تبلیغات

تبلیغات

7 مهارت‌ مهم برای شغل ادمین اینستاگرام

admininstagram

مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یک کار تمام وقت است. شما به عنوان ادمین اینستاگرام ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز مشغول فعالیت باشید، بنابراین داشتن علاقه کافی به کار یکی از اولین شروط موفقیت در این کار است. وظایف ادمین اینستاگرام شامل بازاریابی، کپی رایتینگ، طراحی گرافیک، تحلیلگری و خدمات مشتری می‌شود و باید بتواند در این موقعیت‌ها به خوبی ایفای نقش کند. مدیریت تمام این مسئولیت‌های متنوع مستلزم آن است که ادمین اینستاگرام علاوه بر مهارت‌های تخصصی، مهارت‌های نرم را نیز در خود تقویت کند. در این مقاله به بررسی 7 مورد از مهم‌ترین مهارت های ادمین اینستاگرام می‌پردازیم. 

1. مهارت ارتباطی

یکی از مهم‌ترین مهارت های ادمین اینستاگرام، مهارت ارتباطی است. اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی یک پلتفرم ارتباطی هستند، بنابراین به عنوان یک ادمین و مدیر شبکه اجتماعی، داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی و متناسب با هر پلتفرم، رسانه و نوع مخاطبان آن، برای شما مهم است. داشتن مهارت‌های ارتباطی چه در استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری و چه حضوری، اهمیت زیادی دارد و در نوشتن رزومه کاری نیز بهتر است آن را در نظر داشته باشید. بنابراین اگر برایتان سوال است که چگونه ادمین شویم؟ باید ابتدا مهارت‌های ارتباطی را در خود تقویت کنید تا پس از گذراندن دوره انواع ادمین اینستاگرام، بتوانید با برندها و شرکت‌های مختلفی قرارداد پروژه‌ای یا تمام وقت ببندید.

برای آشنایی بیشتر با موارد مهم رزومه برای استخدام ادمین اینستاگرام و تلگرام و…، می‌توانید نمونه رزومه ادمین اینستاگرام را جستجو کرده و مشاهده کنید.

داشتن مهارت‌های ارتباطی برای یک ادمین اینستاگرام از دو جنبه حائز اهمیت است:

برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی

شما به عنوان یک ادمین شبکه‌های اجتماعی، تنها به صورت نوشتاری ارتباط برقرار نمی‌کنید، بلکه برای رساندن پیام خود به مخاطب به شیوهای واضح و جذاب، نیاز به استفاده از ایموجی‌ها، ویدیوها، گیف‌ها، تصاویر، استیکرها و… دارید. همچنین تسلط بر نحوه ارتباط با مشتری برای پاسخگویی به شکایات و رسیدگی به درخواست‌های مخاطبان از مهم‌ترین مهارت های ادمین اینستاگرام است.

برقراری ارتباط با مدیر و اعضای تیم

علاوه بر مخاطبان، شما باید بتوانید به طور موثری با مدیر و همکاران خود در تیم ارتباط برقرار کنید. توضیح و انتقال واضح استراتژی‌ها و نحوه عملکردتان برای جذب مخاطبان بیشتر به ذینفعان، یک مهارت کلیدی برای هر مدیر شبکه اجتماعی است.  

2. کپی رایتینگ

مهارت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در انتقال پیام برند در شبکه‌های اجتماعی کمک کند، اما مهم‌ترین آن‌ها مهارت برقراری ارتباط به صورت نوشتاری و مکتوب است. یکی از وظایف ادمین اینستاگرام، تولید محتوا برای این شبکه اجتماعی است. یک ادمین اینستاگرام موفق، فردی با مهارت کپی‌رایتینگ عالی است که می‌داند چگونه با در نظر داشتن لحن برند، احساسات مخاطبان را به درستی برانگیزد.

همچنین بخوانید  ایده های طراحی فضای سبز در تراس

یک ادمین شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام باید بداند که چگونه متناسب با مخاطب و نوع شبکه اجتماعی محتوا نویسی کند. برای مثال، در حالی که می‌توانید از حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر در نوشتن کپشن‌های پیج اینستا استفاده کنید، داده‌ها نشان داده‌اند که جذاب‌ترین طول برای کپشن‌های اینستاگرام بین ۱۳۸ تا ۱۵۰ کاراکتر است.

3. خلاقیت

یکی از مهم‌ترین مهارت های ادمین اینستاگرام، داشتن خلاقیت است. تمایز داشتن در فضای پررقابت و اشباع شده شبکه‌های اجتماعی، یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی برندها و کسب و کارها است.

داشتن خلاقیت به ادمین شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌های زیر کمک می‌کند:

  • ایجاد کمپین‌های نوآورانه و خلاقانه در شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد محتوای مولتی مدیا و جذاب
  • در نظر گرفتن تمام جزئیات زیبایی‌شناختی یک پست، از تصاویر گرفته تا لینک‌ها و محتوای متنی
  • ایجاد و گسترش لحن و شخصیت برند

4. مدیریت زمان و سازماندهی

شما نمی‌توانید استراتژی‌ مربوط به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام را بدون داشتن توانایی مدیریت زمان و سازماندهی، مدیریت و اجرایی کنید. به عنوان یک ادمین اینستاگرام، باید بتوانید برنامه‌های مرتبط با کمپین‌های مختلف را از ابتدا تا انتها رهبری و اجرا کنید. استفاده از تقویم رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای سازماندهی محتوا و برنامه ریزی است.

5. بازاریابی سنتی و دیجیتال

مهم‌ترین هدف برندها از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، افزایش آگاهی از برند و بازاریابی برای محصولات و خدمات است. بنابراین، ایجاد و توسعه استراتژی‌هایی برای شبکه‌های اجتماعی که در راستای اهداف کلی کسب و کار باشند، چالش مهمی برای مدیران شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. توانایی در ایجاد ارتباط بین استراتژی شبکه اجتماعی با اهداف بازاریابی و تجاری کسب و کار، یکی دیگر از مهم‌ترین مهارت های ادمین اینستاگرام است.

برای ایجاد یک استراتژی شبکه‌های اجتماعی همراستا با اهداف تجاری کسب و کار، داشتن درک درستی از رویکردهای بازاریابی دیجیتال و سنتی اهمیت دارد. این درک و دانش در دانستن بهترین نحوه ارتباط برند با مشتریان، افزایش فروش و در نهایت ایجاد درآمد بیشتر برای کسب و کار به شما کمک می‌کند.

6. چابکی

یکی از مهم‌ترین مهارت های ادمین اینستاگرام و هر شبکه اجتماعی دیگری، چابکی است. همانطور که می‌دانید، شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال تغییر هستند و حتی بهترین طرح‌ها و برنامه‌ها می‌توانند خیلی سریع کارایی خود را از دست بدهند.

داشتن توانایی در ارائه واکنش سریع نسبت به یک روند جدید، فرصت یا بحران، یک مهارت ضروری برای مدیران رسانه‌های اجتماعی است. همچنین در مورد استراتژی‌های بلندمدت نیز چابک بودن مهم است. استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی باید پویا و انعطاف پذیر باشند. به عنوان یک ادمین اینستاگرام، مهم است که تاکتیک‌های مختلف را آزمایش کنید، یا حتی استراتژی خود را به طور کامل تغییر داده تا با روندهای جدید سازگار شوید. یادگیری از داده‌ها، گوش دادن به بازخورد (مشتری و مدیران) و توجه به روندهای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند شما را به مدیر شبکه اجتماعی چابک‌تری تبدیل کند.

همچنین بخوانید  کسب و کاری که مرا از خط فقر نجات داد

7. مراقبت از مشتری

مراقبت از مشتری یکی از مهارت های ادمین اینستاگرام و بخشی جدایی ناپذیر از مدیر شبکه اجتماعی بودن است. جالب است بدانید 33 درصد از مصرف‌کنندگان کالا و خدمات ترجیح می‌دهند در شبکه‌های اجتماعی با برندهایی ارتباط برقرار کنند که خدمات مشتری بهتری ارائه می‌دهند. به عنوان یک ادمین اینستاگرام نه تنها باید به دغدغه‌ها، درخواست‌ها و حتی تعریف و تمجید مشتریان فعلی گوش داده و توجه کنید، بلکه باید از آنچه مشتریان آینده ممکن است بگویند نیز آگاهی داشته باشید.

اگر یک پیام مبنی بر نارضایتی مشتری دریافت کرده‌اید، باید بتوانید چرایی ناراحتی مشتری را درک کرده و راهی هوشمندانه برای رفع مساله و تغییر ذهنیت منفی مشتری پیدا کنید. شخصی سازی تعاملات با کاربران، خصوصا کاربرانی که سابقه گفتگو و تعامل با پیج اینستاگرام برند را داشته‌اند، می‌تواند تا حد زیادی به ایجاد تصویر بهتری از برند در ذهن مخاطبان و افزایش نرخ بازگشت آن‌ها کمک کند.

جمع‌بندی

مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی یک مسیر شغلی سراسر یادگیری است و در هر مرحله‌ای از کار خود که باشید همواره باید مهارت‌های جدیدی را در خود ایجاد و تقویت کنید. اگر بر هر 7 مهارت ارائه شده در این مقاله تسلط دارید، عالی است، اما این به معنی پایان مسیر یادگیری و توسعه شما نیست. به‌روز بودن و اشتیاق به یادگیری را می‌توان از مهم‌ترین مهارت های ادمین اینستاگرام و هر شبکه اجتماعی دیگری دانست که در داشتن بهترین عملکرد، رسیدن به موفقیت و در نهایت کسب درامد بالا به شما کمک می‌کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *