تبلیغات

تبلیغات

آیا پیوند استخوان برای ایمپلنت درد دارد؟

impelant

بدون هیچ شک و شبهه­ای یکی از راه­های پرطرفدار برگرداندن سلامتی به دهان و دندان، ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان در افراد مختلف شرایط متفاوتی دارد. یکی از محدودیت­های این عمل برای افرادی است که لثه آن­ها تحلیل رفته و استخوان فک ساییدگی زیادی دارد.

در این افراد فک قدرت نگه­داری پایه ایمپلنت در دهان را ندارد. به همین دلیل است که یک روش خوب و مطمئن باید برای رفع این مورد به آن­ها معرفی کنیم. یک روش در دسترس در حال حاضر پیوند استخوان برای ایمپلنت است. اکثریت مردم برای استفاده از این روش و رفع نگرانی­هایشان در مورد پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان نیازمند اطلاعات بیشتری هستند.

 ما در این مقاله برای شما همراهان عزیز دکتر مژگان آزادی خواه، اطلاعاتی درباره پیوند استخوان برای ایمپلنت و عوارض و مراقبت­های بعد از این عمل ارائه خواهیم کرد.

قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت

در این قسمت قبل از اینکه درباره قیمت پودر استخوان و جراحی آن صحبت کنیم، به معرفی مختصری از انواع پودر استخوان می­پردازیم. به طور کلی پودر مورد استفاده در پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان به سه نوع کلی تقسیم می­شود. نوع اول آن، اتوگرفت نام دارد. در اتوگرافت پودر استخوان، از قسمت دیگری از بدن خود فرد گرفته می­شود و به همین دلیل نیز کم عارضه­ترین نوع پیوند است.

نوع بعدی که برای شما معرفی می­کنیم، آلوگرافت نام دارد که از فرد دیگر یا بانک استخوان گرفته می­شود. نوع آخر نیز زنوگرافت است که پوذر استخوان را از حیوانات می­گیرند. بیشترین حیوانی که از آن استفاده می­شود گاو است.

حال با توجه به نوع پودر استفاده شده، مرکز درمانی انتخابی، مدت زمان بستری و به طور کلی شرایط مددجو، هزینه عمل و مراقبت­های آن تعیین می­شود. به طور حدودی هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان بسته به موارد مختلف، از 2 و نیم میلیون تومان تا 12 میلیون تومان می­باشد.

ایمپلنت

نحوه استفاده از پودر استخوان برای ایمپلنت

به سه روش می­توان از پودر استخوان برای ایمپلنت بهره برد.  روش اول که هدایت استخوان نام دارد. در این روش به وسیله گرافت برای مددجو چهارچوبی در نظر گرفته می­شود. به عبارت ساده­تر محدوده­ای تعیین شده و در نظر گرفته می­شود که استخوان در همان بخش رشد کند و استخوانی جدید با استحکام بالا را تشکیل دهد.

برای معرفی روش دوم نیاز داریم که ابتدا تعریفی از استئوبلاست را برای شمای عزیزان ارائه دهیم. استئوبلاست­ها به سلول­هایی اطلاق می­شود که وظیفه استخوان­سازی را بر عهده دارند. حالا در نوع دوم که تحریک استخوان نام دارد، این سلول­های جدید به عنوان محرک استئوبلاست استفاده می­شوند.

همچنین بخوانید  خرید تشک های خوشخواب، طبی و فنری در فروشگاه مهدتشک

در این روش از پیوند استخوان برای ایمپلنت، پودر استخوان سلول­های استئوبلاست را تحریک می­کند تا آن­ها دوباره شروع به ساخت و تشکیل استخوان کنند. بعد از تشکیل استخوان و یکی شدن آن با گرافت انجام­شده، استحکام و قدرت لازم به فک باز می­گردد.ف

روش آخری که برای شما عزیزان معرفی می­کنیم، جوش خوردن استخوان نام دارد. جوش خوردن با استخوان، آخرین روش پیوند استخوان برای ایمپلنت می­باشد که در این روش با تحریک گرافت، باعث جوش خوردن و یکی شدن آن با استخوان می­شویم.

ایمپلنت

ایمپلنت بدون پودر استخوان

برای کسانی­که به هر دلیلی علاقه­ای به استفاده از پودر استخوان برای پیوند استخوان برای ایمپلنت ندارند راه­های دیگری نیز وجود دارد. البته قبل از معرفی این راه­ها لازم به ذکر است که راه­هایی که در ادامه خدمت شما همراهان عزیز دکتر مژگان آزادی خواه معرفی می­کنیم، همگی راهی برای تقویت استخوان فک می­باشد. به بیان دیگر کسانی­که استخوان فک آن­ها تحلیل رفته و کوچک شده، باید برای استفاده از ایمپلنت ابتدا از روش­های تقویت کننده و مستحکم کننده استخوان بهره ببرند.

یکی از روش­هایی که می­توان از آن بهره برد، استئوژنسیس دیسترکشن می­باشد. دیسترکشن متدی است که جراحان از آن برای جداکردن و یا جدا نگه داشتن دو قطعه استخوان استفاده می­کنند. استئوژنسیس واژه­ای است مربوط به سلول­های استئوبلاست که می­توان آن­ را به معنای فرایند تشکیل استخوان نامید. به طور کلی در این روش جراح به جای روش پودر در پیوند استخوان برای ایمپلنت، چند برش در فک ایجاد کرده و قطعه­ای از استخوان را با فاصله از قطعات دیگر فیکس می­کند. بعد از گذر مدتی، فاصله این قطعات پر شده و تشکیل استخوان واحد را می­دهند.

روش دیگری که جراحان و دندان­پزشکان از آن بهره می­برند، افزایش طول ایمپلنت­ها از میانگین 13 میلی­متری به حدود میانگین 40 میلی­متر است. در این روش که آن را ایمپلنت گونه­ای می­نامند، تاج مصنوعی بلند در گونه کار گذاشته می­شود. پس از اتمام این مرحله روی آن یک قوس دندانی ساخته می­شود.

روش­های دیگری نیز وجودد دارد که به عنوان مثال لیفت سینوس یکی از آن­ها است. در این روش سینوس را با استخوان پر کرده و با این کار ارتفاع آن را زیاد می­کنند.

عوارض پودر استخوان در ایمپلنت

این روش نیز مانند تمامی روش­های درمانی داری عوارض است. این عوارض قابل درمان و قابل پیشگیری می­باشد.

یکی از عوارضی که مددجو می­تواند دچار آن شود، رشد نکردن استخوان است. ممکن است دلایلی همچون رد پیوند داشته باشد. مورد دیگری که ممکن است برای مددجویان دردسر ساز شود، عفونت است. تورم در ناحیه جراحی، التهاب، درد، خونریزی از دیگر عوارض پیوند استخوان برای ایمپلنت می­باشد.

همچنین بخوانید  شناخت انواع باتری شارژی و باتری یو پی اس به عنوان باتری های محبوب

دیگر عارضه­ای که می­توانیم برای پیوند استخوان برای ایمپلنت از آن یاد کنیم، حساسیت در برابر سرما و گرما می­باشد که در درصد کمی از بیماران مشکل­ساز می­شود.

در آخر لازم است بدانید که تمامی این موارد با آنتی­بیوتیک­تراپی و مسکن درمانی قابل کنترل است.

ارتودنسی دندان بعد از ایمپلنت

ارتودنسی  دندان یکی از روش های مرتب کردن دندانهای نامنظم می باشد که شما می توانید جهت اصلاح دندانهای کج خود از ارتودنسی دندان استفاده کنید.

از آنجایی که ایمپلنت دندان بصورت صاف قرار داده می شود می تواند به سایر دندانهای شما نیز کمک کند تا صاف شود. بهتر است درباره ارتودنسی دندان خود با پزشک متخصص مشورت کنید.

روکش دندان بعد از ایمپلنت

روکش دندان اغلب برای جایگزینی دندان‌هایی استفاده می‌شود که آسیب قابل‌توجهی دیده‌اند که شما می توانید بعد از ایمپلنت دندان از آن استفاده کنید.

اگر دندان شما دچار پوسیدگی شدید شده است، با حجم زیادی از مواد پرکننده پر شده است یا عصب‌ کشی شده است یا بسیار ترک خورده است، روکش دندان ممکن است بهترین گزینه باشد. روکش دندان همچنین گزینه مناسبی برای دندان‌هایی است که در اطراف لبه‌ها پوسیده و خورده شده‌اند، مشکلی که می‌تواند ببر اثر دندان قروچه ی بیش از حد اتفاق بیفتد. از روکش دندان می‌توان برای جایگزینی یک دندان یا چند دندان استفاده کرد.

مراقبت­های بعد از پیوند استخوان برای ایمپلنت

برای پیوند استخوان برای ایمپلنت مانند هر جراحی دیگری، نیازمند مراقبت­هایی است. یکی از این مراقبت­ها اسافاده از کمپرس سرد در صورت تورم است. دیگر مراقبت، رژیم مایعات است که باید رعایت شود. مددجو بعد از عمل بهتر است به صورت نیمه­نشسته استراحت کند و به پهلوی چپ و راست نخوابد.

سخن پایانی:

به طور کلی خدمت شما همراهان عزیز دکتر مژگان آزادخواه عرض کردیم که پیوند استخوان برای ایمپلنت در کسانیکه فک تحلیل رفته دارند استفاده می­شود که روش وافر آن، استفاده از پودر استخوان است. استفاده از این روش عوارضی دارد که قطعا مزایای آن به طور کامل آن­ها را پوشش می­دهد. سپس به بررسی مراقبت­های لازم برای این روش پرداختیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *