تبلیغات

تبلیغات

معرفی ۱۶ برنامه توسعه فردی اندروید و آیفون

tosee-fardi

یک برنامه توسعه فردی، به شما کمک می‌کند همواره انگیزه خود را حفظ کنید و مهارت‌ها و تکنیک‌هایی به شما آموزش می‌دهد که بتوانید سلامت ذهنی و جسمی خود را بهبود بخشید. در این صفحه قصد داریم چندین برنامه توسعه فردی که می‌توانند کمک شایانی به شما کنند را معرفی کنیم. برنامه‌هایی که در این صفحه آورده‌ایم، به شما کمک می‌کنند که زندگی‌تان را بهتر سازماندهی کنید، بهتر بخوابید، به طور منظم ورزش کنید و مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید. هر برنامه بر یک یا دو حوزه از مواردی که نام بردیم تمرکز دارد.

بنابراین باید ببینید که کدامِ آن‌ها برایتان در الویت است. علاوه بر آن، یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ تعهد به برنامه توسعه فردی، این است که پیشرفت و روند کار خود را ثبت کنید، خیلی از برنامه‌هایی که آوردیم، مثل Headspace و 7 Minute Workout، به برنامه‌هایی مثل Google Fit و iOS Health App وصل می‌شوند تا فعالیت‌های شما را ضبط کنند. قبل از اینکه به سراغ معرفی برنامه‌های توسعه فردی برویم مایلم مجموعه آموزش توسعه مهارت فردی فرادرس را به شم معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن Headspace

مدیتیشن به دلیل منافع ذهنی و فیزیکی، جزو روش‌های عالی توسعه فردی محسوب می‌شود. Headspace بهترین و جامع‌ترین برنامه مدیتیشن است. این برنامه، بیش از 500 تمرین مدیتیشن و مراقبه، صدای خواب، موزیک برای افزایش تمرکز و غیره دارد. کاربران می‌توانند برنامه مخصوص خود را برای کاهش استرس، بهبود خواب یا حذف اضطراب بسازند و Headspace مسیر پیشرفت شما را بررسی می‌کند تا در حفظ انگیزه، به شما کمک نماید. Headspace، یک قابلیت “Move Mode” دارد که برای بهبود سلامت فیزیکی و ذهنی شما طراحی شده است. شما می‌توانید محتوای مراقبه و تمرکز حواس Headspace را در یوتیوب، اسنپ‌چت و اینستاگرام هم ببینید. این برنامه توسعه فردی، یک پادکست روزانه نیز دارد که Radio Headspace نام دارد.

مزایای برنامه توسعه فردی Headspace:

  • بیش از 500 مراقبه
  • تمرین‌های روزانه
  • برنامه‌های مراقبه شخصی‌سازی شده

معایب برنامه توسعه فردی Headspace:

  • نسخه رایگان، محدود است

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Evernote

Evernote، یک برنامه معروف برای یادداشت‌برداری است که قابلیت‌های کاربردی زیادی ارائه می‌دهد و خوشبختانه این قابلیت‌ها در نسخه رایگان نیز در دسترس‌اند. به کمک این برنامه می‌توانید یادداشت‌هایی با جزئیات بالا بنویسید، لیست درست کنید، یادداشت‌ها را بین چند دستگاه همگام‌سازی کنید، وظایف روزانه را پیگیری نمایید، با کلمات کلیدی به دنبال یادداشت‌ها بگردید، عکس بکشید، صدا ضبط کنید و اسناد واقعی را اسکن نموده و به عنوان یادداشت به برنامه اضافه کنید. Evernote، به دلیل داشتن گزینه‌های زیاد برنامه‌ریزی از طریق یادداشت، یک برنامه توسعه فردی محسوب می‌‌شود. بنابراین چه به یک برنامه یادداشت‌برداری برای مدرسه یا دانشگاه نیاز داشته باشید و چه بخواهید خاطرات و برنامه‌های خود را ثبت کنید، Evernote یک انتخاب عالی است.

مزایای برنامه توسعه فردی Evernote

  • قابلیت یادداشت‌برداری با جزئیات بالا

معایب برنامه توسعه فردی Evernote

  • با نسخه رایگان فقط می‌توانید دو دستگاه را با هم همگام‌سازی کنید

 

توسعه فردی

اپلیکیشن 7 Minute Workout

7 Minute Workout برای کسانی مناسب است که می‌خواهند سطح آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند. این برنامه، رایگان است و هیچ بخش پولی ندارد. کاربران می‌توانند به 22 ورزش 7 تا 32 دقیقه‌ای دسترسی داشته باشند. برخلاف دیگر برنامه‌های ورزشی مشابه، 7 Minute Workout به شما اجازه می‌دهد جلسه ورزشی خود را با 72 تمرین مختلف بسازید و علاوه بر آن یک قابلیت Smart Workout دارد که با استفاده از آن قادر خواهید بود از برنامه بخواهید طبق سطح آمادگی جسمانی شما، تمرین مخصوصتان را بسازد. هر تمرین، آموزش ویدیویی دارد تا افراد تازه‌کار بتوانند سریعاً آن را یاد بگیرند. علاوه بر آن امکان اتصال به iOS Health App برای ضبط تمرین‌ها و پیگیری پیشرفت ورزش‌تان وجود دارد.

مزایای برنامه توسعه فردی 7 Minute Workout

  • کاملاً رایگان
  • 22 برنامه ورزشی و 72 تمرین
  • اتصال به iOS Health App

معایب برنامه توسعه فردی 7 Minute Workout

  • پشتیبانی محدود

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Coach.me

بعضی از ما، برای دنبال کردن اهدافمان، به کمی کمک نیز داریم؛ و این همان چیزی است که برنامه توسعه فردی Coach.me در اختیار ما قرار می‌دهد. Coach.me، یک ردیاب عادات و یک برنامه کوچینگ است که به شما کمک می‌کند در مسیر رسیدن به اهدافتان باقی بمانید. این برنامه، رایگان است.البته، قابلیت مربی شخصی دارد که پولی است. این مربی شخصی، به کاربر، مشاوره و انگیزه می‌دهد تا به اهداف بلند مدتش دست پیدا کند.

مزایای برنامه توسعه فردی Coach.me

  • کوچینگ شخصی
  • ردیاب عادات رایگان

معایب برنامه توسعه فردی Coach.me

  • هزینه مربی شخصی، بالا است.

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Happify

Happify، یک برنامه علمی است که تعدادی بازی و فعالیت دارد و به وسیله آن‌ها به شما کمک می‌کند بر افکار منفی فائق آیید و سلامت روحی خود را بهبود بخشید. کاربران می‌توانند اهداف شخصی خود مثل کنار گذاشتن افکار منفی، رفع اضطراب، افزایش اعتماد به نفس و غیره را پیگیری کنند. برنامه توسعه فردی Happify، سلامت روحی شما در طول زمان را ردیابی می‌کند و مثلاً طبق آمار نشان می‌دهد که قبل و بعد از استفاده از اپلیکیشن، احساسات مثبت شما چه تغییری داشته است. در نسخه رایگان برنامه می‌توانید به تعدادی بازی‌ها، فعالیت‌ها و مراقبه‌ها دسترسی داشته باشید، اما با تهیه نسخه پولی، بیش از 65 فعالیت، بازی و مراقبه و همچنین گزارش کاراکتر 250 صفحه‌ای با همکاری با موسسه VIA در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مزایای برنامه توسعه فردی Happify

  • بازی‌ها، فعالیت‌ها و مراقبه‌ها برای افزایش سلامت روحی
  • ردیابی پیشرفت

معایب برنامه توسعه فردی Happify

  • نسخه رایگان فقط 12 برنامه دارد.

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Lumosity

Lumosity، بهترین برنامه برای توسعه فردی در زمینه هوش است، چون بازی‌های آموزشی زیادی ارائه می‌دهد. این برنامه، بیش از 40 بازی و پازل دارد تا حافظه، منطق، مهارت ریاضی و دیگر مهارت‌های ذهنی شما را ارتقا دهد. زمانی که برنامه را دانلود کردید، می‌توانید با یک ارزیابی اولیه 10 دقیقه‌ای شروع کنید تا ببینید که در مقایسه با دیگر کاربران همسن خود چگونه هستید. پس از آن، می‌توانید بازی‌ها و تمرین‌های ذهنی علمی را شروع کنید. Lumosity، به عادات و الویت‌های شما توجه می‌کند و تمرین‌هایی می‌سازد که مغز شما را به چالش بکشد و با اطلاعات جزئی که درباره تمرین‌تان ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند نقاط ضعف و قدرتتان را بدانید.

مزایای برنامه توسعه فردی Lumosity

  • بیش از 40 بازی علمی
  • تمرین ذهن شخصی‌سازی شده
  • اطلاعات تمرین

معایب برنامه توسعه فردی Lumosity

  • جلسات رایگان، فقط سه بازی دارند

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Make Me Better

Make Me Better ، برای کسانی که انگیزش روزانه نیاز دارند، مناسب است. این اپلیکیشن، شخصیت کاربران را ارتقا می‌دهد، به آن‌ها انگیزه می‌دهد، و چیزهای جدیدی به آن‌ها می‌آموزد. Make Me Better به صورت روزانه مقالات توسعه فردی، ایده‌های بهره‌وری، پیام‌های انگیزشی و نکات سلامتی ارائه می‌دهد. این برنامه بیش از 350 مقاله دارد که روز به روز تعدادشان بیشتر می‌شود و علاوه بر آن، درس‌های صوتی و ویدیویی دارد که مباحث توسعه فردی مختلفی را دربرمی‌گیرد.

مزایای برنامه توسعه فردی Make Me Better

  • کاملاً رایگان
  • بیش از 350 مقاله توسعه فردی
  • درس‌های صوتی و ویدیویی

معایب برنامه توسعه فردی Make Me Better

  • پشتیبانی محدود

 

توسعه فردی

برنامه توسعه فردی Smarter Time

کلید توسعه فردی برای بیشتر افراد، این است که کنترل زمان زندگی‌شان را به دست بگیرند. Smarter Time، بهترین برنامه مدیریت زمان است و چیزی که آن را از بقیه برنامه‌ها متمایز می‌کند، این است که این برنامه می‌تواند حدس بزند کجا هستید و چکار می‌کنید و طبق آن، زمان فعالیت‌های مختلف شما مثل مطالعه، تماشای تلویزیون، حمام یا غیره را مشخص کند. می‌توانید آنالیزها را ببینید تا متوجه شوید چگونه زمان خود را سپری کرده‌اید و چگونه می‌توانید بهره‌وری خود را افزایش دهید. Smarter Time، یک تنظیم‌کننده هدف برای ساخت عادات بهتر و یک ردیاب خواب نیز دارد.

مزایای برنامه توسعه فردی Smarter Time

  • ردیاب زمان هوشمند
  • آنالیز برنامه با جزئیات بالا
  • ردیاب خواب

معایب برنامه توسعه فردی Smarter Time

  • نسخه آیفون ندارد

 

توسعه فردی

اپلیکیشن ThinkUp

Thinkup، روزانه نکاتی مثبتی را به شما یادآور می‌شود تا بتوانید انگیزه خود را حفظ کنید. شما می‌توانید پیام‌هایی که بیشتر مناسبتان است را پیدا کنید و آن‌ها را با صدای خودتان ضبط کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشند. علاوه بر آن امکان اضافه کردن موزیک آرامش‌بخش، تنظیم نوتیفیکیشن و یادآور، و اتصال به iOS Health App برای پیگیری تمرین‌های روزانه وجود دارد. Thinkup، بیش از 300 پیام تاکیدی دارد که برای بیش از 10 هدف مختلف در زندگی طراحی شده‌اند. نسخه رایگان، محدودیت دارد و فقط اجازه می‌دهد در هر زمان، پنج پیام را با صدای خود ضبط کنید.

مزایای برنامه توسعه فردی Thinkup

  • بیش از 300 پیام مثبت
  • آهنگ‌های آرامشبخش

معایب برنامه توسعه فردی Thinkup

  • نسخه رایگان محدود

 

توسعه فردی

اپلیکیشن 7Mind

7Mind، یک برنامه توسعه فردی برای مراقبه و خواب است که می‌تواند اعتماد بنفس شما را افزایش دهد. این برنامه نیز همانند Headspace، چندین مراقبه باکیفیت برای اهداف مختلف دارد و به شما اجازه می‌دهد پیشرفت خود را پیگیری کنید. چیزی که این برنامه را متمایز می‌کند این است که مدیتیشن و داستان مخصوص بهبود خواب دارد.

مزایای برنامه توسعه فردی 7Mind

  • مراقبه‌های مخصوص
  • داستان و مدیتیشن ویژه خواب

معایب برنامه توسعه فردی 7Mind

  • نسخه رایگان محدود

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Couch to 5k

برای رسیدن به اهداف، باید با گام‌های کوچک‌تر، کار را شروع کنید. این دقیقاً کاری است که این برنامه توسعه فردی انجام می‌دهد. با این برنامه هرکسی می‌تواند تا 5 کیلومتر بدود. Couch to 5k، با قدم زدن و تمرین‌های ساده برای تازه‌کاران شروع می‌شود و تا پایان برنامه 9 هفته‌ای، فرد می‌تواند تا 5 کیلومتر بدود. این برنامه را جزو برنامه‌های توسعه فردی قرار داده‌ایم چون دویدن مزایای زیادی برای سلامت روحی و جسمی فرد دارد. دویدن، سلامت قلب و ریه شما را افزایش می‌دهد و اگر قصد کاهش وزن دارید، می‌تواند در ترکیب با یک رژیم مناسب به شما کمک کند. علاوه بر آن، این که خود را به چالش بکشید که تا 5 کیلومتر بدوید، اعتماد بنفس شما را بالا می‌برد چون به شما نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌توانید به چیزی که می‌خواهید دست یابید. دویدن، برای کاهش استرس و مبارزه با افسردگی نیز مفید است.

توسعه فردی

 

اپلیکیشن SimpleHabit

SimpleHabit، یک برنامه مدیتیشن برای افراد پرمشغله است. این برنامه، تمرین‌های 5 دقیقه‌ای رایگان دارد که به راحتی در بین برنامه‌های روزانه شما جای می‌گیرند. کاربران می‌توانند مدیتیشن مخصوص خود را طبق موقعیت و ساعت روز انتخاب کنند. SimpleHabit، برای آیفون و اندروید در دسترس است.

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Simply Being

اگر می‌خواهید از ریلکس عمیق، رهایی از استرس و دیگر منافع مدیتیشن نهایت بهره ببرید، Simply Being یک برنامه عالی برای این کار است. این برنامه، با فایل‌های صوتی گام به گام، به مدیتیشن عمیق شما کمک می‌کند. شما می‌توانید طول و نوع موزیکی که می‌خواهید بشنوید را نیز انتخاب کنید.

 

اپلیکیشن Personality Development App

با این برنامه توسعه فردی می‌توانید شخصیت خود را به وسیله نکات کلیدی و تمرین بهبود بخشید. این برنامه، برای کسانی مناسب است که می‌خواهند رفتار خود را بهتر کنند. نکات مختلف برنامه، برای انواع موقعیت‌های زندگی طراحی شده‌اند. یک حالت مطالعه در شب نیز دارد که خواندن در شب و قبل خواب و یا اول صبح را برایتان آسان می‌کند.

 

توسعه فردی

برنامه توسعه فردی SuperBetter

استحکام و مقاومت، در موفقیت فرد، نقشی حیاتی ایفا می‌کنند. SuperBetter به شما کمک می‌کند با موانعی همچون استرس و افسردگی مبارزه کنید تا بتوانید بهتر روی رسیدن به اهداف خود متمرکز شوید. این برنامه توسعه فردی، گزینه‌های جذاب زیادی دارد که در این مسیر شما را خسته نکند و علاوه بر آن، می‌توانید به جامعه رسمی SuperBetter بپیوندید و افکار خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید و با آن‌ها تعامل کنید.

 

توسعه فردی

اپلیکیشن Elevate

Elevate، یک برنامه توسعه فردی است که به شما کمک می‌کند شخصیتی قابل ستایش بسازید و همچنین در کسب مهارت در صحبت، استدلال، ریاضی و غیره به شما کمک می‌کند. این برنامه، طبق هدف شما، برنامه‌ای کاملاً شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهد. کتابخانه برنامه، بیش از 35 بازی دارد که برای تقویت حافظه، حل مسئله، افزایش تمرکز و غیره مفید هستند. یک تقویم نیز برای تمرین‌های شما در نظر گرفته شده که به شما اجازه می‌دهد در جریان عملکرد و پیشرفت خود قرار بگیرید.

 

توسعه فردی

کلام آخر در مورد برنامه توسعه فردی

ما در زندگی الویت‌ها و نیازهایی داریم و گاهی اوقات سخت است در مسیر رسیدن به اهداف باقی بمانیم و انگیزه خود را حفظ کنیم. در این صفحه، چندین برنامه توسعه فردی معروف را به شما معرفی کردیم. امیدواریم به کمک این برنامه‌ها بتوانید خود را از نظر روحی و جسمی ارتقا دهید تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. در انتها مایلم آموزش مدیریت مشکلات زندگی و تقویت مهارت تاب آوری فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *