تبلیغات

تبلیغات

فیلتر پرس چمبر، بهترین راه حل برای جداسازی جامدات معلق

press-chambr

فیلتر پرس چمبر یکی از انواع دستگاه های فیلتر پرس صنعتی است که امکان فیلتر و آبگیری لجن و دوغاب را به راحتی فراهم می کند. در نتیجه می تواند طیف گسترده ای از کاربرد ها را مانند کارخانجات معدنی، تصفیه لجن، صنایع شیمیایی، کشاورزی و صنایع غذایی را پوشش دهد. در اینجا تمام اطلاعات مورد نیاز شما درمورد این دستگاه جمع آوری شده است.

فیلتر پرس چمبر در چه مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد؟

عملکرد فیلتر پرس چمبر مرتبط با جداسازی مواد جامد از مایع می باشد. دسته ای از صفحات فیلتر که با پارچه فیلتر پوشیده شده است، اجازه عبور ذرات مناسب و کوچک را می نمی دهد. سایز این ذرات با توجه به روزنه های روی پارچه تعیین می شود. ذرات بزرگ دانه اما اجازه عبور پیدا نکرده و در محفظه باقی می مانند و به اصطلاح کیک فیلتر را تشکیل می دهند.

فیلتر پرس چمبر

 

چند نوع فیلتر پرس وجود دارد؟

فیلتر پرس چمبر در انواع مختلفی تولید می شود. این دستگاه ها را می توان به نوع، تعداد، صفحات فیلتر، حجم محفظه، سطح فیلتر، فشار و حجم پمپ، فشار و اندازه سیلندر هیدرولیک دسته بندی کرد.

رایج ترین دستگاه ها

صفحه جانبی

زمانی که حجم ذرات جامد در لجن و یا دوغاب کم باشد استفاده از این دستگاه توصیه می شود. این دستگاه به دو صورت اتوماتیک و دستی ساخته می شوند و به هرگونه سیستم آب متصل می شوند. ویژگی هایی مانند راه اندازی پمپ به شکل هیدرولیک و یا دستی، آبگیری لجن به شکل غشایی، سیستم جداسازی کیک لجن و شست و شوی اتوماتیک پارچه فیلتر را می توان در صورت نیاز به دستگاه فیلتر پرس چمبر صفحه جانبی اضافه کرد.

صفحه بالایی

سیستم های صفحه بالا برای فیلتراسیون بار سنگین آلایندگی مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت اصلی استفاده از این دستگاه امکان استفاده از تیغه های متحرک است که تمیز کردن و تعویض پارچه فیلتر پرس را آسان می کنند. در هنگام تعویض پارچه فیلتر پرس نیازی به جدا کردن کل قطعات نیست. این سیستم به نیروی انسانی کم تری نیاز دارد و مدت زمان نگهداری به شکل قابل توجهی کوتاه تر می شود.

در چه بخشهایی از فیلتر پرس چمبر استفاده می شود؟

کاربرد فیلتر پرس در صنایع گوناگونی پراکنده است. در صنعت معدن، کارخانه های شن، سرامیک، تصفیه فاضلاب و لجن مورد استفاده قرار می گیرد.

هم چنین به شکل گسترده ای در کشاورزی، صنایع تولید دارو و مواد آرایشی و تولید مواد غذایی و نوشیدنی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

همچنین بخوانید  با عسل طعم شیرین ثروت را چشیدم

عملکرد فیلتر پرس چمبر چگونه است؟

دستگاه فیلتر پرس صنعتی یک ماشین پیچیده است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است. ماده ای که قرار است فیلتر شود از طریق پمپ های تغذیه وارد دستگاه می شوند. لوله های ورودی معمولا بر روی شاسی نصب می شوند. پارچه های فیلتر به منظور انجام فیلتراسیون بر روی صفحات دستگاه نصب می شوند.

فرایند فیلتراسیون توسط پارچه ها انجام می شود. آب تصفیه شده به راحتی توسط یک سیستم لوله کشی خارج می شود. پارچه فیلتر باید به طور منظم تمیز شود، چرا که آلودگی بر روی آن باعث کاهش کارایی دستگاه می شود.

فیلتراسیون در دستگاه فیلتر پرس شامل یک چرخه ناپیوسته متنائب است. به این معنا که عملیات به صورت مرحله ای تکرار شده و متوقف می شود تا به مرحله آخر برسد. در مرحله آخر پس از تمیز کردن پارچه ها دوباره سیکل جدید از نو شروع می شود.

وارد شدن لجن: ابتدا لجن توسط پمپ وارد دستگاه شده و لز طریق لوله ای بالای دستگاه وارد صفحات می شود.

فیلتر پرس چمبر

اعمال فشار: با اعمال فشار توسط جک هیدرولیکی فاضله بین صفحات فیلتر کم و کم تر می شود.

فیلتراسیون: پس از اعمال فشار مایع از طریق حفره هایی که در گوشه های صفحه فیلتر پرس وجود دارد به صورت تصفیه شده خارج می گردد. و جامدات به شکل کیک فیلتر بر روی صفحات باقی می ماند.

باز شدن: فشار هیدرولیکی از روی صفحات برداشته شده و دوباره از هم فاضله می گیرند. به این ترتیب بخشی از جامدات فیلتر ده از دستگاه خارج می شود.

تمیز کردن: اپراتور با خود دستگاه با کمک تیغه هایی میم چسبیده بر روی صفحات را جدا می کند و در صورت نیاز با کمک بک واش پارچه ها را کاملا شست و شو می دهد.

به این ترتیب یک سیکل کامل از فیلتراسیون کامل شده و فیلتر پرس برای دور بعدی تصفیه آماده می شود.

مزایای استفاده از یک فیلتر پرس صنعتی مدرن

فیلتر پرس های ساخته شده در قرن جدید کاملا به تکنولوژی روز مجهز هستند و با اینترنت صنعتی اشیا مطابقت دارند. به لطف راه حل های دقیق، ظرفیت این دستگاه ها بسیار بالاست و به راحتی می توان پارامتر های مختلف فیلتراسیون را بهینه کرد. مشکلاتی مانند نوسانات فشار و یا تغییر در کیفیت فیلتراسیون به سرعت شناسایی شده و می توانند برطرف شوند.

فیلتر پرس چمبر

تفاوت قیمت فیلتر پرس چمبر

فیلتر پرس چمبر قیمت مناسب تری نسبت به فیلتر پرس غشایی دارد. چرا که نوع مدیا برای فیلتراسیون در دستگاه چمبر از نوع پارچه ای و در غشایی از نوع ممبران می باشد که نتیجه آن حذف ذرات بسیار ریز است. اما قیمت خود فیلتر پرس چمبر به عوامل مختلفی مانند تعداد صفحات، حجم صفحه، نوع پارچه بکار رفته (اسپانیایی یا ایرانی) و غیره بستگی دارد.

همچنین بخوانید  بهترین سایت آموزش وردپرس در ایران!

ساخت دستگاه فیلتر پرس چمبر توسط گروه صنعتی آب سازه

گروه صنعتی آب سازه با سابقه درخشان در تولید تجهیزات آب و فاضلاب، مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه های فیلتر پرس چمبر را تولید و روانه بازار می کند. طیف این محصولات شامل انواع فیلتر جانبی و بالایی شده که می توانند برای آبگیری لجن فاضلاب، صنایع غذایی، داروئی و غیره مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر نیاز به خرید این دستگاه دارید می توانید آب سازه را در گوگل سرچ و یا با شماره های آن تماس بگیرید.

021-2641-0244

022-264102145

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *