تبلیغات

تبلیغات

نکات طلایی که با رعایت آن در بازاریابی پیامکی شکست نخواهیم خورد!

bazar-payamak2

بازاریابی پیامکی یکی از قابل اعتمادترین روش‌های تبلیغات محسوب می‌شود. کسب و کارهای کوچک و بزرگی که از این تکنیک تبلیغاتی استفاده کرده‌اند، توانستند ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنند. البته این را هم بگوییم که بازاریابی پیامکی فرآیند خاصی دارد، بدین معنا که اگر شما به عنوان بازاریاب نکاتی که در این حزوه بسیار مهم و حائز اهمیت است را ندانید، قطعاً در کمپین خود شکست خواهید خورد. در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم که به کمک آنها هیچ گاه در بازاریابی پیامکی خود اشتباه نکنید.

بازاریابی پیامکی، تکنیکی پر طرفدار!

در ابتدا اجازه بدهید به این موضوع بپردازیم که چرا تکنیک تبلیغات پیامکی تا این حد طرفدار دارد؟ در مقاله‌های متعددی در مورد مزایا و فواید تبلیغات پیامکی با هم صحبت کردیم. بارها گفتیم که این نوع تبلیغ :

  • بسیار مقرون به صرفه و ارزان است.
  • نیازی به اینترنت ندارد.
  • ارسال آن سریع است.
  • نیازی به طراحی بنر و تیزر ندارد.
  • روشی است که مردم به آن اطمینان دارند
  • و …

اما اگر بخواهیم در یک جمله پر طرفدار بودن آن را توصیف کنیم باید بگوییم که ارسال آسان پیامک انبوه باعث محبوبیت این روش تبلغیاتی شده است. شما برای بازاریابی پیامکی هیچ نوع محدودیتی ندارید، البته تا جایی که قوانین کشور را رعایت نمایید.

بازاریابی پیامکی برای ارسال پیامک انبوه

چه اشتباهاتی باعث می‌شود که در بازاریابی پیامکی خود شکست بخورید.

همان طور که گفتیم، کمپین تبلیغاتی پیامکی باید با دقت فراوان بسته شود و هر گونه اشتباه ممکن است، برنامه تبلیغاتی شما را با شکست مواجه کند. در این قسمت به برخی از مهمترین و البته رایج‌ترین اشتباهات ممکن می‌پردازیم.

غلط املا و نگارشی

در تبلیغات پیامکی مخاطب شما با عکس و یا کلیپ طرف نیست. تنها با کلمات و جملات همراه است. پس در واقع شما با نوشتن متنی کوتاه باید برند وهدف خود رامعرفی کنید. خیلی بد است که در این چند خط غلط املایی، نگارشی یا دستوری داشته باشید. در صورت داشتن غلط، مخاطب به هیچ عنوان به شما اعتماد نخواهد کرد؛ چرا که در ذهن خود می‌گوید کسب و کاری که حتی در تبلیغات خود دقت کافی را ندارد، چگونه قرار است به من کمک کند.

عدم درج شماره تماس یا لینک در متن پیامک

درست است که این موضوع بسیار خنده دار است؛ اما صادقانه بگوییم که درصد افرادی که فراموش می‌کنند شماره تماس یا لینک ارتباطی در متن پیامک درج کنند، کم نیست. یادتان باشد که مخاطب برای برقراری ارتباط با شما نیازمند شماره تلفن و یا لینک ارتباطی (وب سایت، تلگرام؛ واتساپ و …) است. پس لطفا دقت کنید که پیامک بدون درج راه ارتباطی ارسال نشود.

همچنین بخوانید  این تکنیک در حوزه ی لوستر مرا پولدار کرد

متن طولانی و بدون جذابیت لازم

متن پیامک استاندار باید 160 کاراکتر باشد. سعی کنید پیامک طولانی برای مخاطب ارسال نکنید، چرا که این کار حوصله او را سر خواهد برد. سخت است اما نیاز به اتاق فکری دارید؛ تا هدف اصلی شما را در چند خط نگارش کند. این راه هم یادآوری کنیم که متن ارسالی باید جذاب باشد. سعی کنید در نگارش خود لحن صمیمی داشته باشید و از ایموجی‌های مرتبط استفاده کنید.

زمان ارسال پیامک

زمان نامناسب ارسال پیامک

شما به عنوان یک بازاریاب موفق باید زمان طلایی ارسال پیامک را بشناسید. زمان استراحت مخاطب (چه در شب و چه روز) اصلا مناسب جهت ارسال پیامک نیست. همچنین پیامک باید زمانی ارسال شود که شما نیروی انسانی لازم جهت پاسخگویی، در مجموعه خود داشته باشید. در نتیجه باید در تایم کاری خود پیامک را ارسال نمایید.

ارسال پیامک تکراری

هیچ گاه یک متن را چندین بار به یک گروه مخاطب ارسال نکنید. تکراری بودن اصلا خوب نیست! اگر مخاطبان شما تعداد محدودی هستند، باید متن پیامک مدام تغییر کند. سعی کنید هر بار آفر و پیشنهاد جدیدی برای مشتری داشته باشید. این را هم بگوییم که بیش از یک یا حداکثر دو بار در هفته برای یک گروه مخاطب نباید پیامک ارسال کنید. یادتان باشد که شما به هیچ وجه نباید مزاحمتی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

عدم کوتاه کردن لینک در متن

اکر قرار است در پیامک خود لینک ارتباطی قرار دهید، حتماً، تاکید می‌کنیم حتماً آن را کوتاه کنید. لینک‌های بلند باعث طولانی شدن پیامک شما می‌گردند و تمام زیبایی پیامک را از بین می‌برند.

سایت‌های رایگان برای کوتاه کردن لینک یا URL

https://www.shorturl.at/

https://bitly.com/

https://cutt.ly/

https://free-url-shortener.rb.gy/

https://smallseotools.com/url-shortener/

به مخاطب احترام بگذارید

حتما دیده‌اید برخی مجموعه‌های بزرگ مانند تیوال، هنگامی که پیامکی ارسال می‌کنند، در پایان متن خود می‌نویسند: لغو 11

در کل برای احترام گذاشتن به مخاطب خود، برای مدت زمان طولانی پیامک یک طرفه نداشته باشید. به مخاطب حق انتخاب دهید تا اگر واقعا با ارسال پیامک شما مزاحمتی برای او ایجاد می‌شود، با ارسال عدد مورد نظر، سرویس پیامکی را لغو کند.

انتخاب جامعه هدف مشخص

عدم داشتن جامعه هدف مشخص

خیلی از پنل‌های پیامکی مانند سامانه کندو اس ام اس به جهت هدفمند کردن بازار هدف مشتری، فیلترهایی را در بانک اطلاعاتی تماس خود قرار داده‌اند تا مشتری با انتخاب هر کدام از آنها قادر خواهد بود، دقیقا به افرادی که هدف هستند، پیامک ارسال کند. با این کار هم مزاحمتی برای بقیه افراد ایجاد نمی‌شود و هم هزینه الکی بابت پیامک‌های بی مورد پرداخت نمی‌گردد. برخی از این فیلترها شامل موارد ذیل هستند:

  • کدپستی
  • جنسیت
  • سن
  • شهر
  • شهرستان
  • منطقه
  • محله
  • و …
همچنین بخوانید  قبل 30 سالگی در حوزه دماسنج میلیونر شدم

 

عدم بررسی و تحلیل گزارش‌ها

پنل‌های پیامکی همگی قسمتی برای ارائه گزارش به صورف فایل اکسل برای مشتریان خود دارند. یادتان باشد پس از هر کمپین باید گزارشات لازم را بگیرید و تحلیل و بررسی آنها را انجام دهید. باید بدانید که در کدام قسمت تبلیغات خود موفق بوده‌اید و در کدام قسمت ضعف داشته‌اید. اگر این تحلیل را انجام ندهید، بی شک مهر شکست در کمیپن بعدی خود را نیز زده‌اید. بار دیگر تاکید می‌کنیم که باید نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی تبلیغات پیامکی خود را به خوبی بشناسید. و سعی کنید تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین رشد را داشته باشید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید در امر بازاریابی پیامکی موفق باشید، باید عواملی که موجب شکست شما می‌شوند را به خوبی بشناسید. همان طور که می‌بینید اشتباهات ذکر شده در این مقاله کاملاً ساده و روتین هستند. فرد بازاریاب باید دقت لازم را داشته باشد تا با همین اشتباهات کوچک، کمپین تبلیغاتی خود را به هدر ندهد. درست است که در نگاه اول تبلیغات پیامکی آسان به نظر می‌رسد؛ اما نکات ریزی دارد که اگر آنها را رعایت کنید، بی شک یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی خود را تجربه خواهید کرد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *