تبلیغات

تبلیغات

5 ماده عالی برای استفاده در دستگاه بخور

bokhor-dastgah

آیا درباره دستگاه بخور اطلاعاتی دارید؟ استفاده از دستگاه بخور در محیط منزل و یا محل کار موجب افزایش رطوبت محیط و حفظ سلامتی افراد می شود. دستگاه بخور وسیله ای بسیار موثر در جهت حفظ سلامتی افراد است. با استفاده از این دستگاه، هوای دلپذیر و مطلوبی در محل کار و یا در منزل خواهید داشت. وجود رطوبت کافی در فضا، موجب افزایش سلامتی پوست، بهبود عملکرد سیستم تنفسی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها خواهد شد.

انواع دستگاه بخور سرد و گرم کمک می کنند تا هوای اطراف مرطوب بماند. در نتیجه از بروز تنگی نفس، خشک شدن مخاط بینی، خشکی پوست و سایر مشکلات جلوگیری می شود. مزایای استفاده از هر دو نوع دستگاه تقریبا شبیه هم هستند.

تفاوت دستگاه بخور گرم و سرد

دستگاه های بخور گرم و بخور سرد، موجب افزایش رطوبت هوای اطراف می شود. اما تفاوت هایی  با هم دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • دستگاه بخور گرم برای فصول سرد سال مناسب است. این دستگاه هوای گرم را وارد فضای اطراف می کند. اما دستگاه تولید کننده بخور سرد، برای رطوبت رسانی در هوای گرم سال مناسب است. این دستگاه هوای سرد را در محیط تزریق می کند.
  • تولید بخور سرد توسط دستگاه، برای بهبود عملکرد سیستم تنفسی کودکان مبتلا به بیماری کارایی فوق العاده ای دارد. اما بخور گرم برای فضاهایی که کودکان هستند، ایمن و مناسب نیست.
  • میزان مصرف انرژی برق در دستگاه تولید کننده بخور سرد کمتر از بخور گرم است زیرا از حرارت برای ایجاد بخار آب استفاده نمی کند.
  • برای پر کردن مخزن دستگاه تولید کننده بخور سرد از آب مقطر استفاده می شود. اگر آب طبیعی مصرف شود، املاح داخل آب به صورت گرد و غبار داخل هوا پخش می شوند.
  • امکان رشد باکتری و قارچ داخل مخزن بخور گرم کمتر است و نیاز به شستشوی روزانه ندارد. اما دستگاه تولید کننده بخور سرد را باید روزانه شستشو داد

چگونگی عملکرد دستگاه های بخور گرم و سرد

  • دستگاه بخور گرم به وسیله المنت های حرارتی داخل دستگاه موجب تولید بخار آب می شود.
  • دستگاه بخور سرد با 3 روش تبخیری، پروانه ای و یا تکنولوژی اولتراسونیک کار می کند. در روش تبخیری، از یک فیتیله داخلی استفاده شده و با دمیده شدن هوا به داخل فیتیله، ذرات بخار آب تشکیل می شوند. اما در روش اولتراسونیک، با استفاده از لرزش اولتراسونیک، ذرات بخار آب تولید و در هوا پخش می شوند. در روش پروانه ای که از ایمن ترین دستگاه های تولید کننده بخور می باشد، تولید بخار آب توسط چرخش دیسک های موجود در دستگاه انجام می شود.
همچنین بخوانید  ویندوز 10 به زودی هسته لینوکس را در خود جای می‌دهد

دستگاه بخور

مزایای استفاده از دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد می تواند رطوبت هوای اطراف را افزایش دهد در نتیجه در حل مشکلات زیر موثر است:

  • درمان خشکی پوست
  • بهبود خر و پف افراد
  • درخشان کننده پوست
  • برطرف کردن خارش پوست
  • بهبود عملکرد سیستم تنفسی
  • بهبود بیماری آسم و آلرژی
  • تسکین دهنده سرفه های خشک
  • درمان خونریزی بینی به دلیل درمان خشکی مخاط بینی
  • پیشگیری از شیوع بیماری های ویروسی
  • تسکین سردرد
  • برطرف کردن خشکی مخاط دهان و گلو
  • کاهش ایجاد آکنه و جوش های پوستی

در دستگاه بخور سرد چه موادی بریزیم؟

دستگاه بخور به گونه ای طراحی شده که می تواند با ایجاد تغییرات بر روی آب، باعث تولید بخار آب شود. وجود هر گونه ماده اضافی در ترکیب آب، موجب ایجاد فشار زیاد بر موتور دستگاه می شود. در زمان استفاده از اسانس ها دقت کنید که دستگاه دارای مخزن جداگانه برای اضافه کردن اسانس و یا عرقیات باشد.

·       گلاب

گلاب بهترین آرامش دهنده و خوشبوکننده محیط است. گلاب با خواص درمانی فوق العاده خود در درمان افسردگی و رفع استرس موثر است. گلاب با خواص ضد التهابی خود موجب بهبود اگزما، جوش صورت، گرفتگی سینوس ها و سردردهای ناشی از سرماخوردگی می شود. همچنین بخور گلاب موجب حفظ تعادل PH پوست، آبرسانی، شادابی و پاکسازی پوست می شود.

·       اسانس نعناع

عرق نعناع یا اسانس نعناع جزو پرخاصیت ترین عرقیات می باشد. عرق نعناع با عطر تند و تیز خود در داخل دستگاه بخور می تواند موجب افزایش سرعت جریان خون در لایه رویی پوست شده و منافذ پوستی را باز کند. این عرق با خواص ضد التهابی خود در درمان بسیاری از مشکلات پوستی، گرفتگی بینی و ضد عفونی مجاری سیستم تنفسی کمک می کند.

·       سرکه

خواص ضد التهابی سرکه موجب شده که استفاده از آن در دستگاه بخور، باعث بهبود بسیاری از بیماری ها شود. سرکه باعث درمان سردرد و بیماری سرماخوردگی می شود. سرکه با خواص آنتی اکسیدانی خود موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود. همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی و میکروب زدایی سرکه باعث می شود تا از شیوع بیماری های ویروسی جلوگیری کند.

·       اکالیپتوس

عصاره اکالیپتوس در داخل دستگاه بخور موجب درمان علائم احتقان دستگاه تنفسی می شود. این عصاره موجب رقیق کردن خلط، باز شدن راه های هوایی و تنفس راحت تر در بیماران مبتلا به آمفیزم و برونشیت مزمن می شود. این عصاره با خواص ضد ویروسی خود از شیوع بیماری آنفولانزا جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید  جدید ترین تکنولوژی های مورد استفاده در قهوه سازها

·       آویشن شیرازی

آویشن با دارا بودن تیمول و کارواکرول می تواند باکتری های موجود در قسمت فوقانی سیستم تنفسی را از بین ببرد. بخور آویشن باعث شل شدن نای می گردد. آویشن برای درمان سرفه و التهاب برونش، بسیار مناسب است. آویشن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی فوق العاده ای می باشد. 

چه موادی باید در دستگاه بخور بریزیم

دستگاه بخور با کیفیت را از کجا بخریم؟

امروزه با افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و شیوع بیماری های مختلف استفاده از دستگاه بخور می تواند روش موثر، برای حفظ سلامتی باشد. برای خرید دستگاه بخور مناسب می توانید به فروشگاه شفا مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع دستگاه تولید کننده بخور گرم و سرد و سایر دستگاه های حوزه پزشکی و زیبایی همچون انواع دستگاه هایفوتراپی و … وجود دارد که با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه می شود.

کلام آخر

همانطور که اشاره شد دستگاه بخور گرم و سرد موجب ایجاد هوایی مطلوب و شاداب در محیط اطراف می شود. برای افزایش طول عمر دستگاه بهتر است از آب بدون املاح استفاده شود و از اسانس و مواد خوشبوکننده به طور مستقیم در داخل مخزن دستگاه نریزید. هیچگاه برای ضد عفونی محیط،  الکل را داخل دستگاه نریزید که بسیار خطر ناک است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *