تبلیغات

تبلیغات

5 راهنمایی مهم جهت خرید لوله داربست

loledarbast

لوله داربست همواره یکی از پرکاربرد ترین لوله های صنعتی در صنعت ساختمان بوده است که به عنوان سازه نگهبان و یا سازه کمکی و همراه برای اکیپ های کاری در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 این لوله که از ورق سیاه یا ورق نورد گردم و به روش رول فرمینگ تولید میشود و پس از جوش و برش به طول دلخواه بسته بندی شده و راهی بازار میگردد.

این لوله نقش بسیار پررنگی در ساخت و ساز ایفا مینماید چرا که فضایی امن و با دسترسی خوب در نقاط مرتفع ساختمان برای کارگران و استاد کاران فراهم می آورد تا بتوانند به بهترین نحو وظایف محوله خویش را به انجام برسانند .

عوامل مهمی در کیفیت این لوله تاثیر دارند که ما در این مقاله به 3 عامل اصلی میپردازیم :

1-کیفیت ورق مصرفی

شکی نیست که از آنجا که کلیه لوله های فولادی از ورق ها تولید میشوند هر چه کیفیت ورق بالاتر باشد کیفیت لوله تولیدی نیز بالا میرود .

2-کیفیت جوش

برای تولید لوله داربست پس از آنکه نوار ورق بریده شده در دستگاه های رول فرمینگ به لوله تبدیل شدند، دو لبه ورق به هم جوش می خورند تا مقطع لوله مصرفی کامل شود سپس یک دستگاه اضافات جوش روی لوله را بر می دارد و لوله وارد قسمت برش می شود ، اگر این جوش کیفیت لازم را نداشته باشد و یا اضافات جوش برداشته نشود لوله کیفیت لازم را ندارد و یا از نظر ظاهری ظرافت و دقت لازم را نخواهد داشت .

3-دقت در برش

لوله های داربست معمولا در طول های 4 متر و 6 متر تولید میشوند و شرکت های نصب داربست با استفاده از بست های متنوعی که در این صنعت وجود دارد آنها را بهم وصل می کنند تا سازه ای بسازند که بیشترین استحکام و دوام را داشته باشد ، اگر طول لوله هنگام تولید دقیق نباشد می تواند در سازه به هنگام نصب ایجاد مشکل کند .

 

اما عوامل موثر بر قیمت لوله داربست چه ها هستند ؟

 

لوله داربست به عنوان یک ماده اولیه و خام در صنایع و البته ساختمان سازی باید قیمتی رقابتی داشته باشد ، بدیهی است در صورتی که تولید کننده لوله داربست نتواند در رقابت با باقی تامین کنندگان قیمتی به صرفه را اعلام نماید نمی تواند سهمی در این بازار بزرگ فروش داشته باشد، عوامل موثر بر قیمت لوله داربست زیاد هستند که ما 4 عامل از مهمترین ها میپردازیم :

1-قیمت ورق لوله

لوله داربست که همچون همه لوله های فولادی از ورق های فولادی تولید میشود وابستگی شدیدی به قیمت ورق فولادی به عنوان ماده اولید در تولید دارد ، در واقع بیش از 90 درصد از هزینه ای که بابت لوله ای همچون لوله داربست پرداخت می شود هزینه ورق این لوله است و هرچه قیمت ورق افزایش یابد هزینه تولید لوله داربست نیز افزایش خواهد یافت .

همچنین بخوانید  سرور مجازی خارج از کجا بخریم؟

2- برند لوله داربست

کارخانه های تولید لوله فولادی بسته به استانداردهایی که برای تولید دارند و همچنین ماشین آلات تولیدشان کیفیت های متفاوتی از لوله یا پروفیل را عرضه می نمایند ، ازین رو کارخانه هایی کیفیت بالاتری در تولید دارند ومحصولی گرانتر خواهند داشت.

گروه صنعتی صبا با سالها تجربه در تولید و تامین لوله و پروفیل های صنعتی یکی از بهترین تامین کنندگان لوله های داربست در ایران است که همواره رضایت مشتری را اولویت اول کار خود قرار داده است .

3- قیمت ارز

با آنکه غالب فولاد ایران در داخل کشور تولید میشود اما نرخ فولاد جهانی یکی از فاکتور های مهم تاثیرگذار بر نرخ محصولات فولادی در داخل کشور است ، بنابراین قیمت لوله داربست همچون تمام لوله های فولادی دیگر از نرخ ارز تاثیر می پذیرد

4- پوششدهی لوله داربست

در برخی از کارخانه های لوله و پروفیل پس از تولید لوله به شکل خام، بسته به نوع مصرفی که دارند، پوشش مناسبی برای آنها انتخاب می شود و لوله یا پروفیل پیش از بسته بندی پوشش دهی میشوند .

رنگ، ضد زنگ و گالوانیزاسیون از کاربردی ترین پوشش های لوله و پروفیل هستند که می توانند تا 50 درصد قیمت لوله داربست را افزایش دهند .

خرید لوله داربست

5 راهنمایی مهم جهت خرید به قیمت لوله داربست

نخست اینکه همواره از برند معتبر خرید کنید، خرید لوله داربست بی کیفیت همواره باعث زیان مشتری خواهد بود، چه این نقص در ورق، تولید، کنترل کیفیت یا بسته بندی باشد . خرید لوله یا پروفیل بی نام و نشان می تواند در نهایت سازه شما را دچار مخاطره نماید .

 

2- لوله داربست را همواره کیلویی بخرید و نه شاخه ای !

زمانی که محصول لوله یا پروفیل است، خرید شاخه ای همواره باعث میشود که سودجویان این بازار برای افزایش حاشیه سود خود لوله ای با قطر کمتر، ضخامت کمتر، یا حتی طول کمتر تحویل مشتری نمایند ، اما با خرید وزنی جلوی تمام این مسائل گرفته میشود .

 

3- از ضخامت کم استفاده نکنید .

لوله داربست در ضخامت های متفاوت و وزن های گوناگون تولید میشود به عنوان مثال لوله داربست ضخامت 2 میلیمتر وزنی برابر 14 کیلوگرم دارد در صورتی که ضخامت 2.5 این لوله 17.5 کیلوگرم است ، در نگاه اول شاید بنظر برسد که خریدن لوله داربست 14 کیلوگرمی با توجه به قیمت لوله داربست 17 کیلویی به صرفه تر باشد ولی باید حتما با مهندس سازه خود مشورت کنید و بدانید در صورتی که خرید لوله داربست سبک ممکن است ایمنی و ایستایی سازه شما را به خطر بیاندازد .

همچنین بخوانید  مودم فیبر نوری چیست؟

 

4- لوله خوب از ورق خوب تولید میشود

ورق های مرغوب درصنعت فولاد مانند ورق سیاه تولید کارخانه فولاد مبارکه همواره ضخامت دقیقی دارند .

درصورتی که ورق های بی کیفیت تا 20 درصد تلرانس در ضخامت خواهند داشت ، این تلرانس می تواند باعث شود که لوله شما گرچه وزن لوله ضخامت 2.5 را دارد اما تحمل خمش یا فشار آن معادل لوله ضخامت 2.2 می باشد، بنابراین همواره هنگام خرید به ورق مصرفی دقت خاص داشته باشید .

 

5- فریب قیمت پایین واسطه ها  را نخوریم

بهترین راه برای خرید آن است که با در نظر گرفتن قیمت ورق سیاه از دو یا چند تولید کننده قیمت بگیریم و در نهایت از فروشنده ای معتبر که قیمت مناسبی نیز دارد خرید کنیم، هرگز با اتکا به قیمت یک تامین کننده خرید نکنیم و کیفیت را در اولویت قرار دهیم .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *