تبلیغات

تبلیغات

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

macbookk

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید بهترین مک بوک برنامه نویسی هستند، می‌خواهند از میان انواع مختلف لپ تاپ های اپل، بهترین گزینه را با بالاترین کارایی انتخاب کنند. همین موضوع هم بهانه‌ای شده تا در ادامه، سراغ چند مدل از پرفروش‌ترین مک بوک های اپل رفته و مناسب‌ترین گزینه را معرفی کنیم.

معرفی بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی

نرم‌افزارهای برنامه نویسی، عمدتا حجم کمی دارند و نیازمند پردازش‌های گرافیکی نیستند؛ این یعنی بیش از هر چیزی باید به عملکرد پردازنده و همچنین حافظه رم دستگاهی که خریداری می‌کنید، توجه کرده و دستگاهی متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. البته، این به معنی ضعف در توان پردازشی نیست و حتی محصولاتی ارزان‌تری که برای کارهای سبک‌تر مانند برنامه نویسی مناسب هستند، توانایی کاملی در اجرا و پردازش کارهای گرافیکی و سنگین نیز دارند.

مک بوک ایر MGN63 2020

مک بوک ایر 2020

این یکی از محبوب‌ترین مک بوک های اپل از سری Air است که سال 2020، برای نخستین بار همراه با تراشه قدرتمند M1 به دست کاربران رسید تا با توان پردازشی عالی خود، یکی از پرفروش‌ترین لپ تاپ های این کمپانی آمریکایی باشد. مک بوک ایر 2020 با پردازنده 8 هسته‌ای با 12 مگابایت حافظه کش و همچنین پردازشگر گرافیکی 8 هسته‌ای به شما کمک می‌کند تا تمام برنامه‌های مهندسی و برنامه نویسی را بدون کمترین تاخیر یا افت سرعت، اجرا کنید.

دستگاه پیش رو به عنوان بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی با قیمتی کمتر از 60 میلیون تومان، به نمایشگر 13.3 اینچی رتینا با پنل IPS و نور پس‌زمینه LED مجهز شده و به لطف وضوح بالای 1600×2560، محتوایی با کیفیت بسیار بالا را پیش روی شما قرار می‌دهد. مک بوک ایر M1 همچنین از تمام تکنولوژی‌های پیشرفته و محبوب اپل از جمله True Tone هم پشتیبانی می‌کند تا محتوای نمایش داده شده، کیفیتی بسیار بالا داشته باشد.

برای ذخیره‌سازی اطلاعات، 256 گیگابایت حافظه SSD در خدمت شما خواهد بود که برای کارهای برنامه‌نویسی، این میزان کاملا مناسب است. اگر نگران حمل دستگاه هستید هم باید بگوییم که اپل با رساندن وزن مک بوک ایر 2020 به فقط 1.2 کیلوگرم، دستگاهی بسیار باکیفیت و در عین حال سبک را پیش روی شما قرار داده است تا در هر جایی بتوانید آن را همراه خودتان داشته باشید. 

مک بوک ایر MLXW3 M2 2022 LLA

نسخه 2022 مک بوک ایر اپل با تراشه M2، بهترین مک بوک برنامه نویسی در بازه قیمتی 70 میلیون تومان بوده و با امکانات فوق‌العاده بالای خود می‌تواند تمام نیازهای شما را به صورت کامل برطرف کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ، طراحی کاملا جدید آن با بهره‌گیری از بریدگی بالای صفحه است که کمک می‌کند تا محتوای بیشتری پیش روی شما قرار بگیرد. نمایشگر 13.6 اینچی Liquid Retina XDR با وضوح 1664×2560 و پشتیبانی از دامنه رنگی D3 و همچنین تکنولوژی True Tone، تجربه‌ای عالی از کار کردن با یک مک بوک را برای شما رقم خواهد زد.

همچنین بخوانید  بررسی لپ تاپ MacBook Air و مقایسه تفاوت آن با MacBook Pro

اپل در زیر قاب از تراشه پرقدرت M2 استفاده کرده است تا با پردازنده 8 هسته‌ای با 20 مگابایت حافظه کش در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه SSD، از بابت پردازش سریع و ساده تمام اطلاعات، مطمئن باشید. اگرچه مک بوک ایر 2022 گزینه‌ای عالی برای برنامه نویسی به حساب می‌آید، ولی پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای آن به حدی قوی هست که با این لپ تاپ بتوانید نرم‌افزارهای صنعتی و بسیار سنگین را هم اجرا کنید.

از دیگر امکانات قابل توجه در مورد مک بوک ایر M2 می‌توانیم به پورت‌های USB-C با پشتیبانی از تکنولوژی تاندربولت 4، وای فای 6، کیبورد اختصاصی اپل یعنی Magic Keyboard و حسگر اثر انگشت Touch ID اشاره کنیم.  

مک بوک پرو MNEH3 2022 LLA

مک بوک پرو 2022

برای افرادی که می‌خواهند دستگاهی قوی‌تر با امکانات بیشتر را داشته باشند، مک بوک پرو 2022 هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. این محصول که بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی تا سقف 80 میلیون تومان به حساب می‌آید، با چیپست اختصاصی Apple M2، توان پردازشی فوق‌العاده بالایی را برای شما به ارمغان آورده و کمک می‌کند تا خیلی ساده و سریع بتوانید تمام دستورات مختلف را اجرا کنید.

مک بوک پرو 2022 اپل هم نمایشگری 13.3 اینچی با بریدگی بالای صفحه دارد و بدنه آلومینیومی آن، بیانگر کیفیت ساخت فوق‌العاده بالای آن خواهد بود. امکانات جانبی مک بوک پرو M2 مانند اسکنر اثر انگشت Touch ID و همچنین ترک پد Force Touch، بهره‌وری شما را در حین کارها افزایش خواهد داد. ویژگی بسیار خوبی این لپ تاپ را به یکی از پرفروش‌ترین انواع مک بوک برای برنامه نویسی تبدیل می‌کند، وجود نوار تاچ بار است؛ این نوار لمسی در بالای کیبورد تعبیه شده و با داشتن میانبرهای مختلف در خود، به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارها را با سرعتی بالاتری انجام داده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. به لطف وزن 1.4 کیلوگرمی هم مشکلی در حمل این لپ تاپ در شرایط مختلف وجود نخواهد داشت.

کدام مدل مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است؟

از آنجایی که تمام مک بوک های اپل با پردازنده‌های بسیار قوی روانه بازار می‌شوند، تقریبا تمام آن‌ها را می‌توان مناسب برنامه نویسی دانست. در این میان، اگر سراغ دستگاه‌هایی بروید که از تراشه‌های اختصاصی اپل از سری M قدرت بگیرند، می‌توانید برای کارهای سنگین‌تر هم روی آنها حساب کنید. خوشبختانه، قیمت مک بوک های مخصوص برنامه نویسی بسیار کمتر از مدل‌های صنعتی است و عموم کاربران، امکان تهیه آن‌ها را دارند.  

همچنین بخوانید  بهترین کامپیوتر های دسکتاپ در سال 2021

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *