تبلیغات

تبلیغات

۵ دلیل برای آنکه قبل از کامپوزیت باید جراحی لثه انجام شود!

jarahilase

زیبایی ظاهری یکی از شاخصه های مهم در داشتن اعتماد به نفس فردی است. معیارهای زیبایی موجود در سطح جامعه با گذشت زمان تغییراتی را تجربه می کنند. یکی از ملاک های مهم امروزی برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب، داشتن دندان هایی زیبا، مرتب، سفید و سالم است که می توانند لبخندی نافذ را محیا کنند. در میان روش هایی که کمتر تهاجمی باشند و در مدت زمانی کوتاه بتوانند اشکالات و ایرادات جزئی دندان ها یا لثه را بر طرف کنند، می توان به کامپوزیت دندان اشاره کرد.

در کامپوزیت دندان ها، تغییری در ساختار اصلی دندان ها و لثه ایجاد نشده و تنها ظاهر دندان ها متفاوت می شود؛‌ به همین دلیل است که این روش تنها برای دندان هایی پاسخگو است که نامرتبی جزئی یا ایراداتی مختصر داشته باشند. در روش کامپوزیت دندان، لایه ای روی سطح بیرونی دندان قرار می گیرد و پس از سفت شدن این لایه، دندان ها سفید و مرتب به نظر می رسند.

آیا قبل از کامپوزیت دندان، جراحی لثه انجام می‌شود؟

همان طور که پیش تر نیز به این نکته اشاره شد، کامپوزیت دندان روشی اصلاحی با خشونت و سختی پایین برای بهبود دادن شرایط و وضعیت دندان ها است. از آن جایی که در این روش تنها ظاهر و نمای بیرونی دندان ها تحت تأثیر قرار گرفته و ساختار کلی دندان ها تغییر نمی کند، به طور معمول نیازی به استفاده از جراحی لثه وجود ندارد؛‌ اما همیشه نیز این طور نیست.

برخی موارد وجود دارند که در آن ها، دلایلی هستند که سبب می شوند کامپوزیت کردن دندان ها امکان پذیر نباشد. بسته به دلیلی که مانع کامپوزیت دندان ها می شوند، روشی هم برای رفع کردن مشکل وجود خواهد داشت. یکی از روش هایی که می توان به کمک به حل مشکل دندان ها یا لثه پرداخت، جراحی لثه است.

دلایل انجام جراحی لثه قبل از کامپوزیت

کامپوزیت

در برخی موارد، زمانی که فرد برای کامپوزیت کردن دندان ها به دندان پزشک مراجعه می کند، متوجه می شود که بدون جراحی لثه امکان کامپوزیت کردن دندان ها برای او وجود ندارد. در این صورت در ابتدا باید جراحی لثه انجام شده و سپس اقدام برای کامپوزیت کردن دندان ها صورت بگیرد. دلایلی که می توانند نیاز به جراحی لثه را در فرد ایجاد کنند، به صورت زیر هستند:

دلیل اول | مشخص بودن دندان ها به هنگام خندیدن یا خنده لثه ای

در برخی از افراد، بخش قابل توجهی از لثه ها در زمان خندیدن دیده می شود. در چنین حالاتی به طور معمول دندان ها نیز بسیار کوچک بوده و بخش زیادی از دندان ها درون لثه قرار گرفته است. به کمک جراحی لثه ای که به طور معمول در یک جلسه انجام می شود، لثه کمی بالاتر برده می شود تا دندان ها ارتفاع بیشتری پیدا کردن و برای کامپوزیت مناسب شوند.

همچنین بخوانید  بالاخره از اولین پنل واتساپ ایران رونمایی شد !!

دلیل دوم | نامتناسب بودن لثه ها

گاهی پیش می آید که برای بعضی افراد، نسبت و اندازه لثه ها در همه نقاط یکسان نیست. چنین حالتی سبب می شود که بعضی دندان ها کوچک تر یا بزرگ تر از سایر دندان ها دیده شده و به نظر برسند. این عدم تعادل باعث می شود که برخی دندان ها بیشتر از سایرین در مرکز توجه قرار بگیرند. این مشکل می تواند با جراحی لثه ها بر طرف شود.

دلیل سوم | وجود نداشتن فاصله مناسب بین دندان ها

در کامپوزیت کردن دندان ها، لایه ای از مواد که به آن کامپوزیت گفته می شود، روی دندان ها قرار می گیرد. در بعضی افراد، تعدادی دندان وجود دارند که به قدری به هم نزدیک و چسبیده هستند که هیچ فاصله مناسبی بین آن ها وجود ندارد. در چنین حالتی امکان قرار دادن مواد کامپوزیت روی دندان فراهم نیست و به همین دلیل نیاز است تا با جراحی لثه فاصله مناسبی میان چنین دندان هایی ایجاد شود.

دلیل چهارم | جدا شدن بافت لثه از دندان ها

برای افرادی که در نتیجه بیماری یا افزایش سن دچار عقب رفتگی لثه شده اند، نیاز به جراحی کردن لثه قبل از کامپوزیت دندان ها وجود دارد. در چنین مواردی، بافتی نرم به لثه پیوند می خورد که به این حالت بازسازی لثه یا پیوند لثه نیز گفته می شود. این کار از زوال بیشتر لثه جلوگیری کرده و علاوه بر زیبایی، سلامت را هم به همراه دارد.

دلیل پنجم | نیاز به خارج کردن دندان وجود دارد

کامپوزیت می تواند ایرادات جزئی دندان ها را بر طرف کند؛ یعنی اگر نامرتبی خیلی کمی در دندان ها وجود داشته باشد، با کامپوزیت بر طرف می شود. گاهی پیش می آید که دندانی روی دندان دیگر قرار گرفته یا یک دندان تا اندازه ای کج شده است که به دندان های پیرامون خود فشار وارد کرده یا فاصله استاندارد میان دندان ها را از بین برده است. در چنین شرایطی بهترین راه این است که دندان کج کشیده شود و این کار نیاز به یک جراحی کوچک لثه دارد.

هزینه جراحی لثه قبل از کامپوزیت

کامپوزیت

جراحی لثه قبل از کامپوزیت کردن در دسته جراحی های کوچک است. بیشتر این جراحی ها بدون بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی انجام می شوند. بازه زمانی جراحی های لثه ای قبل از کامپوزیت نیز کوتاه است. با این حال عوامل زیادی بر هزینه جراحی لثه  و هزینه جراحی دندان عقل تأثیر گذار هستند؛‌ به همین دلیل بهتر است برای استعلام دقیق هزینه جراحی با متخصصان سایت دکتر کندری مشورت کنید.

همچنین بخوانید  پنج فایده استفاده از تکنولوژی در دادگاه‌های قضایی

کلام پایانی

تأثیر لبخند زیبا و دندان هایی خوش فرم بر جذابیت ظاهری فرد و اعتماد به نفس درونی او غیر قابل انکار است. بسیاری ایرادات جزئی در دندان ها وجود دارند که با کامپوزیت کردن و لمینت کردن بر طرف می شوند. در برخی موارد امکان دارد پیش از کامپوزیت کردن دندان ها، نیاز به جراحی مختصری برای لثه ها وجود داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است به توصیه دندان پزشک عمل شده و جراحی لثه انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دانستن هزینه لمینت دندان می توانید با متخصصان سایت دکتر کندری مشورت کنید.

Drkondori.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *