تبلیغات

تبلیغات

طراحی فضای کار و اداری مینیمال

minimal-office

طراحی فضای کار و اداری مینیمال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ از آن جایی که دغدغه بسیاری از مدیران و کارفرمایان داشتن یک فضای اداری ساده، بدون پیچیدگی و تجملات است سؤال ذکر شده یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سؤال‌های اکثر مدیران شرکت‌های اداری و مدرنی که قصد دارند یک فضای کار مینیمال و ساده و در عین حال شیک ایجاد کنند به حساب می‌آید.

منظور از طراحی به سبک مینیمالیست در زمینه دکوراسیون داخلی، یک طراحی بسیار ساده، مدرن و البته شیک و اینکه چگونه از فضای موجود بهترین بهره را ببریم است به عبارتی دیگر طراحی فضای اداری مینیمال به معنای بهترین استفاده از فضای موجود با حداقل لوازم در جهت ساده‌تر کردن فضای اداری می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی فضای کار و اداری مینیمال و مبل مینیمال با ما همراه باشید.

درصوتی که علاقمند هستین با این سبک مبلمان بیشتر آشنا بشین به صفحه معرفی مبل راحتی مینیمال مراجعه نمایید

طراحی مینیمالیستی فضای اداری

مینیمال یک واژه شناخته شده و پر کاربرد در زبان لاتین است که معنا حداقل می‌دهد. اما معنی این حداقل یا همان مینیمال در زمینه دکوراسیون دقیقاً چیست؟ معمولاً افرادی که با سبک طراحی مینیمالیستی آشنایی دارند کاملاً با مفهوم نام و سبک آن آشنا هستند. این نوع طراحی با ساده گرایی موافقت دارد. در واقع کسانی که طرفدار این سبک دکوراسیون هستند معتقد‌اند که زیبایی در سادگی است.

اما طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال چیست؟ امروزه برای چیدمان و انتخاب وسایل از سبک‌های متنوعی استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که هر فضایی دکوراسیون و تم مخصوص خود را نیازمند است برای مثال فضا‌های اداری لازمه دقت بیشتری در طراحی دکوراسیون دارد. این فضا باید به طوری طراحی شود تا تمرکز افراد را به هم نزند و باعث حواس پرتی آن‌ها نشود.

متخصصان دکوراسیون بر این باوراند که سبک مینیمالیستی بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون اداری شرکت‌ها به حساب می‌آید. این سبک از تجملات بیش از حد و پیچ و تاب‌های خاص و جزئیات بسیار دور است. این سادگی طرح، رنگ، عدم زوایای چالش برانگیز به حفظ تمرکز و انتقال آرامش بیشتر به افراد کمک می‌کند به گونه‌ای که ثابت شده است که در چنین فضا‌هایی میزان خلاقیت کارمندان نسبت به قبل چند برابر افزایش می‌یابد.

در صورتی که فضای اداری خود را به شکل مینیمال انتخاب کرده باشید، می‌توانید فضا‌ها را به کمک پارتیشن اداری با طرح‌های ساده از هم تفکیک کنید.

در طراحی مینیمالیستی از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

استفاده از چند رنگ که در ادامه به معرفی آن‌ها به طور کامل خواهیم پرداخت در طراحی مینیمالیستی بسیار رایج است و به شدت توصیه می‌شود. همان طور که گفتیم در سبک مینیمال همیشه از ساده‌ترین و بی‌پیچ وتاب‌ترین وسایل و چیدمان استفاده می‌شود. اما اینکه از چه رنگ‌هایی در این سبک استفاده می‌شود باید بگوییم که برای این سبک غالبا یا همیشه از رنگ‌های خنثی و چشم نواز استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید  کار تیمی چیست — مزایای کار تیمی و عوامل موثر در موفقیت

در کل تمرکز این سبک روی رنگ‌هایی است که نه حس گرما به محیط می‌‎رسانند و نه حس سرما؛ همچنین اثری روی رنگ‌های دیگر ندارند اما به راحتی می‌توانند در کنار رنگ‌های دیگر قرار بگیرند و با آن‌ها هماهنگ شوند.

اداری مینیمال

 

در دسته‌بندی رنگ‌ها، سفید، خاکستری، طوسی، دودی، نقره‌ای، بژ و کرم، شنی و رنگ‌های هم‌خانواده با این‌ها جزء رنگ‌های خنثی هستند که می‌توانید در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. البته برای زیبایی بیشتر و یا در آمدن از حالت یکنواختی می‌توانید در کنار این رنگ‌ها از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کنید. اما باید حواس‌تان باشد که در این کار زیاده روی نکنید.

برای مثال اگر مبلمان اداری شما طوسی رنگ باشد، می‌توانید از کوسن‌هایی با طرح ظریف که رنگ زرد روی آن کار شده باشد، استفاده کنید. با این کار در کنار رنگ طوسی که رنگ خنثی است، یک رنگ گرم در دکوراسیون خود استفاده کرده‌اید که موجب جذابیت بیشتر آن شده است.

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون مینیمال

سبک مینیمال برای دکوراسیون فضا‌های کوچک بهترین گزینه است. فضا‌هایی که با وسایل و چیدمان ساده و بدون جزئیات خود از رنگ‌های ساده و روشن تبعیت می‌کنند. جالب است بدانید که رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر و باز‌تر نشان دادن فضا می‌شود. اگر دقت کرده باشید غالبا فضا‌هایی که با رنگ روشن چیده شده‌اند، دلباز‌تر به نظر می‌رسند و همین موضوع باعث می‌شود که حس کنیم متراژ فضا‌ها از متراژ واقعی آن‌ها بیشتر است. نورگیر بودن فضا موضوعی است که برای افرادی که خواستار خرید ملک یا دفتر کاری جدیدی هستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون نور است که نقش بسزایی در زیبایی فضا ایفا می‌کند. نور خورشید هم نیاز شما را به نور مصنوعی کم می‌کند و هم حس مثبت در فضا ایجاد می‌کند. البته افرادی که با نور در فضا مشکل داشته باشند، چندان طرفدار این سبک نمی‌شوند. وجود نور در این سبک یکی از لازمه‌های آن است. معمولاً یک گلدان ‌ایستاده با برگ‌های پهن به این فضا زیبایی خاصی می‌دهد.

یک گلدان سفید یا خاکستری رنگ با دکوراسیون شما هماهنگ می‌شود و جلوه خاصی به آن می‌دهد. برای طراحی دکوراسیون مینیمال لازم نیست وسایل عجیب و غریب خریداری کنید. مبلمان ساده با پارچه‌های یک دست، میز‌های تک رنگ، پرده‌ها و پارتیشن‌های بدون پیچیدگی خاص و… ویژگی‌های یک سبک مینیمال است. شک نکنید این فضا مورد پسند همه کارکنان قرار می‌گیرد.

اداری مینیمال

 

مبلمان اداری مناسب

با وجود اینکه دکوراسیون اداری مینیمال تأکید زیادی بر کمینه گرایی دارد، تمام دفتر‌های کاری به چند مورد وسایل ضروری از جمله مبلمان اداری مناسب نیاز دارند. توجه داشته باشید که در هنگام خرید مبل مینیمال اداری برای حفظ تناسب و هماهنگی میان وسایل و فضا باید نکته‌ای را حتماً به خاطر داشته باشید. مبلمان شما باید از طرح‌های بسیار ساده و مینیمال برخوردار باشد و تا جایی که ممکن است فضای کمتری را اشغال کند. رنگ مبل مینیمال مخصوص دفاتر اداری و کاری باید با فضا و وسایل هماهنگ باشد.

مبل مینیمال، همونطور که از اسمش مشخص هست بیشتر مناسب فضاهای کوچک و خونه های نقلی هست که علاقمند به سبک های مدرن و ساده هستند! البته که مبل سبک مینیمال فقط برای خانه های کوچک نیست و در فضاهای بزرگ هم میتونه استفاده بشه؛ حتی میتونه در کنار مبل های دیگه قرار بگیره و بصورت ترکیبی در دکوراسیون و دیزاین منزل استفاده بشه.

سخن پایانی

همچنین بخوانید  دانلود همراه بانک و اینترنت بانک سپه ، رسالت ، تجارت ، ملت و ...

از آن جایی که دغدغه بسیاری از مدیران و کارفرمایان داشتن یک فضای اداری ساده، بدون پیچیدگی و تجملات است در این مطلب سعی کردیم به ساده‌ترین شکل ممکن و به طور کامل و دقیق درباره طراحی فضای کار و اداری مینیمال صحبت کنیم و اصول اجرا و پیاده‌سازی آن را توضیح دهیم. در صورتی که شما هم در ارتباط با این شیوه از طراحی تجربه‌ای دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

درصورتی که قصد خرید انواع مبلمان های مدرن یا دیگر انواع از جمله مبل مینیمال، مبل سلطنتی، مبل کلاسیک، مبل استیل و … رو دارین، فروشگاه های آنلاینی وجود دارند که با مراجعه به اونها میتونین انواع مختلف مبلمان رو بصورت آنلاین مشاهده کرده و خرید رو انجام بدین؛ از جمله این وبسایت ها میتوان به فروشگاه دیجیکالا، ترب، آف دکور، مبلمان باروس، فروشگاه مبلمان سوفاداتیس، westelm، urbanladder، فروشگاه مبل و میز و فروشگاه ایرانمیز اشاره کرد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *