تبلیغات

تبلیغات

فواید و مضرات دستگاه های ماساژور

kharidmasajor1

ماساژورهای خانگی نیز مانند هر دستگاه دیگری، در کنار مزایای بی‌شمار دارای معایبی هستند. در این نوشته به‌طور خلاصه فواید و مضرات دستگاه های ماساژور را بررسی کرده‌ایم.

چه ما یک ورزشکار معمولی باشیم؛ چه زمان زیادی را در باشگاه بگذرانیم؛ و چه کارهای پشت میز نشینی زیادی انجام دهیم. به هر حال بدن ما به‌خصوص ماهیچه‌ها اغلب در اثر فعالیت‌های مختلف تحت فشار و آسیب هستند. به همین دلیل نیز آنها نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بنابراین ما باید به نشانه‌های بدن خود توجه کرده و به کمک روش‌های مختلف به ماهیچه‌های‌مان کمک کنیم؛ تا سلامتی و شادابی خود را حفظ کرده و در نتیجه زندگی سالم‌تری داشته باشیم. در چنین مواقعی اهمیت دستگاه های ماساژور بیش از پیش آشکار می‌شود. ماساژورهای خانگی اغلب یک دستگاه الکتریکی دستی هستند؛ که به افراد برای ماساژ دادن بدن خود کمک می‌کنند. اما پیش از استفاده بهتر است با فواید و مضرات دستگاه های ماساژور آشنا شوید. این کار کمک می‌کند تا استفاده شما از این دستگاه‌ها سودمندتر باشد.

دستگاه های ماساژور

به عبارت دیگر استفاده از ماساژورهای برقی مزایای متعددی مانند کاهش استرس و افزایش گردش خون دارد؛ اما عاری از معایب نیز نیست. امروز می‌خواهیم فواید و مضرات دستگاه های ماساژور را برای کمک به شما در داشتن یک زندگی سالم روشن کنیم. این کار کمک می‌کند تا هنگام تصمیم‌گیری دید بهتری به مزایا و معایب ماساژور داشته باشید برای خرید ماساژور به لینک ذیل مراجعه فرمایید https://iraanbaba.com/category/gadget/massager/

دستگاه ماساژور چیست و چگونه کار می‌کند؟

ماساژور برقی یک دستگاه الکتریکی است که معمولا برای اعمال فشار ضربه‌ای به عمق پوست بدن ما طراحی شده است. به گفته متخصصان، یک ماساژور ضربی یا الکتریکی ضربات نرم و راحت را مستقیما به ماهیچه و بافت نرم بدن وارد می‌کند. این ویژگی به بافت ماهیچه‌ای بدن در برابر استرس و آسیب‌ها کمک می‌کند؛ و در عین حال گردش خون را افزایش می‌دهد.

اکثر دستگاه‌های ماساژور همراه با یک سری در جلو هستند. این سری از پشت به جلو یا برعکس حرکت می‌کند. بنابراین به بافت‌های نرم بدن و ماهیچه‌ها ضربه می‌زند. طی این فرآیند بافت‌ها شل شده و گرفتگی و درد عضلانی کاهش می‌یابد.

فواید دستگاه های ماساژور

استفاده از ماساژور های خانگی و برقی فواید سلامتی بی‌شماری دارد. چند مزیت اصلی استفاده از این دستگاه‌ها در ادامه آمده است.

کاربرد در خدمات پزشکی

ماساژ ضربه‌ای به‌طور موثری گردش مایع لنفاوی را در بدن شما افزایش می‌دهد؛ و در نتیجه بافت‌های آسیب دیده را متلاشی می‌کند. بنابراین تولید و رشد بافت‌های تازه را تسریع می‌نماید. با توجه به این موارد، گاهی اوقات پس از جراحی برای بهبودی سریع بیماران، از ماساژور کوبه‌ای توسط پزشکان استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید  همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای تولید ابر سیستم های نسل بعدی اتومبیل ها

علاوه بر این دستگاه های ماساژور اسپاسم عضلانی را بهبود می‌بخشند؛ و از بروز هرگونه اسپاسم عضلانی در آینده جلوگیری می‌کنند.

توانبخشی عضلات

گاهی به دلیل برخی بیماری‌ها و مشکلات، عضلات ما به‌شدت آسیب دیده و ضعیف می‌شوند. در این شرایط آنها نیاز به روندی برای بهبود آرام و تدریجی دارند. در این زمینه نیز استفاده از دستگاه ماساژور باعث انقباضات ماهیچه‌ها و در نتیجه تقویت عضلات می‌شود. این کار به عضلات ما کمک می‌کند تا از آسیب‌ها و اثرات پس از بیماری یا جراحی در زمان کمتری رهایی یابند. 

بنابراین استفاده از ماساژورهای خانگی برای افرادی که به دلیل عوارض مختلف قادر به شرکت در جلسات فیزیوتراپی نیستند؛ گزینه‌ای بسیار مفید است.

دستگاه های ماساژور

فواید سلامتی عمومی

ماساژ با این دستگاه‌ها جدای از رهایی عضلات از درد، یک سری فواید سلامتی عمومی برای ما به همراه دارد. برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • گردش خون را افزایش می‌دهد.
  • فشار خون را کاهش می‌دهد.
  • الگوهای خواب و هضم غذا را بهبود می‌بخشد.
  • رشد عناصر سمی را در بدن کاهش می‌دهد.

تسکین درد و اطمینان از آرامش

اگر به ماساژهای ضربی معمولی عادت کنید؛ دیگری نیازی به استفاده از داروهای مسکن برای رهایی از دردهای عضلانی نخواهید داشت. چراکه یک جلسه ماساژ با این دستگاه‌ها برای تسکین چنین دردهایی کافی است.

علاوه بر این، ماساژ به‌طور کلی به بدن شما احساس آرامش و حس سبکی می‌دهد.

مقرون‌به‌صرفه و راحت

مراجعه به مراکز درمانی برای جلسات منظم فیزیوتراپی اغلب پرهزینه و وقت‌گیر است. در حالی که با داشتن دستگاه ماساژور در خانه می‌توانید به‌راحتی از همان مزایای درمانی بهره ببرید. البته در اینجا کار کمی وقت‌گیرتر بوده و نیاز است که با حوصله و حتی گاهی با کمک دیگران کار ماساژ را پیش ببرید. به عنوان مثال ماساژ کمر کاری است که اغلب افراد، به‌خصوص در شرایط احساس درد، قادر به انجام آن به‌صورت انفرادی نیستند.

بهبود عملکردهای ورزشی

ورزشکاران در سراسر جهان از ماساژورهای مختلف برای افزایش عملکرد ورزشی خود استفاده می‌کنند. در واقع از این دستگاه‌ها برای تسریع فرآیند گرم و سرد شدن بدن پیش از شروع فعالیت ورزشی استفاده می‌شود. همچنین دستگاه‌های ماساژور کمک می‌کنند تا با سرعت بیشتری به سطح بالای آمادگی برسید؛ چرا که به شما اجازه می‌دهند بدون نگرانی از ایجاد آسیب، با شدت و زمان بیشتری ورزش‌های مدنظر خود را پیگیری کنید.

مضرات دستگاه های ماساژور

اگرچه ماساژورهای خانگی اغلب ایمن هستند؛ اما عاری از معایب نیز نیستند. بنابراین شما باید در مورد مضرات دستگاه های ماساژور نیز بدانید؛ تا با بهره‌وری بیشتری از آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید  بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما در جهان

در واقع اگر به‌درستی از ماساژورهای برقی، به‌خصوص مدل‌های کوبه‌ای استفاده نکنید؛ ممکن است درد یا گرفتگی‌های عضلانی شما را بدتر کند. علاوه بر این، برخی از مشکلات سلامتی وجود دارد؛ که در این شرایط بهتر است استفاده از ماساژورها را کنار بگذارید. به عنوان مثال موارد زیر از جمله شرایط جسمی است که در طول آنها استفاده از ماساژور منطقی نبوده و ممکن است به شما آسیب بزند.

  • مادران باردار
  • بیماران قلبی و عروقی
  • مبتلایان به دیابت پیشرفته
  • افراد دچار کمردرد مزمن
  • مصرف‌کنندگان داروهای لخته‌کننده و رقیق‌کننده خون

همچنین متخصصان متعددی گفته‌اند که استفاده نادرست از دستگاه ماساژور در اطراف گردن و گلو ممکن است منجر به سکته مغزی ایسکمیک شود. با این حال این مسئله بسیار به‌ندرت اتفاق می‌افتد. علاوه بر این اگر کابل دستگاه فاقد عایق مناسب باشد؛ خطر برق گرفتگی حداقلی وجود دارد. با این وجود از آنجایی که ماساژورهای الکتریکی مدرن از باتری‌ها و کابل‌های با کارایی بالا استفاده می‌کنند؛ رخ دادن چنین مشکلاتی بسیار دور از ذهن است.

دستگاه های ماساژور

فراموش نکنید که فواید دستگاه های ماساژور نامحدود است. در عمل از تسکین درد گرفته تا دستیابی به عملکرد بهتر بدنی در ورزش، مزایای استفاده از این دستگاه‌های کوچک و مفید غیرقابل انکار است. بنابراین این واقعیت عجیبی نیست که استفاده از ماساژورهای برقی روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود.

با این وجود استفاده نادرست از ماساژورها ممکن است منجر به عوارض جسمی ناخواسته شود. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم برای دریافت توضیح بیشتر در مورد نحوه عملکرد آن و برای کسب نتیجه بهتر، حتما دفترچه راهنمای دستگاه خود را به‌دقت مطالعه کنید. اگر فرآیند ماساژ با این دستگاه‌ها به‌درستی مدیریت شده و به‌طور مداوم از آنها استفاده شود؛ یک انتخاب عالی برای کمک به بدن شما با هدف کسب آرامش و داشتن زندگی سالم‌تر هستند.

در پایان اگر ماساژور برقی دل‌خواه خود را در بازارهای داخلی پیدا نکرده‌اید؛ ما به شما استفاده از خدمات خرید بین‌المللی فروشگاه ایران بابا را توصیه می‌کنیم. در فروشگاه ایران بابا، امکان خرید از آمازون در ایران فراهم شده است. در این مورد تنها کافی است لینک محصول مدنظر خود را از فروشگاه آمازون را برای کارشناسان پشتیبانی ایران بابا ارسال کرده و ادامه کار را به آنها بپرسید.

لینک خرید از سایت آمازون    https://iraanbaba.com/amazon/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *