تبلیغات

تبلیغات

کاربرد ماژول سیسکو  SFP-10G-SRدر کدام سوئیچ هاست؟

majolcisco

با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR شما می توانید به آسانی و در کمترین زمان ممکن شبکه چند قسمته خود را به یک زیرساخت مجهز تجهیز کنید. شبکه کردن به کمک این ماژول به شما کمک می کند تا در هر لحظه بتوانید در کمترین زمان ممکن داده های خود درون شبکه منتقل کنید.

در بین تجهیزات شرکت سیسکو، برخی از سخت افزارها به منظور ایجاد زیرساخت های بهتر برای یک شبکه درون سازمانی طراحی شده اند. این تجهیزات که بیشتر با اسم ماژول فیبر نوری شناخته می شوند، به شما این امکان را می دهند تا بتوانید شبکه های چند بخشی LAN را با ارتباط سریع تر بین سوییچ ها بهبود ببخشید و ظرفیت شبکه خود را به مرور زمان گسترده تر کنید. شما می توانید با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR و خرید آن، محیط انتقال داده های خود درون شبکه را بین دو سوییچ مختلف بهبود ببخشید و با این روش مدیریت بهتری بر روی داده های خود داشته باشید.

ماژول سیسکو

معرفی و بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR به صورت کامل

سیسکو به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین شرکت های تولیدکننده در حوزه لوازم شبکه در جهان به شمار می رود. با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR شما می توانید در صورت نیاز به ایجاد یک شبکه چند سوییچه و ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف یک شبکه از این نوع ماژول به کمک فیبر نوری استفاده کنید. در اصل برد اصلی این ماژول در حدود 300 متر است و برای ساخت شبکه های LAN و محلی کاربرد زیادی دارد.

 

این ماژول در اصل کوچکترین محصول در بین ماژول های فیبر نوری شناخته می شود و از نوع SFP+ است، یکی از ویژگی های جالب و مهم این محصول، قابلیت استفاده به صورت Hot Swappable است و به شما کمک می کند تا بتوانید در هنگام راه اندازی شبکه بدون نیاز به خاموش کردن سوئیچ و در صورت احتیاج به آسانی آن را از شبکه حذف کنید یا آن را جایگزین کنید و از آن می توانید برای ایجاد ارتباط بین چند شبکه مختلف به کمک سوئیچ ها استفاده کنید. زیرا سرعت انتقال داده ها به کمک فیبرهای نوری بسیار زیاد است و سبب می شود تا شما در هنگام ارسال داده ها به شبکه های مختلف با مشکلاتی مانند از بین رفتن داده ها یا ایجاد وقفه روبرو نشوید.

 

معرفی و بررسی ماژول سیسکو  SFP-10G-SR

این محصول به دلیل استفاده از پورت SFP+ برای ارتباط بهتر استفاده می کند و به همین دلیل می تواند تا فاصله 300 متری، داده های شما را با حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند. همچنین در هنگام لینک کردن دو سوئیچ بهم، می توانید از رابط های 10GBASE X2، XENPAK   GBASE 10 و GBASE XFP 10 نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین بخوانید  بدون شغل دوم توانستم ثروتم را افزایش دهم

معرفی و بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR به صورت کامل

این محصول 75 گرم وزن دارد و ابعاد آن در حدود 5 * 56.5 * 13.4 میلی متر است و برای استفاده در هر شبکه ای مناسب است. این ماژول برای استفاده از کانکتور Dual-LC بهره می برد و طول موج آن برابر با 580 نانومتر است. به منظور بهبود عملکرد این دستگاه و کاهش بروز مشکل، دمای کاری آن نیز بین 0 تا 70 درجه سانتی گراد قرار گرفته است و در برابر نویز بسیار مقاوم است.

 

آیا می دانید کاربرد ماژول سیسکو GLC-T چیست؟

در این مطلب بررسی ماژول GLC-T را در دستور کار داریم. ماژول فیبر نوری GLC-T از نوع 1000BASE-T SFP  است. این مدل ماژول SFP نام برده شده توانایی پشتیبانی از کابل شبکه‌های  CAT5،CAT6 a و CAT6 تا اندازه 100 متر به ازای هر لینک و اتصالات 10/100/1000 و MDI / MDIX را دارد.

 

بررسی عملکرد ماژول سیسکو GLC-T

  • ماژول فیبر نوری GLC-Tتسهیل‌کننده ارتباط بین سوئیچ‌ها و سایر اجزای شبکه مانند روتر‌ها و همچنین سایر دستگاه‌ها است.
  • ماژول‌ فیبر نوری GLC-Tبا کابل‌های مسی یا اترنت استفاده می‌شود.
  • ماژول‌ سیسکو GLC-T، برای استفاده در موقعیت هایی که امکانات چندانی در دسترس نباشند، بسیار ایده‌آل است.

بررسی مشخصات و اطلاعات ماژول GLC-T

ماژول سیسکو مدل  GLC-Tدر گروه ماژول‌های مبدل رابط SFP یا همان (Small Form-Factor Pluggable) است. این ماژول تحت استاندارد صنعتی سیسکو، روتر‌ها و سوئیچ‌ها را به شبکه متصل می‌کند. ماژول سیسکو GLCT دارای قابلیت جابه‌جایی در حین کار و یا (hot-swappable) می باشد.

ماژول GLC-T یک رابط 1000BASE-T SFP   برای استفاده در شبکه‌های مسی است. ماژول نام برده با استاندارد کابل مسی زوج سیم، بدون روکش رده 5 و 6 ، در اندازه هر اتصال تا 100 متر (328 فوت) عمل می‌کند. همه ماژول‌های تولید شده سیسکو 1000 BASE-T SFP از مکالمه خودکار (auto negotiation) 10/100/1000 و  MDI / MDIX پشتیبانی می‌نمایند. ماژول‌ GLC-T برای اتصال نیاز به کانکتور RJ-45 دارد.

ماژول سیسکو

ماژول سیسکو GLC-LH-SMD

با بررسی ماژول سیسکو GLC-LH-SMD می توانید ویژگی ها و مزایای آن را کاملا مشاهده کنید. این محصول برای ایجاد یک ارتباط سریع و پرظرفیت بین سوییچ ها ساخته شده است و به شما کمک می کند تا با افزایش سرعت انتقال داده ها در بستر شبکه، مدیریت بهتری بر روی داده های خود در مسافت های طولانی داشته باشید.

در حوزه شبکه برای استفاده از فناوری فیبر نوری نیازمند استفاده از تجهیزات خاصی هستید که به آنها ماژول های فیبر نوری گفته می شود. شرکت سیسکو با طراحی ماژول های اختصاصی در این حوزه توانسته است محصولات چند کاره یا تک کاره زیادی را برای انتقال داده ها در مسافت های طولانی خلق کند. با بررسی ماژول سیسکو GLC-LH-SMD شما قادر خواهید بود تا به کمک استفاده از کابل های SM و MM داده های خود را در مسافت های طولانی منتقل کنید.

همچنین بخوانید  کاربری پلیمر در تولید تسمه پروانه

معرفی و بررسی ماژول سیسکو  GLC-LH-SMD

این ماژول که به گیرنده اترنت گیگابایتی 1000BASE-LX/LH نیز مشهور است، یک ابزار کوچک و قابل اتصال به شبکه است که به شما این امکان را می دهد تا از آن بتوانید به عنوان یک ورودی یا خروجی به کمک فیبر نوری تک حالته یا چندحالته استفاده کنید. در اصل امکان نصب در شبکه را شما را دارد و سبب می شود تا بستر بهتری از یک شبکه LAN را محیط کاری خود ایجاد کنید. استفاده از این ابزار بدون نیاز به تجهیزات اضافه سبب می شود تا امکان انتقال و دریافت داده های شما بسیار ساده تر شود.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی این محصول در ایجاد ارتباط بین سوئیچ ها می باشد. به دلیل سرعت بالای انتقال و قابلیت استفاده از پورت های اترنت، انتقال داده توسط این ماژول بسیار ساده است و از آن می توانید برای ایجاد مسیریابی بهتر در محیط های چند شبکه ای استفاده کنید. همچنین پهنای باندی که با ماژول سیسکو GLC-LH-SMD بدست خواهید آورد، بسیار بیشتر از شبکه های سنتی می باشد.

ماژول سیسکو

یکی از ویژگی های اصلی این ماژول قابلیت hot swappable transceiver است که به شما این امکان را می دهد تا در زمان روشن بودن سوئیچ ها و روترها بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه آن را از شبکه خود خارج کنید. این محصول می تواند تا سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال داده ها فراهم کند و به دلیل وجود استاندارد IEEE 802.3 1000BASE-LX/LH و در حالت سینگل مد می تواند داده های شما را تا فاصله 10 کیلومتری با طول موج 1310nm و در حالت چندکاربره تا فاصله 550 متری انتقال دهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *