تبلیغات

تبلیغات

نحوه افزودن متن جایگزین (Alt Text) در پست های اینستاگرامی

How-to-Add-Alt-Text-to-Your-Instagram-Posts

تصور کنید در حال پیمایش اینستاگرام هستید اما نمی توانید به وضوح آنچه را که در تصاویر وجود دارد ببینید. در این صورت، آیا ترجیح می دهید که به طور کلی از برنامه استفاده نکنید؟ البته که نه، بسیاری از افراد در سراسر جهان هستند که با اختلالات بینایی مواجه اند. با این حال، نباید به دلیل وجود این ویژگی از بازدید اینستاگرام باز بمانند.

ما در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه به پست های اینستاگرامی خود متن جایگزین “Alt Text” اضافه کنید، تا افراد کم بینا نیز ترغیب به استفاده از این ابزار شوند.

متن جایگزین “Alt Text” چیست؟

کار با لپ تاپ

افرادی که با اختلال بینایی مواجه هستند، نمی توانند به وضوح آنچه را که در تصویر وجود دارد ببینند. اینجاست که ویژگی متن جایگزین وارد می شود، و آنچه را که در تصویر وجود دارد با کلمات توصیف می کند، به گونه ای که  با استفاده از ابزار های صفحه خوان کاربران می توانند به راحتی موضوع و مطالب بارگذاری شده شما را درک کنند.

به همین دلیل مهم است، که تصاویر را به طور کامل با استفاده از متن جایگزین توصیف کنید. در این صورت اگر تصویر مورد نظر شما بارگذاری نشود، متن جایگزین به نمایش در خواهد آمد.

علاوه بر این، با استفاده از متن جایگزین تصاویر شما در نتایج گوگل ایندکس خواهند شد و به طور کلی نتایج بهتری را کسب خواهید نمود.

چرا متن جایگزین را به پست های اینستاگرامی اضافه کنیم؟

در نوامبر سال 2018، اینستاگرام قابلیت جدیدی را تحت عنوان متن جایگزین در اینستاگرام قرار داد تا افرادی که از بینایی کمتری برخوردارند بتوانند به راحتی از این ابزار استفاده کنند. اگرچه، ممکن است به طور مستقیم با چنین کاربرانی در ارتباط نیاشید، اما باید بدانید افراد کم بینا نیز از اینستاگرام استفاده می کنند و ممکن است با محتوای شما رو به رو شوند. به همین دلیل مهم است که پست های خود را نیز در دسترس چنین افرادی قرار دهید تا بتوانند از ایده های تصویری شما استفاده کنند.

نحوه اضافه کردن متن جایگزین در پست های جدید اینستاگرام

ارسال پست در اینستاگرام

دو راه برای افزودن متن جایگزین در پست های اینستاگرامی وجود دارد-هنگام ایجاد پست جدید، و یا ویرایش محتوای قدیمی. اکنون بیایید هنگام ارسال پست جدید متن جایگزین را برای تصاویر خود وارد کنیم.

  • اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید.
  • بر روی نماد Plus در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • عکس خود را انتخاب و سپس با سلیقه خود ویرایش کنید.
  • بر رو گزینه Next در آیفون و یا نماد پیکان در اندروید ضربه بزنید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده و سپس گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید.
  • به مسیر Accessibility رفته و سپس گزینه Add alt text را تاچ کنید.
  • متن جایگزین خود را برای توصیف تصویر خود در کادر مربوطه تایپ کنید.
  • در پایان پس از اتمام کار، بر روی گزینه Ok کلیک کنید.
همچنین بخوانید  نحوه حل مشکل کار نکردن اپلیکیشن اینستاگرام در ویندوز 11

اکنون می توانید برای آپلود تصویر خود دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. پس از اتمام کار، اگر تصاویر شما به هر دلیلی برای کاربران بارگذاری نشود، متن جایگزین ارائه شده نمایش داده خواهد شد.

نحوه اضافه کردن متن جایگزین در پست های قدیمی اینستاگرام

ویرایش پست در اینستاگرام

اگر تاکنون استفاده از متن جایگزین در پست های قدیمی اینستاگرام را فراموش کرده اید، می توانید تنها با ویرایش اولیه آنها این ویژگی را اعمال کنید. برای اضافه کردن متن جایگزین در پست های قدیمی اینستاگرام، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اینستاگرام خود را در تلفن همره اجرا کنید.
  • بر روی آواتار خود در گوشه سمت راست کلیک کنید.
  • به پستی که می خواهید متن جایگزین خود را اضافه کنید بروید.
  • بر روی نماد سه نقطه مربوط به پست کلیک کنید.
  • اکنون بر روی گزینه Edit و سپس Edit Alt Text ضربه بزنید.
  • متن مورد نظر خود را در کادر موجود تایپ کرده و سپس بر روی گزینه Done کلیک کنید.

نکات مهم در اضافه کردن متن جایگزین پست اینستاگرامی

فکر اضافه کردن متن جایگزین به پست های اینستاگرام نباید دلهره آور باشد. زیرا می بایست تنها متنی را در این بخش قرار دهید که توصیف کننده تصویر اصلی شما باشد. به عنوان مثال، اگر تصویر سگی را که در جلوی در آپارتمان نشسته است را آپلود کرده اید، عنوان متن جایگزین آن می تواند “سگ من جلوی درب آپارتمان نشسته است” باشد.

به خاطر داشته باشید کسی که از صفحه خوان استفاده می کند، سعی می کند بفهمد چه اتفاقی در تصویر رخ داده است. از این رو، تنها چیزی را که در تصویر به نظر می رسد را توصیف کنید.

یک متن جایگزین در پست های اینستاگرامی خود قرار دهید

ممکن است تعداد کمی از کاربران به فکر استفاده از قابلیت متن جایگزین در پست های اینستاگرامی خود باشند. توصیه ما به شما این است که با استفاده از این ویژگی علاوه بر افزایش بازدید پست های خود کمک رسان افرادی باشید که ممکن است مشکلی در بینایی خود داشته باشند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *