تبلیغات

تبلیغات

چرا  طراحی بسته بندی جذاب و حرفه ای برای محصولات غذایی اهمیت دارد؟

bastebandi-mavadeghazayi

طبق بررسی های انجام شده، هر ساله بسیاری از تولید کنندگان محصولات غذایی، محصولات خود را به بازار عرضه می کنند که متاسفانه 90 درصد آن ها با شکست مواجه می شوند. علت این شکست گاهی اوقات می تواند کیفیت محصول باشد که انتظارات مصرف کنندگان را برآورده نمی کند و یا گاهی طراحی بسته بندی ضعیف آن می تواند دلیل این اتفاق باشد. تنها دیدن بسته بندی جذاب برای مشتری کافی است که آن محصول را انتخاب کند. اما طراحی ناکار آمد یا بسته ‌بندی معمولی، می‌ تواند تاثیر منفی روی دید مردم به برند شما بگذارد و برند شما را بی اعتماد جلوه دهد.

بسته بندی، بازاریابی و تبلیغات پیرامون راه اندازی محصول جدید شما بسیار مهم است و همه این عناصر با طراحی خوب محصول تکامل می یابند. داشتن هویت برند قوی همراه با بسته بندی عالی می تواند به جذب مشتریان کمک کند و به انتقال اطلاعات در مورد محصول شما به طور واضح و مختصر کمک کند. وظیفه اولیه بسته بندی محافظت از مواد غذایی داخل آن است. بنابراین، بسیار مهم است که هر بسته بندی با در نظر گرفتن ایمنی محصول طراحی شود. هنگامی که این امر درست شد، می توانید به عملکرد بازاریابی فکر کنید.

عملکرد بازاریابی بسته بندی در مورد جلب توجه خریداران و انتقال مزایا و ویژگی های محصول از طریق عناصر اطلاعاتی و حسی در نقطه خرید است. شما می توانید با استفاده از بسته بندی مناسب به این نکته دست یابید.

طراحی بسته بندی همچنین به شما کمک می‌ کند میان دیگر برند ها و رقبایتان متمایز شوید، هنگام خرید مصرف‌ کنندگان بسته‌ بندی را ترجیح می ‌دهند که احساس می ‌کنند جذاب است و انتظارات آن ها را برآورده می کند. بسته بندی نیز یکی از حساس ترین نقاط تماس شما با مصرف کنندگان است. در دنیای امروزه که مردم روزانه با تبلیغات و محصولات با بسته بندی های مختلف در ارتباط هستند، بسته ‌بندی مؤثر تنها چیزی است که مردم هنگام خرید شما را انتخاب کنند.

نکته دیگری که درمورد بسته بندی وجود دارد این است که اطلاعات تغذیه ای محصول می تواند روی آن درج شود. این به مصرف کننده این امکان را می دهد تا بداند چگونه باید از محصول استفاده کند و فواید محصول چیست.

اهمیت درج لوگو در بسته بندی مواد غذایی

شما باید توجه ویژه ای به قرار دادن لوگوی شرکت خود بر روی بسته بندی محصول خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که قرار دادن لوگو روی بسته بندی، منجر به شناخت برند در ذهن مصرف ‌کننده می‌ شود و موجب می شود مصرف کننده جایگاه برتری نسبت به شما در ذهن خود داشته باشند. یکی از اولین گام هایی که هنگام ایجاد برند بر می دارید، طراحی لوگو برای برند خود است. لوگو اولین نقطه تماس مصرف کننده برای یک نام تجاری است و به همین دلیل، بسیار مهم است لوگوی محصول، تصویر مناسبی را برای برند و همچنین فعالیت های برند در ذهن مصرف کننده را برانگیزد.

همچنین بخوانید  رفع انواع لک های پوستی | لک پوستی چیست و چرا ایجاد می شود؟

شرکت‌ ها می ‌توانند با درج لوگو در بالای بسته‌ بندی محصول یا نزدیک به آن، بر ادراک برند تأثیر بگذارند و برداشت‌ های مطلوب از یک برند قدرتمند را تقویت کنند.  مهم است که طراحی لوگوی شما خوب انجام شده باشد و همه ی اجزای لوگو از جمله رنگ، شکل، فونت و طراحی کلی را در نظر بگیرید تا بتوانید در بهترین مکان روی بسته بندی از آن استفاده کنید. با قرار دادن لوگوی خود در جایی که مصرف کننده انتظار دارد آن را در بسته بندی شما پیدا کند، ارزش برند خود را تقویت کرده و فروش را برای شرکت خود افزایش می دهید.

چه نکاتی را هنگام طراحی بسته بندی باید در نظر داشته باشید؟

ایجاد یک محصول غذایی جدید یک رویداد هیجان انگیز برای هر برند در صنعت غذا است. جرقه یک ایده جدید، برنامه ریزی، و در نهایت، بسته بندی، همه مراحل کلیدی این فرآیند هستند. وقتی نوبت به طراحی بسته بندی محصول می رسد، باید مناسب و کارآمد باشد، تا هنگام خرید آن را امتحان کنند. این بسته بندی است که با توجه به آن مشتریان تصمیم می گیرند که آیا می خواهند غذای داخل آن را استفاده کنند یا خیر. اگر بسته بندی ضعیف طراحی شده باشد، کمتر کسی محصول شما را خریداری خواهد کرد. هنگام طراحی بسته بندی محصول غذایی خود باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

– هویت برند

ایجاد هویت برند شما فراتر از قرار دادن لوگوی خود بر روی یک محصول است. برند سازی به مشتریان کمک می کند تا محصولاتی را که با آن ها آشنا هستند در میان هزاران محصولات مشابه پیدا کنند. مردم با برند ها آشنا هستند و به دنبال آن هایی هستند که دوست دارند.

– عملکرد و زیبایی محصول

بسته بندی باید جذاب باشد تا مردم را متقاعد به خرید آن کند، اما همچنین باید کاربردی باشد. برای مثال فرض کنید بسته بندی شما قابل تجزیه و یا قابل بازیافت باشد. این بسته بندی برتری بسیاری نسبت به محصولی دارد که بسته بندی غیر قابل بازیافت دارد. بسته بندی محصولات غذایی باید در قفسه های فروشگاه خوب به نظر برسد، در بین سایر محصولات مناسب باشد و از مواد غذایی موجود در آن محافظت کند.

طراحی بسته بندی

– محافظ محتویات بسته

مطمئن شوید بسته بندی شما از محصول داخل آن حافظت می کند. برای مثال اگر محصول غذایی تولیدی شما چیپس است، بسته بندی آن باید به گونه ای باشد که از شکستن آن ها در حین حمل و نقل محافظت کند. این نکته برای سایر محصولات غذایی نیز وجود دارد. کالا های فاسد شدنی به بسته بندی نیاز دارند که بتواند در برابر تراکم و شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت کند. همچنین این محصول در فریزر و یا یخچال نگه داری می شود بنابراین باید مناسب این بخش ها باشد.

همچنین بخوانید  گام به گام خرید تور مشهد

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که باز کردن محصول آسان باشد. اگر محصول به سختی باز شود و یا هنگام باز شدن آسیب ببیند، مشتری از خرید آن در دفعات دیگر صرف نظر می کند.

طراحی بسته بندی

– ساده بودن بسته بندی

با توجه به نظرات بسیاری که برچسب های محصولات را انتقاد کردند، سادگی محصول شما نکته بسیار مهمی است. برچسب محصول شما نباید سر درگم کننده و حاوی رنگ های فراوانی باشد. هنگام طراحی سعی کنید تمرکز اصلی را روی تصویر واحد در مرکز بسته بندی داشته باشید، و اطراف آن را با فضای سفید پر کنید. این سبک طراحی نه تنها ظاهری جاودانه ایجاد می کند، بلکه به مشتریان کمک می کند تا محصول شما را تمیز تر از محصولات مشابه بدانند و تطبیق پذیری طراحی را بهبود می بخشد.  اگر نکته خاصی درمورد محصول شما وجود دارد که آن را متمایز می کند، آن را موضوع اصلی بسته بندی قرار دهید.

– نسخه های محدود ارائه کنید

هنگامی که غذا همیشه در دسترس باشد، جذابیت خود را از دست می دهد. با ساخت نسخه محدود، تقاضای مشتریانی را افزایش می ‌دهید که می‌ دانند شانس تجربه آن کوتاه مدت است. با ارائه طعمی منحصر به فرد برای محصول خود و فروش آن فقط در برخی مواقع، می توانید افراد بیشتری را تشویق کنید که به دنبال محصول شما بگردند تا دوباره محصول مورد علاقه خود را ببینند.

– هنگام تولید بسته بندی به مواد آن توجه کنید

هنگام تولید بسته بندی مواد غذایی اکثر تولید کنندگان از مواد مشابهی استفاده میکنند. بسته بندی فقط برای زیبایی نیست بلکه باید از غذا محافظت کرده و آن را تازه نگه دارد. اگر در یک بازار خاص هستید، می توانید سعی کنید با تغییر موادی که معمولا دیگر تولید کنندگان از آن استفاده می کنند، متمایز شوید. برای مثال، شیر های تولیدی و عرضه شده در بازار اکثرا بسته بندی پلاستیکی دارند. اما بسیاری جدیدا شیر های تولیدی خود را در شیشه بسته بندی می کنند. این تغییر چیزی است که مصرف کنندگان آن را دوست دارند. با وجود اینکه مواد غذایی دارای تعداد محدودی مواد هستند که می توان در بسته بندی آن استفاده کرد، خلاقیت در مورد انواع مواد قابل قبول راهی عالی برای جلب توجه به محصول شما است.

– از خلاقیت برای کاهش هزینه ها استفاده کنید

بسته بندی های آراسته برای محصولات همگی خوب هستند. اما اگر بسته بندی محصولات زیبا و به گونه ای باشد که مشتریان را بدون تکیه بر مواد گران قیمت جذب کند، می تواند چالش برانگیز باشد. راه حل های نوآورانه در بسته بندی می تواند به گونه ای باشد که هم از محصول محافظت کند و هم هزینه ها را کاهش دهد.

همچنین بخوانید  طراحی فضای کار و اداری مینیمال

– رنگ بسته بندی

رنگ آمیزی زیبای بسته بندی می تواند به جذب چشم مصرف کنندگان کمک کند. بین 62 تا 92 درصد از مشتریان در نگاه اول توجهشان به محصولی جذب می شود که رنگ های جذابی داشته باشد. هنگامی که مشتری در راهروی فروشگاه قدم می زند، محصولات مختلف با بسته بندی های متفاوتی را در قفسه ها مشاهده می کند، بنابراین زمان شما کم است که نظر شخص را سریعا به طرف خود برگردانید و آن را ترغیب به استفاده از محصول خود کنید. زرد یکی از سریع ‌ترین رنگ ‌هایی است که مغز انسان پردازش می ‌کند و معمولاً اشتها را تحریک می‌ کند و در عین حال مشتریان را در خلق و خوی خوب قرار می ‌دهد. از سوی دیگر، آبی رنگی غیر اشتها آور در نظر گرفته می شود اما با صداقت همراه است. اگر می خواهید یک رنگ بر بسته بندی شما تسلط داشته باشد، درمورد چگونگی تاثیر هر رنگ و اینکه مشتریان چگونه آن را درک خواهند کرد تحقیق کنید.

– مزایا و طریقه استفاده از محصول را روی بسته بندی درج کنید

هنگامی که مشتری محصولی را که به آن علاقه دارد بر می‌ دارد، به بسته ‌بندی نگاه می‌ کند تا بداند چیزی را که به دنبال آن است به آن می دهد یا خیر. برای یک فردی که رژیم غذایی دارد، این ممکن است بررسی میزان کالری آن باشد، آیا کربوهیدرات کمی دارد یا اینکه محدودیت های غذایی دیگر را رعایت می کند. برای اینکه بسته بندی شما بتواند نوع مناسبی از مشتری را جذب کند، باید بهترین ویژگی های غذای خود را به نمایش بگذارد. همچنین اگر طریقه استفاده از محصول شما خاص است، و یا هنگام پخت و استفاده باید به نکته خاصی توجه داشت، آن را بر روی بسته بندی درج کنید.

نتیجه

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، طراحی بسته بندی جذاب بسیار موثر است زیرا در سطح ناخودآگاه کار می کند و تصمیم گیری مصرف کننده را آسان می کند. معیارهای افراد با یکدیگر متفاوت است بنابراین مهم است که با زیبایی کلی، بسته بندی داشته باشید که برای افراد با فرهنگ های مختلف مناسب باشد. سعی کنید بسته بندی شما شگفت انگیز به نظر برسد و طراحی را انتخاب کنید که می تواند سفیر بصری برند شما باشد.

 

 

به دنبال طراحی بسته بندی حرفه ای هستید ؟

ما (شرکت رسانه هنر برتر) به هزاران صاحب کسب و کار از سراسر جهان برای رفع نیاز های طراحی گرافیکی مانند طراحی لوگو، طراحی وب سایت، طراحی بسته بندی، طراحی بنر، طراحی ست اداری و موارد دیگر کمک کرده ایم  با پرسیدن سوالات خود از ما می توانید سوالات موجود در ذهن خود را رفع کنید و طراحی بسته بندی حرفه ای خود را به ما بسپارید.

 

آدرس سایت : www.saynadesign.com

تلفن تماس : 09124184600

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *