تبلیغات

تبلیغات

آموزش ترکی استانبولی از پایه تا حرفه ای + فیلم آموزش زبان ترکی

estumboli-turki

کشور ترکیه به‌عنوان همسایه ایران، یکی از مهم‌ترین مقاصد ایرانیان برای سفر تفریحی و حتی مهاجرت است و به همین خاطر در سال‌های اخیر، آموزش ترکی استانبولی بسیار پرطرف‌دار شده‌اند و افراد زیادی هستند که در کلاس‌های آموزشی این زبان شیرین شرکت می‌کنند تا بتوانند به زبان ترکی مسلط شده و در کشور ترکیه یا کشورهای ترک‌زبان دیگر به‌راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند. آموزش ترکی استانبولی اصول خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید با این زبان ارتباط خوبی برقرار کنید و به یادگیری خودتان سرعت بیشتری ببخشید؛ افرادی که با اصول یادگیری زبان ترکی استانبولی آشنا نباشند، یا یادگیری بسیار کندی خواهند داشت و یا احتمال اینکه دلسرد شوند و یادگیری خودشان را رها کنند بسیار بالا خواهد بود.

به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم اصول مهم آموزش ترکی استانبولی را با شما در میان بگذاریم و بگوییم که این زبان را چطور می‌توانید یاد بگیرید که بهترین بازدهی را برایتان داشته باشد و همچنین چه نکاتی را باید رعایت کنید که بتوانید در سریع‌ترین زمان و با راحت‌ترین متد، به زبان ترکی استانبولی مسلط شوید. اگر به دنبال یادگیری این زبان شیرین هستید و دوست دارید به آن مسلط شوید تا در سفرهای خودتان و یا مهاجرت به ترکیه بتوانید با مردم این کشور ارتباط خوبی برقرار کنید و روزهای راحتی را در این کشور سپری کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما نکات مهمی را در این مورد بگوییم.

 

ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل سخت است؟

یکی از سؤالاتی که خیلی از افرادی که می‌خواهند شروع به یادگیری زبان ترکی استانبولی کنند می‌پرسند، این است که یادگیری این زبان در منزل بهتر است یا آموزشگاه؟ باید بگوییم که جواب این سؤال کاملاً به خودتان بستگی دارد و نمی‌توان یک جواب مشخص برای آن داد. اگر شما شخصی باشید که خودتان را به یادگیری متعهد کنید و آموزش‌هایی که برای زبان ترکی وجود دارند را به خوبی دنبال کنید و تمرینات مناسبی نیز در این مورد انجام دهید، قطعاً می‌توانید در منزل نیز نتایج مناسبی را دریافت کنید.

اما اگر تمرینات را پشت‌گوش بیندازید و به یادگیری این زبان متعهد نباشید، آموزش ترکی استانبولی در آموزشگاه نیز نمی‌تواند برایتان کمک‌کننده باشد و به یادگیری شما کمک کند. بنابراین خیلی مهم است که بتوانید خودتان را متعهد کنید که تمرینات را دنبال کنید و اصولی که در بخش‌های بعدی این مقاله می‌گوییم را رعایت کنید تا بتوانید سریع‌تر و راحت‌تر این زبان را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید آموزش‌های آنلاین زبان ترکی استانبولی را بررسی کنید و ببینید می‌توانید با استفاده از آنها یادگیری را انجام دهید یا خیر، همین حالا می‌توانید با کلیک روی لینک زیر آموزش مقدماتی زبان ترکی فرادرس را تهیه کرده و یادگیری را شروع کنید:

آیا آموزش زبان ترکی استانبولی در ۳۰ روز امکانپذیر است؟

اگر در پکیج‌های آموزشی موجود در اینترنت جستجویی انجام دهید، احتمالاً با این عنوان برخورد خواهید کرد و ممکن است این عنوان برایتان عجیب باشد و این سؤال برایتان پیش بیاید که آموزش ترکی استانبولی در 30 روز امکان‌پذیر است یا خیر؟ باید بگوییم که زبان ترکی زبان راحتی نیست و جزو زبان‌های سخت محسوب می‌شود چون الفبای خاصی دارد و نیاز است که شما این الفبا و نحوه تلفظ آنها را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید به این زبان مسلط شوید و در 30 روز قطعاً نمی‌توان این کار را انجام داد.

اما معمولاً آموزش‌هایی که با این عنوان وجود دارند، به آموزش کلمات مهمی که شما در طول روز ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و با استفاده از آنها بتوانید نیازهای خودتان را برطرف کنید می‌پردازند که تعداد این کلمات معمولاً محدود است و کل زبان ترکی را به شما آموزش نمی‌دهند. چنین آموزش‌هایی معمولاً کلمات مرتبط با رفتن به هتل، گرفتن تاکسی، سفارش غذا در رستوران، دریافت اتاق در هتل و… را به شما آموزش می‌دهند و بیشتر برای کسانی مناسب هستند که می‌خواهند در ترکیه نکات اولیه‌ای که وجود دارد را بلد باشند و بتوانند از پس تأمین نیازهای خودشان بربیایند. اما اگر بخواهید آموزش ترکی استانبولی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید، باید با تمام اصول این زبان آشنا شوید و بتوانید به خوبی مکالمه و نوشتن این زبان را انجام دهید تا تسلط کاملی به ترکی پیدا کنید و زندگی در کشور ترکیه برایتان سخت نباشد.

 

ترکی استانبولی

اصول مهم آموزش ترکی استانبولی

در ادامه می‌خواهیم برخی از اصول مهمی که برای یادگیری زبان ترکی استانبولی و هر زبان دیگری وجود دارند را به شما بگوییم که با استفاده از آنها می‌توانید سرعت یادگیری خودتان را افزایش دهید و یادگیری نتیجه‌بخشی را نیز داشته باشید. پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با نحوه یادگیری این زبان شیرین آشنا کنیم.

الفبای ترکی را یاد بگیرید و تمرین کنید

اولین چیزی که شما باید در هر زبانی یاد بگیرید، الفبای آن زبان و نحوه تلفظ کلمات است. وقتی شما با الفبا و نحوه تلفظ کلمات به‌خوبی آشنا شوید، می‌توانید به‌راحتی کار یادگیری ادامه زبان را نیز انجام دهید و این موضوع برایتان راحت‌تر خواهد بود. ترکی استانبولی زبان است که تلفظ‌های خاصی دارد و به همین خاطر نیاز است که به‌خوبی روی این موضوع وقت بگذارید تا تلفظ حروف را درست انجام دهید و بتوانید لهجه ترکی را به‌خوبی ایجاد کنید. همچنین یادگیری نوشتن این حروف نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید در آینده به‌راحتی در ترکیه به انجام کارهای اداری و… بپردازید و به مشکلی نخورید. بنابراین توصیه می‌کنیم که زمان کافی را برای یادگیری الفبا و تلفظ و نوشتن این حروف بگذارید تا به‌صورت کامل به آنها مسلط شوید.

با کلمات رایج ترکی آشنا شوید

در هر زبانی معمولاً کلماتی داریم که در طول روز بیشتر از آنها استفاده می‌کنیم و کلمات دیگر ممکن است کاربرد زیادی نداشته باشند. مثلاً کلماتی که به احوالپرسی، خرید رفتن، سفارش غذا و…، تاکسی گرفتن، رزرو هتل، رفتن به یک آدرس خاص، مکالمات تلفنی و… مربوط می‌شوند، جزو کلمات پرکاربردی هستند که باید آنها را به‌خوبی یاد بگیرید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که این کلمات را به‌خوبی یاد بگیرید و تمرین کنید و اگر کسی را دارید که به زبان ترکی استانبولی مسلط باشد، در طول آموزش ترکی استانبولی با این شخص مکالمه انجام دهید تا بتوانید تسلط خودتان را به مکالمه بسنجید و اعتماد به نفستان بیشتر شود. پس از اینکه به چنین کلماتی مسلط شدید، آن زمان دیگر ترسی بابت یادگیری کلمات سخت‌تر نخواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی کلمات دیگری که در زبان ترکی وجود دارند را نیز یاد بگیرید و به آنها تسلط پیدا کنید.

دستور زبان ترکی را یاد بگیرید

هر زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید، دستور زبان یا گرامر خاص خود را دارد که به شما می‌گوید چطور می‌توانید از کلمات استفاده کنید و با استفاده از آنها جملات درستی را ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم که دستور زبان ترکی را به‌خوبی یاد بگیرید تا بتوانید جمله‌سازی را خودتان انجام دهید و به‌راحتی مکالمه به این زبان شیرین را انجام دهید. همچنین حواستان باشد که سعی کنید در کنار یادگیری دستور زبان ترکی، مکالمه به‌صورت محاوره‌ای را یاد بگیرید تا بتوانید مانند مردم این کشور صحبت کنید، چون یادگیری زبان به‌صورت کتابی می‌تواند باعث شود که مجدداً نیاز به یادگیری کلمات محاوره‌ای داشته باشید و این موضوع کار را برایتان سخت خواهد کرد. پس حتماً دستور زبان ترکی را به‌خوبی یاد بگیرید و به آن تسلط پیدا کنید و مکالمه به‌صورت محاوره را نیز یاد بگیرید تا بتوانید تسلط خودتان را به این زبان شیرین افزایش دهید و آموزش ترکی استانبولی را با موفقیت پشت سر بگذارید.

درگیر یادگیری ترکی شوید

یادگرفتن هر کار جدیدی، زمانی که غرق آن کار شوید و خودتان را درگیر کنید بسیار راحت‌تر انجام می‌شود اما زمانی که نیازی برای یادگیری آن کار وجود نداشته باشد، احتمالاً یادگیری بسیار سخت و زمان برخواهد بود. مانند زمانی که شما می‌خواهید شنا را در حالت عادی یاد بگیرید و یا زمانی که در آب رودخانه افتاده‌اید و مجبورید که شناکردن را تمرین کنید و خودتان را نجات دهید. در حالت دوم شما قطعاً می‌توانید شنا را به‌صورت کاربردی یاد بگیرید چون خودتان را درگیر آن کرده‌اید. در یادگیری زبان ترکی استانبولی نیز شما باید خودتان را درگیر کنید و سعی کنید در حین آموزش ترکی استانبولی حسابی خودتان را غرق در این زبان کنید. مثلاً سعی کنید فیلم‌های ترکی ببینید و زیرنویس آنها را حذف کنید تا تسلط بیشتری پیدا کنید. اخبار ترکی مشاهده کنید. پادکست و فایل صوتی ترکی گوش دهید. تمام این کارها کمک می‌کنند که یادگیری‌تان بسیار نتیجه‌بخش‌تر و سریع‌تر انجام شود.

 

ترکی استانبولی

برای خودتان یک دوست ترک‌زبان پیدا کنید

اگر دوستی دارید که او هم مانند شما در حال یادگیری زبان ترکی است، این برایتان بهترین فرصت است که تمرین زبان را به‌صورت دونفره انجام دهید و اگر هم چنین شخصی را ندارید، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی و یا اپلیکیشن‌های آموزش زبان که چنین امکانی را فراهم می‌کنند، استفاده کنید تا بتوانید یک همراه پیدا کنید و با او به چت و مکالمه به زبان ترکی بپردازید. همین یک اصل باعث می‌شود که شما پیشرفت چشمگیری در آموزش ترکی استانبولی داشته باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن این زبان را یاد بگیرید و به آن تسلط پیدا کنید.

برای سفر به ترکیه آماده شوید

پس از اینکه مراحل قبلی را به‌خوبی انجام دادید، نوبت به این می‌رسد که خودتان را در محیط واقعی قرار دهید تا بتوانید آموخته‌های خودتان را تست کنید و در معرض آزمایش بگذارید. این کار باعث می‌شود که بتوانید در محیط واقعی کشور ترکیه قرار بگیرید و با مردم عادی مکالمه کنید و چنین کاری می‌تواند تمامی باگ‌های موجود در یادگیری‌تان را نشان داده و کمک کند که به بهترین روش این باگ‌ها را برطرف کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که خیلی سخت‌گیر نباشید و خودتان را درگیر تمرین‌های سخت نکنید، چون انجام چیزهایی که در آموزش ترکی استانبولی یاد گرفته‌اید، مهم‌ترین بخش کار است و نباید از این بخش مهم فرار کنید یا بترسید.

 

ترکی استانبولی

آموزش ترکی استانبولی در فرادرس

فرادرس یکی از برترین پلتفرم‌های آموزشی موجود در ایران است که همیشه سعی کرده از بهترین اساتید موجود در رشته‌های مختلف استفاده کند و آموزش‌هایی حرفه‌ای و کاربردی را آماده کند تا شما عزیزان بتوانید مهارت‌های موردنیاز خودتان را به‌راحتی و در کمترین زمان و با بهترین هزینه ممکن یاد بگیرید. آموزش ترکی استانبولی نیز یکی از موضوعاتی است که فرادرس آن را تهیه کرده و به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه‌ای بسیار مناسب و در مدت زمانی کم، به این زبان مسلط شوید و بتوانید به‌صورت کامل ترکی استانبولی را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید یادگیری خودتان را در این زبان سرعت ببخشید و بهترین نتیجه ممکن را از این زبان بگیرید، حتماً همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید تا به آموزش‌های مرتبط با این زبان دسترسی داشته باشید و بتوانید یادگیری خودتان را شروع کنید.

کلام آخر در مورد آموزش ترکی استانبولی

در این مقاله در مورد آموزش ترکی استانبولی صحبت کردیم و گفتیم که آیا یادگیری این زبان در منزل نیز ممکن است یا تنها باید در آموزشگاه انجام شود؟ همچنین باهم بررسی کردیم که ترکی استانبولی را می‌توانید در 30 روز یاد بگیرید یا این موضوع تنها یک شعار تبلیغاتی است که به شما وعده می‌دهد. در ادامه نیز باهم برخی از مهم‌ترین اصول آموزش ترکی استانبولی را بررسی کردیم که با انجام آنها می‌توانید، یادگیری این زبان را بهتر انجام دهید و سرعت بیشتری را در یادگیری داشته باشید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با اصول یادگیری ترکی استانبولی آشنا شوید و برای یادگیری این زبان شیرین خودتان را آماده کنید و مشکلی در یادگیری این زبان نداشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *