تبلیغات

تبلیغات

سیمان پاکتی یا فله؟ کدام بهتر است؟

ciment1

سیمان پاکتی یا فله؟ کدام بهتر است؟ سوالی که برای پاسخ دادن به آن باید به سوالات زیاد دیگری پاسخ داد. سیمان یکی از کاربردی ترین مصالح ساختمانی است که به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و عملکرد عالی تاثیر زیادی در کیفیت سازه ها دارد. اهمیت این متریال به گونه ای است که کارخانه های زیادی در زمینه تولید آن فعالیت های گسترده ای دارند چرا که در سال های اخیر با به کار گیری روش های متفاوت امکان ساخت و تولید نمونه های متفاوت از این متریال فراهم شده است. اینکه سیمان چه کاربرد هایی دارد و بهتر است خرید آن به صورت فله ای باشد یا پاکتی مهم ترین مطالبی هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سیمان و انواع آن

 

سیمان پاکتی

همانطور که عنوان شد سیمان یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی است که نقش استراتژیکی زیادی در سازه های ساختمانی دارد. استفاده از مواد اولیه در تولید این متریال سبب شده که قابلیت های متفاوتی داشته باشد، در واقع فرایند پیشرفت و تکامل این ماده امکان استفاده از لحظه آغاز پروژه تا ساعات پایانی را برای افراد فراهم می‌کند چرا که مدل‌ های متفاوتی از انواع سیمان در بازار موجود هستند.

هر یک از زیرمجموعه های سیمان قابلیت های متفاوتی دارند، برخی برای پی ‌ریزی و بتن ریزی استفاده می‌شود، برخی در ساختن بنا و مواردی دیگر در ایجاد نمای اصلی ساختمان که همگی به نوعی اهمیت ایم مصالح را به نمایش میگذارند.

سیمان پاکتی یا فله ای بخریم؟در پاسخ به این سوال باید به حجم پروژه اشاره کرد اگر قصد انجام پروژه های بزرگ مثل ساخت و ساز برج ها و مجموعه های مسکونی و تجاری، ساخت پل ها و موارد مشابه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ خرید سیمان به صورت فله ای بروید. این در حالی است که برای ساخت تک واحدهای مسکونی یا مغازه های کوچک خرید سیمان پاکتی ایده آل تر خواهد بود.

توجه داشته باشید که انواع سیمان به صورت فله ای و پاکتی به بازار عرضه می شود و شما می توانید هر مقدار که نیاز دارید را خریداری کنید. برخی افراد در زمان خرید سیمان این سوال را از فروشنده می پرسند که آیا کیفیت سیمان فله یا پاکتی با هم متفاوت است؟ کدام محصول مرغوب است و مقاومت بهتری دارد؟

توجه داشته باشید که این متریال به صورت یکسان و بر اساس یک پروسه تولید می شود و هیچ تفاوتی بین کیفیت و مرغوبیت این دو نوع سیمان وجود ندارد. البته تنها تفاوت بین آن ها در نحوه بسته بندی و فروش است. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید قیمت این محصولات است که معمولا قیمت سیمان پاکتی به دلیل تقاضای بیشتر روند ثابتی را طی می کند این در حالی است که سیمان فله ای با تغییرات قیمتی زیادی همراه است.

همچنین بخوانید  مالیات حقوق سال ۱۴۰۲

نحوه فروش سیمان پاکتی و فله ای

 

سیمان پاکتی

اهمیت سیمان در ساخت و ساز به گونه‌ای است که تمامی پروژه ها از زمان بتن ریزی تا لحظه نماکاری ساختمان نیاز به این متریال دارند همین امر سبب شده که قیمت آن در اقتصاد تاثیر گذار باشد. از پرکاربردترین نوع سیمان ها می توان به سیمان سفید و سیمان سیاه اشاره کرد که خرید آن ها به صورت پاکتی و فله ای امکان پذیر است.

اهمیت سیمان سفید و سیمان سیاه در ساخت و ساز سبب شده که این متریال با قیمت های متفاوت به فروش برسند، البته کارخانه های تولید کننده برای رفاه حال بیشتر مشتریان این محصول را به صورت فله ای و پاکتی تولید و آماده فروش می کنند.

معمولا از سیمان سیاه برای ساخت دیوار، سقف و.. استفاده می شود و به دلیل داشتن مواد اولیه با کیفیت مقاومت سازه را به حداکثر می رساند. این درحالی است که سیمان سفید تنها برای نمای ساختمان و زیباسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به سایر سیمان ها به حجم کمتری از آن در ساختمان سازی نیاز دارید و همین امر سبب شده که فروش سیمان پاکتی سفید به نسبت نوع فله آن خیلی بیشتر باشد.

خرید سیمان سفید پاکتی به دلیل حجم کم تر مزایای زیادی را به همراه دارد که از مهمترین آن می‌توان به خرید بر اساس مقدار مورد نیاز اشاره کرد چرا که انواع سیمان پاکتی در وزن های مختلفی به بازار عرضه می شود. البته برای پروژه های کوچک مانند ساخت خانه های ویلایی یا خانه های کوچک مثدار سیمان سیاه مورد نیاز هم چندان زیاد نیست و می توانید آن را به صورت پاکتی سفارش دهید.

در مقابل سیمان سفید فله ای قرار می گیرد که برای بتن های از پیش ساخته یا از پیش تنیده ، ساخت دوغاب، ملات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد در واقع سیمان سفید فله ای کاربرد های گسترده ای را در بر میگیرد که خرید آن مزایای زیادی را به همراه دارد و از مهم‌ترین و آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از پارگی کیسه های سیمان

تضمین کننده کیفیت سیمان با مشاهده آنی

قابلیت ماندگاری بیشتر به نسبت سیمان پاکتی

امکان انبار در سوله هایی که عایق رطوبتی دارند

حمل و نقل با ماشین و عدم نیاز به نیروی انسانی

خرید سیمان سیاه فله ای برای پروژه های بزرگ مثل ساخت مجتمع های مسکونی و تجاری، کانال های فاضلابی، پل ها و… مناسب است که قیمت آن بر اساس نرخ درج شده در سازمان بورس کالا قابل رویت است.

همچنین بخوانید  بهترین دانشگاه های ایران در رشته عمران بر اساس رتبه جهانی

جمع بندی

سیمان پاکتی یا فله ای کدام بهتر است؟ سوالی کلی درباره خرید این متریال که پاسخ های زیادی را در بر میگیرد. برای پاسخ دادن به این سوال باید سوالات زیاد دیگری را نیز بپرسید، اینکه حجم سیمان مورد نیاز شما چقدر است و چه مقدار بودجه برای خرید این محصول در اختیار دارید، چه میزان سیمان از هر نوع سیمان موجود در بازار نیاز دارید و سوالاتی از این قبلی که تاثیر زیادی در خرید شما خواهد داشت.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *