تبلیغات

تبلیغات

مزایای استفاده از شماره شبا برای انتقال وجه

156207735646047600

یکی از موضوعاتی  که ذهن اغلب کاربران را درگیر خودش کرده مربوط به شبا هست. مطمئنا برای رفع ابهام یا از کسی پرسیدن یا تو اینترنت جستجوش کردن.

اصطلاح شماره شبا در طی سالیان گذشته در سیستم بانکی ایران رواج پیدا کرده و خیلی از ما بدون این‌که اطلاعات چندانی درباره‌ی شبا داشته باشیم ازش استفاده می‎کنیم.

پس اگه تو هم می‎خوای از شماره شبا و موضوعات وابسته به شبا اطلاعات به‎دست بیاری، حتما تا انتهای مقاله همراه من باش.

هنگام انجام تراکنش با شماره شبا، نیاز به وارد کردن چه اطلاعات است؟

همین ابتدای کار خیالتون رو راحت می‌کنم؛ نیاز به وارد کردن هیچ اطلاعاتی نیست! خیلی راحت و بدون سختی می‌تونید کارهای بانکی خودتون رو با داشتن شماره شبا انجام بدین.

 

اما چرا به هنگام انجام تراکنش با شماره شبا نیاز به دادن اطلاعات دیگری نیست؟

چون شماره شبا خودش به عنوان یه کد مخصوص دربردارنده ی اطلاعت هست. این شماره منحصربه‎فرد، بخشی از اطلاعات مربوط به حساب بانکی یک شخص، هم‌چون شماره حساب، نام بانک ، نوع حساب، و نام کشور رو درون خودش جا داده.

به همین دلیل به هنگام انجام تراکنش های بانکی با شماره شبا، دیگر نیازی به وارد کردن این اطلاعات نیست.

باید توجه کنید«شبا» جایگزین شماره حساب‌های فعلی نیست؛  بلکه به عنوان یک شماره استاندارد و خصوصی در کنار آن‌ها قرار می‌گیره. شما برای هر حسابی که دارید، می‌تونید یک «شبا» برای انواع حساب‌ها مانند جاری، سپرده، تسهیلات و نظایر آن در نظر داشته باشید. اینگونه از مزایای شماره شبا هم بهره‌مند می‌شید.

 

چرا افراد انتقال وجه از طریق شماره شبا را به سایر روش‎ها ترجیح میدن؟

نگران نباشید، این تنها سوال شما نیست. برای همین سعی کردیم خیلی مفید و مختصر جواب این سوال رو به شما بدیم.

پاسخ این سوال رو میتونیم در مزایای انتقال وجه از طریق شماره شبا بانک صادرات پیدا کنیم. ادامه  مقاله رو برای یافتن پاسخ حتما بخونین :

  • در حواله‌هایی که طی آن از «شبا» استفاده می‌شه، نیاز به دونستن، ثبت و کنترل هیچگونه اطلاعاتی نیست. اطلاعاتی نظیر نام بانک، شماره حساب، نام یا کد شعبه، نوع حساب و درگیری با کدهای مختلف و گوناگون ندارید. همانطور که قبلا گفتیم تمامی این داده‎ها در «شبا» وجود داره.
  • امنیت انتقال وجه با شماره شبا بسیار بالاست. اگه شما به صورت اشتباه یک یا چند رقم از شماره شبای مورد نظرتون رو اشتباه وارد کنید جای نگرانی ندارید.

احتمال اینکه یه حساب خیلی مشابه به اون شماره وجود داشته باشه، بسیار پایینه. جدا از این مورد، اغلب اوقات با وارد کردن حتی یک رقم اشتباه، سیستم پیام خطا رو به ما اطلاع میده.

همچنین بخوانید  بهترین مرکز برای خرید گوسفند زنده با قیمت ارزان

به همین جهت امکان واریز وجه به حساب شخص دیگر به صورت اشتباه، در این فرایند تقریبا غیر ممکنه!

 

  • شماره شبا امنیت بالایی داره. این امنیت احتمال برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، به وسیله شماره شبا رو صفر می‎کنه.

چون از شماره شبا، فقط برای دریافت و واریز پول استفاده میشه. این‏گونه امکان برداشت پول از حساب بانکی با شماره شبا وجود نداره.

  • شماره شبا این امکان رو به شما میده، تا پرداخت وجه بیش از ۳ میلیون تومان رو از طریق سامانه های حواله الکترونیکی انجام بدین.

با توجه به مزیت‌های گفته شده، دیگه دلیلی برای عدم استفاده از شماره شبا برای انتقال وجه نمیمونه! اما اگه هنوز شماره شبا رو نداری، میتونی به استعلام مراجعه کنی و در کمترین زمان ممکن، با وارد کردن شماره کارت یا شماره حساب، شماره شبا رو دریافت کنی!

 

 

آیا شماره‌ شبا با شماره حساب و شماره کارت متفاوت است؟

شماره حساب

شماره حساب شماره شناسایی  افراد در بانک دارای حساب می‌باشه. این شماره برای انتقال وجوه داخلی بین حساب های یک بانک کاربرد داره. تمامی حساب ها اعم از حساب های حقوقی و حقیقی، سرمایه گذاری های جاری و سپرده ها دارای شماره حساب هستند.

شماره شبا

هر شماره حساب دارای یک شماره شبا منحصر به خودش است. این شماره انتقال پول بین بانکی را تسهیل کرده.

شماره کارت

این کارت عموماً، فقط مختص حساب های جاری و حقوقی نیست. شماره کارت تنها برای حساب های سپرده شخصی کوتاه مدت صادر می‌شه. شماره کارت در سیستم بانکی ایران منحصر به فرد بوده و برای انتقال بین بانکی نیز قابل کاربرده. شماره کارت برخلاف شماره حساب و شماره شبا  تاریخ انقضا داره و منقضی میشه.

 

شبای بین‌المللی چیست ؟

خوبه که بدونید شبا فقط کاربرد داخلی نداره. «شبا» در مبادلات بین‌المللی نیز کاربرد بسیار مهمی داره. این شماره بر اساس استاندارد IBAN، مخفف International Bank Account Number، ایجاد شده.

در حال حاضر شماره شبا در بسیاری از کشورهای جهان، به عنوان استاندارد شماره حساب بانکی مورد استفاده قرار می‌گیره.

«شبا»ی بین‌المللی با افزودن IR به «شبا»ی داخلی ساخته می‌شه. این شبا می‌تونه در مبادلات بین‌المللی بهره‌وری و سرعت عملکرد را بهبود ببخشه.

در انتها اگر قصد انتقال وجه از طریق شماره شبا رو دارید، یا برای سایر کارها نیاز دارید که این کد رو داشته باشید، تنها کافیه به سایت استعلام یه سر بزنید.

با وارد کردن شماره کارت یا شماره حساب بانکی، شماره شبا رو خیلی زود دریافت می‎کنید.

همچنین بخوانید  چگونه هندزفری بیسیم را به ساعت هوشمند متصل کنیم؟

سایت استعلام  از سامانه های آنلاین و معتبر در کشوره که شما به سادگی و بدون دردسر می تونید با وارد کردن شماره حساب یا شماره کارت مورد نظر در این سامانه، شماره شبای بانکی‌تون رو دریافت کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *