تبلیغات

تبلیغات

نحوه خرید و فروش اتریوم در ایران؛ سوالات رایج در خرید و فروش اتریوم

etherium-buy

ارزهای دیجیتال امروزه به بخش جدانشدنی در اقتصاد جهانی تبدیل شده‌اند. روزی نیست که هر کدام از ما درباره‌ی لزوم توجه به آن‌ها و یا درباره بالا و پایین رفتن قیمت ارزهای دیجیتالی مانند قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم در شبکه‌های اجتماعی خبری نشنویم. 

همانطور که در روزهای گذشته دیدیم، اتریوم (ETH) یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی است که با افزایش قیمت چشمگیر خود نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. اتریوم را می‌توان به عنوان نسل دوم ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین (BTC) معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم تا با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شویم و به برخی از مهم ترین سوالات کاربران پیرامون خرید و فروش اتریوم و نحوه رهگیری تراکنش های این ارز دیجیتال پاسخ دهیم.

اتریوم چیست؟

اتریوم (ETH) توسط یک جوان روسی کانادایی به‌نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در سال 2015 راه اندازی شد. اتریوم یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که بر روی آن امکان اجرای برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند وجود دارد. این شبکه به کسی تعلق ندارد و توسط همه افراد فعال در شبکه کنترل می‌شود.  رمزارز بومی این شبکه اتر (ETH) نام دارد که با ارزش بازاری 145 میلیارد دلار در جایگاه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. در ادامه با نحوه خرید اتریوم در ایران آشنا می‌شویم.

نحوه خرید اتریوم چگونه است؟

ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم (ETH) را می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید. این صرافی‌ها، سایت‌های اینترنتی هستند که به صورت مجازی و آنلاین فعالیت می‌کنند. در حال حاضر، صرافی‌های خارجی بسیار زیادی امکان خرید و فروش اتریوم را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. اما به دلایل مربوط به تحریم‌های مالی علیه ایران، برخی از این صرافی‌ها دسترسی کاربران ایرانی را به این سایت‌ها محدود کرده‌اند. در کل، برای خرید اتریوم از صرافی‌های خارجی، نیاز به کارت‌های بانکی بین‌المللی است. بهترین روش خرید اتریوم برای کاربران ایرانی  استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌باشد.

برای این منظور شما ابتدا باید یک نرم افزار یا اپلیکیشن کیف پول دیجیتالی مطمئن روی تلفن همراه و یا کامپیوتر خود نصب نمایید. پس از این مرحله می‌بایست به یک سایت صرافی معتبر ایرانی مانند صرافی ارز دیجیتال همتاپی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و احراز هویت را تکمیل کنید. احراز هویت معمولا از طریق ارسال مدارک هویتی و یا عکس در کمتر از 24 ساعت انجام می‌شود. پس از این مراحل شما می‌توانید با کارت بانکی خود به صورت ریالی، اتریوم خریداری کنید و سپس از اتریوم های خود را در والت خود نگهداری کنید.

همچنین بخوانید  چرا گوش دادن به آهنگ برای روحیه مفید است ؟

اتریوم خود را چگونه نگهداری کنم؟

ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم باید در جایی ذخیره شوند تا کاربر بتواند در موقع نیاز، دارایی خود را مشاهده نموده و به خرید و فروش اتریوم بپردازد. والت (Wallet) یا کیف پول ارز دیجیتال ابزاری است که کاربران برای نگهداری اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال خود به آن نیاز دارند. این کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها در قالب نرم افزار و اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی و سیستم کامپیوتر ارائه می‌شوند و برخی دیگر به صورت سخت افزارهایی شبیه به فلش مموری می‌باشند.
کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود هر یک از این انواع را جهت ذخیره و نگهداری اتریوم و سایر دارایی‌های دیجیتال خود به کار بگیرند.

روش فروش اتریوم چگونه است؟

برای فروش اتریوم نیز راه‌های گوناگونی وجود دارد. افرادی که در خارج از ایران هستند به راحتی می‌توانند در صرافی‌های بین المللی مانند بایننس، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) خود را به دلار تبدیل کرده و در کارت بانکی بین‌المللی خود دریافت نمایند. اما افرادی که در داخل ایران قصد فروش اتریوم دارند می‌بایست اتریوم های خود را به کیف پول حساب کاربری خود در صرافی‌های معتبر ایرانی مانند همتاپی منتقل کنند و سپس برای فروش اتریوم خود اقدام نمایند. با این روش شما می‌توانید معادل ریالی اتریوم را در کارت بانکی خود دریافت کنید.

خرید و فروش اتریوم

کارمزد خرید و فروش اتریوم چقدر است؟

خرید و فروش اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌گیرد. برخی از این صرافی‌ها در ازای خدماتی که به کاربران ارائه می‌کنند، هزینه‌ای به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. اما برخی دیگر مانند صرافی ارز دیجیتال همتاپی بابت خرید و فروش اتریوم هیچ کارمزدی (0 درصد) دریافت نمی‌کنند و کاربران تنها برای انتقال ارز دیجیتال خود به کیف پول شخصی یا صرافی دیگر می‌بایست کارمزد شبکه ارز دیجیتال را پرداخت نمایند. این کارمزد توسط شبکه اتریوم تعیین می‌شود و صرافی همتاپی در تعیین مقدار آن دخالتی ندارد.
بنابراین، توصیه می‌کنیم قبل از ثبت نام در صرافی‌های ارز دیجیتال از میزان کارمزد دریافتی صرافی برای خرید و فروش اتریوم اطمینان حاصل کنید.

چطور تراکنش اتریوم خود را رهگیری کنیم؟

همه تراکنش‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال برای همگان شفاف و قابل رصد و پیگیری است. اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. گاهی ممکن است به علت ناکافی بودن میزان کارمزد و یا دلایل دیگر، تراکنش اتریومی درست به انجام نرسیده باشد. برای پیگیری تراکنش‌های اتریوم بهترین راه استفاده از سایت‌های مرورگر بلاکچین مانند اتر اسکن (Etherscan) است. برای این منظور به سایت Etherscan.io وارد شده و با جستجوی آدرس مقصد، مبدا تراکنش و یا شناسه تراکنش (txid) مربوط به آن، تراکنش خود را رهگیری کنید. در اطلاعات هر تراکنش شما می‌توانید آدرس گیرنده و فرستنده اتریوم و همچنین وضعیت تراکنش و دیگر اطلاعات تراکنش خود را مشاهده نمایید.

همچنین بخوانید  بهترین ابزارهای تشخیص CMS سایت - آشکارساز سیستم مدیریت محتوا

نتیجه‌گیری

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار پس از بیت کوین از زمان پیدایش تاکنون روند رو به رشدی داشته است. افزایش چشمگیر قیمت این ارز دیجیتال باعث شده است که سرمایه‌گذاران و تریدرها با خرید اتریوم و سرمایه گذاری در آن سود قابل ملاحظه‌ای بدست آورند. اگر شما هم جزء علاقه‌مندان به این ارز دیجیتال هستید در صرافی همتاپی می‌توانید با اطمینان به خرید و فروش اتریوم بپردازید. علاوه بر این، می‌توانید آخرین اخبار، تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم توسط تحلیلگران معروف این بازار را دنبال کنید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *