تبلیغات

تبلیغات

همه چیز در مورد پله برقی و انواع آن

pele-barghi

پله برقی یا مسیرهای متحرک همیشه برای حمل افراد از طبقه ای به طبقه دیگر استفاده می شود.  این وسیله در برخی مکان‌ها  رایج هستند مانند ساختمان‌های چند طبقه، مراکز خرید، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار زیرزمینی .  پله برقی کمک می کند تا به راحتی از یک طبقه به طبقه دیگر بروید و در وقت و انرژی  شما صرفه جویی می کند.

پله برقی همچنین دارای مزایای بسیاری است.  هدف اصلی این وسیله ان است که افراد بتوانند به راحتی از یک مکان به مکان دیگر حرکت کنند.   هدف اصلی پله برقی انتقال افراد از یک طبقه به طبقه دیگر بدون مشکل است.  این وسیله کارایی بالایی در مراکز خرید و ساختمان های اداری دارد. زیرا معمولا افراد در این مکان ها انرژی زیادی صرف کرده و نیاز دارن تا در مسافت های سخت مانند پله را بدون مشکل متل شوند.    

انواع پله برقی

پله برقی ها دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس معماری مکان مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پله برقی موازی  (Parallel escalators)

 صفحات پله برقی موازی همیشه در یک جهت (بالا یا پایین به شکل صاف )  هستند.  این نوع پله برقی همیشه  در فضا های  و مکان های بیشتری  مورد استفاده قرار گرفته  و ظاهری فوق العاده ای دارند. این نوع از پله برقی ها در مراکز خرید و ایستگاه های مترو بیشتر استفاده قرار می‌گیرند و به علت آنکه در یک جهت هستند معمولا قدرت بدنه بالاتری دارند.

پله برقی

پله برقی موازی مارپیچی

 پله برقی موازی مارپیچی یکی دیگر از انواع محبوب پله برقی ها  است.  این نوع پله برقی برای مسافت های طولانی بهترین عملکرد را دارند.  افراد هنگامی که در این بله برقی ها قرار میگیرند بدون کوچک ترین مشکلی به راحتی از طبقه ای به طبقه دیگر منتقل خواهند شد.

استفاده از این نوع پله برقی معمولا در مکان های مرتفع و شلوغ مانند مراکز خرید بزرگ، آسمان خراش و … است. البته به دلیل داشتن ظاهر خاص و ایده ال می توان از این پله ها در املاک شخصی و تجاری نیز استفاده کرد.

پله برقی های موازی چندگانه  (Multiple parallel escalators) 

این نوع از پله برقی ها در جهت های مختلف به شکل موازی در حرکت هستند. این پله ها هم زمان به جهت بالا یا پایین درحال زفت و آمد بوده و برای مراکز شلوغ تجاری گزینه بسیار خوبی می باشند.

پله برقی متقاطع. Criss-cross escalator))

این یکی دیگر از بهترین انواع پله برقی است که دارای ویژگی های بسیاری است.  پله برقی های متقاطع یا ضبدری محبوب ترین آرایش پله های برقی هستند که ورودی و خروجی را به انتهای بالا و پایین آن در انتهای مخالف پله برقی قرار می دهند.  این نوع چیدمان با نام های پله برقی متقاطع یا پله برقی ضبدری  نیز شناخته می شود.  این نوع پله برقی فضای بسیار کمتری برای نصب نسبت به دیگر پله برقی ها  نیاز دارد.  همچنین فضای کمتری برای کفپوش ها برای نصب احتیاج پیدا می‌کند با استفاده از این پله برقی افراد می توانند به راحتی از یک مکان به مکان دیگر حرکت کنند.  شما می توانید چنین پله برقی را تا 5 طبقه به راحتی نصب کنید.

همچنین بخوانید  موسسه حقوقی

پله برقی

 پله برقی منحنی

این پله برقی به شکلی مارپیچ و منحنی با پله های منحنی طراحی شده است. طراحی این نوع از پله برقی ها به گونه ای می باشد که باید در سکت چپ یا راست سازه قرار بگیرند زیرا به شکل خمیده هستند. بیشترین استفاده ای که این‌ نوع از پله برقی ها دارند مروبط به فضای های کوچک است. تعداد افرادی که در ساعتی می تواند آنها. ا حمل کند ۶۵۰۰ است. میانگین سرعت نامی تحت پوشش آن حدود 25 متر در دقیقه است و افزایش عمودی کامل بر حسب متر از 3500 تا 6600 متغیر است.

پله برقی های مخصوص ویلچر

پله برقی های مخصوص  ویلچر یکی از انواع پله برقی است که به شما امکان حمل ویلچر را می دهد  اگر شخصی با ویلچر روی پله برقی قدم بگذارد، پله برقی در حالت خاصی قرار می گیرد که در آن 3 پله تراز شده و یک سکو تشکیل می شود.  چند میخ از پشت پله بیرون آمد و به پایینی ویلچر نزدیک شد.  بنابراین از افتادن و  فرود  ویلچر جلوگیری می کند و فرد هرگز سقوط نمی کند.  این نوع پله برقی برای افراد دارای مشکل جسمانی بهترین است و به راحتی آنها را از یک طبقه به طبقه دیگر منتقل می کند.

تمامی اطلاعات این مقاله توسط پله برقی آراد تهیه شده است .

 پله برقی نوع تسمه ای

پله برقی نوع تسمه ای جدیدترین نوع پله برقی است که به آن راهروهای متحرک نیز می گویند.  این نوع پله برقی شامل هیچ پله ای نمی شود.  فقط باید دستگیره را بگیرید و بایستید و به آرامی حرکت می کند.  چندین فروشگاه ، مراکز خرید، رستوران‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها وجود دارد که این مسیر متحرک را نصب و راه اندازی کرده اند.   با استفاده از مسیرهای متحرک، می توانید به راحتی با چمدان خود بالا و پایین بروید.  شما نیازی به پیاده روی یا سوار شدن به آسانسور ندارید.  تنها با استفاده از این مسیر متحرک، می توانید به راحتی به مکان مورد نظر خود برسید.

مزایای استفاده از پله برقی چیست؟

همانطور که در مقاله اشاره شد پله برقی ها یکی از پر استفاده  ترین وسایل جهان مدرن است که در بسیاری از مکان های شلوغ تجاری ، اداری یا املاک شخصی مورد استفاده قرار میگیرند. هدف اصلی این وسیله حمل راحت و سریع افراد از مکانی یه مکان دیگر است.

پله برقی

مهم‌ترین مزایای استفاده از پله برقی عبارت اند از:

  • جابه جایی افراد در تعداد بالا در زمان کم
  • نصب راحت و نیاز داشتن به یک فضای کم
  • عدم انتظار برای استفاده از آن مانند آسانسور( زیرا دله ندام در حرکت است و شما با صرفه جویی در زمان خود می توانید به راحتی از آن استفاده کنید)
  • قابلیت تنظیم سرعت برای جلوگیری از آسیب در مواقع ازدحام جمعیت
  • قابل نصب در تمامی مکان ها و داشتن قیمت مقرون به صرفه تر از آسانسور
  • ایمن تر از آسانسور ( زیرا مانند آن قابلیت سقوط را نداشته یا کابین آن گیر نمیکند)
همچنین بخوانید  دانلود ترانزیشن برای پریمیر – پروژه آماده پریمیر اسلایدشو

اجزای پله برقی ها کدام اند ؟

سکوهای فرود :

اینها سکوهایی هستند که  چرخ دنده ها و موتورها پله ها را حرکت می دهند.  پلت فرم در بالا یک مجموعه موتور همراه با چرخ دنده اصلی را حمل می کند، در حالی که پایین چرخ دنده های مرحله برگشت را نگه می دارد.  به غیر از این سکو نیز از یک صفحه کف و یک صفحه شانه تشکیل شده است.

نرده

این نرده به گونه ای تعبیه شده است که برای افرادی که سوار بر پله برقی می شوند، یک دسته راحت ایجاد می کند.  در چهار بخش مجزا نصب شده است.

 خرپا

خرپا سازه ای است که از فلز ساخته شده است که پل های فرود پایین و بالایی را ایجاد می کند.  بخش های مسیر مستقیم را حمل می کند.

سیستم ترکز

اینم سیستم به عنوان یک مسیر داخل خرپا تشکیل شده است تا بتواند زنجیره پله را هدایت کند. این زنجیره پله را از سکو پایین کشیده و آن را به بالا هدایت میکند.

استپ

همان پله های پله برقی هستند که از المینویم و فولاد ریخته گری ساخته شده اند.

موتور

پله برقی ها توسط یک موتور به سیستم زنجیره ای داخل خرپا متصل می‌شوند. در هسته این موتور یک جفت زنجیره وجود دارد که به دور جفت چرخنده حلقه شده است.

پله برقی آراد صنعت آناهیتا

نصب پله برقی همیشه بهترین گزینه برای مکان های شلوغ  است.  زیرا می تواند تعداد زیادی از افراد را از یک طبقه به طبقه دیگر به راحتی  و بدون کوچیک ترین مشکلی جابجا کند.  همانطور که در مقاله بیان شد انواع مختلفی از پله برقی وجود دارد که میتوان بر اساس نیاز آن را نصب و راه اندازی کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پله برقی اراد مراجعه کنید .

منبع : arad-lift.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *