تبلیغات

تبلیغات

محبوبیت خرید املاک در ترکیه برای ایرانیان با وجود افزایش رقم اخذ شهروندی

amlak-turkey

کشور ترکیه از آن جایی که موقعیت استراتژیکی دارد و دارای تاریخ غنی، شبکه حمل و نقل توسعه یافته، فرهنگ پر جنب و جوش، معماری زیبا، گردشگری ، سرگرمی، تجارت و فرصت‌های شگفت انگیز سرمایه‌گذاری می‌باشد به اولویت و انتخاب اصلی و خوبی برای سرمایه گذاری، خرید ملک و مهاجرت افراد دیگر کشورها تبدیل شده است. از آن جایی که کشور ترکیه با ایران دارای مرز مشترک است و از لحاظ فرهنگی و سبک و سیاق زندگی هم این دو کشور شباهت های زیادی دارند.

کشور ترکیه با اقتصاد قوی، باثبات و رو به رشد خود، همواره فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاران ارائه کرده است و همچنان بر روی افزایش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و حفظ آن کار می‌کند.

علی رغم اینکه رقم و میزان اخذ شهروندی با توجه به قوانین جدید کشور ترکیه افزایش یافته است، ایرانیان هنوز علاقه مند به خرید آپارتمان در ترکیه و مناطق مختلف آن هستند و در صدر جدول خرید املاک و سرمایه گذاری در ترکیه قرار دارند. به دلیل شما علت این محبوبیت و علاقه مندی چه می‌تواند باشد؟ تعدادی از عواملی که سرمایه‌گذاری و خرید املاک در ترکیه را همچنان برای ایرانیان محبوب کرده است عبارت اند از :

  • قیمت ارزان تر نسبت به تهران و ایران
  • بازار آزاد جهانی و گسترش کسب و کار
  • ارزش پاسپورت
  • نزدیکی به ایران
  • نزدیکی فرهنگی

در ادامه به بررسی مفصل و کامل تر هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

قیمت ارزان تر نسبت به تهران و ایران

یکی از عوامل مهمی که ایرانیان را با وجود بالا رفتن اخذ شهروندی در ترکیه، ترغیب به سرمایه گذاری و خرید املاک در ترکیه می‌کند بحث قیمت مسکن و اختلاف قیمت خرید ملک در تهران و شهر های دیگر ایران با مناطق ترکیه است. به همین دلیل ایرانیان سرمایه ی خود را با خرید ملک در ترکیه دو چندان می کنند و به سود خوبی هم دست پیدا می‌کنند و به نوعی این سرمایه گذاری بازدهی و منفعت زیادی برای آن ها خواهد داشت.

اگر بخواهیم وضعیت بازار مسکن و خرید ملک را در ایران و ترکیه مقایسه کنیم، بهتر متوجه این اختلاف قیمت و علت سرمایه گذاری ایرانیان در کشور ترکیه خواهیم شد. همینطور ایرانیان با خرید ملک در ترکیه می توانند شهروندی و اقامت دائم در این کشور را به راحتی بگیرند و مزایای بسیاری نیز شامل آن ها می شود.

کشور ترکیه

بازار آزاد جهانی و گسترش کسب و کار

عملکرد اقتصادی قوی ترکیه در دهه گذشته منبع الهام بسیاری از بازارهای نوظهور بوده و فرصت های بسیاری را برای گسترش کسب و کار در اختیار مهاجران و سرمایه گذاران و به خصوص ایرانیان می‌گذارد. سه عامل در اقتصاد خوب و رفاه ترکیه موثر بوده اند:

  • ادغام موفق با اقتصاد جهانی به وسیله‌ی روابط تجاری با اروپا
  • منابع مالی عمومی قوی در پی بحران 2001، که به کشور اجازه داده است تا از خدمات بدهی به خدمات عمومی حرکت کند.
  • یک بخش خصوصی پویا که توسط سیاست‌های به طور کلی بازار پسند تقویت می‌شود.
همچنین بخوانید  عمل بینی با استفاده از فیبوناچی

ارزش پاسپورت کشور ترکیه

برای سنجیدن ارزش و اعتبار پاسپورت یک کشور باید تعداد کشورهایی که به شهروندان آن کشور بدون گرفتن ویزا حق ورود می‌دهند را بررسی کرد. ارزش و اعتبار پاسپورت و ویزای ترکیه در سال 2022 میلادی 41 جهان است و افرادی که پاسپوت و امتیاز شهروندی ترکیه (اخذ پاسپورت کشورترکیه تلویحاً به معنی گرفتن امتیاز شهروندی ترکیه می‌باشد) را دارند می‌توانند به راحتی به 109 کشور سفر کنند. در مقایسه با ترکیه، ارزش پاسپورت ایران در رتبه 84 جهان قرار دارد و تنها اجازه سفر راحت به 48 کشور دنیا دارند.

کشور ترکیه

نزدیکی به ایران    

از اصلی ترین دلایل توجه و علاقه‌ی ایرانیان برای سفر و مهاجرت به ترکیه همسایه بودن با این کشور و داشتن مرز مشترک از سمت شمالی کشور ایران است و این مسئله سفر و رفت و آمد به کشور ترکیه را راحت تر می‌کند. این نزدیکی مزایای زیادی شامل افرادی که قصد مهاجرت دارند می‌شود. از جمله‌ی این مزایا این است که بحث غربت، دلتنگی و دوری از خانواده و دوستان کم رنگ تر خواهد شد و سریع‌تر می‌توانند این دوری را جبران نمایند و در رفت و آمد باشند.

نزدیکی فرهنگی دو کشور

همان طور که پیش‌تر گفتیم، به دلیل نزدیکی جغرافیای ایران و ترکیه، این دو کشور به لحاظ فرهنگی هم تا حد زیادی به هم نزدیک دارند و ایرانیانی که به ترکیه مهاجرت یا سفر می‌کنند خیلی به علت اختلاف فرهنگی متعجب نخواهند شد و به دلیل نزدیک بودن فرهنگ دینی، اخلاقی و حتی غذایی خیلی راحت به آن جا عادت می‌کنند.

آداب و رسوم مردم ترکیه تا حد زیادی به ایرانی ها شباهت دارد. فرهنگ هدیه دادن، چانه زنی هنگام خرید یا رفت و آمد و احترام از جمله اشتراکات فرهنگی مردم ایران و ترکیه است. این نزدیکی منجر به ایجاد احساس راحتی و تجربه خوشایند ایرانیان برای زندگی در ترکیه می‌شود. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در املاک پوریا ارتباط بر قرار کنید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *