تبلیغات

تبلیغات

بهترین راه حفظ سرمایه با ارز دیجیتال

sarmaye-digital

در روزها و ماه‌های تورمی اخیر، بسیاری از افرادی که سرمایه نقدی در دست دارند به دلیل تنزل و ریزش قابل توجه ارزش پول ملی کشورمان به دنبال راهی برای حفظ ارزش سرمایه خویش می‌گردند و در همین راستا به سراغ خرید طلا، سکه، دلار و کالاهای ارزشمند مشابه می‌روند؛ اما آنچه که این قبیل از افراد نسبت به آن غافل هستند، سرمایه‌گذاری بر روی بازار ارزهای دیجیتال است! شاید خواندن این جمله، در وضعیت فعلی بازار کریپتوکارنسی که تحت تاثیر ورشکستگی برخی از شرکت‌های بزرگ این حوزه نظیر صرافی FTX، روزهای چندان درخشانی را نمی‌گذراند، خنده‌دار به نظر برسد! اما باید بگوییم که چنین تصوری کاملا اشتباه است و هرچند که انتشار چنین اخباری قیمت ارزهای دیجیتالی بازار را در شوک جهانی فرو برده است ولی همچنان در چنین وضعیتی نیز می‌توان با داشتن تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به سودهای خوبی دست پیدا کرد. احتمالا در پاسخ به چنین استدلالی بگویید که دانش کافی برای ورود به چنین حوزه‌ای را ندارید که پاسخ کاملا هوشمندانه‌ای است؛ اما در پاسخ به این ایراد باید بگوییم که در حال حاضر و با خرید برخی از ارزهای دیجیتالی و بدون انجام هیچگونه ترید و معامله خاصی همچنان قادر خواهید بود، ارزش سرمایه خویش را حفظ نمایید؛ بنابراین، اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


کسب درآمد دلاری از طریق معاملات رمزارزی

در روزهایی که قیمت دلار و سایر ارزهای فیات تحت تاثیر شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دستخوش تغییرات صعودی لحظه‌ای شده، بازار رمزارزها به بستری شلوغ برای کسب درآمد دلاری تبدیل شده است. دنیای نوظهور کریپتوکارنسی در ابتدای ظهور خود با هدف جایگزینی ارزهای فیاتی همچون دلار، پوند، یورو، فرانک و غیره فعالیت خویش را آغاز نمود و رفته رفته به دلیل ایجاد نوسانات قیمتی و افزایش تعداد ارزهای دیجیتالی از این هدف اولیه و اصلی خویش فاصله گرفت و دقیقا به همین علت است که به هنگامی که از معامله ارزهای دیجیتالی سخن به میان می‌آید، در ذهن بسیاری از مخاطبان یک تصویر مبهم از بازار پر نوسان که قیمت هر واحد از ارزهای دیجیتالی موجود در آن در هر ثانیه تغییر می‌کند، شکل می‌گیرد، تصویری که شاید چندان اشتباه هم نباشد!
اما در این بین دیدگاه‌های افراطی نیز وجود دارد که به وضعیت این بازار دامن زده و بیشتر سیاه‌نمایی محسوب می‌شوند تا یک دیدگاه درست! به عنوان مثال برخی از این افراد افراطی سنتی‌گرا در برابر پذیرش دنیای رمزارزی چنین استدلال می‌کنند که بله ارزهای دیجیتالی گاها تحت هیجانات جامعه به ارزش چند هزار دلاری دست پیدا می‌کنند؛ اما دیری نمی‌پاید که این هیجان فروکش کرده و قیمت این ارز را با خود به قعر چاه می‌برد! شما ممکن است در یک شب با ارزش یک واحد از ارز دیجیتالی بتوانید تمامی کارهای خود برای داشتن یک سفر لاکچری را انجام دهید و این در حالی است که هیچ تضمینی وجود ندارد که صبح روز بعد ارزش یک واحد از همان ارز دیجیتال کفاف مخارج یک وعده صبحانه شما را بدهد! 
در پاسخ به این افرادی که در برابر قبول پیشرفت‌های جوامع بشری مقاومت می‌کنند باید به نوع خاصی از ارزهای دیجیتالی به نام «استیبل کوین» اشاره کنیم که به دلیل پشتوانه قدرتمندی که دارند همواره و حتی در شدیدترین شرایط نوسانی بازار نیز دارای ارزش ثابتی هستند.

همچنین بخوانید  بند ساعت Sgnl به شما امکان می دهد تماس را از طریق نوک انگشتان بشنوید


نحوه حفظ سرمایه با استیبل کوین‌ها

 

حفظ سرمایه با ارز دیجیتال

برای این که راحت‌تر بتوانید با نحوه حفظ سرمایه با استیبل کوین‌ها ارتباط برقرار کنید، توضیحات خود را با ذکر مثالی پیش می‌بریم. در حال حاضر تتر (USDT) را می‌توان محبوب‌ترین رمزارز با ثبات یا همان استیبل کوین به شمار آورد که همواره ارزش آن برابر با 1 دلار آمریکاست. حال تصور کنید که در سال 1400 که ارزش دلار به طور میانگین در بازه 25 هزار تومانی قرار داشت شما اقدام به خرید 10 هزار تتر (معادل 250 میلیون تومان) کرده باشید و پس از گذشت یک سال که ارزش دلار در حال حاضر (به هنگام نگارش این مطلب) در بازه قیمتی 44 هزار تومانی قرار دارد، ارزش تترهای شما به چیزی در حدود 440 میلیون تومان می‌رسد و دقیقا به همین شکل ارزش سرمایه شما حفظ می‌شود، بدون آن که وارد معاملات پیچیده رمزارزی شده باشید و ریسک این معاملات را به جان بخرید!
جالب است بدانید که استیبل کوین‌ها به دلیل ارزش ثابت خویش به هنگامی که شرایط بازار رمزارزی در حالت نوسانی شدید قرار دارد نیز به عنوان پناهگاه تریدرهای حرفه‌ای عمل می‌کنند. به عنوان مثال با انتشار خبر ورشکستگی صرافی FTX و ورود شوک عظیم به بازار کریپتوکارنسی، غالب تریدرهای حرفه‌ای ارزهای دیجیتالی خویش را به تتر تبدیل کردند؛ چراکه دقیقا در همان بازه و با وجود سقوط شدید قیمتی ارزهای دیجیتالی برتر نظیر بیت کوین، اتریوم و غیره قیمت تتر همچنان در همان بازه قیمتی 1 دلار قرار داشت و این ثبات قیمتی خویش را وام‌دار پشتوانه شفاف خویش بوده است و همین مسئله به بسیاری از تریدرها نیز سود می‌رساند؛ اما چگونه؟!
به عنوان مثال تصور کنید که به هنگامی که ارزش هر واحد از بیت کوین 24 هزار دلار بود، شما با بررسی شرایط و انجام تحلیل فاندامنتال متوجه سقوط قیمتی قریب الوقوع این ارز دیجیتالی می‌شوید و بیت کوین خویش را به تتر تبدیل می‌کنید و پس از این تبدیل قیمت بیت کوین تا قیمت 12 هزار دلار سقوط می‌کند. در این حالت ارزش سرمایه شما همچنان 24 هزار دلار خواهد بود و اگر متناسب با تحلیل‌های تکنیکال خویش متوجه پامپ قیمتی بیت کوین در بازه زمانی نزدیک شوید، می‌توانید با این 24 هزار دلار به جای 1 بیت کوین، 2 بیت کوین خریداری کرده و از قِبَل چنین معامله‌ای سود خوبی به جیب بزنید.


برترین استیبل کوین‌ها (Stablecoin)

ارزش ارزهای باثبات که در میان جامعه کریپتوکارنسی به استیبل کوین معروف هستند در واقع به ارزش یک دارایی واقعی مثل ارز فیات (پول‌های سنتی)، طلا و سایر کالاهای گرانبها گره خورده و دقیقا به دلیل داشتن چنین پشتوانه قدرتمندی است که برخلاف سایر ارزهای دیجیتالی، تحت تاثیر هیجانات بازار رمزارزی، قیمت آن‌ها دستخوش تغییرات منفی نمی‌گردد. در دید عرف مفهوم استیبل کوین با تتر یکسان است؛ اما چنین تصور و برداشتی از مفهوم استیبل کوین اشتباه است. تتر را در واقع می‌توان مهم‌ترین مصداق از دسته استیبل کوین‌ها به شمار آورد که در حال حاضر به لحاظ حجم و ارزش بازار، رتبه سوم بازار رمزارزی را به خود اختصاص داده است و در کنار تتر می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که در ادامه به بررسی تفصیلی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

همچنین بخوانید  GeForce RTX 2080 سریع تر از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X


دلار GUSD

دلار GUSD که به آن دلار جمینای نیز گفته می‌شود، یکی از استیبل کوین‌های با پشتوانه قدرتمند دیگر است که همچون تتر دارای ارزش 1 دلاری است. این استیبل کوین که در رتبه 55 بازار رمزارزی قرار گرفته است، حدودا 599.61 میلیون دلار از ارزش این بازار را به خود اختصاص داده است. این استیبل کوین از سوی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیای ارز دیجیتال ارائه شده و برادران وینکلووس را می‌توان به عنوان پایه‌گذاران اصلی این استیبل کوین معرفی کرد. 

دای (DAI)

رمزارز دای که این روزها در میان توسعه‌دهندگان برنامه‌های متاورسی نیز به محبوبیت قابل توجهی دست یافته از استیبل کوین‌های دیگری است که به دلیل برخورداری از پشتوانه دلار آمریکا دارای ثبات قیمتی بسیار خوبی است. این ارز دیجیتالی بر روی شبکه بلاک چین غیرمتمرکز اتریوم قرار گرفته و پلتفرمی که این رمزارز را عرضه می‌کند، میکردائو (MakerDAO) نام دارد. ارزش این استیبل کوین نیز همچون استیبل کوین‌های قبلی برابر با 1 دلار آمریکا است. 

کوین USDC

رمزارز یو اس دی کوین، ارز دیجیتال نام آشنا برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای دنیای کریپتوکارنسی است و علت این محبوبیت آن را باید در پشتوانه قدرتمند این استیبل کوین که حسن شهرت صرافی کوین بیس (Coinbase) است جستجو کرد؛ اما برخلاف چند استیبل کوین معرفی شده قبلی، رمزارز USDC دارای قیمتی کمتر از 1 بوده است ولی این روند در سال‌های اخیر تغییر کرده و با گره زدن هر واحد از آن به یک دلار (به صورت 1:1) ارزش آن نیز در حال حاضر به 1 دلار آمریکا رسیده است.


نحوه خرید استیبل کوین

احتمالا پس از مطالعه مطالب فوق و با توجه به وجود تحریم‌های مالی گسترده علیه کشور ایران، این سوال ذهن شما را به خود مشغول سازد که چگونه می‌توان اقدام به خرید استیبل کوین و حفظ ارزش سرمایه خویش نمود؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نگرانی شما از این مسئله یک نگرانی کاملا بجا و منطقی محسوب می‌شود؛ چراکه در سال‌های اخیر با گسترش دامنه آثار تحریم‌های مالی علیه کاربران ایرانی به پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌های خرید و فروش ارز دیجیتال و همچنین الزامی شدن مرحله احراز هویت در صرافی‌های معتبر بین‌المللی نظیر بایننس، سرمایه کاربران ایرانی را بیش از پیش در معرض خطر بلوکه شدن قرار داده و جالب است بدانید که این مسئله طرح شده تمام سختی کار نبوده و قطع ارائه خدمات پرداختی از سوی پلتفرم‌های پرداخت بین‌المللی نظیر پی پال، موجب تحمیل هزینه‌های اضافی به تریدرها و معامله‌گران ایرانی شده است.
احتمالا با مطالعه این مطالب چنین تصور کنید که در عمل کمک گرفتن از استیبل کوین‌ها به منظور حفظ سرمایه برای کاربران ایرانی کاری بس دشوار و شاید محال باشد! اما خوشبختانه با روشن‌تر شدن دیدگاه نظام قانون‌گذاری کشور ما و وجود خلا قانونی در محدود شدن معامله رمزارزها، در حال حاضر صرافی‌های معتبر داخلی همچون صرافی کیف پول من این مشکلات برطرف شده است. صرافی کیف پول من، یکی از بهترین صرافی‌های داخلی بوده که با فراهم کردن امکان خرید ریالی محدودیت‌های موجود بر سر راه پرداخت‌های ارزی کاربران ایرانی را به کلی حذف نموده و شما به راحتی می‌توانید از طریق کارت‌های اعتباری خود اقدام به شارژ حساب کاربری خود کرده و به صورت ریالی اقدام به خرید استیبل کوین نمایید.
صرافی کیف پول من به دلیل داشتن جامعه کاربری میلیونی در رتبه نخست صرافی‌های رمزارزی ایرانی قرار گرفته است و به دلیل پشتیبانی از بیش از 1500 ارز دیجیتال که امکان پیاده‌سازی هر استراتژی و سرمایه‌گذاری را برای کاربران فراهم آورده، در رتبه دوم صرافی‌های جهانی قرار گرفته است. ناگفته نماند که این صرافی رمزارزی به دلیل برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته، بهره‌مندی از به‌روزترین الگوریتم‌های امنیتی متناسب با استانداردهای جهانی توجه بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای را به سمت خود جلب کرده است.

همچنین بخوانید  آپدیت KB5029351 ویندوز 11 می تواند باعث خطای BSOD در مادربورد های MSI شود


صرافی کیف پول من؛ بهترین صرافی برای خرید انواع استیبل کوین

 

حفظ سرمایه با ارز دیجیتال

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، شرایط تورمی کشور ایران سبب شده تا بسیاری از افراد به دنبال روشی کم دردسر برای حفظ ارزش سرمایه خود باشند و مسلما با توجه به سختی‌های نگهداری از دلار و طلا، خرید ارز دیجیتال می‌تواند گزینه بسیار امن و مناسبی برای چنین مقصودی باشد؛ اما مسئله ارزش نوسانی قیمت ارزهای دیجیتالی مسئله‌ای است که مانع از این می‌شود که بتوان چنین راهکاری را یک راه‌حل مسلم برای چنین مشکلی دانست ولی خوشبختانه با توجه به ارزش ثابت استیبل کوین‌ها در حال حاضر این مشکل به طور کلی برطرف شده است و شما می‌توانید با مراجعه به صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال معتبر کیف پول من اقدام به خرید انواع استیبل کوین نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *