تبلیغات

تبلیغات

5 نکته که خرید ویندوز اورجینال را توجیه می کند

windo-original

اگر در رابطه با خرید ویندوز اورجینال دچار شک و تردید شدید و مطمئن نیستید که برای خرید ویندوز هزینه کنید یا نه، جای درستی آمدید. در این نوشته، در مورد این صحبت می‌کنیم که آیا ویندوز اورجینال بخریم یا نه و به مزایای ویندوز اورجینال و همچنین معایب ویندوزهای کرک‌شده اشاره می‌کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

افراد زیادی وجود دارند که نمی‌خواهند برای خرید ویندوز اورجینال اقدام و این سیستم‌عامل را به‌صورت قانونی تهیه کنند. برای مثال افراد زیادی دوست دارند که از تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 10 استفاده کنند اما برای خرید ویندوز 10 اورجینال اقدام نمی‌کنند و به سراغ ویندوزهای کرک شده می‌روند. این موضوع ریسک‌های زیادی را به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در ادامه، دلایل خرید قانونی ویندوز و معایب ویندوزهای کرک‌شده را بخوانید.

 

ویندوز اورجینال

ویندوز اورجینال امنیت بسیار بالایی دارد

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، امنیت بسیار بالای ویندوز اورجینال است. هنگامی که شما یک ویندوز اورجینال مثل ویندوز 10 اورجینال می‌خرید، نسخه دست‌کاری نشده ویندوز را دریافت می‌کنید. نسخه‌های غیر اورجینال، به‌وسیله افراد یا گروه‌های هکری دست‌کاری می‌شوند و این خطرناک است. پس اگر کارهای اصلی و مهم خود را روی یک دستگاه ویندوزی انجام می‌دهید و فایل‌های شخصی یا اسناد و اطلاعات محرمانه را روی آن ذخیره می‌کنید، استفاده از ویندوز کرک شده یکی از بدترین تصمیم‌هایی است که می‌توانید بگیرید. چون نسخه‌های کرک شده در معرض حملات هکرها هستند و ممکن است حاوی ویروس‌ها، بد‌افزارها و یا باج‌افزارها باشند.

اگر هم سیستم شما به این برنامه‌ها دچار شود، نمی‌توانید از پشتیبانی مایکروسافت کمک بگیرید. به یک نکته دیگر هم در مورد ویندوزهای کرک شده توجه داشته باشید که بحث جاسوسی است. بعد از اینکه ویندوز خود را از طریق برنامه‌های غیرقانونی فعال کردید، ممکن است به سروری وصل شوید که قصد جاسوسی از شما را دارد. پس هر کاری که انجام می‌دهید، هر فایلی که دریافت یا ارسال می‌کنید و هرگونه اطلاعاتی که در اختیار دارید، در معرض انتشار قرار می‌گیرد.

ویندوز اورجینال تمام به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند

مایکروسافت به‌صورت مرتب ویندوز را به‌روز می‌کند تا قابلیت‌های جدید را به این سیستم‌عامل اضافه کند یا مشکلاتی که در نسخه‌های قبلی وجود داشته را رفع کند. در این به‌روزرسانی‌ها، مایکروسافت همواره در حال ارتقای امنیت و از بین‌بردن حفره‌های امنیتی ویندوز هم است تا امنیت کابران حفظ شود. اگر مایکروسافت متوجه شود که ویندوز شما اورجینال نیست، این به‌روزرسانی‌ها را در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

همچنین بخوانید  ویندوز 11 pro یا Home کدام مناسب تر است ؟

حتی اگر قادر به دریافت به‌روزرسانی‌ها هستید، نباید خوشحال باشید چون این احتمال وجود دارد که آپدیت‌ها را نه از سرور مایکروسافت، بلکه از سرور دیگری دریافت کنید؛ سروری که اشخاص ثالث به آن دسترسی دارند و ممکن است از طریق این به‌روزرسانی‌ها، سیستم شما آلوده شود. با خرید ویندوز 10 اورجینال و ویندوز 11 اورجینال می‌توانید به تمام این دغدغه‌ها پایان دهید.

ویندوز اورجینال

 

با خرید ویندوز اورجینال، از پشتیبانی مایکروسافت استفاده کنید

یکی دیگر از مزیت‌های مهم خرید ویندوز اورجینال، استفاده از خدمات پس از فروش و پشتیبانی مایکروسافت است. درصورتی‌که سیستم شما به مشکل بخورد یا برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز کار نکنند، می‌توانید از مایکروسافت درخواست پشتیبانی کنند. آن‌ها موظف هستند تا مشکل را رفع کنند و به شما کمک کنند. در ویندوز 10 اورجینال و همچنین ویندوز 11 اورجینال، مایکروسافت به هیچ طریق دسترسی شما را به برنامه‌های مایکروسافت (مانند استور) محدود نمی‌کند اما در نسخه‌های کرک شده این احتمال وجود دارد.

پس بعد از خرید قانونی ویندوز، با خیال راحت می‌توانید از سایر نرم‌افزارها و محصولات مایکروسافت هم استفاده کنید. در برخی موارد، هنگامی که از ویندوزهای کرک شده استفاده می‌کنید، مایکروسافت می‌تواند لایسنس کرکی ویندوز شما را تشخیص دهید. به‌این‌ترتیب، محصولات و نرم‌افزارهای مایکروسافت دیگر روی ویندوز کار نخواهند کرد؛ حتی اگر آن‌ها را خریداری کرده باشید.

ویندوز اورجینال پایداری و سرعت بیشتری دارد

ویندوز اورجینال با دریافت به‌روزرسانی‌ها به‌صورت مرتب، عملکرد و کارایی خود را حفظ می‌کند. یعنی این به‌روزرسانی‌ها کمک می‌کنند که سرعت ویندوز همچنان بالا بماند و اگر فردی ویندوز را بعد از مدتی به‌روزرسانی نکند، متوجه کاهش سرعت و عملکرد ویندوز می‌شود.

 

ویندوز اورجینال

البته این کاهش سرعت و عملکرد می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. این احتمال وجود دارد که اشخاص ثالثی که ویندوز را کرک کرده‌اند، از طریق برنامه‌هایی از سخت‌افزار شما برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنند. یعنی بدون اینکه متوجه باشید، هکرها از طریق کریپتوجکینگ (Cryptojacking) از سخت‌افزار شما استفاده می‌کنند و به‌این‌ترتیب، سرعت و عملکرد سیستم پایین می‌آید. اما اگر برای مثال ویندوز 10 اورجینال تهیه کرده باشید، این اتفاق نمی‌افتد. پس اگر نمی‌خواهید که سیستم شما هنگ یا فریز کند و خیلی سریع کارهای خود را انجام دهید، به فکر خرید ویندوز اورجینال باشید.

با خرید ویندوز اورجینال، قانون کپی‌رایت را رعایت می‌کنید

استفاده از ویندوز بدون پرداخت حق استفاده، مصداق بارز نقص کپی‌رایت است و با این کار، به مایکروسافت حق شکایت از خود را داده‌اید. مخصوصاً درصورتی‌که در محیط‌های عمومی یا محیط کار از ویندوز غیر اورجینال استفاده کنید، عواقب سنگین‌تری در انتظار شما خواهد بود. در این صورت، اگر مایکروسافت اقدامی علیه شما انجام دهید، حتی احتمال به زندان رفتن علاوه بر پرداخت جریمه وجود دارد. (در خارج از کشور)

همچنین بخوانید  برنامه Run چیست ؟ آموزش اجرا کردن و نحوه نوشتن دستورات

تا می‌توانید از ویندوزهای کرک شده دوری کنید

در این نوشته در مورد مزایای خرید ویندوز اورجینال اشاره کردیم و معایب ویندوزهای کرک شده را هم بیان کردیم. با تمام مواردی که گفته شد، استفاده از ویندوزهای غیر اورجینال اصلاً توصیه نمی‌شود و دلایل محکمی هم بیان کردیم. شما از طریق شرکت‌های معتبری مانند MicrosoftMe برای خرید ویندوز 10 اورجینال یا ویندوز 11 اورجینال اقدام کنید. در حال حاضر، مایکروسافت به‌صورت همه‌جانبه از این دو ویندوز پشتیبانی می‌کند و عمده سهم‌بازار سیستم‌های ویندوزی را هم این دو نسخه به خود اختصاص داده‌اند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *