کشور​های عربی صادر می‌​شد و ایرانیانی که به این کشور​ها سفر می‌کردند این آجیل را به‌​عنوان سوغات و به اسم آجیل عربی به ایران می​‌آوردند.

مغز​های موجود در آجیل پودری

در این نوع آجیل مغز​های مختلفی می​‌تواند وجود داشته باشد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. با این وجود پسته‌​ی پودری و بادام پودری در بین مردم پرطرفدارترند.

درباره‌​ی آجیل برشته یا همان بو داده

آجیل​‌ها را برای بهبود طعم، عطر و داشتن بافت ترد، بو می​‌دهند. آجیل را با استفاده از روش حرارت خشک بو می​‌دهند. پسته را گاهی با پوست برشته می​‌کنند اما اکثر آجیل​‌ها بدون پوست برشته می​‌شوند.

آجیل را می​‌شود به دو روش با روغن یا بدون روغن تفت داد. برخی از افراد معتقدند هضم کردن آجیل خام دشوارتر است به همین دلیل آجیل برشته را ترجیح می‌​دهند ولی باید دانست که آجیل برشته نیز ممکن است مضراتی داشته باشد و درصدی از مواد مغذی آن در پروسه‌​ی بو دادن از دست می​‌رود. همچنین آجیل بو داده چربی و کالری بیشتری نسبت به آجیل خام دارد.

نکاتی درباره​ی خرید و نگهداری آجیل پودری

همانطور که می​‌دانید برای‌خرید آجیل ابتدا باید از فروشگاه مورد نظر خود مثلا فروشگاه اینترنتی آجیل بارجیل! بارجیل اطمینان حاصل کنید، چرا که نگهداری از آجیل پودری به دلیل نوع خاص نمکی که روی آن قرار گرفته حساسیت بیشتری را طلب می​کند. به همین دلیل از اعتبار فروشگاه اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که هم مغز​ها تازه هستند و هم حساسیت لازم در نگهداری از آن​ها لحاظ شده است.

همچنین بخوانید  تعویض موتور یخچال توشیبا و مجیک و کنوود

بعد از خریداری نوبت شماست که در نگهداری از آجیل​ه‌ای پودری دقت کنید. حتماً آجیل را در ظرف در بسته‌​ای که هوا به آن نفوذ نکند نگه دارید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین بهتر است آن را در فریزر یا یخچال بگذارید. این نکات در شرایطی که شما در منطقه‌​ای مرطوب زندگی می​‌کنید حائز اهمیت بیشتری است. در صورت رعایت کردن این موارد می‌​توانید با خیال راحت تا مدت طولانی آن​ها را نگه دارید دون آن​که طعم و کیفیت‌شان تغییر کند.

فواید آجیل و میزان مصرف آن در ایران

در حال حاضر خرید آجیل در ایران برای مردم بسیار چالش​‌برانگیز است، افزایش قیمت بسیار زیاد آجیل توانایی درصد بسیاری از مردم را برای خرید این محصولات پایین آورده است. این در حالی است که در سنت ایرانیان آجیل برای پذیرایی در اعیاد و مناسبت‌​ها مثل عید نوروز و شب یلدا همیشه جایگاه ویژه‌​ای داشته است اما هر سال این جایگاه رو به افول می​رود و مردم بیشتر آن را از زندگی روزمره​ی خود حذف می​‌کنند.

با همه‌​ی این تفاسیر نباید فواید بسیاری را که مغز​ها در رژیم غذایی ایفا می‌​کنند، نادیده گرفت. متخصصان تغذیه همیشه در برنامه‌​های غذایی خود مغزها را لحاظ می‌​کنند و به عنوان یک میان‌وعده​‌ی بسیار پر فایده از آن نام می​‌برند.

فواید

آجیل برشته پودری مخلوط خواص بسیاری دارد. این محصول برای تنظیم حجم و فشار خون و کاهش کلسترول خون مفید است. آجیل در بهبود عملکرد سلول​‌های مغز، جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 نیز تأثیر دارد. افراد ورزشکار در رژیم غذایی خود از انواع مغز​ها استفاده می​‌کنند.

بهتر است آجیل را برای کودکان و نوجوانان جایگزین تنقلات مضر کنید. مغز​ها برای بانوان باردار یا شیرده نیز بسیار توصیه می‌​شود، همچنین این محصول برای افرادی که به دنبال کاهش وزن اصولی هستند. یک میان وعده کامل به حساب می​‌آید. آجیل مخلوط بهتر است در برنامه غذایی افراد گیاه​خوار یا خام‌گیاه​خوار نیز گنجانده شود.

کلام آخر

کلام آخر اینکه با وجود هزینه‌​ی سنگینی که تهیه​‌ی مغز​ها ممکن است برای شما در پی داشته باشد، آن را از برنامه‌​ی غذایی خود و افراد خانواده​‌تان حذف نکنید و اگر تاکنون آجیل برشته​​‌ی پودری را امتحان نکرده‌​اید، پیشنهاد ما به شما این است که از آن غافل نشوید، تنها یک بار خوردن این نوع از آجیل کافی است تا دیگر نتوانید از طعم لذت​‌بخش آن بگذرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *