تبلیغات

تبلیغات

ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست و چگونه کار می‌کند

tron-shabake

ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست و چگونه کار می‌کند

اگر در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارید، امکان ندارد که از پروژه‌ی محبوب ترون (TRX) اطلاعاتی نداشته باشید. این ارز از جمله معروف‌ترین شبکه‌های بلاکچین است که به جهت شکل‌گیری یک اینترنت توزیع‌پذیر ارائه شده است. همچنین شبکه‌ی TRX فوق العاده مقیاس‌پذیر بوده که در نتیجه می‌تواند از کلیه‌ی پروژه‌های غیرمتمرکز نیز پشتیبانی کند.

گفتنی است که برنامه‌های اجرا شده بر روی این بلاکچین با استفاده از قراردادهای هوشمند و بی‌نیاز از شخص ثالت و بدون اینکه به هر دلیلی دچار توقف شود، به عملکرد خود ادامه خواهد داد که چنین برنامه‌هایی با عنوان Dapps شناخته می‌شوند. حال در این برنامه قصد داریم درباره‌ی ارز دیجیتال ترون صحبت کنیم تا اطلاعات بیشتری از ارز TRX داشته باشید که در حال حاضر در بسیاری از صرافی‌ها از جمله سایت کوینکس قابل خرید و فروش است.

 

ارز دیجیتال ترون

شبکه‌ی ترون چه قابلیت‌هایی دارد

این شبکه مدعی است که به طور کامل توانایی اجرای حداقل دو هزار تراکنش در ثانیه را دارد که برای این منظور کارمزد فوق العاده پایینی نیز در نظر گرفته است که معمولاً در حد صفر است. از طرفی حتماً می‌دانید که تعداد تراکنش‌های شبکه‌های اتریوم و بیت کوین در هر ثانیه حداکثر به 25 تراکنش ختم می‌شود که نشان می‌دهد شبکه ترون چه قابلیت شگفت‌انگیزی دارد.

شبکه‌ TRX در حال تولید اکوسیستمی است که همه‌ افراد با استفاده از آن بتوانند فعالیت‌های اینترنتی‌شان را به شکل غیرمتمرکز و بدون استفاده از واسطه‌ها انجام دهند که این موضوع در کمتر شبکه‌ای از ارزهای دیجیتال فراهم شده است. ضمناً ترون برای ایجاد توکن از روش TRC-10 بهره ‌می‌برد که از معروف‌ترین استانداردهای شکل‌گیری توکن بر این بستر است. همچنین ناگفته نماند که قابلیت تولید توکن بر روی ترون وجود دارد که در حال حاضر بیت تورنت یکی از محبوب‌ترین آنها است.

نحوه عملکرد ارز TRX

این شبکه دارای ساختار سه لایه‌ است که با عناوین ذخیره‌سازی، هسته‌ مرکزی و برنامه‌ کاربردی شناخته می‌شوند. حال اینکه این ساختار به چه شکل عمل می‌کنند را در ادامه می‌آوریم:

– لایه‌ی Storage یا همان ذخیره‌سازی با بکارگیری قراردادهای توزیع شده ترون شکل گرفته که برای ذخیره شدن بلاک‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. حال به جهت تنوع در ذخیره داده‌ها روش دیتابیس گراف مدنظر گرفته شده است.

– لایه‌ی Core یا همان هسته، شامل قراردادها، مدیریت حساب و اجماع است که این قراردادها با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا انجام شده که البته در آینده ممکن است دیگر زبان‌های برنامه نویسی نیز بکار گرفته شود. همچنین ناگفته نماند که در بحث اجماع نیز صحبت از اثبات سهام بوده که به اختصار DPOS نامیده می‌شود.

همچنین بخوانید  هدفون بی سیم Fidelio T1 توسط شرکت فیلیپس معرفی شد

– لایه‌ی Application یا همان برنامه کاربری، واسطه‌هایی هستند که در جهت ساخت انواع اپلیکیشن‌های توسعه یافته و البته غیرمتمرکز استفاده می‌شوند. ضمناً این مورد سفارشی‌سازی ولت‌ها را نیز پیگیری می‌کند.

ضمناً در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه ارز TRX از الگوریتم گواهی اثبات سهام استفاده می‌کند، برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و حتی اتریوم قابل استخراج نیست. در واقع ارزهایی مانند بیت کوین که استخراج می‌شوند از اگوریتم اجماع اثبات کار بهره می‌برند که این ویژگی در ترون وجود ندارد.

 

ارز دیجیتال ترون

مزایای استفاده از ارز TRX

بکارگیری ارز ترون دارای یکسری قابلیت‌هایی است که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

– تراکنش‌های ارزان. همانطور که گفتیم و حتماً شما عزیزان نیز در جریان هستید، هزینه تراکنش ترون تقریباً در حد صفر است. البته در بعضی از شبکه‌ها برای در نظر گرفتن چنین تراکنش‌هایی حتماً باید هزینه پرداخت شود که با توجه به اینکه این هزینه ناچیز و در حد 0.000005 سنت است، عملاً بدون هزینه خواهد بود.

– قابلیت حجم قابل توجه تراکنش. سیستم ترون این قابلیت را فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها بدون محدودیت انجام شود. به طور کلی حداکثر هزار تراکنش در ثانیه برای این سیستم قابل درک است که در مقابل رقبایی مانند اتریوم فوق العاده خواهد بود.

– محبوبیت ارز. با توجه به دریافت کارمزدهای ناچیز و سرعت العمل انتقال ارزها با استفاده از شبکه TRX این ارز در میان کاربران از محبوبیت قابل قبولی برخوردار است. در واقع در حال حاضر به نسبت روش‌های انتقال ارز، شبکه ترون بیشترین استفاده را دارد که در اکثر صرافی‌ها مانند کوینکس فارسی، بایننس و… قابل دسترسی است.

کیف پول‌ها مختص ارز دیجیتال ترون

گفتنی است که نرم‌افزارهای این ارز دیجیتال روی شبکه‌ی اصلی انجام می‌شود به همین دلیل قابلیت بکارگیری کیف‌های اتریوم برای ذخیره ارز TRX وجود ندارد. لذا افرادی که دارای توکن‌های ترون هستند، باید از کیف پول‌های مربوط به این ارز بهره‌مند شوند. لذا در حال حاضر چند کیف پول رایگان این ارز محبوب وجود دارد که از جمله می‌توان به اتمیک والت، تراست والت و مواردی از این دست اشاره کرد. همچنین اگر به یک کیف پول سخت افزاری برای نگهداری TRX نیاز دارید، می‌توانید از لجرولت بهره‌مند شوید.

بررسی آینده‌ ارز ترون

اگر از هولدرهای این ارز هستید حتماً به آینده‌ی TRX توجه ویژه‌ای دارید و گفتنی است که با توجه به محبوبیت این ارز می‌توان قیمت‌های جالب توجه‌ای را از این ارز مشاهده کرد. دیوید کاکس در تحلیل بلند مدت این ارز عنوان کرده است که با تثبیت قیمت ترون روی 0.54 دلار تا سال 2023 امکان رشد قیمتی ترون تا 0.76 دلار تا سال 2025 وجود دارد.

همچنین بخوانید  معرفی 3 محصول پرکاربرد اشنایدر

از طرفی وب‌سایت تحلیلی priceprediction رشد قیمتی ارز دیجیتال TRX را تا سال 2025 حداکثر 0.41 دلار تعیین کرده است که از نظر خیلی از افراد بازار تحلیل واقع بینانه‌تری است. همچنین سایت تحلیل cryptobullsclub لمس قیمت ترون را در سال 2025 حداکثر تا 3.9 دلار خواهد بود که بسیار وسوسه‌ برانگیز است.

 

ارز دیجیتال ترون

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ارز ترون آشنا کنیم و با توجه به اینکه این ارز در دنیای ارزهای دیجیتال فوق العاده محبوب است، توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید و فروش آن را دارید، حتماً از یک صرافی ایده‌آل استفاده کنید که از جمله می‌توان به بایننس اشاره کرد. البته در این خصوص دقت داشته باشید که اگر اطلاعات تکمیلی مناسبی درباره این ارز نداشته باشید، احتمالاً نمی‌توانید به موفقیت دست یابید که برای بدست آوردن مطالب ارزشمندتر درباره‌ی ارز TRX پیشنهاد می‌کنیم به ثبت نام در صرافی کوینکس اقدام کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *