تبلیغات

تبلیغات

ویرانت به معرفی جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته می پردازد.

virant

معرفی جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته از ضروری‌ترین ابزار امنیتی برای زندگی امروز مردم دنیا هستند. با گذر زمان و استفاده از این وسایل امنیتی، نیاز به توانائی‌های جدیدی در ساخت دوربین های مداربسته دیده می‌شود. سازندگان این دوربین‌ها نیز با افزودن توانائی‌های جدید به این ابزارهای امنیتی، درجه محافظتی آنها را بیشتر و بهتر می‌کنند.

ویرانت

جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته:

هرچه زمان رو به جلو می‌رود، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی در ساخت ابزار و وسیله‌ها هستیم. یکی از نمونه وسایل پرکاربرد در دنیای کنونی، دوربین‌های مداربسته است. این دوربین‌ها وظیفه حفاظت از مکان‌ها، فضاها و تجهیزات موجود در آنها را به عهده دارند. با گذر زمان، سازندگان و مصرف‌کنندگان این دوربین‌ها متوجه شدند باید برخی فناوری‌ها به ساخت آنها افزوده شود تا کارایی این وسیله‌های امنیتی افزایش یابد. ازاین‌رو برندهای سازنده دوربین‌های امنیتی با وارد کردن کارایی‌های جدید در ساخت این دوربین‌‌ها، آنها را به وسایل کارآمدتری تبدیل کردند.

https://viranet.ir/تست-فلوک-کابل-شبکه-چیست؟

از جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته که ویرا شبکه کاسپین به بازار عرضه می‌کند، به موارد مختلفی می‌توانیم اشاره کنیم:

1- قابلیت ضبط تصاویر و فرستادن آنها به چند دستگاه مختلف:

یکی از جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته، ضبط فیلم و فرستان آنها به دستگاه‌های مورد نظر شما است. از این توانائی دوربین‌ها در خانه‌های هوشمند استفاده می‌شود. با به‌کارگیری این دوربین‌ها، امکان فرستادن تصاویر به لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، تبلت یا نمایشگرهای ویژه خانه‌های هوشمند فراهم می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید در هرکجای دنیا باشید، محل مورد نظر خود را ببینید و کنترل کنید.

2- شمارش افراد:

اگر برای فروشگاه، شرکت یا محل کار خود به‌دنبال دوربین مداربسته هستید، ویژگی شمارش افراد به کمک شما می‌آید. البته ویژگی شمارش تنها برای افراد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و با این قابلیت می‌توان خودروها را هم شمارش کرد. چنین قابلیتی آمار تعداد افراد واردشده و خارج‌شده، یا تعداد خودروهای واردشده و خارج‌شده را از محل مورد نظر شما مشخص می‌کند. بدین ترتیب فرد یا خودرویی بدون آگاهی شما نمی‌تواند در محل باقی بماند.

تکنولوژی شمارش افراد در این دوربین‌ها به این شکل است که ابتدا شما یک خط عبور فرضی برای این دوربین‌ها مشخص می‌کنید. پس از آن با کمک فناوری تشخیص حرکت، نرم‌افزار دوربین می‌تواند حرکت را در برخی از بخش‌های بدن مانند شانه و پا تشخیص دهد. به این ترتیب با تشخیص تعداد شانه‌ها یا پاهایی که از آن خط فرضی عبور کرده، تعداد افراد را برای شما مشخص می‌کند.

همچنین بخوانید  هندریل شیشه‌ای چیست؟

3- فناوری عبور از خط تعیین‌شده:

یکی دیگر از جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته، تکنولوژی ورود به محدوده‌های خاص است. برای بهره‌گیری از این فناوری، شما می‌توانید بخشی از فضا را به‌عنوان محدوده ممنوع برای دوربین تعریف کنید. به این ترتیب وقتی فرد یا سوژه‌ای وارد آن محدوده شود، بر اساس برنامه داده شده، زنگ اخطار به صدا درمی‌آید، یا به شما خبر داده می‌شود.

از این فناوری در مکان‌های امنیتی و فضاهایی استفاده می‌شود که دارای حساسیت زیادی هستند. بسیاری از موزه‌ها نیز به این تکنولوژی مجهز هستند و در صورت نزدیک شدن بیش از حد افراد به آثار هنری، زنگ‌های امنیتی به صدا درمی‌آیند.

این فناوری نیز در دوربین‌های ارائه‌شده در viranet در اختیار شما قرار گرفته است.

4- فناوری نقشه گرمایی (Heat Map):

تکنولوژی نقشه گرمایی مناسب فروشگاه‌ها، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها یا مکان‌های مشابه است. دوربین‌‌های مجهز به این تکنولوژی نقاطی که در یک فروشگاه یا مکان‌های تجاری با استقبال مراجعه‌کنندگان روبه‌رو می‌شود را شناسایی می‌کنند. به این ترتیب مدیران فروشگاه می‌توانند چیدمان کالاها را به‌گونه‌ای انجام دهند تا وسایل مورد نیاز مردم در بهترین نقاط فروشگاه قرار گیرند.

 

5- توانایی تشخیص چهره:

یکی از مهم‌ترین و جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته توانایی تشخیص چهره در آنها است. این توانایی به شما و پلیس کمک می‌کند تا خلاف‌کاران و دزدان را شناسایی کنید. از دوربین‌هایی با توانایی تشخیص چهره در مراکز امنیتی و بسیاری از فضاهای عمومی مانند سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، خیابان‌ها و فضاهای دولتی استفاده می‌شود.

این قابلیت کمک می‌کند تا دزدان شناخته‌شده به‌سرعت دستگیر شوند. همچنین پلیس می‌تواند با ثبت جزئیات چهره افراد دیگری که امنیت ساختمان شما را به خطر انداخته‌اند، آنها را دستگیر کند.

حتی می‌توان چهره یک فرد را به حافظه برخی از دوربین‌های امنیتی سپرد. در این صورت اگر بار دیگر آن فرد وارد فضای مورد نظر شما شود، دوربین امنیتی چهره او را شناسایی می‌کند. به این ترتیب با فعال‌سازی هشدار دوربین، شما از وارد شدن آن فرد به مکان حفاظت‌شده آگاه خواهید شد.

6- فناوری ضبط بخشی از تصویر با کیفیت بالا:

از جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته که ویرا شبکه کاسپین به شما ارائه می‌کند، فناوری ضبط با کیفیت بالا در بخشی از تصویر است. کیفیت بالای ضبط برای همه فیلم فضای زیادی روی هارد دیسک اشغال می‌کند. به این ترتیب با مدد از این تکنولوژی می‌توانید فقط بخشی از تصویر را که دارای اهمیت بیشتری است را با کیفیت بالا ضبط کنید.

7- فناوری دید در شب با فیلم‌برداری رنگی یا استارلایت (Starlight):

فیلم‌برداری از صحنه‌های شبانه با فناوری نور فروسرخ امکان‌پذیر است. اما عکس و فیلم‌هایی که با مدد از این فناوری گرفته می‌شود، سیاه و سفید هستند. جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته دید در شب این تصاویر و فیلم‌ها را به‌صورت رنگی به نمایش می‌گذارد.

همچنین بخوانید  رزرو آنلاین بهترین هتل‌های جزیره کیش

بر اساس این تکنولوژی، دوربین‌های دید در شب، با کمک نور مرئی خود در فضای تاریک و با کمترین نور محیط، فیلم‌هایی با وضوح بالا می‌گیرند. این نکته باعث می‌شود تا حتی در تاریک‌ترین ساعت‌های شب، شما بتوانید دید واضح و دقیقی، حتی از جزئیات، در محل مورد نظر خود داشته باشید.

8- قابلیت تنظیم ارتفاع و جابه‌جایی زاویه دید دوربین‌های مداربسته:

دوربین‌های قدیمی‌تر را باید برای تنظیم زاویه دید، جابه‌جا کنید. اما در جدیدترین دوربین های مداربسته قابلیتی پیش‌بینی شده که با کمک آن، تغییر زاویه دوربین‌ها به سادگی امکان‌پذیر است. این دوربین‌ها را می‌توانید در بالاترین نقطه ساختمان نصب کنید. با تغییر زاویه دید دوربین‌ها، شما می‌توانید تصویر واضحی از هرآنچه در مکان مورد نظر شما اتفاق می‌افتد، داشته باشید.

9- قابلیت شنود صدا:

شنود صدا یکی از جدیدترین قابلیت های دوربین های مداربسته در viranet است. بسیاری از دوربین‌هایی که در این فروشگاه به شما عرضه می‌شود، توانائی شنود و ضبط صدا را هم دارند. شنیدن صداهای محیط یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ امنیت است که با وجود این ویژگی، در دوربین‌ها عملی شده است. در برخی از دوربین‌ها، ضبط صدا با نصب یک میکروفن کوچک بر روی دوربین فعال می‌شود. اما فناوری رو به پیشرفت ابزارهای دیجیتال دوربین‌هایی به بازار عرضه کرده که بدون نصب میکروفن هم می‌توانند صداهای محیط را ضبط کنند.

https://viranet.ir/پشتیبانی-شبکه-های-کامپیوتری

سخن پایانی:

در دنیای امروز، دوربین‌های مداربسته فقط قابلیت عکس‌برداری یا فیلم‌برداری از فضاهای مختلف را ندارند. سازندگان این دوربین‌ها با افزودن توانائی‌های تازه‌ای به آنها، دوربین‌ها را تبدیل به وسایل مطمئن‌تری برای نگهداری از اموال شما ساخته‌اند.

برای خرید پیشرفته‌ترین دوربین‌های امنیتی با ویرا شبکه کاسپین تماس بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *