تبلیغات

تبلیغات

مستربچ سیم و کابل و مستربچ پاستیلی چیست؟

mesterbich

مستربچ چیست ؟ مستربچ محصولی است که در صنایع پلاستیک به صورت رنگدانه، پودرهای آلی یا معدنی به همراه سایر افزودنی ها استفاده می شود. همانطور که میدانید امروزه پلاستیک ها و پلیمرها نقش کلیدی در زندگی ما دارند. لوازم خانگی و آشپزخانه، قطعات مورد استفاده در صنعت خودروسازی، لوله ها و اتصالات حیاتی، مستربچ سیم و کابل های برق در دستگاه های الکترونیکی و… همگی بخشی از کاربرد این ماده شگفت انگیز در دنیای مدرن هستند. اکنون با محصولی که امروز در هادی پلاستیک ارائه می کنیم، می توان پلیمرهای مورد استفاده در صنعت پلاستیک را بهینه کرد. به عبارت دیگر مستربچ برای رنگ آمیزی و تقویت پلیمرها موثر است. به عبارت ساده، مستربچ ترکیبی متمرکز از سه جزء است. اما برای پاسخ دقیق تر به این سوال باید اجزای اصلی آن را در نظر بگیریم. این سه جزء شامل یک پایه پلیمری، یک افزودنی و یک سازگار کننده است. پلیمر پایه مورد استفاده در این محصول معمولاً اتیلن وینیل استات، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن یا سایر پلیمرهای تخصصی است. در واقع پایه پلیمری مورد استفاده در مستربچ باید مشابه پلاستیک مورد استفاده در قالب گیری تزریقی پلاستیک باشد. برای بهبود خواص پلیمر، مواد مختلفی از جمله رنگدانه ها، تقویت کننده های خواص و پرکننده ها به آن اضافه می شود. پلیمر پایه از یک عامل سازگار کننده برای بهبود سازگاری افزودنی استفاده می کند .مستربچ پاستیلی از زیباترین رنگ های این محصول است.

 

مستربچ چیست

استفاده از مستربچ در سیم و کابل

1- عایق بندی:

از آنجایی که عایق مستقیماً روی هادی (مس) کشیده می شود، این امر باعث ایجاد عایق بین دو هادی با اختلاف می شود. پتانسیل الکتریکی (در کابل های برق و تلفن و …) که باید دارای قدرت دی الکتریک کافی باشد. به طوری که سیم ها در اثر عبور جریان به هم وصل نشوند. بنابراین عایق باید دارای تعداد زیادی خواص الکتریکی و مکانیکی باشد تا به سرعت فرسوده نشود. همچنین به دلیل حساسیت عایق، خشن عمل میکند.

2- فیلر:

فقط برای پر کردن شکاف بین سیم ها در کابل استفاده می شود و از نظر مکانیکی و الکتریکی بسیار ضعیف است و نیازی به آن نیست. اینطور نیست که خاصیت عایق و پوشش دهی داشته باشد، اما استاندارد برای این مواد گرانول تست خاصی نیز دارد. (به جز کابل های کنترل شیلددار که دارای ضخامت پرکننده متوسط ​​هستند)

3- پوشش:

مواد پوشش باید از نظر مقاومت مکانیکی و حرارتی و بسته به نوع کابل مورد استفاده دارای خواص قابل قبولی باشد. می تواند نرم یا سخت باشد. به عنوان مثال، در کابل های کنترل آبپاش یا کواکسیال و همچنین در کابل های نصب و برق ثابت نرم است. و زیرزمین باید قوی تر و استحکام بیشتری داشته باشد. در صورتی که کابل در شرایط عادی و استاندارد کشیده و استفاده شود، عمر مفید آن حدود 30 سال خواهد بود.

همچنین بخوانید  نصب حفاظ درب ضد سرقت در تهران

 

مستربچ چیست

مستربچ پاستیلی چیست؟

مستربچ های پاستیلی به محصولات شما کمک می کنند تا توجه مصرف کننده را به خود جلب کنند: 93٪ از مصرف کنندگان می گویند اولین چیزی که در مورد یک محصول متوجه می شوند ظاهر آن است. مطمئن شوید که وقتی به محصولات شما نگاه می کنند آنچه را که میبینند را دوست دارند. کنسانتره رنگ یا مستربچ رنگ که برای رنگ های ترموپلاستیک استفاده می شود از یک یا چند رنگ و یک رزین انتقال پلیمر مخصوص تشکیل شده است. رنگدانه ها به چند نوع تقسیم می شوند: رنگدانه های آلی. رنگدانه معدنی و رنگدانه معدنی از آنجایی که رنگ در پلاستیک محلول است، می توان از آن برای رنگ آمیزی شفاف استفاده کرد. رنگدانه ها به عنوان ذرات اولیه در پلاستیک وجود دارند و باید در پلاستیک پراکنده شوند. یک روش رنگ آمیزی مستربچ محبوب که در آزمایشگاه ما بر اساس نیاز مشتری توسعه یافته است. یک دسته از رنگ های پایه می تواند تا 60 درصد رنگدانه داشته باشد. در فرآیند تولید بعدی، رنگ به پلاستیک ذوب شده اضافه می شود. مستربچ های رنگی به طور گسترده در صنعت استفاده می شوند. در دنیای رقابتی امروز، وجود رنگ های متنوع و ظاهر خاص، مزیت یک محصول به حساب می آید. با توجه به استفاده گسترده از پلیمرها (پلاستیک ها) در دنیا، تولید محصولات با رنگ های مختلف یا جلوه های ویژه به یکی از ملزومات صنعت تبدیل شده است. ترکیبات مستربچ رنگی شامل یک پلیمر به عنوان بستر، یک رنگدانه و سازگار کننده (عامل پخش کننده، عامل اتصال) است. رنگدانه ها در یک بستر پلیمری پراکنده می شوند. دنیا پلیمر افزودنی ها، مستربچ های رنگی، سفید و مشکی و پرکننده ها را بر روی پایه های مختلف پلیمری و برای کاربردهای مختلف تکنولوژیکی تولید می کند. در تعریف مستربچ، مانند همه مواد، رنگ رنگدانه ها از این واقعیت ناشی می شود که آنها فقط طول موج های مشخصی از نور مرئی را جذب می کنند و نور طول موج های دیگر، طیف نور بازتابی را منعکس یا ساطع می کنند.

مستربچ چیست

 

آریا مستربچ ariyamasterbatch.com در سال 1359 با نام تجاری امید کالر در زمینه واردات و عرضه انواع مستربچ پلیمری و افزودنی های مرتبط با این صنعت فعالیت خود را آغاز کرد.اهداف اصلی این شرکت در سه حوزه تولید مخلوط پلیمری، تجارت مواد اولیه و مخلوط پلیمری پیشرفته و مشاوره در زمینه تولید و مهندسی می باشد. هم اکنون این شرکت با تکیه بر دانش روز و تجربه چندین ساله در زمینه تولید و پشتیبانی و ارتباط موثر با گروه های تاثیرگذار و واجد شرایط در سایر کشورها، بهترین فرصت ها را برای مشتریان خود در زمینه تامین مواد اولیه و مخلوط های پلیمری پیشرفته فراهم می کند.این شرکت به دلیل استفاده از مدرن ترین روش ها در زمینه تولید و همچنین اخذ گواهینامه های مربوطه و جذب کارشناسان مجرب به عنوان یکی از بهترین برند ها در این صنعت شناخته شده است و از این نظر هر تلاش برای جلب رضایت مشتریان عزیز از محصولات آریا مستربچ برای تولید رنگدانه ها و افزودنی های پلیمری خاص استفاده می شود که کیفیت فوق العاده بالایی دارند. امیدواریم همکاری متقابل آریا مستربچ و شما عزیزان موجبات رضایت شما را فراهم آورد.

همچنین بخوانید  با این ترفند در جوانی ثروتمند شدم

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *