تبلیغات

تبلیغات

غیر منتظره هایی که با ادویه ها برای من ایجاد شد

siadane-ar2

من از دسته افرادی هستم که سوپرایز شدن را بسیار دوست دارم و همیشه نباید کسی باشد تا این کار را برای شما انجام دهد شما هم مانند من با پیشرفت های غیرمنتظره در حوزه ادویه جات می توانید خود را خوشحال کنید و از این احساس لذت ببرید.

پودر سیاه دانه

مصرف پودر سیاه دانه بخاطر خواص منحصر به فردی که دارد در بسیاری از حدیث ها توصیه می شوند. برای درمان سر درد ها و میگرن ها بهتر است کمی سیاه دانه را به همراه مقدار یک قاشق انیسون و دو تکه میخک که از قبل کوبیده اید ترکیب کنید و به همراه یک لیوان شیر بجوشانید. سیاه دانه ها علاوه بر اینکه به صورت کامل دارای خواص هستند پودر شده ی آن ها هم خواص فوق العاده ای دارد که ما در این قسمت به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. بررسی خواص پودر سیاه دانه: خیلی از خانوم های از پودر سیاه دانه را با عسل مخلوط کرده و برای رفع دل درد های بعد از زایمان میل می کنند. جوانانی که از به وجود آمدن جوش های چرکی  بر روی پوست خود رنج می برند پودر سیاه دانه را با کمی سرکه خانگی ترکیب کنند و خمیر بدست آمده را به عنوان یک اسکراب بر روی پوست خود قرار بدهند سیاه دانه ها به سبب خواصی که دارند موجب خشک و بر طرف شدن جوش ها روی پوست می شوند. زمانی که تب شدید دارید مقداری از سیاه دانه کوبیده شده را با سکنجبین مصرف کنید این ترکیب بهترین درمان برای رفع تب شما می تواند باشد.

پودر سیاه دانه

پودر لیمو

یکی از میوه های پر خاصیت برای مصارف خوراکی و ‌درمانی، لیمو ترش است که می توان از آن لیمو عمانی و همچنین پودر لیمو را به دست آورد.

هر کدام از میوه ها دارای خواص متعددی هستند و تفاوت آنها با داروهای شیمیایی هم در این است که ما با مصرف میوه ها دچار عوارض جانبی نمی شویم اما به منظور استفاده صحیح از میوه ها مخصوصا برای کسانی که به دنبال استفاده درمانی خاصی هستند، داشتن اطلاعات کافی در زمینه ترکیبات و خواص میوه ها ضروری می باشد.

در مورد لیمو ترش که دارای خواص درمانی بسیاری هست این موارد صادق است به صورتی که در این میوه شاهد خواص درمانی بیشتری نیز هستیم. یکی از محصولات جانبی لیمو ترش، خشک کردن و تبدیل آن به لیمو عمانی است که این لیمو عمانی را هم می توان با خشک ‌کردن کامل و خرد کردن، تبدیل به پودر لیمو عمانی کرد.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید ویباکس با ارزانترین قیمت

امروزه نیز با گسترش تنوع در تولید و مصرف هر میوه ای، استفاده از تمام فروارده های جانبی میوه ها متداول شده است به صورتی که از انواع میوه ها می توان عصاره، کنسانتره و یا پودر خشک را تهیه کرد که هر کدام روشهای مصرف خاصی دارند.

پودر لیمو

پودر کاری

استفاده پودر کاری در چه نوع غذا هایی مناسب است؟ برای درست کردن انواع مرغ ها، ماهی تترا، انواع غذای های گوشتی، غذا های فست فودی، انواع خورشتها، کوکو، کتلتها مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین خواص ادویه کاری به دلیل وجود زردچوبه در آن  و وجود کوروکومین داخل زردچوبه که برای بدن بسیار مفید است، این است که برای مفاصل و درد عضلات خیلی مهم است.

همچنین برای حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر نیز استفاده می شود و یک میکروب کش قوی است و خواص بسیار زدیادی برای بدن دارد و همچنین برای هضم غذا و برای معده و گوارش و سیستم ایمنی بدن مفید است.

ادویه پودر کاری غیر از غذا که عطر و طعم خاصی به غذا می دهد، موجب لذت بردن از غذا می شود و شادی را به افراد خانواده هدیه می دهد و در رژیم غذایی فردی بسیار مهم است.

رنگ آن زرد تیره است که رنگ زیبایی به غذا می دهد. خواص پودر دارچین در ادویه کاری گرم و خشک است و خاصیت میکروب کشی قوی برای بدن دارد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *