تبلیغات

تبلیغات

تفاوت اساسی بین دوج کوین و بیبی دوج چیست؟

dogebaby

ارز بیبی دوج؛ فرزند ارشد دوج کوین

ارز بیبی دوج یک دارایی دیجیتال است که توسط کاربران دوج کوین طراحی و ساخته شده است. این میم کوین سرعت تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشد و موجب کم‌کردن تورم می‌شود. هدف اصلی این رمزارز، تحت تأثیر قرار دادن پدرش یعنی دوج کوین است. گفته می‌شود که فعالیت بیبی دوج بر پایه یک سیستم هوشمند یکپارچه است که به کاربر این امکان را می‌دهد که با هر تراکنش، پول بیشتری را به کیف پول خود اضافه کند. بارزترین تفاوت دوج کوین و بیبی دوج در این است که توکن دوم با الهام گرفتن از توکن اول ساخته شده و دوج کوین را پدر خود می‌داند.

تفاوت بین دوج کوین و بیبی دوج

به دلیل تشابه اسمی که بین این دو میم کوین وجود دارد، برخی گمان می‌کنند این تشابه اسمی به دلیل وجود یک نوع ساختار مشابه در آن‌ها است؛ اما این‌گونه نیست و هیچ وجه تشابهی میان این دو ارز در زمینه کارایی یا ساختار وجود ندارد. در ادامه تمامی جنبه‌های مختلف تفاوت دوج کوین و بیبی دوج را بررسی می‌کنیم.

تفاوت از نظر تیم توسعه ‌دهنده

ارز دیجیتال دوج کوین با رویکرد سرگرمی در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ متولد شد. در آن زمان قیمت بیت کوین چهار رقمی شد و با جدی شدن بحث ارزهای دیجیتال، بیلی مارکوس و جکسون پالمر خیلی با جدیت این حوزه موافق نبودند. آن‌ها اعتقاد داشتند که رمزارزها فقط باید به‌عنوان یک سرگرمی باشند و نباید آن‌ها را به‌عنوان پول یا سرمایه واقعی محسوب کرد؛ بنابراین تصمیم گرفتند ارز دیجیتال خودشان را به بازار معرفی کنند. بر روی کوین این رمزارز نیز تصویری از سگی با نژاد دوج قرار گرفت.

آیا بیبی دوج نیز میم کوین است؟

ارز دیجیتال بیبی دوج نیز همچون دوج کوین، به‌عنوان یک میم کوین شناخته می‌شود. در اغلب پروژه‌های میم کوین، اطلاعات دقیقی در رابطه با تیم توسعه‌دهنده پروژه وجود ندارد. بیبی دوج نیز از این قاعده مستثنی نیست و هیچ اطلاعاتی درباره تیم توسعه‌دهنده آن در وب‌سایت رسمی این پروژه وجود ندارد و همین نکته نیز از جمله وجوه تفاوت دوج کوین و بیبی دوج محسوب می‌شود. با این حال، برخی از منابع آقای کریستین کامپیسی (Christian Campisi) را به‌عنوان سازنده این میم کوین جذاب معرفی کرده‌اند. این فرد جزو طرف‌داران سرسخت محیط‌زیست، انسان‌دوست و حامی حیوانات شناخته می‌شود.

 

بیبی دوج

جامعه کاربری و کامیونیتی

پشت هر ارز دیجیتال مشهوری، یک انجمن و کامیونیتی وجود دارد که طرف‌داران در آن به‌اشتراک‌گذاری اخبار و بحث درباره آن ارز دیجیتال می‌پردازند. زمانی که صحبت از موفقیت و پیشرفت ارزهای دیجیتال می‌شود، زیاد به جنبه‌های اجتماعی آن پرداخته نمی‌شود؛ اما وقتی یک ارز دیجیتال مشهور و درحال‌رشد را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که موفقیت آن تا حد زیادی به یک انجمن اجتماعی وابسته است که در این ارز سرمایه‌گذاری می‌کند و به کارایی آن ایمان دارد. برای درک بهتر تفاوت دوج کوین و بیبی دوج بهتر است جامعه کاربردی آن‌ها را هم مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین بخوانید  اسکرو کانوایر چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

دوج کوین دارای یک بنیاد غیرانتفاعی است که برای تسهیل ابتکارات و اقدامات بشر دوستانه جامعه ساخته شده است. در سال ۲۰۱۴ این بنیاد از تیم بابسلد جامائیکا حمایت مالی کرد تا آن‌ها بتوانند در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی شرکت کنند. همچنین از جاش وایز، راننده نسکار (NASCAR) که از نماد دوج روی ماشین و ژاکت خود در مسابقه ستاره‌ها تالادگا در سال ۲۰۱۴ استفاده کرد، حمایت مالی کرد. یک سازمان دیگر با نام بنیاد دوج کوین در سال ۲۰۲۱ برای اصلاح و حمایت از جامعه و اکوسیستم آن راه‌اندازی شد. این بنیاد شامل ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم، بیلی مارکوس، بنیان‌گذار دوج کوین و نماینده ایلان ماسک است.

اگر به سراغ پلتفرم بیبی دوج رفته باشید، متوجه می‌شود که این پروژه رمزارزی است که توسط طرف‌داران و اعضا جامعه آنلاین دوج کوین در نظر گرفته شده است. بیبی دوج از زمان آغاز به کار خود تا به امروز، جامعه‌ای متشکل از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هولدر، بیش از ۲۰۰ هزار عضو تلگرام، ۸۸۰ هزار دنبال کننده توییتر و ۲۴۵ هزار دنبال کننده اینستاگرام را گرد هم آورده است.

تفاوت دوج کوین و بیبی از نظر هدف

توسعه دهندگان ارز بیبی دوج هدف اصلی ساخت این توکن را رفع مشکلات ساختار پدر آن یعنی دوج کوین عنوان کرده‌اند. آنها سعی کرده‌اند تا در این پروژه سرعت پردازش تراکنش‌ها، امنیت کلی شبکه، کارایی و عملکرد آن را بهبود ببخشند. اصلی‌ترین هدف ارز بیبی دوج حمایت از محیط زیست، امور خیریه و کمک به سگ‌های بی‌پناه است. این در حالی است که پروژه دوج کوین هیچ هدف خاصی ندارد و معمولاً برای پرداخت هزینه خرید محصولات یا خدمات از آن استفاده می‌شود.

منبع :

https://wallex.ir/blog/doge-vs-baby-doge/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *