تبلیغات

تبلیغات

راهنمای سفر تهران به اصفهان و اصفهان به تهران با اتوبوس‌های بین‌شهری

tehran-esfahan

یکی از سؤالات در زمینه سفر، این است که با چه وسیله‌ای خودمان را به مقصد برسانیم. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اتوبوس استفاده کنید. در سال‌های اخیر، ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری نوسازی شده است و شما سفر راحتی را تجربه خواهید کرد. در این مطلب، مسیر رفت‌وبرگشت اصفهان تهران را با اتوبوس‌های بین‌شهری بررسی می‌کنیم. همچنین پایانه‌های اتوبوس‌رانی دو شهر را نام می‌بریم و کمی در زمینه اتوبوس‌های این مسیر اطلاعاتی ارائه می‌دهیم.

فاصله تهران تا اصفهان

فاصله تهران تا اصفهان در حدود 450 کیلومتر است. از 3 مسیر می‌توان به اصفهان رسید که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

مسیر اول

در این مسیر از شهر‌های قم، سلفچگان و دلیجان عبور می‌کنید و به اصفهان می‌رسید. طول این مسیر 443 کیلومتر است. حسن این مسیر، نبودن عوارضی است.

مسیر دوم

در این مسیر ابتدا به شهر ساوه می‌رسید. سپس وارد سلفچگان می‌شوید و با عبور از میمه، به مقصد که همان اصفهان است، خواهید رسید. این مسیر 431 کیلومتر طول دارد. در ضمن، عبور از این مسیر مستلزم پرداخت عوارضی است.

مسیر سوم

در مسیر سوم از اسلام‌شهر، قم و کاشان عبور می‌کنید و با طی مسافتی در حدود 439 کیلومتر به اصفهان می‌رسید. این جاده نیز عوارضی دارد.

مسیر اتوبوس‌های تهران به اصفهان

اتوبوس‌های تهران به اصفهان معمولا از جاده کاشان عبور می‌کنند. چند دلیل برای انتخاب این مسیر برای اتوبوس‌ها وجود دارد که در ادامه، آن‌ها را شرح می‌دهیم. دلیل اول، امنیت این جاده از نظر زیرساخت‌های جاده‌سازی است. در این مسیر، راننده و مسافر احساس امنیت زیادی می‌کند. زیرا جاده‌ای مناسب و بدون ناهمواری در انتظار آنان است.

دلیل دوم، وجود استراحتگاه‌های بهتر در طول این مسیر است که به مسافران و خدمه اتوبوس اجازه می‌دهند تنوع انتخاب بیشتری داشته باشند. همچنین با وجود غذاخوری‌های امن و بهداشتی، مسافران می‌توانند در طی زمان استراحت خود خوردنی و آشامیدنی موردنیاز خود را از این استراحتگاه‌ها تأمین کنند.

دلیل سوم این است که این مسیر برای رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها درآمد بیشتری دارد، زیرا پر از مسافران بین‌راهی است. چون تعداد اتوبوس‌های تهران به اصفهان بسیار زیاد است و در فاصله زمانی کمی، حرکت می‌کنند، این مسیر اهمیتش برای صاحبان اتوبوس برجسته‌تر می‌گردد.

سفر اصفهان به تهران با اتوبوس در این مسیر در حدود 5 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. اکثر اتوبوس‌ها مجهز و نو هستند و در طول سفر خسته نمی‌شوید.

چه پایانه‌هایی در تهران بلیط اتوبوس تهران اصفهان را می‌فروشند؟

برای خرید بلیط اتوبوس تهران به اصفهان، می‌توانید به پایانه‌های غرب، جنوب، بیهقی و شرق مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق سایت‌های مربوطه، بلیط خود را رزرو کنید.

همچنین بخوانید  با کسب و کار صندل به ثروت سلام کردم

نکاتی درباره سفر با اتوبوس

هر مسافر می‌تواند تا 20 کیلوگرم بار با خود به همراه داشته باشد. در مسیر تهران به اصفهان و برعکس، اتوبوس‌ها به طور دائم در حرکت هستند. بسته به زمان سفر بین 20 تا 30 دقیقه توقف بین‌راهی دارید که می‌توانید ناهار یا شام میل کنید. اکثر اتوبوس‌های این مسیر، بسیار راحت هستند و می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید.

اگر قصد کنسلی بلیت خود را داشته باشید، تا چند ساعت قبل از حرکت، به‌صورت حضوری یا اینترنتی با کسر 10 درصد امکان‌پذیر است. درصورتی‌که در زمان حرکت بخواهید بلیط خود را کنسل کنید، باید حضوری مراجعه کرده و 50 درصد مبلغ بلیط کسر می‌شود.

انواع اتوبوس‌های تهران به اصفهان

در سال‌های اخیر رقابت بین شرکت‌های اتوبوس‌رانی برای جذب مسافر بیشتر، سبب شده است برای سفر تهران به اصفهان تنوع زیادی در انتخاب اتوبوس داشته باشید. این تنوع باعث شده که هر اتوبوسی قیمت خود را داشته باشد. در کل، 7 نوع اتوبوس برای تهران به اصفهان وجود دارد که بر اساس تعداد نفرات مشخص می‌شوند.

  • اتوبوس‌های 44 نفره
  • اتوبوس‌های 40 نفره
  • اتوبوس‌های 35 نفره
  • اتوبوس‌های 32 نفره
  • اتوبوس‌های 29 نفره
  • اتوبوس‌های 25 نفره
  • اتوبوس‌های 24 نفره

چه شرکت‌هایی بلیط اتوبوس تهران اصفهان را می‌فروشند؟

  • هم‌سفر
  • تی بی تی
  • رویال سفر
  • ترابر بی‌تا
  • لوان نور
  • گیتی‌پیما
  • آریا سفر
  • عدل
  • چابک‌سواران سفر
  • گیتی نورد

مسیر اصفهان به تهران با اتوبوس

اگر می‌خواهید از اصفهان به تهران بروید، باید به یکی از پایانه‌های اصفهان مراجعه کنید یا به طور اینترنتی بلیط اتوبوس اصفهان به تهران را رزرو کنید. در شهر اصفهان سه پایانه وجود دارد که به مسافران، بلیط اتوبوس اصفهان به تهران را می‌فروشند. در ادامه، این پایانه‌ها را معرفی می‌کنیم.

پایانه کاوه

این ترمینال بهترین پایانه شهر اصفهان محسوب می‌شود و در شمال این شهر قرار گرفته است. این پایانه به هر 4 پایانه تهران، اتوبوس دارد. اگر تعداد مسافرین فرودگاه بین‌المللی تهران بیش از 6 نفر باشد، اتوبوس‌های این ترمینال، آن‌ها را در فرودگاه پیاده می‌کنند.

پایانه صفه

دومین پایانه شهر اصفهان، صفه است. اگر در این پایانه بلیط اتوبوس اصفهان تهران را تهیه کنید، مقصدتان ترمینال‌های بیهقی و جنوب است.

پایانه جی

ترمینال جی در شرق شهر اصفهان واقع شده است. در این ترمینال، هرروزه می‌توان بلیط اتوبوس تهران اصفهان را تهیه کرد.

سفر تهران به اصفهان

جمع‌بندی

در این مطلب اتوبوس را به‌عنوان یکی از وسایل امن، راحت و ارزان برای سفر از تهران به اصفهان و بالعکس معرفی کردیم. برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان و همچنین بلیط اتوبوس اصفهان تهران، می‌توانید در سایت‌های مختلف بدون مراجعه به پایانه‌ها، بلیط خود را رزرو کنید. اسنپ تریپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بلیط اتوبوس است. شما می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن آن مراجعه کرده و بلیط موردنظر خود را خریداری کنید.

همچنین بخوانید  آموزش تست و بررسی المنتهای آبگرمکن برقی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *