تبلیغات

تبلیغات

مهمترین محورهای به وجود آورنده پرایس اکشن چیست؟

price-actio

استراتژی‌های بسیاری برای نوشتن یک تحلیل تکنیکال بی‌نقص وجود دارد. بسیاری از معامله‌گران از استراتژی‌های مختلف قیمت برای پیش بینی حرکت بازار و سود در کوتاه مدت استفاده می‌کنند. اما آیا هر کدام آنها به اندازه پرایس اکشن اثربخشی دارند؟ اگر از خود می‌پرسید که پرایس اکشن چیست، این مقاله می‌تواند تا حدی به درک جواب این سوال کمک کند. در این مقاله قصد داریم در مورد ۵ الگوی پرایس اکشن برتر که در معاملات سهام و ارزهای دیجیتال کاربرد دارند صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پرایس اکشن چیست؟

در معاملات ارز دیجیتال، پرایس اکشن (price action) مطالعه رفتار اوراق بهادار، شاخص‌ها، کالاها یا ارز دیجیتال است. تلاش می‌کند تا پیش‌بینی کند که در آینده قیمت ارز دیجیتال مورد نظر چه تغییراتی خواهد داشت.

کسانی که از پرایس اکشن استفاده می‌کنند، بر این باورند که قیمت و حرکات ارزهای دیجیتال یا هر دارایی دیگری، تنها منبع قابل اعتماد برای حرکت بعدی در معامله روزانه است. توجه به الگوها و یافتن نشانه‌های مهمی که ممکن است بر نتیجه سرمایه‌گذاری تاثیر داشته باشد، همگی بخشی از معاملات price action است.

 

پرایس اکشن

شکست کاذب

شکستی است که فراتر از یک سطح مشخص نیست و منجر به شکست «کاذب» آن سطح می‌شود. الگوهای شکست کاذب یکی از مهم ترین الگوهای معاملاتی پرایس اکشن هستند که برای پاسخ به سوال پاسخ پرایس اکشن چیست بایدبه شکست کاذب تسلط پیدا کرد. شکست کاذب الگوی قدرتمندی دارد که قیمت در شرف تغییر یا روندی رو به بازگشت را نشان می‌دهد.

معاملات پرایس اکشن و شکست کاذب

شکست کاذب یک سطح را می‌توان به عنوان یک «فریب» بازار در نظر گرفت، زمانی که به نظر می‌رسد قیمت در حال شکست است اما سپس به سرعت معکوس می‌شود و همه کسانی را که فریب شکست را خورده‌اند گمراه می‌کند. افراد تازه کار که از ترفند شکست کاذب استفاده نمی‌کنند، اغلب وارد معاملاتی می‌شوند که شکست آن قطعی است. اما برای حرفه‌ای‌ها بازار طور دیگری رفتار می‌کند.

شکست با Build-Up

قبل از اینکه در مورد بریک اوت صحبت کنیم، اجازه دهید برخی از مفاهیم را توضیح بسیار کوتاهی دهیم.

نمودار شمعی: نمودار شمعی یک نمودار قیمتی است. قیمت‌های بالا و پایین، قیمت باز و بسته شدن از اطلاعات است که نمودار شمعی به کاربران نشان می‌دهد.

روند گاوی: در پرایس اکشن زمانی که بازار روند صعودی داشته باشد روند گاوی به وجود می‌آید.

روند خرسی: زمانی که بازار نمودار قیمت روند نزولی باشد روند خرسی به وجود می‌آید.

خط حمایت: در price action نشان دهنده افزایش تقاضا نسبت به عرضه است.

همچنین بخوانید  10 دلیل دیر شارژ شدن گوشی‌ های اندرویدی‌ و ios به همراه راه حل آن ها

خط مقاومت: نشان دهنده بالا رفتن میزان ارائه نسبت به تقاضا است. در این شرایط تمام روند‌های گاوی جای خود را به روند خرسی می‌دهند.

build-up چیست؟

انباشته شدن یک منطقه از نمودار price action که اندازه شمع‌ها کوچکتر می‌شوند build-up گفته می‌شود. build-up با نشان دادن تجمع شمع‌های پایه کوتاه در کنار نشان دادن شکست به معامله‌گران کمک می‌کند تا شکست‌های احتمالی را شناسایی کنند. دلیل اصلی این امر جنگ گاو و خرس در نزدیکی منطقه مورد نظر است. گاوها سعی خواهند کرد قیمت‌ها را بالاتر ببرند تا از ناحیه مقاومت خارج شوند. اما خرس‌ها در تلاشند تا قیمت‌ها را در ناحیه مقاومت کاهش دهند. بنابراین، قیمت‌ها وارد یک منطقه تلفیقی می‌شوند.

پول بک

در نمودار price action قیمت همیشه مستقیم حرکت نمی‌کند. بلکه در تمام بازارهای مالی همراه با امواج خاصی صعودی یا نزولی است. در واقع با بررسی امواج در بازه زمانی بزرگتر، در میابیم که امواج روند صعودی و نزولی در بازارهای مختلف متناوب می‌شوند. مفهوم PULL BACK در روش پرایس اکشن، منتظر ماندن برای عقب کشیدن قیمت در یک روند است. با این روش قیمت ورودی بهتری به دست خواهد آمد. وقتی بازار رو به رشد است و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که به رشد خود ادامه خواهد داد، منطقی ترین حرکت ممکن این است که با کمترین قیمت ممکن به معامله ورود کرد.

عقب نشینی شکست بسیار رایج است و احتمالاً اکثر معامله گران از این الگوی پرایس اکشن در معاملات استفاده می‌کنند. عقب‌نشینی‌های شکست معمولاً در نقاط عطف بازار اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی که قیمت یک الگوی تثبیت رخ می‌دهد. گوه ها، مثلث‌ها یا مستطیل‌ها محبوب ترین الگوهای تثبیت هستند.

شکست از الگوها

همچنین می‌توانیم یک موقعیت بلند یا کوتاه را زمانی که از الگوهای نمودار مانند سر و شانه، گوه و…جدا می‌شود، قرار دهیم. این نوع الگوهای شکست بسیار قابل اعتماد هستند. همچنین می‌توان پس از تکمیل الگو و وقوع شکست، یک هدف قیمت تعیین کرد.

Breakout و سپس تست مجدد

آزمایش مجدد زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت‌ها پس از یک شکست جهت معکوس داشته باشند و به سطح شکست بازگردند. ممکن است قیمت‌ها راکد شوند. همچنین ممکن است پس از شکست به سمت صعود، مثلاً پس از موج اول خرید، فروش کوتاه‌مدت سودآور باشد. احتمالاً قیمت‌ها به سطح شکست بازمی‌گردند و به عنوان سطح حمایت عمل می‌کنند تا علاقه به خرید را در بین کاربران ایجاد کنند.

کلام آخر

اگر پاسخ سوال price action چیست را پیدا کرده باشید، باید گفت که روش پرایس اکشن، یکی از روش‌های بسیار خطرناک کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و تمام دارایی‌های معاملاتی است. اساتید اقتصاد در مورد این نوع کسب و کارها می‌گویند، که باید با پول پس از پس انداز وارد این کسب و کار شد. پس از پس انداز به معنای این است که باید تمام مخارج کامل ماهیانه، تفریح و مسافرت، پس انداز روز مبادا انجام شود. سپس با پول باقیمانده مورد نظر وارد کسب و کار ارزهای دیجیتال شد.

همچنین بخوانید  آپدیت کردن آیفون و آپید : 8 روش برای رفع مشکل آپدیت نشدن آیفون و آیپد

طبق گفته وبیت، پرایس اکشن – Price action یک استراتژی است که از حرکات قیمت ارز دیجیتال برای برآورد حرکات بالقوه در بازار استفاده می‌کند. معامله‌گران پرایس اکشن سعی می‌کنند روندها را با استفاده از قیمت‌های واقعی و نه میانگین‌های متحرک شناسایی کنند (همانطور که در تحلیل تکنیکال وجود دارد). استراتژی‌های عمل قیمت مختلفی وجود دارد که می‌توانند توسط معامله‌گران جدید و باتجربه برای شناسایی فرصت‌های کسب درآمد به کار گرفته شوند. استفاده از این استراتژی‌ها به تمرین نیاز دارد. هرچه تمرین بیشتری داشته باشید قطعاً موفق‌تر خواهید بود.

در این مقاله تلاش شد تا اطلاعات کوچکی در مورد پرایس اکشن گفته شود. گرچه نام بردن استراتژی‌ها و ترفندهای روش پرایس اکشن در این مقاله، از چارچوب مقاله خارج می‌شد. اما ۵ الگوی بیان شده در این مقاله از مهمترین الگوهای پرایس اکشن بودند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *