تبلیغات

تبلیغات

ساخت سوله – شرکت عمرانی مهندسی ایستاسازه

istasazi

ساخت سوله از عملیات سازه‌ ای مهمی است که در سال‌ های اخیر کاربرد زیادی در مشاغل مختلف داشته است. نیاز به مکانی مسقف با امکانات لازم برای انجام پروژه‌ های مختلف صنعتی، نظامی، ورزشی و بسیاری از موارد دیگر باعث شده ساخت سوله در همه جای دنیا به صنعتی پر رونق و محبوب تبدیل شود.

ساخت سوله  شرکت عمرانی مهندسی ایستاسازه

 

کاربرد ساخت سوله صنعتی در مشاغل مختلف – ایستاسازه

  • ساخت سوله چگونه انجام می شود؟

  • سازه فولادی چه کاربردهایی دارد؟

  • سازه اسکلت بتنی چیست؟

نحوه ساخت سوله چگونه است؟

ساخت سوله از عملیات سازه‌ ای مهمی است که در سال‌ های اخیر کاربرد زیادی در مشاغل مختلف داشته است. نیاز به مکانی مسقف با امکانات لازم برای انجام پروژه‌ های مختلف صنعتی، نظامی، ورزشی و بسیاری از موارد دیگر باعث شده ساخت سوله در همه جای دنیا به صنعتی پر رونق و محبوب تبدیل شود.

بخش مهمی از ساخت هر سوله، به فونداسیون ‌بندی سازه و آماده سازی بسترهای مناسب اجرا مربوط است. در این مرحله، نظارت بر اجرای صحیح فونداسیون متضمن انجام بهینه سایر مراحل کار نیز خواهد بود.

نصب سوله و اجرای مراحل دیگر کار، گام بعدی است که با حضور مهندسین مجری و ناظر انجام می‌شود. بسته به نوع کاربری که از سوله انتظار داریم و نیز فضای در دسترس، عملیات ساخت سوله تاحدودی متفاوت خواهد بود.

سقف سوله، تجهیزات به ‌کار رفته در آن، نوع دیوارها و پوشش آنها، عایق مصرفی در دیواره‌ ها و سقف سوله و از همه مهم‌تر تجهیزات و ماشین ‌آلات مورد نیاز نظیر جرثقیل، هر یک به نوبه خود نیازمند بررسی کارشناسی و انتخاب هوشمندانه هستند.

ساخت سوله فلزی و مراحل نصب

برای کسب موفقیت در ساخت و نصب یک سوله فلزی، لازم است از یک مجموعه متخصص و کارآزموده کمک بگیرید. کلیه مراحل از طراحی سازه و تایید آن تا نصب و مونتاژ را می‌توانید در چنین مجموعه ‌هایی تجربه کنید.

ابعاد سوله از دهانه تا ارتفاع تاج و کناره و نیز میزان متریال و فولاد مصرفی را باید پیش از آغاز به کار محاسبه کرده و با توان مالی خود قیاس کنید. در این صورت با انتخاب‌ های مناسب، سوله ‌ای مقرون به ‌صرفه و متناسب با نیاز و توان اقتصادی خود تهیه می‌کنید.

نصب و راه‌اندازی تاسیسات در سوله

تاسیسات بخش مهمی از ساخت یک سوله را تشکیل می‌دهد که اجرای موفق آن می ‌تواند تاثیر بالایی در تدارک فضای مناسب و کارایی بهینه آن داشته باشد.

نصب درب و پنجره در یک سوله تا تاسیسات برق و به ‌دنبال آن سیستم ‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه، نخستین و اصلی‌ترین تاسیسات مورد نیاز هر سوله به ‌شمار می‌آیند.

همچنین بخوانید  قبل از سفرهای تعطیلات خرداد، خلافی خود را تسویه کنید!

در سوله های صنعتی و ایمن، نصب سیستم اطفای حریق استاندارد و دوربین‌ های مدار بسته نیز از الزامات اجرایی به ‌شمار می‌آیند.
نیاز است تا این مرحله برای اجرای مطمئن و تکمیل بهینه کارها به دست متخصصین خبره و کار بلد سپرده شود.

سپردن مراحل مهم نصب و راه‌ اندازی تاسیسات سوله به افراد آماتور و فاقد تخصص با خطر بروز مشکلات اصولی در کار ‌همراه بوده و ایمنی سوله را به خطر می اندازد.

سازه فولادی

 

سازه فلزی در پروژه ساختمانی – شرکت ایستاسازه
سازه فلزی در پروژه ساختمانی – شرکت ایستاسازه

سازه فولادی چیست؟

استفاده از سازه فولادی  یکی از متداول ترین روش های ساختمان سازی می باشد. ساختمان های بلند مرتبه،سازه های شهری نظیر تابلوهای تبلیغاتی، سازه های ترافیکی نظیر پل های عابر پیاده، پل های ماشین رو و سازه های صنعتی نظیر انواع خرپاها و سوله ها را می توان نام برد. سرعت و سهولت اجرا به خصوص پس از پیشرفت صنعت جوشکاری، باعث رونق گرفتن هرچه بیشتر سازه های فلزی شده است.

در مقایسه با سازه های بتنی، ابعاد کمترمقاطع تیر و ستون، سرعت ساخت و نصب سریع تر، سبک تر بودن و کیفیت بهتر مقاطع فلزی ساخته شده درکارخانه نسبت به مقاطع بتنی اجرا شده در محل از امتیازات سازه های فلزی می باشد. در عین حال ضعف درمقابل آتش سوزی، ضعف در مقابل رطوبت به دلیل زنگ زدگی و خوردگی و … از نقاط ضعف سازه های فلزی درقیاس با سازه های بتنی است.

در ساخت سازه فولادی اجزای مختلفی مثل ستون، خرپا، تیر و غیره را با جوش، پیچ و یا پرچ به یکدیگر متصل می کنند. نحوه اتصال اجزا و شکل و ترکیب نهایی آن ها، با توجه به مشخصات کاربردی پروژه، طراحی و اجرا می شود. بر اساس نوع کاربرد ساختمان، مقاطع فولادی می توانند اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشند.

از ویژگی های برجسته فولاد، می توان به استحکام بالا، وزن کم و مقاومت بالا در برابر تغییر شکل اشاره کرد. به همین علت، استفاده از اسکلت فلزی در ساخت ساختمان های با دهانه بزرگ، مرتفع و سنگین بسیار رایج است. به عنوان مثال، در ساخت ساختمان های صنعتی سنگین، برج ها، زیر ساخت ها، پل ها، ترمینال های فرودگاه ها و چندین نمونه دیگر، از اسکلت فلزی استفاده می شود.

از انواع سازه‌های فولادی (اسکلت فلزی) می توان به سازه های قاب (برای تیر ها و ستون ها)، شبکه ای (سازه مشبک یا گنبدی)، پیش تنیده، خرپایی، قوسی، پل قوسی، پل کابلی، پل معلق، و پل خرپایی اشاره کرد.

اسکلت بتنی

اسکلت بتنی یکی از انواع سازه های ساختمانی است - ایستا سازه
اسکلت بتنی یکی از انواع سازه های ساختمانی است – ایستا سازه

 

همچنین بخوانید  گردنبند طلا اسم و دستبند طلا اسم هدیه‌ای خاص و ماندگار

اسکلت بتنی چگونه ساخته می شود؟

سازه اسکلت بتنی یک شکل معمول از ساختمان سازی است که اعضای باربرش از بتن ارمه ساخته شده‌اند. با نگاهی گذرا به اسکلت بتنی می‌توان دریافت که این قاب ساختمانی از شبکه‌ای متقاطع از تیرها و ستون‌ها تشکیل شده است. سازه اسکلت بتنی یکی از محبوب‌ترین انواع سازه‌های ساختمانی است. سازه بتنی از جهتی بتنی نامیده می‌شود که قاب ساختمان که متشکل از اعضای افقی (تیر) و عمودی (ستون) باربر است، تماماً از بتن مسلح ساخته شده است.

بتن آرمه مسلح بوده و برای ساخت آن علاوه بر شن و ماسه و آب و سیمان صفحات فلزی و میلگرد های آهنی نیز استفاده می شود. این بتن ها در مقابل فشارهای کششی مقاومتی ندارند، بنابراین بتن آرمه و آرماتور ها باعث می شوند که مقاومت کششی آنها بیشتر شود. از اسکلت بتنی در فونداسیون ها، ستون ها، راه پله ها، سقف، تیرچه ها و تیرها استفاده می شود. اجرای اسکلت بتنی شامل چند مرحله مختلف است. در مرحله اول لازم است که محل پروژه زیرسازی شود.

پس از آن باید به صورت اصولی مرحله گودبرداری را انجام داد. مرحله سوم شامل آرماتور بندی فونداسیون است. مرحله چهارم بتن ریزی فونداسیون است که لازم است پس از بتن ریزی به مدت هفت روز سطح بتن مورد نظر مرطوب نگه داشته شود تا به استحکام لازم دست یابد. سپس در مرحله پنجم بتن ریزی و آرماتور بندی ستون ها انجام می گیرد و تیرچه بلوک ها در جای خود قرار می گیرند.

پس از قرار دادن و جاسازی تیرچه بلوک ها، لازم است که قالب بندی دیوارها صورت بگیرد و سپس میلگردهای سقف قرار بگیرند. عمل آوری و آرماتور بندی اسکلت طبقات، مرحله به مرحله انجام می شود. پس از انجام این مراحل، دیوارچینی و نازک کاری انجام می شود و در نهایت نماسازی و آماده سازی مراحل پایانی انجام می شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *