تبلیغات

تبلیغات

هر آنچه که باید از سیستم عامل OxygenOS 13 بدانید

Everything-you-need-to-know-about-OxygenOS-13

زمانی سیستم عامل OxygenOS به عنوان یکی از بهترین نسخه های اندروید شناخته می شد. به گونه ای که می توانست با سرعت، امنیت و امکانات بی نظیر خود نگاه تمامی کاربران را به خود معطوف کند. با این حال، متاسفانه در چندین سال گذشته با نیمه کاره گذاشتن نسخه های اخیر خود تصور می شود از گذشته درخشان خود فاصله گرفته است و OxygenOS  را که زمانی تصور می شد در رتبه اول بهترین نسخه های اندروید قرار دارد در بک بحران هویت قرار داده است.

با عرضه OxygenOS 13 اغلب مشکلات گزارش شده برطرف شده است. به گونه ای که این سیستم عامل، از طراحی زیبا و سازگار با علایق کاربران دیده شده اس و به طور طبیعی با کل تجربه نرم افزار ترکیب می شود. اگر تلفن همراه OnePlus خود را به آخرین نسخه موجود به روزرسانی کرده اید، در این مقاله می توانید برخی از بهترین ویژگی های سیستم عامل را مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش همیشه روشن

اسکرین شات هایی از ویژگی های سیستم عامل اکسیژن 13

OnePlus نیز همانند سایر گوشی های هوشمند از ویژگی Always On Display در دستگاه خود بهره می برد. به گفته بسیاری از کاربران، این ویژگی در تلفن همراه وان پلاس بسیار دیرتر نسبت به رقبای خود قابل استفاده بود، اما با توجه به تغییرات عمده ای که در این ویژگی به وجود آورد بدون شک یکی از بهترین و نحصربه فرد ترین آنها در زمینه ارائه طرح های AOD بود.

سیستم عامل OxygenOS 13 سبک وسیعی از صفحه نمایش های همیشه روشن را ارائه می دهد که می توانید با توجه به نیاز های خود آن را سفارش سازی کنید. به عنوان مثال، می توانید از گزینه هایی چون ساعت آنالوگ و دیجیتال، الگو های سفارشی خود (مانند ویجت های آب و هوا، اخبار روز و حتی پلیر موزیک) بعلاوه AOD های پویا و حتی بیتموجی های سفارشی را در صفحه نمایش خود ترسیم کنید.

استفاده از پوشه های حجیم

صفحه اصلی گوشی وان پلاس

علی رغم اینکه تغییرات زیادی در سیستم عامل OxygenOS 12 به وجود آمد، اما به نظر می رسد وان پلاس همچنان مایل است به ظاهر خود (همانند تلفن های هوشمند اوپو) ادامه دهد. در نسخه جدید سیستم عامل نیز این اصل تکرار شده است، و تنها با چند تغییر ناچیز در بهبود پایداری تلفن همراه، تغییرات زیادی در لانچر OxygenOS 13 دیده نشده است.

بزرگ کردن اندازه آیکون ها و یا پوشه ها، یکی از همان ویژگی های همیشگی سیستم عامل OxygenOS 13 است. این تغییر باعث می شود که مرحله اجرای برنامه ها را از دو به یک کاهش دهد. علاوه بر این پوشه های بزرگ شده همچنین می توانند راه جالبی برای جدا سازی موارد مهم از غیر مهم باشند.

همچنین بخوانید  دانلود نرم افزار روت کردن گوشی اندروید

برای بزرگ کردن اندازه پوشه ها، تنها کافی است انگشت خود را بر روی پوشه مربوطه نگه دارید و سپس از منوی زمینه Enlarge folder را انتخاب کنید.

نوار کناری هوشمند

ویژگی جدید گوشی های وان پلاس

OxygenOS 13 دارای یک جعبه ابزار مفید و کارآمد است که تنها با حرکت انگشت از گوشه صفحه به داخل نمایشگر اجرا می شود. این ویجت به صورت پیشفرض از ابزارهایی چون اسکرین شات، ضبط صفحه و ترجمه محتوای گوشی بهره می برد. خبر خوب این است که شما نیز می توانید میانبر های دلخواه و یا پرکاربرد خود را (با استفاده از فرایند Drag and drop) به این ویژگی اضافه کنید تا در صورت نیاز و تنها با استفاده از دو حرکت ساده ابزار دلخواه خود را در تلفن هوشمند خود اجرا کنید.

حالت ساده

حالت ساده در گوشی های وان پلاس

با محبوبیت روز افزون گوشی های OnePlus علاوه بر خریداری آنها توسط متخصصان فناوری، برای تمامی پدر و مادر بزرگ ها که استفاده از تلفن های هوشمند را گیج کننده می دانند توصیه می شود. زیرا با معرفی سیستم عامل OxygenOS 13 ویژگی به نام Simple Mode نیز ارائه شده است که با فعال شدنش، تمامی نمادها، نوشته ها و پوشه های روی صفحه گوشی را به اندازه باورنکردنی بزرگ می کند تا خوانش صفحه نمایش برای کاربران تازه کار راحت تر شود. علاوه بر این با فعال کردن قابلیت Simple Mode رابط کاربری تلفن هوشمند نیز ساده تر می شود تا کاربران عادی بتوانند فرایند اجرا و بستن برنامه ها را به سرانجام برسانند.

ویژگی پنجره شناور

ویژگی پنجره شناور در گوشی های وان پلاس

علی رغم اینکه قابلیت Floating Windows (پنجره شناور) از زمان عرضه اندروید نسخه 7 موجود شده است، مایه شرم ساری است که بسیاری از گوشی ها از آن به درستی پشتیبانی نمی کنند. برای اجرای یک برنامه در پنجره شناور تنها کافی است بر روی نماد سه نقطه (عمودی) ضربه بزنید و در نهایت Floating window را از منوی زمینه انتخاب کنید.

این ویژگی را می توانید برای تمامی برنامه های در حال اجرا امتحان کنید، اما توجه داشته باشید که اندازه آن قابل تغییر نیست، و تنها می توانید پنجره موجود را در تمام صفحه انتقال دهید و یا در نهایت آن را ببندید.

سیستم عامل گوشی خود را به OxygenOS 13 و از قابلیت های آن لذت ببرید

اگر از کاربران قدیمی نسخه OxygenOS هستید توصیه می کنیم آن را به آخرین به روزرسانی موجود ارتقاء دهید تا از تمامی ویژگی های سیستم عامل که بسیار تعامل پذیر تر شده است بهرهمند شوید. توجه داشته باشید که ویژگی های ارائه شده در این مقاله تنها جزء کوچکی از قابلیت های سیستم عامل OxygenOS 13 بوده اند، زیرا شما همچنان می توانید با فرایند هایی چون پنهان کردن برنامه ها، ویرایشگر حرفه ای، فضای کودک و طراحی آیکون های شخصی بهره مند شوید.

همچنین بخوانید  4 برنامه برای بررسی اینکه گوشی Android شما به درستی کار می کند

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *