تبلیغات

تبلیغات

نحوه رسیدن به اهداف مارکتینگ شرکت با تبلیغات در گوگل

g-ads

در گذشته در مورد اثرات کلیدی تبلیغات در گوگل صحبت کردیم و همچنین بررسی کردیم که برای ایجاد یک کمپین در تبلیغات گوگل چه مواردی را باید در نظر بگیرید. اما سوال اصلی اینجاست که نحوه رسیدن به اهداف مارکتینگ شرکت با تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟ چطور می‌توان با تبلیغات در گوگل فروش و سود را افزایش داد؟

 

در این مقاله در مورد نحوه رسیدن به اهداف مارکتینگ شرکت با تبیلغات در گوگل صحبت خواهیم کرد.

آمارها نشان داده است که 64.6% از کاربران زمانی که می‌خواهند به صورت آنلاین خرید کنند، روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند و معمولاً صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌ها به ازای هر 1 دلاری که در گوگل ادز خرج می‌کنند، 2 دلار درآمد کسب می‌کنند.

گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را زمانی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با آن را جستجو می‌کنند، تبلیغ کنید. اگر استراتژی خوبی ترسیم کرده باشید، می‌توانید به فروش خود رونق خوبی بدهید و مشتریان بیشتری داشته باشید.

تبلیغات در گوگل

 

هفت قدم برای تدوین یک استراتژی مارکتینگ با تبلیغات در گوگل

قدم اول: اهداف و بازارهای خود را مشخص کنید.

اهداف مارکتینگ شرکت شما چیست؟ با تبلیغات در گوگل چه نتایجی می‌خواهید بگیرید؟ بدون شک این اولین سوالی است که باید از خود بپرسید و مهم است که یک تحلیل خوب انجام دهید و بدانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید.

خبر خوب این است که با توجه به تنوع تبلیغات گوگل، می‌توانید برای هر هدفی یک استراتژی بهینه طراحی کنید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال تقویت استراتژی محتوای خود هستید، می‌توانید با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی اطلاعات از گوگل ادز استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر بخواهید نرخ تبدیل را افزایش دهید، کلمات کلیدی حول لحظه خرید می‌چرخند.

پس از تعیین اهداف مارکتینگ، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم بگیرید تبلیغات در کجا نمایش داده شود تا به مخاطبان هدف شما برسد.

قدم دوم: کلمات کلیدی مناسب را برای تبلیغات خود انتخاب کنید.

بدون شک انتخاب کلمات کلیدی خوب رابطه مستقیمی با دیده شدن و موفقیت کمپین‌های شما دارد. انتخاب کلمات کلیدی، یعنی باید حدس بزنید مخاطبان شما و کسانی که به دنبال خدمات شما هستند، چه چیزهایی را در گوگل جستجو می‌کنند. انتخاب کلمات کلیدی کلیشه‌ای دیگر کمک چندانی نمی‌کند.

اینجا یک خبر خوب برای شما داریم. گوگل ادز ابزاری شگفت انگیز برای تحلیل و برنامه‌ریزی کلمات کلیدی دارد که با خرید اکانت گوگل ادوردز آن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید  دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت چه کمکی به کسب و کار ها می کند؟

گزارش عملکرد جستجو شامل عباراتی است که مشتریان شما هنگام نمایش تبلیغات آن‌ها را جستجو کرده‌اند. در واقع، یک گزارش دقیق می‌تواند فهرستی از این عبارات جستجو را به شما نشان دهد و ارزش آن‌ها را برای استراتژی بعدی شما مشخص کند.

با استفاده از این ابزار، شما قادر خواهید بود: مرتبط ترین کلمات مرتبط با محصولات یا خدمات خود را پیدا کنید، و اطلاعات مفیدی در مورد تعداد دفعات جستجوی کلمات خاص و چگونگی تغییر آن جستجوها در طول زمان به دست بیاورید.

یک نکته مهم، کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید!!

قدم سوم: کمپین تبلیغاتی را انتخاب کنید که با اهداف مارکتینگ  شما مطابقت دارد.

1) کمپین های جستجو (Search campaigns)

ایده آل برای مشتریان بالقوه برای شناخت محصولات یا خدمات شما. در این نوع تبلیغات شما باید یک هدف مشخص (افزایش ترافیک وب سایت، افزایش فروش یا ایجاد فرصت های فروش) انتخاب کنید. در این کمپین‌ها فقط به ازای کلیک‌هایی که روی تبلیغات شما انجام می‌شود، پول پرداخت می‌کنید.

2) کمپین های خرید (Shopping campaigns)

محصولات خود را در بزرگترین بازار آنلاین نمایش دهید. شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که خریداران برای رفتن به وب سایت شما کلیک کنند.

3) کمپین‌های نمایش (Display campaigns)

در شبکه نمایش گوگل تبلیغ کنید و کسب و کار خود را در صفحات اخبار گوگل، وبلاگ‌ها و وب سایت‌هایی مانند جیمیل یا یوتیوب تبلیغ کنید.

4) کمپین‌های ویدیویی (Video campaigns)

به مشتریان بالقوه خود در YouTube برسید. شما فقط زمانی پول پرداخت می‌کنید که کاربر حداقل 30 ثانیه از تبلیغات شما را ببیند، آن را به طور کامل ببیند یا با آن تعامل داشته باشد، برای مثال، اگر روی دعوت به اقدام (call to action)، یا یک بنر تبلیغات شما کلیک کند.

5) کمپین‌های نرم افزاری جامع  (Universal App Campaigns (UAC))

 اگر می‌خواهید یک نرم افزار را برای iOS یا Android در جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و غیره تبلیغ کنید، این کمپین دقیقاً مناسب شما است.

تبلیغات در گوگل

 

قدم چهارم: تبلیغاتی ایجاد کنید که تفاوت ایجاد کند.

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری‌های شما در گوگل ادز موفقیت‌آمیز باشد، باید تبلیغاتی ایجاد کنید که باعث ایجاد علاقه و جذب کاربر شود و در عین حال کاملاً توضیح محصول وخدمات پیشنهادی شما را داشته باشد.

برای این کار خودتان را جای کاربر بگذارید و آنچه که او انتظار دارد در جستجوهایش پیدا کند و راه حل‌هایی که به دنبال آن است به او ارائه دهید و این راه حل‌ها را با نام تجاری خود مرتبط کنید.

همچنین بخوانید  وردپرس چیست؟ آموزش کامل کار با وردپرس

قدم پنجم: استراتژی جستجو را با تبلیغات گوگل پیوند دهید.

با خرید خرید اکانت گوگل ادوردز شما به داده‌هایی دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد رابطه بین جستجوهای ارگانیک و کمپین‌های تبلیغاتی گوگل و نحوه دسترسی به کاربرانی که به صورت آنلاین جستجو می‌کنند را متوجه شوید.

قدم ششم: کمپین‌های تبلیغات در گوگل را به طور دائم تجزیه و تحلیل و بهینه کنید.

پس از انتشار تبلیغات، بسیار مهم است که نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و اقدامات را برای بهینه سازی کمپین‌های تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف مارکتینگ شرکت انجام دهید.

نحوه سرمایه‌گذاری بودجه را کنترل کنید، ارزیابی کنید کدام کلمات کلیدی عملکرد بهتری دارند، گروه‌های تبلیغاتی با بهترین عملکرد و نرخ تبدیل را شناسایی کنید.

قدم هفتم: از مشاوران تبلیغات در گوگل کمک بگیرید.

برای رسیدن به اهداف مارکتینگ لازم است که یک کارشناس تبلیغات در گوگل و مارکتینگ، کمپین‌های تبلیغاتی شما تحلیل و بررسی کند. افزایش کلیک گوگل در صورتی با مدیریت صحیح کلمات کلیدی و هدف قرار دادن مشتریان بالقوه همراه باشد می‌تواند یک انفجار واقعی در فروش و سود شما ایجاد کند. تنها کاری که لازم است انجام دهید، بهبود استراتژی تبلیغات با کمک مشاوران تبلیغاتی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تبلیغات در گوگل، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *