تبلیغات

تبلیغات

تحول دیجیتال مارکتینگ با هوش مصنوعی در سال 2023

digital-markett

در سال 2023، دیجیتال مارکتینگ به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون، با تأکید بر شخصی‌سازی و دسترسی مخاطبان هدف قرار خواهد گرفت. AI و یادگیری ماشینی به طور فزاینده‌ای برای بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی و حل مشکلات پیچیده بازاریابی استفاده خواهند شد. ابزارهای هوش مصنوعی به طور گسترده‌ای بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتار و شخصی‌سازی مشتری ارائه می‌دهند تا با پیام مناسب در زمان مناسب به مشتری مناسب برسند. آینده بدون کوکی به این معنی است که بازاریابان باید به طور فزاینده‌ای بر داده‌های شخص اول تکیه کنند و احتمالاً در سال 2023 به با ارزش‌ترین منبع اطلاعات تبدیل خواهند شد. انتظار می‌رود هوش مصنوعی تولید محتوا، از جمله دارایی‌های خلاقانه شخصی‌سازی شده برای کمپین‌های تبلیغاتی را تا حد زیادی افزایش دهد. محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، مانند ChatGPT و VALL-E، در بازاریابی محتوا مرکزیت بیشتری خواهد داشت. در نتیجه، انتظار می‌رود دیجیتال مارکتینگ در سال 2023 به شدت تحت تأثیر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی قرار گیرد که فرصت‌های جدیدی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا به طور مؤثرتری به مخاطبان هدف خود دست یابند.

از هوش مصنوعی می‌توان برای خودکارسازی کارهایی استفاده کرد که زمانی به انسان وابسته بودند، مانند تولید محتوا، تبلیغات PPC و طراحی وب سایت . هوش مصنوعی Ai روشی را که بازاریابان دیجیتال مارکتینگ برندها را به مخاطبان خود متصل می‌کنند تغییر می‌دهد و می‌تواند به تعدادی از وظایف در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ، از جمله بهینه‌سازی کمپین‌ها، درک رفتار مشتری و ارائه توصیه‌های شخصی کمک کند.

هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر آینده دیجیتال مارکتینگ است. هوش مصنوعی می‌تواند برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی ، از بین بردن خطر خطای انسانی و ارائه یک تجربه کاربری بهبودیافته استفاده شود. Ai همچنین برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال موثر و افزایش بازگشت سرمایه استفاده شده و بر بسیاری از جنبه‌های زندگی از طریق دستگاه‌های هوشمند، چت‌بات‌ها و سایر برنامه‌ها تأثیر می‌گذارد و دائما در حال تکامل است.

هوش مصنوعی در خدمات دیجیتال مارکتینگ

  برخی از بزرگترین گرایش‌های هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: اتوماسیون، محتوای شخصی‌سازی شده، ربات‌های گفتگو، جستجوی صوتی و تصویری، و VR/AR.  حدود 60 درصد از بازاریابان می‌گویند که هوش مصنوعی مهمترین جنبه استراتژی داده آنها است و 80 درصد معتقدند که هوش مصنوعی روش کار آنها را متحول خواهد کرد.

 هوش مصنوعی

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی (AI) در دیجیتال مارکتینگ برای بهبود رضایت مشتری و ساده‌سازی فرآیند فروش استفاده می‌کنند. AI می‌تواند برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد مشتریان و مشتریان بالقوه، پیش‌بینی رفتار آینده، ایجاد پیشنهادات شخصی‌شده محصول یا خدمات و توسعه کمپین‌های بازاریابی متمرکزتر، برای خرید تبلیغات برنامه‌ای، ایجاد محتوا، فناوری تشخیص تصویر و محتوای پیش‌بینی‌کننده و هدفمند استفاده شود. قبل از اجرای هر ابزار بازاریابی هوش مصنوعی، بازاریابان در شرکت دیجیتال مارکتینگ باید ایجاد یک استراتژی بازاریابی یکپارچه AI را در نظر بگیرند که قابلیت‌های فعلی فناوری هوش مصنوعی را در نظر بگیرد. شرکت‌ها با به‌روز ماندن با تمام گرایش‌های مرتبط با هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، می‌توانند اطمینان داشته باشند که از این فناوری قدرتمند استفاده کامل را می‌برند.

همچنین بخوانید  مدیریت پروژه های عمرانی – شیوه مدیریت اصولی و روش های ارزیابی عملکرد آن

ابزارهای ai برای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی، نرم افزار یا پلتفرم‌هایی هستند که از فناوری AI برای تصمیم‌گیری خودکار بر اساس داده‌های جمع آوری شده استفاده می‌کنند. ابزارهای هوش مصنوعی را می‌توان برای انواع فعالیت‌های بازاریابی از جمله تولید محتوا، بهینه‌سازی سئو، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کرد. این ابزارها می‌توانند به بازاریابان کمک کنند تا در کمپین‌های ایمیلی خود به تحویل بهتر، نرخ باز کردن، نرخ کلیک و درآمد بهتر دست یابند. آنها همچنین می‌توانند پیام‌ها را خودکار کنند یا با استفاده از پلتفرم‌های مختلف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را بهبود بخشند. ابزارهای ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Grammarly و MarketMuse می‌توانند به تولید محتوای با‌کیفیت و دقیق کمک کنند. ابزارهای بازاریابی AI همچنین می‌توانند برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها از فعالیت‌های بازاریابی استفاده شوند. این امر به بازاریابان کمک می‌کند تا بینش‌هایی را در مورد کمپین‌های خود به دست آورند و آنها را برای نتایج بهتر بهینه کنند. به‌طور کلی، ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی با ساده‌سازی فرآیند تولید محتوا و کمک به کسب بینش‌های ارزشمند از کمپین‌های خود، مزیت رقابتی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند.

 هوش مصنوعی

تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال

 چند راه وجود دارد که شرکت‌ دیجیتال مارکتینگ از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ برای بهبود رضایت مشتری استفاده کند که این موارد شامل ربات‌های چت، محتوای پیش‌بینی‌کننده و هدفمند، ایجاد محتوا و فناوری تشخیص تصویر می‌شوند. چت‌ربات‌ها را می‌توان برای بهبود خدمات مشتریان با ارائه پاسخ‌های سریع و آسان به سؤالات رایج استفاده کرد. محتوای پیش‌بینی‌کننده و هدفمند می‌تواند برای ایجاد کمپین‌ها و تبلیغات شخصی‌سازی‌شده‌تر استفاده شود که بهتر برای مشتریان هدف‌گذاری شوند. با کمک هوش مصنوعی می توان تولید محتوا را آسان‌تر و کارآمدتر کرد. در نهایت، نرم افزار تشخیص تصویر می‌تواند برای بهبود تجربه مشتری استفاده شود. به‌طور کلی، AI می‌تواند برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی، کاهش احتمال خطای انسانی و ایجاد تجربیات شخصی‌تر برای مشتریان استفاده شود.

مطالعات موردی ai و دیجیتال مارکتینگ

 تعدادی از شرکت‌ها هستند که از هوش مصنوعی برای بهبود تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی خود استفاده می‌کنند. برخی از روش‌هایی که در آنها از AI استفاده می‌شود عبارتند از: مدیریت محتوا، سئو، بازاریابی ایمیلی و ساخت وب‌سایت. به عنوان مثال:

 Accenture به خرده‌فروشی پیشرو در ایالات متحده کمک کرده است تا راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که مدل‌سازی دقیق‌تری را برای بهینه‌سازی هزینه‌های بازاریابی ممکن می‌سازد، اهرم کند. یونیلیور همچنین چندین ابتکار مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بهبود تعامل با مشتری و بازاریابی بازگشت سرمایه خود اجرا کرده است. به‌علاوه می‌توان از AI برای پیش‌بینی تقاضا برای محصولات، توسعه پروفایل‌های مشتری، خرید تبلیغات برنامه‌ای و شناسایی اینکه مشتری در چه مرحله‌ای از فرآیند خرید است، استفاده کرد. به‌طور کلی، هوش مصنوعی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی داشته باشد.

همچنین بخوانید  شیائومی از دستبند تناسب اندام Mi Smart Band 6 رونمایی کرد

 مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

 استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ مزایای زیادی دارد، از جمله توانایی شناسایی دقیق‌تر رفتار کاربر، پیش‌بینی اینکه کدام بخش‌ها بیشتر به مشتری تبدیل می‌شوند و ساده‌سازی تلاش‌های بازاریابی. با این حال، برخی از اشکالات احتمالی در استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی وجود دارد، مانند خطر عدم علاقه مشتریان به چت ربات یا حتی صحبت کردن با رایانه از طریق تلفن.

 هوش مصنوعی

استفاده موفق از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

 هوش مصنوعی در حال حاضر در تعداد بی‌شماری از موارد استفاده دیجیتال مارکتینگ مانند مدیریت محتوا، سئو، بازاریابی ایمیلی و غیره مورد استفاده است. این ابزارها نه تنها برای آسان‌تر کردن زندگی بازاریابان انسانی، بلکه برای بهبود تجربه مشتری استفاده می‌شوند. چند نمونه از نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی عبارتند از:

  • Magnolia Market از هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف بین تجربه خرید آنلاین و آفلاین استفاده می کند.
  • Chase از هوش مصنوعی برای ایجاد کپی‌نویسی بیشتر انسانی استفاده می‌کند.
  • استارباکس از تجزیه و تحلیل پیش بینی برای بهبود تجربه مشتری استفاده می‌کند.
  • یونیلور از هوش مصنوعی برای سفارشی کردن ایمیل‌های بازاریابی بر اساس ترجیحات و رفتار مشتری استفاده می‌کند.
  • eBay از هوش مصنوعی برای جذب مشتریان و تبلیغ محتوا استفاده می‌کند.
  • نستله از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کند.
  • AlaTrust Credit Union از هوش مصنوعی برای تقویت برنامه‌های وام، کمپین‌های کارت اعتباری و موارد دیگر استفاده می‌کند.

اتوماسیون بازاریابی ai

 اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی یک زمینه رو به رشد با کاربردهای فراوان است. Ai می‌تواند برای کارهایی مانند اتوماسیون فروش، لینک سازی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا استفاده شود. ابزارهای اتوماسیون بازاریابی را می‌توان برای خودکار‌سازی وظایف کلیدی استفاده کرد و معمولاً در برنامه‌ها یا پلتفرم‌های موجود ادغام می‌شود. نرم افزار اتوماسیون فروش راهی مناسب و مقرون به صرفه برای بازاریابان برای ایجاد کمپین‌های ایمیل بسیار شخصی است که وفاداری و ارتباطات را به راحتی ایجاد می‌کند. اتوماسیون بازاریابی به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا پیام‌های مرتبط را دقیقاً در زمانی که به مشتریان خود نیاز دارند ارسال کنند. داده‌ها، هم هوش مصنوعی و هم اتوماسیون را هدایت می‌کنند و بسیاری از استراتژی‌های اتوماسیون شما می‌توانند بر اساس داده‌هایی باشد که از هوش مصنوعی دریافت می‌کنید. از طریق اتوماسیون، می‌توانید به راحتی مشتریان را با پیام مناسب در زمان مناسب مورد هدف قرار دهید.

تکنیک‌های شخصی سازی ai

 چند تکنیک مختلف وجود دارد که می‌توان برای شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد. از این فناوری می‌توان برای شخصی‌سازی پیام‌های بازاریابی، محتوا، محصولات و خدمات برای مشتریان برند استفاده کرد. برخی از موارد استفاده رایج برای شخصی‌سازی با هوش مصنوعی شامل پیام‌های شخصی، تبلیغات هدفمند و توصیه‌هایی برای محصولات و خدمات هستند. شخصی‌سازی می‌تواند به سازمان‌ها در افزایش تعامل، بهبود وفاداری مشتری و افزایش فروش کمک کند. امروزه یکی از بهترین ابزارهای شخصی‌سازی محتوا، PathFactory است که از هوش مصنوعی برای تعیین محتوایی که به بازدیدکنندگان سایت توصیه می‌کند به‌طور خودکار و در مقیاس استفاده می‌کند. 

همچنین بخوانید  فیلیپس از تلویزیون های OLED جدید خود رونمایی کرد

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهنما یکی از شرکت های پیشرو در زمینه خدمات بازاریابی دیجیتالی بوده که خدماتی همچون تولید محتوا تصویری ، طراحی وب سایت ، خدمات سئو ، سوشال مدیا ، طراحی و ساخت وب اپلیکیشن و… را ارائه می دهد . برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان بهنما با شماره 88807930-021 تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *