تبلیغات

تبلیغات

گوگل ویس (Google Voice) چیست و چه کاربردی دارد؟

google-voice

گوگل ویس چیست؟

در پاسخ به پرسش Google Voice چیست باید گفت که این سرویس در سال 2009 و پس از آن که گوگل یک استارت آپ خدمات تلفن تجاری به نام GrandCentral را خریداری کرد، راه‌اندازی شد. می‌توان از شماره مجازی گوگل ویس در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، استفاده کرد. با یادگیری آموزش استفاده از گوگل ویس می‌توان دید که از این سرویس در مواردی چون ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی و ارسال تماس‌ها به دستگاه‌های دیگر استفاده شود.

گوگل علاوه بر فراهم کردن خدمات تماس صوتی از طریق پروتکل اینترنت (VoIP)، ده‌ها محصول دیگر از جمله ایمیل، تماس تصویری، مرورگر وب، تبلیغات دیجیتال و ابزارهای موتور جستجو را ارائه می‌دهد. این کمپانی همچنین سخت افزارهای مختلفی از جمله تلفن همراه و لپ تاپ را تولید کرده و به فروش می‌رساند.

 

ویس گوگل

نمای کلی Google Voice

برای آشنایی با مفهوم « گوگل ویس چیست » چند نمونه از شاخص‌ترین حقایق در مورد این سرویس را در ادامه به صورت کوتاه بیان می‌کنیم:

  • Google Voice سه طرح مختلف را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد که از 10 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود.

  • با برنامه‌های Google Workspace مانند Gmail و Google Meet هماهنگی کامل دارد.

  • کاربران این سرویس می‌توانند از طریق کامپیوتر، تلفن‌های همراه و یا تلفن‌های رومیزی تماس برقرار کرده و پیامک‌های خود را ارسال کنند.

  • Google Voice از تماس‌های 911 پشتیبانی نمی‌کند.

نحوه استفاده از گوگل ویس بدین صورت است که سه طرح پولی را برای کسب و کارها ارائه می‌دهد: Starter، Standard و Premier. هر یک از این سه طرح شامل تماس رایگان داخلی در ایالات متحده و همچنین از ایالات متحده به کانادا می‌باشند. این در حالی است که اگر کاربران این سرویس با کشورهای دیگر تماس بگیرند، ممکن است هزینه‌های تماس‌ها اعمال شود. برنامه‌های ارائه شده توسط گوگل ویس همچنین شامل پیام‌های متنی نامحدود، انتقال تماس و گزارش کاربرد است.

گوگل از هوش مصنوعی (AI) برای مسدود کردن تماس‌های تلفنی ناخواسته استفاده می‌کند. همچنین رونویسی پست‌های صوتی را نیز با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهد. همه‌ی طرح‌ها با سرویس تلفن همراه گوگل و Google Fi سازگار هستند.

در ادامه‌ی نحوه استفاده از گوگل ویس داریم:

همان طور که در بالا اشاره کردیم این سرویس در پاسخ به پرسش «چگونه گوگل ویس را فعال کنیم» 3 طرح مختلف را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. طرح Starter برای مشاغل کوچک طراحی شده است. هزینه‌ی آن برای هر کاربر در ماه 10 دلار است . با این طرح می‌توان تا 10 کاربر را در 10 مکان مختلف در داخل کشور پشتیبانی کرد.

همچنین بخوانید  با استفاده درست از اینترنت به ثروت رسیدم

طرح Standard نیز 20 دلار برای هر کاربر در ماه هزینه دربردارد و می‌تواند تعداد نامحدودی کاربر را در اماکن داخلی نامحدودی پشتیبانی کند. در واقع این طرح همه‌ی ویژگی‌های طرح Starter را به علاوه‌ی گروه‌های حلقه‌ای و یک خدمه‌ی خودکار چند سطحی ارائه می‌دهد.

در نهایت برنامه‌ی Premier برای هر کاربر 30 دلار در ماه هزینه دارد و از مکان‌های بین المللی و گزارش داده‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. گوگل ادعا می‌کند که مناطق داده‌ها به زودی در دسترس قرار می‌گیرند اما زمان دقیق آن را مشخص نکرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان به پرسش گوگل ویس چیست نسبت داد این است که این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تماس‌ها و پیام‌های خود را به شماره تلفن مورد نظرشان منتقل کنند. بدین ترتیب می‌تواند با سایر برنامه‌های فضای کاری (G Suite سابق) مانند Hangouts، تقویم و Gmail ادغام شود. اما با این حال هنوز با برخی از نرم افزارهای محبوب مانند Salesforce یا Zapier ادغام نمی‌شود.

گوگل ویس به صورت اپلیکیشن موبایلی برای کاربران اپل و اندروید در دسترس می‌باشد. می‌توان اکانت گوگل ویس را در همه‌ی دستگاه‌ها همگام‌سازی کرد تا بدین طریق کاربران در هر مکان دلخواهی به آن دسترسی داشته باشند.

یکی از پاسخ‌هایی که پرسش « گوگل ویس چیست » را به خوبی پشتیبانی می‌کند این است که این سرویس خدمات خود را در همه‌ی 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز ارائه می‌دهد. اما نوع پشتیبانی، بسته به اشتراک شما متفاوت است. کاربران می‌توانند به اطلاعات موجود در مرکز انجمن گوگل دسترسی داشته باشند و یا از طریق مقالات موجود در مرکز راهنمایی، اطلاعات لازم جستجو کنند.

گوگل همچنین ویژگی‌های امنیتی مختلفی را ارائه می‌دهد. پیام‌های متنی و پیوست‌ها قبل از انتقال به مرکز داده‌ی گوگل رمزگذاری می‌شوند. همچنین کمپانی گوگل از محتوای موجود در گوگل ویس برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی‌کند.

Google Voice چه پلن‌هایی ارائه می‌دهد؟

همان طور که در جواب سوال «گوگل ویس چیست »گفته شد، این سرویس سه طرح برای مشتریان تجاری ارائه می‌دهد. در رتبه‌بندی صورت گرفته توسط ما، خدمات این سرویس – با در نظر گرفتن هزینه‌های ماهانه از 10 تا 30 دلار برای هر کاربر – مقرون به صرفه‌تر از بسیاری از ارائه دهندگان سرویس‌های تلفن‌های تجاری است.

هر سه طرح شامل تماس رایگان در ایالات متحده و از ایالات متحده به کانادا و همچنین ارسال پیامک و انتقال تماس به صورت نامحدود می‌باشند. همه‌ی طرح‌ها با برنامه‌های دسکتاپ و تلفن همراه گوگل ویس سازگار هستند.

همچنین بخوانید  ارزان ترین تورتایلند 7شب را در لحظه آخر ببینید

در این‌جا برای پاسخ کامل‌تر « گوگل ویس چیست » نگاهی دقیق‌تر به هر سه گزینه خواهیم داشت:

  • Starter:این طرح مناسب کسب و کارهای کوچک بوده و به حداکثر 10 کاربر و 10 مکان مختلف اجازه‌ی فعالیت می‌دهد. در اماکنی که به اینترنت دسترسی دارند، کاربران می‌توانند تلفن رومیزی، تلفن هوشمند و کامپیوتر خود را برای برقراری و پذیرش تماس‌های تلفنی همگام کنند.

  • Standard:این طرح تمام ویژگی‌های گزینه‌ی Starter را به علاوه‌ی موارد اضافی ارائه می‌دهد. ویژگی‌های اضافی شامل پشتیبانی از تلفن رومیزی، خدمه‌ی خودکار چند سطحی و گروه‌های حلقه‌ای می‌شود. کاربران همچنین به eDiscovery دسترسی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد تماس‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی خود را جستجو کنند.

  • Premier:این گزینه شامل تمام ویژگی‌های دو طرح اول می‌باشد و مانند طرح استاندارد می‌تواند از تعداد نامحدودی کاربر و مکان پشتیبانی کند. همچنین به مکان‌های بین‌المللی اجازه‌ی فعالیت می‌دهد و شامل دسترسی به گزارش‌های پیشرفته نیز می‌باشد. قرار است گوگل مناطق داده‌ای را به این سرویس اضافه ‌کند تا به کاربران امکان انتخاب منطقه‌ی جغرافیایی ذخیره‌ی داده‌هایشان را بدهد. اگرچه تا کنون هیچ اطلاعات دقیقی در مورد زمان انتشار این ویژگی منتشر نشده است.

 

google voice چیست

سوالات متداول درباره‌ی آموزش استفاده از گوگل ویس

گوگل ویس چیست و چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

باید گفت که این سرویس ادعا می‌کند پشتیبانی 24/7 را برای خدمات مشتریان از طریق تلفن، ایمیل و چت ارائه می‌دهد. کاربران گوگل ویس همچنین می‌توانند به یک مرکز راهنمایی، حاوی مقالاتی برای کمک به عیب‌یابی مراجعه کنند و به یک انجمن Google Workspace برای ارتباط با سایر کاربران دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توان در رسانه‌های اجتماعی با گوگل ارتباط برقرار کرد.

گوگل ویس با چه مواردی ادغام می‌شود؟

گوگل ویس با برنامه‌های Google Workspace از جمله تقویم، Gmail، Drive و Hangouts همگام‌سازی می‌شود. همچنین با سخت افزار Polycom نیز سازگار است. گوگل ویس ادغام‌های اضافی را در وب‌سایت خود تبلیغ نمی‌کند، اما می‌توان از ادغام آن با اسمیت نیز نام برد. این برنامه پذیرندگان مجازی و چت زنده را ارائه می‌دهد. همچنین ممکن است با سرویس‌های دیگری نیز ادغام شود.

نحوه استفاده از گوگل ویس در موبایل چگونه است؟

گوگل ویس برای کاربران آیفون و اندروید، اپلیکیشن موبایل ارائه کرده است. این سرویس روی رایانه و تلفن همراه کار می‌کند و می‌تواند بین این دستگاه‌ها همگام شود. این ویژگی‌های گوگل ویس کاربردهایی چون غربالگری اسپم‌ها و رونویسی پست صوتی را بر روی دستگاه تلفن به ارمغان می‌آورد. کاربران می‌توانند برنامه گوگل ویس را از فروشگاه Google Play و Apple App Store دانلود کنند.

همچنین بخوانید  10 مزیتی که سئو برای کسب و کار شما دارد

آیا گوگل ویس دارای ویژگی‌های امنیتی است؟

این سرویس ویژگی‌های امنیتی مختلفی را ارائه می‌دهد. داده‌های ارسال شده و دریافت شده از طریق گوگل ویس، قبل از ذخیره در مراکز داده‌ی گوگل، رمزگذاری می‌شوند. کمپانی گوگل به‌طور خودکار اقداماتی را که با نیت فیشینگ و اسپم صورت می‌گیرند، شناسایی و مسدود می‌کند.

کاربران می‌توانند اطلاعات شناسه‌ی تماس گیرنده را در تماس‌های خروجی مخفی کنند و برخی تنظیمات امنیتی را از طریق حساب گوگل خود مدیریت کنند. همچنین می‌توانند در هر زمانی که بخواهند همه‌ی داده‌ها را از حساب گوگل خود دانلود کنند.

آیا گوگل ویس با HIPAA مطابقت دارد؟

طرح‌های تجاری گوگل ویس را می‌توان با HIPAA مطابقت داد اما طرح‌های رایگان این قابلیت را ندارند. بدین منظور لازم است کاربران ضمیمه‌ی Business Associate را امضا کنند. حتی ممکن است انجام مراحل دیگری نیز لازم باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با گوگل تماس بگیرید.

استفاده از گوگل ویس در ایران به طور مستقیم ممکن نیست. اما شرکت‌های واسطه‌ای به مانند شرکت جک‌‌بلک وجود دارد که بهره‌گیری از خدمات این سرویس را برای کاربران ایرانی فراهم می‌کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *