تبلیغات

تبلیغات

بهترین پیتزا‌های جهان کدام‌اند؟

pitzairani

پیتزا یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های فست‌فودی دنیا هست که تقریبا در تمامی کشور‌ها سرو می‌شود. پیتزا برای اولین‌بار در کشور ایتالیا و با مواد ساده مانند پنیر، سس گوجه‌فرنگی، نان و… پخته شد و بسیار موردتوجه قرار گرفت. به‌مرور زمان مواد دیگری نیز به محتویات این غذای لذیذ اضافه شد و شکل‌ها و ترکیبات مختلفی به آن داد. به‌طوری‌که امروزه می‌توانید در گوشه‌وکنار دنیا انواع و اقسام پیتزا‌های مختلف با دستور پخت متفاوت را مشاهده کنید. طرز تهیه پیتزا هرچه که باشد باعث شده تا در حال حاضر به یکی از پر طرف‌دارترین غذا‌های دنیا تبدیل شده و افراد زیادی آن را محبوب‌ترین غذای خود بدانند. اگر شما به این غذای خوشمزه علاقه‌مند هستید و دوست دارید اطلاعاتی درباره این غذای محبوب و پرطرف‌دار به دست آورید، با ما همراه باشید. زیرا در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین پیتزا‌های جهان بپردازیم.

پیتزا مارگاریتا (Margherita pizza)، ایتالیا

حتما نام این پیتزا را تابه‌حال در منوی رستوران‌ها و فست فود های ایرانی دیده‌اید. پیتزا مارگاریتا یکی از معروف‌ترین پیتزا‌های دنیاست که در اکثر کشور‌های دنیا سرو می‌شود و در لیست بهترین غذا‌های جهان قرار دارد. این غذا برای اولین‌بار توسط کشور ایتالیا و با مواد ساده مانند پنیر، ریحان، گوجه‌فرنگی و… تهیه شد.

پیتزا پیسالادیر (pissaladiere pizza)، فرانسه

این غذای لذیذ یک نوع پیتزای دریایی است که با استفاده از نوعی ماهی تهیه می‌شود. در طرز تهیه پیتزا پیسالادیر، نان آن را کمی ضخیم‌تر برمی‌دارند. سپس تکه‌های کوچک ماهی را بر روی خمیر قرار داده و روی آن را با زیتون سیاه و پیاز تزیین می‌کنند. این غذا یکی از معروف‌ترین پیتزا‌های کشور فرانسه است که برای اولین‌بار در جنوب این کشور پخته شد و بین کسانی که به غذا‌های دریایی علاقه‌مند هستند، بسیار محبوب است.

پیتزا کوکا دی ریکاپته (Coca De Recapte pizza)، اسپانیا

این غذا یکی از محبوب‌ترین پیتزا‌های جهان است. اما تفاوتی که با دیگر پیتزا‌ها دارد این است که در آن هیچ نوع پنیری دیده نمی‌شود؛ بنابراین اگر شما جزء مخالفان پنیر پیتزا هستید، این پیتزای اسپانیایی بهترین گزینه برای شما است. اسپانیایی‌ها اغلب از سبزیجات برای پخت این غذا استفاده می‌کنند و موادی با طعم شور را بر روی خمیر آن قرار می‌دهند.

بهترین پیتزا‌

پیتزا موز و کاری (Banana Curry Pizza)، سوئد

شاید با شنیدن نام موز کمی تعجب کنید، اما پیشنهاد می‌شود که حتما برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان کنید تا با طعم بی‌نظیر آن آشنا شوید. شاید ترکیب یک میوه شیرین مانند موز و پودر کاری کمی برای شما عجیب غریب به نظر برسد، اما طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. سطح خمیر پیتزا را با ترکیبی از ژامبون، موز و بادام هندی می‌پوشانند و در نهایت به آن ادویه کاری اضافه می‌کنند.

همچنین بخوانید  اقامتی آرام و دلنشین با رزرو هتل ستارگان شیراز

پیتزا دیترویت (Detroit pizza)، آمریکا

این غذا جز محبوب‌ترین پیتزا‌های کشور آمریکاست که به نام یکی از شهر‌های ایالت میشیگان این کشور است. این غذای لذیذ، شکل مستطیلی دارد و بخش زیرین نان کمی برشته است. بر روی خمیر پیتزا ترکیبی از قارچ، پنیر و پپرونی دیده می‌شود‌.

پیتزا مایو جاگا (Mayo jaga pizza)، ژاپن

این پیتزا یکی از غذا‌های بومی کشور ژاپن است که از ترکیبی مانند گوشت خوک، ذرت، سیب‌زمینی آب‌پز، پیاز و جعفری خرد شده به همراه سس گوجه‌فرنگی و پاپریکا تهیه می‌شود. نام این غذا از دو بخش مایو و جاگا تشکیل شده است که به ترکیبات آن اشاره می‌کند. مایو از سس مایونز گرفته شده و جاگا به معنای سیب‌زمینی است.

پیتزا بول گوگی (bulgogi pizza)، کره

پیتزای بول گوگی یکی از متفاوت‌ترین پیتزا‌های دنیاست که بومی کشور کره است. این غذای لذیذ ترکیبی از دو طعم شیرینی و شوری را با هم دارد و از مواد مختلفی برای تهیه آن استفاده می‌شود. ماده اصلی تشکیل‌دهنده این پیتزا گوشت گوساله است که در کنار مواد دیگری مانند سس گوجه‌فرنگی، فلفل‌دلمه‌ای، قارچ و… به خمیر و پنیر پیتزا اضافه می‌شود. اگر شما جزء مخالفان سوسیس و کالباس هستید، پیشنهاد می‌شود که این پیتزای کره‌ای را امتحان کنید.

بهترین پیتزا‌

پیتزای نخود سبز (Green Peas Pizza)، برزیل

پیتزای نخود سبزی از غذا‌های بومی کشور برزیل است که به دلیل نخود‌های استفاده شده در آن به این نام شناخته می‌شود. نخود سبزی که از محبوب‌ترین سبزی‌ها در کشور برزیل است که در اغلب غذا‌های آن‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه مردم این کشور حتی در پیتزا نیز نخود سبز می‌ریزند و طعم خاص و منحصربه‌فردی به آن می‌دهند. اما در این پیتزا علاوه بر نخود سبز مواد دیگری مانند مغز خرما، ذرت و ژامبون نیز به کار می‌رود.

پیتزای لاهماجون (Lahmajoun Pizza)، ترکیه

این پیتزا بومی کشور ترکیه است که از ترکیباتی مانند گوجه‌فرنگی خرد شده، پیاز و گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود. این مواد با یکدیگر ترکیب شده و بر روی خمیر بسیار نازک قرار می‌گیرند. چیزی که باعث متفاوت شدن این پیتزا می‌شود و طعم خاصی به آن می‌دهد استفاده از سبزیجات معطر در آن است.

مناقیش (Manakeesh)، لبنان

مناقیش یک نوع صبحانه لبنانی است که از ترکیباتی مانند آویشن، گوشت چرخ‌کرده و پنیر تهیه می‌شود. خمیر مناقیش نیز بومی مردم لبنان است و یکی از انواع نان‌های محلی این کشور محسوب می‌شود. از دیگر تفاوت‌های آن می‌توان به استفاده از روغن زیتون اشاره کرد. این نوع غذا علاوه بر صبحانه در دیگر وعده‌های غذایی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و به همراه آن گوجه، زیتون، پیاز، نعنا و خیار سرو می‌شود.

همچنین بخوانید  سریع ترین راه پول درآوردن در هر مکان و زمان

پیتزا فوگازا (Fugazza pizza)، آرژانتین

‌این پیتزا بهترین پیتزای جهان برای کسانی است که پیاز دوست دارند. در طرز تهیه پیتزا فوگازا خمیر ضخیمی به کار گرفته می‌شود و از ترکیباتی مانند روغن زیتون، پنیر پارمزان و آویشن در آن استفاده می‌شود. درست است که این غذا ترکیبات ساده‌ای دارد؛ اما گاهی اوقات برای خوشمزه‌تر شدن، ژامبون و سبزیجات نیز بر روی آن قرار داده می‌شود. اما قسمت اصلی آن پیاز‌های خام و حلقه‌ای شکلی هستند که به مقدار فراوانی بر روی آن قرار می‌گیرند.

پیتزا زاپیکانکا (Zapiekanka pizza)، لهستان

این پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذا‌های لهستانی است که در اغلب غذاخوری‌های خیابانی این کشور پیدا می‌شود. برای درست‌کردن این غذا باید نان باگت فرانسوی را از وسط نصف کرده و کمی کره ذوب شده و موسیر به آن اضافه شود. ماده اصلی این پیتزا قارچ است در نتیجه قارچ‌ها را باید به‌صورت ورقه‌ای برش داده و کمی تفت دهید تا نرم شود. سپس آن را بر روی نان ریخته و به آن پنیر اضافه می‌کنند.

پیتزا هاگیز (Haggis pizza)، اسکاتلند

پیتزای هاگیز یکی از متفاوت‌ترین پیتزا‌های دنیا است. زیرا برای تهیه آن از دل و جگر گوسفند استفاده می‌شود. اسکاتلندی‌ها دل و جگر گوسفند را با مواد دیگری مانند دانه‌های معطر، ادویه‌جات و پیاز مزه‌دار می‌کنند و ترکیب آماده شده را به خمیری که با پنیر پوشانده شده است، اضافه می‌کنند.

پیتزای چیکن تیکا ماسالا (Chicken Tikka Masala Pizza)، هند

هندی‌ها همیشه سبک خاصی در آشپزی دارند و از ادویه‌جات فراوان در غذا‌های خود استفاده می‌کنند. ماسالا یک نوع ادویه هندی است که از ترکیب فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، رازیانه، هل، جوز هندی و… تهیه می‌شود. در هند این ادویه‌جات را با تکه‌های مرغ نواری شده، پیاز قرمز خرد شده، برگ گشنیز و فلفل خرد شده ترکیب کرده و بر روی خمیر نان و پنیر قرار می‌دهند و این غذا را می‌سازند.

بهترین پیتزا‌

پیتزای ایرانی

پیتزا ایرانی انواع مختلفی دارد. اما نقطه مشترک آن‌ها با یکدیگر دایره‌ای شکل بودن آن است. در بیشتر پیتزا‌های ایرانی، سس گوجه‌فرنگی، گوشت چرخ‌کرده، سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل‌دلمه‌ای، انواع سبزیجات و… به کار می‌رود. در واقع می‌توان گفت در کشور ایران نیز مانند دیگر کشور‌های دنیا پیتزا بومی‌سازی شده و مطابق با سلیقه و ذائقه ایرانیان تهیه می‌شود.

مجموعه عطاویچ

ازآنجایی‌که در این مقاله بسیار راجع به غذای فست‌فودی پیتزا صحبت شد، شاید شما دوست داشته باشید تا هر چه سریع‌تر اقدام به سفارش پیتزا کرده و این غذای لذیذ را نوش جان کنید. در نتیجه ما به شما مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای عطاویچ را معرفی می‌کنیم. این مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه غذای ایران انتخاب شده که برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۰ کار خود را به‌منظور استفاده همگانی از ساندویچ‌های مرغوب و سالم شروع کرد. اولین شعبه مجموعه عطاویچ در منطقه مرزداران تهران تأسیس شد و سه سال بعد از تأسیس این مجموعه بود که عطاویچ توانست به‌عنوان بهترین و اولین فست‌فود زنجیره‌ای ایران شناخته شود. اما امروزه این رستوران زنجیره‌ای بیش از ۶۰ نمایندگی و شعبه در سراسر ایران دارد. همچنین از سال ۱۳۹۶ صحبت‌هایی برای تأسیس شعبه‌های خارجی آن در کشور‌هایی مانند عراق، استانبول و آلمان مطرح شده است. همان‌طور که گفته شد، کیفیت مواد به کار برده شده در رستوران‌های عطاویچ بسیار مرغوب هستند. با مراجعه به سایت رستوران عطاویچ یا مراجعه حضوری می‌توانید انواع همبرگر، ، پیتزا، نوشیدنی، سالاد، پیش‌غذا، غذا‌های سوخاری و… را سفارش دهید.

همچنین بخوانید  شارژ همراه اول یا شارژ ایرانسل، کدام برای مکالمه به صرفه‌تر است؟

بهترین پیتزا‌

سخن پایانی

در این مقاله لیستی از بهترین پیتزای جهان را در اختیار شما قرار دادیم. این غذای محبوب که امروزه یکی از پرطرف‌دارترین غذا‌های جهان است برای اولین‌بار در کشور ایتالیا سرو شد و خیلی سریع پای خود را به کشور‌های دیگر باز کرد. اما اگر شما نیز جز علاقه‌مندان به خوردن این غذا هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل برای یک‌بار هم که شده مزه پیتزا‌های رستوران عطاویچ را بچشید و پس از زدن اولین گاز به دنیای عجیب‌وغریب عطاویچ وارد شوید. خوشبختانه امروزه با اینترنتی شدن کار‌ها امکان ثبت سفارش آنلاین نیز وجود دارد. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی به طور آنلاین اقدام به سفارش پیتزا از طریق سایت عطاویچ کنید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *