تبلیغات

تبلیغات

انواع تیرآهن هاش H، لانه زنبوری و IPE  در فروشگاه آهن118

tirahan

از جمله مهم‌ترین مقاطع فولادی تیرآهن است. این مقطع در پروژه‌های صنعتی و ساختمان‌سازی دارای کاربرد فراوانی است. تیرآهن فشار‌ها و تنش‌های وارد شده بر سازه را خنثی کرده و استحکام‌سازی عظیمی در سراسر سازه ایجاد می‌کند. تیرآهن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که شامل تیرآهن هاش یا H تیرآهن IPE و تیرآهن لانه زنبوری است. به طور کلی بدون وجود تیرآهن سازه‌ها وجود خارجی ندارند چرا که نقش اصلی در بارکشی ساختمان را بر عهده دارد. تیرآهن از سه قسمت تشکیل می‌شود که شامل بخش میانی جان تیرآهن و دو بخش کناره‌ای به نام بال تیرآهن است. سایز‌های مختلف این محصول شامل 12، 14، 16، 18، 20، 22، 24، 27، 30 و… است. در ادامه در مورد انواع تیرآهن و ویژگی هر یک جهت خرید صحبت می‌کنیم.

انواع تیرآهن IPE

 

تیرآهن

اولین نوع از تیرآهن که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، تیرآهن IPE است. تیرآهن IPE را با نام تیرآهن معمولی می‌شناسند. شکل ظاهری این محصول به صورت I انگلیسی است از این رو به آن تیرآهن IPE گفته می‌شود. از مشخصات بارز این تیرآهن می‌توان به ضخامت یکسان آن در سراسر محصول اشاره کرد. از طرفی بال‌های ابتدایی و انتهایی آن یکسان هستند. استاندارد تولید این محصول در وزن‌های 80 تا 600 میلی متر است. ضخامت و سایز آن نیز از 120 تا 300 میلی متر تولید می‌شود. کاربرد مهم این تیرآهن ساخت ستون یا خرپا، استفاده در ساخت پل‌های لانه زنبوری، استفاده به عنوان تیر در پوشش سقف و… است.

انواع تیرآهن هاش یا H

 

تیرآهن

تیرآهن هاش یا H یا تیرآهن بال پهن، رایج‌ترین نوع تیرآهن است. شکل ظاهری این تیرآهن به طور کامل شبیه به حرف H در انگلیسی است از این رو به این نام معروف است. از این تیرآهن در سازه‌های عظیم از جمله ساخت مجتمع تجاری، سوله، پل و… استفاده می‌شود. این تیرآهن در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شود. مشخصات این تیرآهن به صورتیست که ابعاد جان و بال دو تیرآهن با یکدیگر یکسان است. این در حالیست که تیرآهن IPE دارای بخش جان پهن تر و بال هایی هم اندازه و کوتاه تر است. به طور کلی تیرآهن هاش یا H از قدرت بالاتری برخوردار است. از این رو سازه‌ای که با این نوع تیرآهن ساخته می‌شود قطعا مقاومت بالاتری دارد.

انواع تیرآهن لانه زنبوری

 

تیرآهن

نوع دیگری از تیرآهن، تیرآهن‌های لانه زنبوری هستند. این تیرآهن با انواع دیگر متفاوت است. بخش جان تیرآهن دارای حفره‌ای شش ضلعی توخالی است که ظاهری شبیه به کندوی عسل دارد. از این رو به آن لانه زنبوری گفته می‌شود. تیرآهن لانه زنبوری به سبب حفره‌ای که دارد، وزن کمتری را داراست. از این رو استفاده از آن به منظور ساخت یک سازه، سبب کاهش وزن سازه نیز می‌شود. بنابراین مقاومت کلی ساختمان را افزایش می‌دهد. از طرفی با کمک این تیرآهن به راحتی می‌توانید اتصالات را از آن عبور دهید. به طور کلی تیرآهن لانه زنبوری در سازه‌های کوچک و ساختمان‌های کم طبقه استفاده می‌گردد.

همچنین بخوانید  شرکت کفساب پلاس ارائه دهنده خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، نماشویی و کفسابی در تهران

کاربرد تیرآهن چیست؟

  • تیرآهن به صورت ستون اصلی در یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در بخش کف ستونی و ضخامت فولادی می‌توان از تیرآهن استفاده نمود. چرا که کفی‌ها به علت قابلیتی که در برش، جوش و پیچ کاری دارند، به منظور اتصال نبشی به ستون مفیدند.
  • در صورتی که ساختمان بیش از یک طبقه داشته باشد، تیرآهن به عنوان ایجاد ستونی یکپارچه استفاده می‌شود.
  • تیرآهن در یک ساختمان حکم شاه تیر را بازی می‌کند. یعنی می‌توان تیرهای اصلی را به ستون متصل کرد. این مسئله سبب می‌شود تا تیرک‌های میانه هر طبقه توسط تیرآهن نگه داشته شود.

آهن118 بزرگ‌ترین مرکز فروش انواع آهن آلات، پروفیل، تیرآهن، نبشی، ناودانی، سپری، ورق، لوله و… است. به منظور خرید انواع تیرآهن با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب می‌توانید ا شماره 02154473 تماس بگیرید. همچنین به منظور مشاهده محصولات می‌توانید به وب سایت آهن118 مراجعه نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *