تبلیغات

تبلیغات

قبل از خرید CRM باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟

crm-buy

همانطور که می‌دانید مشتری محور بودن روش جدید اداره کسب و کارهاست و یک نرم افزار CRM مهمترین نقش را در اجرای آن خواهد داشت. با این حال، گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارند که تصمیم ‌گیری برای اینکه کدام ابزار CRM می‌تواند برای کسب و کار شما مفیدتر باشد را دشوار می‌کند. 

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به چیزهایی که قبل از خرید CRM باید به آن‌ توجه شود بپردازیم.

منبع این مقاله: نکاتی که قبل از خرید نرم افزار CRM باید به آن‌ها توجه شود

  1. دانستن نیازهای کسب و کار

اول از همه باید بدانید که از یک نرم افزار CRM چه انتظاراتی دارید. بسیاری از ابزارهای موجود در بازار، امکانات زیادی مانند: مدیریت کانال‌های فروش، مدیریت سرنخ، مدیریت ابزارهای مارکتینگ یا بازاریابی، ادغام با سایر ابزارها و … را در اختیار شما قرار می‌دهند.

شما باید قبل از اینکه بتوانید بهترین ابزار را برای خودتان انتخاب کنید، انتظارات و خواسته‌های خودتان را شناسایی کنید. به ویژگی‌هایی توجه کنید که عملکرد کارکنان و کسب و کارتان را بهبود می‌بخشند و بسیاری از فرآیندها را خودکارسازی کنند.

این هم بدانید که گران قیمت‌ترین و پیچیده‌ترین نرم افزار CRM لزوما بهترین گزینه برای شما نیست.

  1. توسعه پذیری و سفارشی سازی

ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارند. بعضی‌ها دارای قابلیت‌های بسیاری هستند ولی برخی دیگر با ویژگی‌های محدودتری به بازار عرضه شده‌اند.  

به این فکر کنید که افزودن فیلدها و فرم‌های جدید به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انتخابی چقدر آسان خواهد بود و اینکه اصلا امکان انجام این کار در نرم افزار منتخب شما وجود دارد یا خیر.

برخی از نرم افزارهای CRM گزینه‌های بسیار کمی را برای سفارشی سازی ارائه می‌دهند. حتی اگر فکر می‌کنید در حال حاضر اصلا نیازی به سفارشی‌ سازی ندارید، باید احتمال این را بدهید که با رشد کسب و کار و افزایش تعداد مشتریان‌تان، قطعا به چنین ابزارهایی نیاز خواهید داشت.

باید به آینده فکر کنید. اینکه آیا این نرم افزار CRM می‌تواند با رشد کسب و کار شما رشد کند و حتی زمانی که اندازه شرکت شما چند برابر شود از فرآیندهای شما پشتیبانی کند؟ 

هنگام بررسی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب، حتما باید برنامه‌های رشد کسب و کار را در ذهن‌تان داشته باشید.

خرید CRM

  1. قابلیت‌های گزارش دهی

بعد از استفاده از CRM در کسب و کارتان، حتما می‌خواهید نتایج را ببینید و دنبال کنید که چگونه استفاده از این سیستم سرعت و کیفیت کار شما را افزایش داده است.

همچنین بخوانید  3 تا از پرکاربردترین مواد شیمیایی در سال 1401

علاوه بر این، پس از اینکه نرم افزار سی آر ام راه اندازی شد، داده‌ها و اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت‌ها، فروش و … در دسترستان خواهد بود، در نتیجه گزارش دهی ضروری‌تر خواهد شد.

نرم افزار CRM به شما این امکان را می‌دهد که ببینید در مقایسه با پیش بینی‌های خودتان برای هفته‌ها و ماه‌های آینده، کجا قرار گرفته اید.

  1. ادغام با سایر ابزارها

مطمئنا کسب و کار شما در حال حاضر از ابزارهای مختلفی برای اداره تجارت شما استفاده می‌کند. انتخاب یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا همه این ابزارهای متفاوت را در یک نقطه واحد برای کنترل آسان‌تر با هم ادغام کنید.

مطمئن شوید که این امکان را دارید تا به راحتی نرم افزار CRM جدیدتان را با سایر سیستم‌های موجود در کسب و کار ادغام کنید. در غیر اینصورت ادغام بین سیستم‌ها می‌تواند بسیار پر هزینه باشد.

  1. تست کردن نرم افزار سی آر ام

خرید یک رایانه شخصی یا سایر لوازم جانبی، گاهی اوقات می‌تواند در چند دقیقه به پایان برسد. اما انتخاب یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خوب برای کسب و کارتان باید یک تصمیم سنجیده باشد.

پیشنهاد ما این است که قبل از تصمیم به خرید ابزار CRM، حتما آن را امتحان کنید. بسیاری از راه حل‌های سی آر ام را می‌توانید به صورت رایگان تست و ارزیابی کنید.

نرم افزار سی آر ام برای مدت طولانی با شما و کسب و کارتان همراه خواهد بود، بنابراین نیازی به عجله نیست و باید تا حد ممکن سنجیده عمل کنید.

  1. نسخه ابری یا محلی؟

امروزه خیلی از کسب و کارها تمایل دارند به سمت محیط‎های ابری حرکت کنند، درحالی که بسیاری از شرکت‌ها هنوز هم برنامه‌ها را روی سرورهای داخلی خودشان میزبانی می‌کنند. 

دلایل ترجیح  سی آر ام محلی می تواند این موارد باشد:

  • نگرانی‌های امنیتی
  • مقرراتی که از ذخیره داده‌ها در فضای ابری جلوگیری می‌کنند
  • سیاست‌های داخلی کسب و کار

اما از طرفی نرم افزار CRM ابری به شما امکان می‌دهد از هر مکانی و در هر زمانی به سرویس سی آر ام خودتان دسترسی داشته باشید. پشتیبانی‌ها توسط ارائه دهنده خدمات انجام می‌شود و شما مجبور نیستید با نگهداری و به روز رسانی سرور سروکار داشته باشید. 

حتی امنیت نیز توسط تیمی از متخصصان مدیریت می‌شود، به این معنی که داده‌های شما از هکرها در امان خواهند بود.

یکی از نقاط ضعف نرم افزارهای مبتنی بر ابر دسترسی محدود به فایل‌ها و همچنین دارا بودن سخت‌ افزار مشترک است و اینکه شما هیچ کنترلی بر زمان به ‌روزرسانی‌ها ندارید یا اینکه کنترل بسیار محدودی در این زمینه خواهید داشت.

همچنین بخوانید  بهترین زمان تعویض روغن موتور به گزارش پترونام سهند

خرید CRM

سخن پایانی

هر  کسب و کاری دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است و وقتی صحبت از نرم افزارها و ابزارهای مختلف می‌شود، نیازهای خاص خودش را دارد. 

نکاتی که در بالا گفته شد، نکاتی هستند که قبل از خرید نرم افزار CRM باید به آن‌ها توجه شود. امیدواریم که توانسته باشیم در تصمیم گیری نهایی شما در این مسیر کمکی کرده باشیم و شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع این مقاله نکاتی که قبل از خرید نرم افزار CRM باید به آن‌ها توجه شود است و می‌‎توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به آن صفحه مراجعه کنید. با تشکر از همراهی شما.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *