تبلیغات

تبلیغات

قالب وردپرس چیست؟ (راهنمای قطعی برای مبتدیان)

ghalebeeewp

آیا می خواهید بدانید قالب وردپرس چیست؟ بسیاری از مردم ممکن است بدانند وردپرس چیست اما اطلاعات زیادی در مورد قالب وردپرس و اهمیت آن ندارند.

به زبان ساده، قالب های وردپرس طرح‌بندی‌هایی هستند که چشم‌انداز کلی سایت شما را مشخص می‌کنند. آنها جنبه بصری سایت شما، ظاهر آن و همچنین نحوه نمایش آنلاین محتوای شما را کنترل می کنند.

ما به طور مفصل توضیح خواهیم داد که پوسته وردپرس چیست و چه اهمیتی دارد.

بیایید شروع کنیم.

قالب وردپرس

 

1. قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس یک طرح بندی طراحی است که برای استایل دادن به تمام قسمت های جلویی سایت وردپرس شما استفاده می شود. به طور کلی، تعیین می کند که وب سایت شما چگونه از نظر بصری به نظر برسد و محتوای شما چگونه به بازدیدکنندگان نمایش داده شود.

هنگامی که قالب خود را تغییر می دهید، قسمت جلویی وب سایت خود را نیز تغییر می دهید، یعنی محتوای وب سایت شما مطابق با قالب جدید شما نمایش داده می شود.

یک قالب وردپرس عمدتاً از دو فایل تشکیل شده است:

  • index.php – فایل قالب اصلی که بازدیدکنندگان شما هنگام بازدید از سایت شما می بینند.
  • style.css – فایل سبک اصلی که برای استایل دادن به محتوای فایل فهرست استفاده می شود.

خبر خوب در مورد قالب های وردپرس این است که می توانید به راحتی قالب را به قالب جدیدتر تغییر دهید و همچنین طراحی سایت خود را شخصی سازی کنید.

برای افزودن/نصب یک قالب جدید، می‌توانید به دایرکتوری قالب WordPress.org بروید، جایی که می‌توانید بیش از هزاران قالب رایگان پیدا کنید. همچنین قالب های پولی وردپرس در سایت‌هایی مانند ThemeForest.net و themefars.com در دسترس هستند.

2. قالب های وردپرس رایگان در مقابل پریمیوم و فریمیوم

تا آنجا که به هزینه مربوط می شود، عمدتاً 3 نوع قالب وردپرس وجود دارد. آنها قالب رایگان، پولی (پریمیوم) و فریمیوم هستند. در زیر هر کدام را به اختصار مورد بحث قرار خواهیم داد.

قالب وردپرس رایگان چیست؟

قالب های رایگان هیچ هزینه ای ندارند. می توانید به سادگی قالب را دانلود کرده، نصب و فعال کنید تا از آن استفاده کنید.

هزاران قالب وردپرس رایگان موجود است. همانطور که در بالا ذکر شد، ایمن ترین و ساده ترین راه برای یافتن یک پوسته رایگان وردپرس، بازدید از دایرکتوری قالب WordPress.org است.

اگر پروژه شما دارای بودجه محدود یا حتی بدون بودجه است، همیشه می توانید به این قالب های رایگان وردپرس تکیه کنید. برخی از مزایای قالب های رایگان وردپرس عبارتند از:

  • این کاملا رایگان است
  • اگرچه رایگان است، اما دارای طرح‌بندی و ویژگی‌های بسیار خوبی است.

قالب پریمیوم وردپرس چیست؟

از طرف دیگر، برای استفاده از قالب وردپرس پریمیوم باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید. به عبارت دیگر، آنها قالب های پولی هستند. قیمت این قالب ها ممکن است با توجه به کیفیت و همچنین امکاناتی که دارد متفاوت باشد.

قالب های پریمیوم معمولاً دارای ویژگی‌های اضافی هستند که ممکن است قالبهای رایگان فاقد آن‌ها باشند. اگر بودجه کافی دارید، به سراغ قالب های پریمیوم بروید.

برخی از مزایای قالب های پریمیوم عبارتند از:

  • ویژگی های اضافی
  • سئو دوستانه
  • بسیار بهینه و متمرکز بر عملکرد
  • گزینه های سفارشی سازی بیشتر
  • پشتیبانی
  • یک یا چند دمو حرفه ای

می توانید این قالب ها را از سایت خارجی تم فارست و سایت ایرانی تم فارس که بهترین قالب های وردپرس را فقط ارائه می دهد، تهیه کنید.

قالب فریمیوم وردپرس چیست؟

قالب فریمیوم به شما این امکان را می دهد که قالب ها را قبل از خرید آن تست کنید. قالب های فریمیوم را می توان بهترین راه حل هم برای فروشندگان و هم برای خریداران در نظر گرفت.

در ابتدا می توانید یک قالب را به صورت رایگان نصب و استفاده کنید. سپس، اگر قالب را دوست دارید و ویژگی‌های اضافی می‌خواهید، می‌توانید آن‌ها را به نسخه Premium ارتقا دهید. این یکی از بهترین چیزها در مورد قالب های فریمیوم است.

برخی از مزایای قالب های فریمیوم عبارتند از:

  • بدون سرمایه گذاری اولیه
  • فقط در صورت تمایل به ویژگی های اضافی پرداخت کنید

3. دمو قالب وردپرس چیست؟

در توضیحات بالا کلمه دمو قالب را مشاهده کردید و ممکن است برای شما سوال باشد که دمو قالب وردپرس چیست؟

دمو قالب وردپرس، در واقع یک وب سایت آماده آزمایشی است که همراه قالب ارائه می شود و شما با چند کلیک می توانید سایت خود را دقیقا مشابه آن کنید.

هر قالب وردپرس ممکن است یک یا چند دمو مختلف داشته باشد.

4. چایلدتم در مقابل تم والد

قالب اصلی یک قالب مستقل است. می تواند به تنهایی بدون تکیه بر قالب های دیگر کار کند. می تواند تمام قابلیت ها و ویژگی های خود را به چایلدتم منتقل کند و همچنین تغییرات و اصلاحاتی در چایلدتم ایجاد کنید.

از سوی دیگر، چایلدتم با هدف اصلاح ویژگی ها و عملکرد تم والد ساخته می شوند. اما، همچنین می‌توانید در صورت نیاز بدون دست زدن به هیچ کدی از تم اصلی، ویژگی‌های بیشتری را با تم فرزند برای سایت خود اضافه کنید.

تم والد الگوی اصلی است. گاهی اوقات ممکن است بخواهید برخی از گزینه های سفارشی سازی را به قالب های اصلی خود اضافه کنید. بنابراین، گزینه‌ها را اضافه می‌کنید، اما متوجه می‌شوید که پس از به‌روزرسانی تم، تمام کار سخت شما هدر رفته است. در چنین مواقعی، چایلدتم نقش بزرگی ایفا می کنند.

به طور کلی، هر قالبی یک تم اصلی است. اما در صورت تمایل می توانید برای این ها چایلدتم بسازید و در سایت خود استفاده کنید.

چایلدتم چیست؟ و چرا به آنها نیاز دارید؟

چایلدتم ها نمی توانند به تنهایی کار کنند. بستگی به قالب اصلی دارند. چایلدتم تمام عملکردها و ویژگی های تم های والد را به ارث می برد. می‌توانید ویژگی‌های اضافی را در چایلدتم اضافه کنید که بر الگوی اصلی شما یعنی تم والد تأثیری نخواهد گذاشت.

ایجاد یک چایلدتم و ایجاد تغییر در آن بسیار ایمن تر از تغییر الگوی اصلی شما است. لازم نیست نگران از دست دادن قالب اصلی سایت خود باشید.

5. دسته بندی های مختلف قالب در وردپرس

درست مانند انواع مختلف، دسته بندی های مختلفی از قالب های وردپرس وجود دارد. آن ها عبارتند از:

  • چند منظوره: برای هر نوع وب سایت
  • وبلاگ: برای هدف وبلاگ نویسی
  • مجله: برای وب سایت مبتنی بر مجله/اخبار شما
  • تجاری: برای هر نوع وب سایت تجاری
  • تجارت الکترونیک: برای فروشگاه های آنلاین
  • و …

6. چگونه قالب ها را در وردپرس نصب کنیم؟

در حال حاضر یک قالب پیش فرض وجود دارد که با وردپرس ارائه می شود. با این حال، شما همیشه می توانید قالب وردپرس خود را مطابق با اولویت خود تغییر دهید.

در اینجا راهنمایی برای تغییر یا نصب یک تم جدید وجود دارد:

  • ابتدا به پیشخوان وردپرس خود بروید. در منوی اصلی خود در سمت چپ، روی نمایش کلیک کنید.
  • سپس چندین گزینه مانند پوسته، سفارشی سازی و … به شما داده می شود.
  • روی پوسته کلیک کنید و سپس افزودن را انتخاب کنید. می توانید قالب های جدید را جستجو کنید. همچنین می‌توانید قالب‌ها را بر اساس طرح رنگ، طرح‌بندی، ویژگی‌ها و موارد دیگر مرتب کنید.
  • هنگامی که یک قالب مناسب را انتخاب کردید، می توانید آن را نصب کنید. فقط روی دکمه “نصب” کلیک کنید.
  • پس از نصب قالب، فراموش نکنید که آن را فعال کنید. برای فعال کردن باید روی دکمه “فعال نمایید” کلیک کنید.

تبریک می‌گوییم، شما با موفقیت یک قالب جدید را نصب کردید. همچنین توجه داشته باشید که این راهنما برای نصب یک قالب رایگان است.

اگر یک قالب وردپرس خریداری کرده اید و می خواهید آن را نصب کنید، باید به مسیر نمایش » پوسته » افزودن » بارگذاری پوسته مراجعه کنید و پس از انتخاب قالب مدنظر خود آن را نصب و فعال نمایید.

قالب وردپرس

 

7. سوالات متداول در مورد نصب قالب وردپرس

در اینجا برخی از رایج ترین سوالاتی که هنگام نصب یک قالب در وردپرس در ذهن افراد ایجاد می شود، آورده شده است.

از چند قالب می توانم در وردپرس استفاده کنم؟

در یک زمان، شما می توانید تنها از یک قالب استفاده کنید. با این حال، می توانید قالب های زیادی را نصب کنید. سایت وردپرس شما فقط از قالبی که در آن زمان فعال کرده اید استفاده می کند.

اما، وقتی یک قالب جدید نصب می کنید و آن قالب را فعال می کنید، قالب فعال قبلی شما غیرفعال می شود.

از کدام یک استفاده کنم – قالب پولی یا رایگان؟

اگر بودجه کمی دارید، پس قالب های رایگان زیادی وجود دارد که می توانید نصب کنید. این قالب های رایگان به راحتی قابل دسترس هستند و ویژگی های عالی برای کاوش را ارائه می دهند.

اگر مبتدی هستید و تجربه زیادی در مورد قالب ها ندارید، به سراغ قالب های رایگان بروید. این یک راه عالی برای یادگیری در مورد قالب ها خواهد بود.

اما اگر بودجه و تجربه کافی دارید و می خواهید یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید، قالب های پولی را انتخاب کنید. قالب های پولی دارای ویژگی های اضافی و اصلاح شده ای هستند که قالب های رایگان فاقد آن هستند.

بهترین انتخاب قالب کدام است؟

این بستگی به نوع وب سایتی دارد که می خواهید بسازید. به عنوان مثال. اگر در حال ساخت یک وب سایت فروشگاهی هستید، قالب وودمارت تم فارس بهترین انتخاب است. همچنین، بهترین قالب چند منظوره قالب چشالو خواهد بود و برای قالب های تجاری و شرکتی همیشه از قالب زفایر استفاده کنید.

به طور مشابه، شما می توانید قالبی را انتخاب کنید که مناسب وب سایت شما باشد.

به پایان این آموزش رسیدیم، امیدواریم که به شما در آشنایی با قالب وردپرس کمک کرده باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *