تبلیغات

تبلیغات

چجوری IGTV را پست کنیم – بررسی تفاوت IGTV و Reels اینستاگرام

instagraaam

همه ما به خوبی می‌دانیم که این روزها اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی و کارمان تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند که در اینستاگرام یک پیج کسب و کار داشته باشید یا به صورت شخصی فعالیت کنید، در هر صورت نیاز است که بدانید چطور با بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی پرمخاطب کار کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های اینستاگرام، پست است که می‌توانید ویدیوها و عکس‌های خودتان را در پیجتان پست کنید تا افراد دیگر آنها را ببینند و با پست‌های شما تعامل کنند. اما سوالی که خیلی پرتکرار است، این است که چجوری igtv را پست کنیم. آی جی تی وی یکی از انواع پست اینستاگرام است که به ما اجازه می‌دهد ویدیوهای بالای 1 دقیقه را به راحتی پست کنیم و مشکلی بابت این موضوع نداشته باشیم. اما با توجه به تغییرات اخیر اینستاگرام، چگونه igtv را پست کنیم. اگر به دنبال جواب این سوال هستید و نمی دانید که چطور می‌توانید کار پست کردن ویدیوهای طولانی را انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید جواب این سوال را پیدا کنید و اطلاعات جالبی را در مورد این قابلیت اینستاگرام کسب کنید. بعد از مطالعه این نوشته، روش گذاشتن ویدیوهای طولاتی در پست اینستاگرام را به خوبی یاد می‌گیرید.

قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم مجموعه آموزش اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ در این مجموعه آموزشی تمامی مواردی که باید در هنگام استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام بلد باشید آموزش داده شده است. برای دریافت این مجموعه آموزشی روی لینک زیر کلیک کنید:

آیا IGTV اینستاگرام هنوز هم وجود دارد؟

شاید اولین سوالی که باید به آن بپردازیم، این است که با توجه به تغییرات بنیادینی که اخیراً در اینستاگرام اتفاق افتاده است، آیا هنوز هم قسمت آی جی تی وی وجود دارد و می‌توان از آن استفاده کرد یا خیر؛ همانطور که احتمالاً می‌دانید، در ماه‌های اخیر، اینستاگرام از سرویس ریلز instagram reels رونمایی کرده است که این سرویس مشابه ویدیوهای کوتاه تیک تاک است و می‌توانید در آن به راحتی ویدیوهای کوتاه خودتان را آپلود کرده و آنها را در معرض دید هزاران نفر بگذارید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شما همچنان می‌توانید از امکاناتی مانند آی جی تی وی و پست‌های اسلایدی نیز استفاده کنید و محدودیتی در استفاده از این امکانات نخواهید داشت. تنها نیاز است که از روش درست برای آپلود ویدیوهای طولانی خودتان استفاده کنید تا بتوانید کار آپلود پست‌های آی جی تی وی را به خوبی انجام دهید. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور می‌توانید این کار را انجام داده و پست‌های آی جی تی وی را منتشر کنید.

 

چجوری IGTV

مزیت‌های آی جی تی وی اینستاگرام چیست؟

قسمت igtv اینستاگرام، بخشی است که مزیت‌هایی را نسبت به امکانات دیگر این پلتفرم دارد و می تواند برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر دوست دارید در مورد این امکان اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما در ادامه همراهمان باشید:

امکان انتشار ویدیوهای طولانی‌تر

اولین مزیتی که آی جی تی وی اینستاگرام با آن معرفی شد، امکان بارگذاری ویدیوهای طولانی بود. قبل از معرفی این سرویس، شما تنها می‌توانستید ویدیوهایی با زمان زیر 1 دقیقه را بارگذاری کنید و این موضوع کمی محدودیت ایجاد می‌کرد. سپس پست‌های اسلایدی معرفی شدند که اجازه می‌دادند یک ویدیو را به صورت اسلایدهای 1 دقیقه منتشر کنیم و در مرحله بعدی اینستاگرام از سرویس آی جی تی وی رونمایی کرد که در آن می‌توانستیم ویدیوهایی تا 15 دقیقه را آپلود کنیم. این سرویس در حال حاضر اجازه می‌دهد که ویدیوهایی تا 1 ساعت را به راحتی آپلود کنیم و حتی پس از برگزاری لایوها نیز، ویدئوی لایو به صورت آی جی تی وی ذخیره می‌شود تا دیگر فالوورهای شما بتوانند به آن ویدیوها دسترسی داشته باشند.

بررسی میزان بازید

همانطور که در مورد قبلی گفتیم، قبل از معرفی آی جی تی وی در اینستاگرام شما می‌توانستید ویدیوهای طولانی خودتان را به صورت اسلایدی منتشر کنید، اما این موضوع چند ایراد داشت. اول اینکه مخاطب نمی‌توانست ویدیو را عقب و جلو کند و ببیند که چقدر از ویدئو مانده است و همین موضوع باعث شده بود که خیلی از پست‌های اسلایدی تا انتها دیده نشوند و افت نمایش داشته باشند. همچنین مورد دوم این بود که شما نمی‌توانستید متوجه شوید دقیقاً چند نفر ویدیوهای شما را تماشا کرده‌اند و تعداد ویوی ویدیوها چقدر بوده است، چون وقتی پست به صورت اسلایدی منتشر می شد، تنها میزان لایک و ذخیره پست را به شما نمایش می‌داد و دیگر نمی‌توانستید به تعداد ویو دسترسی داشته باشید. اما در آی جی تی وی این مشکلات حل شد و هم مخاطب می‌توانست به راحتی ویدیوها را عقب و جلو ببرد و از آنها استفاده کند و هم صاحب پیج می‌توانست تعداد ویوی ویدیو را ببیند و آمار بهتری از فعالیت خود داشته باشد.

قابلیت تمام صفحه شدن ویدئو

یکی از مشکلاتی که قبل از معرفی آی جی تی وی در اینستاگرام وجود داشت، این بود که ممکن بود هنگام دیدن یک ویدئو، ویدئوی بعدی که در پایین‌تر آن قرار دارد نیز پلی شود و این موضوع باعث می‌شد تمرکز مخاطب کم شود و ویدیو را با دقت مشاهده نکند. به همین خاطر اینستاگرام در آی جی تی وی ویدیوها را به صورت تمام صفحه نشان می‌داد تا مخاطب بتواند به راحتی ویدیو را ببینند و تمام تمرکز خود را روی تماشای همان ویدیو بگذارد. تا به اینجا با هم سه مزیت مهمی که در آی جی تی وی وجود دارند را بررسی کردیم، اما آیا آی جی تی وی اینستاگرام بهترین گزینه برای ارسال پست است؟ برای گرفتن جواب این سوال در ادامه نوشته با ما همراه باشید تا با معایب آی جی تی وی هم آشنا شوید.

 

چجوری IGTV

معایب آی جی تی وی اینستاگرام

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چجوری igtv را پست کنیم و در حال حاضر در حال بررسی معایب آی جی تی وی هستیم تا هنگام استفاده از آن بتوانید با ذهنیت درستی از این امکان اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه با هم برخی از مهم‌ترین معایب آی جی تی وی که باعث شده است محبوبیت این بخش کم شود را بررسی خواهیم کرد:

ویوی کم

اولین مشکلی که در آی جی تی وی وجود دارد، این است که ویدیوهای شما نسبت به حالت اسلایدی و ریلز، بازدید بسیار کمتری خواهد داشت و افراد کمی هستند که آن را مشاهده می‌کنند. این موضوع باعث شده است که پس از مدتی تولیدکنندگان محتوا دیگر از آی جی تی وی استفاده نکنند و به همان پست‌های اسلایدی و ویدیوهای عادی برگردند و این پروژه تقریباً شکست خورد.

ورودی کم از اکسپلور

یکی دیگر از معایب مهمی که آی جی تی وی دارد این است که از اکسپلور اینستاگرام ورودی خیلی کمی دریافت می‌کند، به قدری که می‌توانیم بگوییم اصلاً ورودی دریافت نمی‌کند و ویدیو شما در اکسپلور نمایش داده نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که ویدیوی شما توسط افراد کمتری دیده شود و برای همه ما نکته منفی است که باعث می‌شود از آی جی تی وی استفاده نکنیم.

ورودی کم از هشتگ‌ها

ایراد دیگری که در آی جی تی وی اینستاگرام وجود دارد، این است که این نوع ویدیوها مانند مورد قبلی، از هشتگ‌ها ورودی بسیار کمی دریافت می‌کنند و خیلی کمتر نسبت به پست‌های اسلایدی و ویدیوهای معمولی دیده می‌شوند. این موضوع نیز برای خیلی از تولیدکنندگان محتوا بسیار مهم است و عدم وجود ورودی مناسب از هشتگ‌ها باعث می‌شود که کمتر از این امکان جدید اینستاگرام استفاده کنند.

سایز بندی سخت ویدیوها

یکی از مشکلاتی که حتی افراد حرفه‌ای در اینستاگرام به آن برمی‌خوردند، این بود که برقرار تعادل میان سایز اصلی ویدیو آی جی تی وی و کاور آن بسیار سخت بود و به همین خاطر اکثر ویدیوهای آی جی تی وی در پیج به درستی نمایش داده نمی‌شدند. این موضوع باعث می‌شود که ظاهر پیج بسیار ناهماهنگ شود و کیفیت مناسبی نداشته باشد و به همین خاطر افراد بیشتری تصمیم گرفتند که از آی جی تی وی کمتر استفاده کنند و ویدیوهای کمتری در این حالت منتشر کنند. تا به اینجا با هم معایب آی جی تی وی را بررسی کردیم تا به صورت کامل با آنها آشنا شوید و بتوانید تصمیم بگیرید که گذاشتن igtv در پست اینستاگرام برایتان مناسب است یا خیر. در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور می‌توانید آی جی تی وی را در اینستاگرام پست کنید و با امکانات جدید اینستاگرام چطور باید این کار را انجام دهید. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

 

چجوری IGTV

چجوری igtv را پست کنیم؟

احتمالا با توجه به تغییرات اخیری که اینستاگرام داشته است، لازم است بدانید که چطور باید انواع پست‌ها را در اینستاگرام منتشر کنید. اما باید بدانید که این موضوع اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید هر نوع پستی از جمله آی جی تی وی را در اینستاگرام منتشر کنید و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. در ادامه با هم گام به گام این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

وارد اینستاگرام شوید

اولین و ساده‌ترین گامی که وجود دارد این است که وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید تا بتوانید مراحل بعدی را انجام دهید.

روی دکمه + کلیک کنید

دکمه + در اینستاگرام، برای قرار دادن پست و استوری و… استفاده می‌شود که باید در این مرحله روی آن کلیک کنید. البته دقت کنید که برخی از افراد ممکن است هنوز این دکمه را در همان گزینه‌های پایینی و در گزینه وسط داشته باشند و برای برخی از افراد نیز ممکن است این دکمه به قسمت بالای صفحه سمت راست منتقل شده باشد. به دنبال این دکمه بگردید و روی آن کلیک کنید تا بتوانیم مراحل بعدی را با هم انجام دهیم.

گزینه post را انتخاب کنید

در این مرحله از مراحل گذاشتن igtv در پست اینستاگرام، پس از کلیک روی دکمه +، گزینه‌های مختلفی مانند پست، استوری، ریلز و لایو به شما نمایش داده می‌شوند که باید گزینه پست را انتخاب کنید تا بتوانید ویدیوهای آی جی تی وی منتشر کنید.

ویدئوی خودتان را انتخاب کنید

در این مرحله نیاز است که ویدیو خودتان را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم شما در قسمت آی جی تی وی می‌توانید ویدیوهای طولانی خودتان را آپلود کنید و در این قسمت نیاز است که ویدیو را از گالری گوشی خودتان انتخاب کنید.

روی فلش بالا کلیک کنید

پس از انتخاب ویدیو، یک فلش آبی رنگ در بالای صفحه قرار می‌گیرد که باید روی آن کلیک کنید تا بتوانید کار خودتان را شروع کنید و مراحل قرار دادن ویدیو را انجام دهید.

ویرایش‌های موردنیاز را انجام دهید

در این مرحله شما می‌توانید ویدئوی خودتان را برش بزنید و آن را کم و زیاد کنید، روی آن متن بنویسید یا موزیک بگذارید، از استیکرها استفاده کنید یا فیلترهای مختلفی را روی ویدیو قرار دهید؛ حتی می‌توانید سایز ویدئوی خودتان را تنظیم کنید تا به درستی نمایش داده شود. پس از انجام این ویرایش‌ها و نهایی شدن آنها، نیاز است که روی گزینه next یا بعدی کلیک کنید تا بتوانید به مراحل بعدی قرار دادن ویدیو وارد شوید.

 

چجوری IGTV

کاور ویدئو را انتخاب کنید

در این مرحله می‌توانید یک پیش نمایش از ویدئوی خود ببینید که روی آن نوشته شده است cover. کافی است روی این قسمت کلیک کنید تا بتوانید کاور موردنظر خودتان را برای ویدیو انتخاب کرده و آن را تنظیم کنید.

کپشن پست را بنویسید

در مرحله بعد نیاز است که در کاور موجود، برای ویدیو خودتان یک کپشن یا همان توضیحات بنویسید و هشتگ‌های موردنظرتان را نیز در این قسمت قرار دهید تا ویدئو آماده انتشار شود.

افراد و مکان‌ها را تگ کنید

در زیر قسمت کپشن، این امکان وجود دارد که بتوانید افراد و مکان‌ها را روی ویدئوی خودتان تگ کنید و از آنها استفاده کنید تا احتمال دیده شدن ویدیو را افزایش دهید. در صورت نیاز می‌توانید از این امکانات نیز استفاده کنید.

تنظیمات پیشرفته را انجام دهید

یک قسمت برای تنظیمات پیشرفته یا همان advanced settings نیز در این قسمت وجود دارد که در آن می‌توانید کارهایی مانند خاموش کردن قابلیت کامنت گذاری، نمایش کاور و موارد دیگری را انجام دهید.

روی دکمه share کلیک کنید

در آخر پس از اتمام تمام مراحلی که گفتیم، نیاز است روی دکمه share کلیک کنید تا بتوانید کار خود را به اتمام برسانید و ویدئوی شما منتشر شود. به همین راحتی یاد گرفتیم که چگونه igtv را پست کنیم و این کار را به خوبی انجام دهیم.

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چجوری igtv را پست کنیم و گفتیم که با توجه به تغییرات اخیر اینستاگرام، آیا هنوز آی جی تی وی وجود دارد یا خیر؟ همچنین بررسی کردیم که اصلا مزیت آی جی تی وی نسبت به انواع دیگر پست اینستاگرام چیست. در ادامه گفتیم که آی جی تی وی در کنار مزیت‌ها، چه معایبی دارد و در ادامه نیز با هم به صورت گام به گام بررسی کردیم که چجوری igtv را پست کنیم و محتواهای طولانی را در اینستاگرام خود منتشر کنیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که جواب سوال چجوری igtv را پست کنیم را پیدا کرده باشید و بتوانید بدون هیچگونه مشکلی اقدام به انتشار پست‌های خودتان به صورت آی جی تی وی کنید. در پایان مایلم آموزشی را به شما معرفی کنم که به کمک آن میتوانید برای شبکه های اجتماعی تصاویر جذابی را طراحی کنید؛ این آموزش که توسط فرادرس منتشر شده است از لینک زیر قابل دریافت است:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *