تبلیغات

تبلیغات

نکاتی که باید درباره شستشوی فرش در خانه بدانید

shoshtoshoy-farsh

شستشوی فرش در خانه یکی از کارهای پرچالش است، زیرا این اقلام وزن زیادی داشته و بعد از شستشو نیز سنگین تر می شند و جابجای آنها دشوار است .
اما از آنجایی که تمیز کردن مرتب آنها بدلیل اینکه منبع گرد و غبار و حشرات هستند که می توانند تجمع یافته و باعث ایجاد حساسیت شوند بسیار مهم است ، بنابراین باید بدانیم که چطور می توان آنها را در خانه شست.
فرش حتی با وجود اینکه کثیفی را جمع می کند ، در دکوراسیون منزل ما اثری منحصر به فردی داشته و همچنین گرما و عایق صدا ایجاد می کنند. 

نحوه شستشوی فرش در خانه

مرحله اول، تمیز کردن فرش است . بدین منظور ابتدا باید زباله های درشت را از روی فرش جمع کنید سپس فرش را جاروبرقی بکشید.
اگر فرش خیلی کثیف نیست، می توانید از فوم تمیز کننده استفاده کنید. برای این کار باید کف را روی سطح فرش اسپری کنید، صبر کنید تا خشک شود و سپس را جاروبرقی بکشید.

مرحله دوم، از بین بردن لکه های روی فرش است . شما می توانید بدون شستن فرش از شر لکه های قهوه، آثار آدامس و … روی سطح فرش خلاص شوید. لکه های تازه از قهوه و آب میوه را نباید روی فرش مالش داد. لازم است در اسرع وقت قبل از خشک شدن آنها را با دستمال مرطوب کنید.
اگر علامتی باقی ماند، باید فرش را بلند کرده و لگن از آب صابون را زیر لکه قرار دهید. در مرحله بعد، کثیفی را با یک اسفنج پاک کنید و محل را از سمت مقابل با سشوار خشک کنید.
 آثار آدامس را می توان با یک تکه یخ پاک کرد. شما باید یخ را خرد کنید، آن را با نمک مخلوط کنید و در یک کیسه پلاستیکی محکم قرار دهید. بعد – کیسه را روی آدامس قرار دهید تا یخ بزند و شروع به خرد شدن کند. پس از آن، آدامس را می توان با چاقو تمیز کرد.
قهوه و چای را می توان با محلول صابون از روی فرش تمیز کرد. ابتدا باید لکه را با یک پارچه خشک پاک کنید و با یک اسفنج نرم بشویید.  
لکه خون را می توان با آب سرد شست. رد خون را با یک اسفنج نرم بشویید تا لکه کاملا از بین برود.

مرحله سوم: شستشو.  در گذشته که اکثر خانه ها حیاط داشتند فرش را در خیابان نزدیک خانه یا حیاط می شستند ولی در زندگی آپارتمانی امروز فضایی برای شستن فرش وجود ندارد.
برای شستشوی فرش در حیاط ، لازم است یک شیلنگ آب را به محل شستشوی فرش آورده و فرش را پهن کرده و با آب آن را خیس کنید. سپس باید آب گرم را داخل لگن بریزید و مواد شوینده را در آن رقیق کنید. سپس از یک برس نرم برای شستن فرش استفاده کنید.
لازم است کف صابون را تحت فشار شدید آب از شیلنگ بشویید و آب باقیمانده را با پارو حذف کند.  وقتی فرش شسته شد ، آن را روی یک میله بصورت افقی آویزان کنید.

همچنین بخوانید  برای خرید عمده کتانی اورجینال چه کنیم؟

مرحله چهارم: خشک کردن. هنگامی که فرش در خانه شسته شد، لازم است هرچه سریعتر آن را خشک کنید. در تابستان، در گرما، انجام این کار دشوار نیست. کافی است آن را در محل مناسبی پهن کنید تا با گرما و جریان باد خشک شود.

شستشوی فرش

در هنگام شستشوی فرش از چه مواردی باید اجتناب نمود؟

– لکه های روی فرش را با آب داغ نشویید. بیشتر فرش ها دارای چسب هستند که وقتی در معرض آب داغ قرار می گیرند شسته شده و فرش پاره می شود . رنگ فرش نیز در معرض آب داغ محو می شود.
– برخی از فرش ها به دلیل اینکه با چسب مخصوص چسبانده می شوند در خیساندن در آب منع مصرف دارند.  
– از برس های سخت استفاده نکنید ، زیرا  آنها به پرزهای فرش آسیب می رسانند.

خشکشویی فرش در منزل را به حباب بسپارید

شستشوی فروش و موکت در منازل آپارتمانی هم این روزها با خدمات خشکشویی آنلاین حباب ، کار سختی نیست . 
برای  خشکشویی فرش در منزل ،  شستشوی مبل در منزل غرب تهران ،  شستشوی پرده در غرب تهران و… کافی است تلفنی یا آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید. 
91092732 – 021
www.hobabb.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *