تبلیغات

تبلیغات

رازهای تابلوسازی و انواع آن

tablo-sazi

آیا تا به حال به موضوع تابلوسازی و اهمیت تابلوها در زندگی روزمره ما توجه کرده اید؟ ما انسان‌ها هر روزه با انواع مختلفی از تابلوها نظیر تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و … سر و کار داریم و به قدری به حضور این تابلوها عادت کرده‌ایم که حتی تصور زندگی در یک شهر بدون تابلو برایمان دشوار است. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ورود مشتری به مغازه استفاده از تابلو حرفه‌ای و جذاب است. در این مطلب به بررسی انواع تابلوها و تابلوسازی خواهیم پرداخت و مزیت‌های هر مدل را با شما در میان خواهیم گذاشت تا انتخاب تابلو را برای شما آسان‌تر کنیم. پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

تابلوسازی چیست؟

تابلوسازی صنعتی چند رشته‌ای و ترکیبی از تخصص‌ها و مهارت‌های گوناگون جهت ساخت تابلوهای مختلف است. در این حرفه از هنر طراحی، نورپردازی، گرافیک، کار با دستگاه‌های برش لیزری، روانشناسی رنگ‌ها و تخصص‌های دیگری استفاده می‌شود. این تنوع گواه این موضوع است که تابلوسازی آمیزه‌ای از صنعت و هنر می‌باشد.

کاربرد تابلوسازی چیست؟

مهم‌ترین کاربرد تابلوسازی، انتقال مفاهیم و برقراری ارتباط غیر کلامی است. البته در زمینه تابلوسازی تبلیغاتی، این ارتباط علاوه بر اطلاع رسانی، جنبه تبلیغاتی نیز دارد. به همین دلیل هم استفاده از المان‌ها و عناصر مختلف برای ایجاد زیبایی بصری بیشتر در صنعت تابلوسازی اهمیت فراوانی دارد. لزوم رعایت اصول صحیح تبلیغات در تولید تابلوها باعث ایجاد جایگاهی ویژه برای تابلوسازی در تهران در حوزه تبلیغات محیطی شده است. با گسترش رقابت بین صاحبین مشاغل و کسب و کار، ساخت یک تابلوی تبلیغاتی نیاز به تجربه و تخصص و درک صحیحی از فضای آن کسب و کار و پرسونای مخاطبان دارد. لازم است بدانید در این خصوص نکته‌ای که اهمیت دارد برقراری ارتباط، تاثیرگذاری مناسب، انتقال پیام و جلب توجه مخاطبین است.

تابلوسازی

انواع تابلو را بیشتر بشناسیم

تابلوها را می‌توان با توجه به ویژگی‌های آن‌ها به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم بندی کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

عملکرد

انواع تابلو از لحاظ عملکرد به 5 دسته کلی تقسیم می‌شود:

  • تابلو فروشگاهی
  • تابلو مغازه
  • تابلو شرکتی
  • تابلو کارخانجات
  • تابلو نمایشگاهی

جنس

تنوع در جنس و متریال تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیاد است. این تنوع باعث شده که هر تابلو برای حرفه خاصی مناسب باشد. انواع تابلو از لحاظ جنس به دسته بندی‌های زیر تقسیم بندی می‌شود.

تابلو چلنیوم

در این نوع تابلو، حروف به صورت برجسته ساخته می‌شوند و در ساخت این گونه تابلوها از فلزات سبکی چون آلومینیوم و استیل استفاده می‌شود. این فلزات در برابر خوردگی، زنگ زدگی و تغییر رنگ مقاوم هستند و به آسانی خراب نمی‌شوند. همچنین برای زیباتر شدن جلوه این تابلوها از لامپ مخصوصی به نام SMD استفاده می‌شود که طول عمر بیشتری دارد.

همچنین بخوانید  خود را با دیگران مقایسه نکردم و ثروتمند شدم

تابلوسازی

تابلو پلاستیکی

این تابلو نیز برجسته است اما به جای استفاده از حروف برجسته با لبه چلنیوم از حروفی که جنس پلاستیکی دارند استفاده می‌شود. همین امر باعث می‌شود خوانایی تابلوها از کناره کم شود. مزیت این مدل تابلو، تنوع رنگ بسیار بالا در هنگام سفارش است که دست مشتری را برای انتخاب باز می‌گذارد.

تابلو فلزی

یکی دیگر از انواع تابلوهای برجسته تابلوی فلزی است. تفاوت این مدل با مدل‌های قبلی، عدم توانایی عبور دادن نور از خود است. دقت داشته باشید این تابلو مناسب مکان‌هایی است که عبور نور از تابلو برای شما اهمیت نداشته باشد.

تابلو رینگی

این تابلو، ترکیبی از تابلو پلاستیکی و فلزی است. در این مدل تابلو حروف از فلز و یک لایه پلاستیک ساخته می‌شوند تا هم زیبایی آن بیشتر شود و هم نور از آن عبور کند. در قسمت زیرین این تابلو نیز یک لایه پلاستیک استفاده می‌شود.

تابلو LED

بیس اصلی این تابلو، چراغ‌های کوچک ال‌ای دی است که در هنگام شب، زیبایی خاصی را به علت وجود نورهای رنگ از خود نشان می‌دهند. این مدل تابلوها خود به دو دسته تابلو ثابت و تابلو روان تقسیم می‌شوند.

  • تابلو ال‌ای دی ثابت: این نوع از تابلوها با تعداد مشخصی LED ساخته می‌شود و فقط یک تصویر و یا نوشته را نشان می‌دهد. با روشن شدن LED تصویر در تابلو شکل می‌گیرد.
  • تابلو ال‌ای دی روان: این مدل تابلوها در واقع یک نمایشگر هستند که تصاویر و نوشته‌های مورد نظر را به نمایش در می‌آورند. این تابلوها رنگ بندی متنوعی دارند و نمونه‌های جدید آن توانایی پخش زنده تصاویر و تیزر تبلیغاتی را نیز دارند.

تابلو حکاکی شده

این تابلوها معمولا در ابعاد کوچک و به عنوان تابلوی راهنما ساخته می‌شود. از این مدل تابلو می‌توان در فضاهای باز و بسته استفاده کرد. این تابلو پس زمینه‌ای شیشه‌ای دارد و قاب آن از جنس پلکس است.

تابلو استیل

جنس حروف این تابلوها از استیل و ورق پلکسی است. این تابلوها به دلیل براق بودن و زیبایی فراوان توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. مزیت دیگر این تابلوها استحکام بالاست که این تابلوها را برای نام شرکت‌ها و برندها مناسب می‌کند.

تابلو با لامپ نئون

لامپ‌های نئون با رنگ بندی متنوع و جذاب خود طرفداران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

تابلو بنر

این مدل یکی از ارزان‌ترین انواع تابلوهاست و تنها از یک اسکلت فلزی، پروژکتور و یک بنر تشکیل شده است. رنگ بندی این تابلو بر اساس درخواست مشتری انجام می‌شود. جنس این تابلو از مواد پلاستیکی می‌باشد.

همچنین بخوانید  مشکلات بعد از تعویض تاچ و ال سی دی گوشی هواوی

تابلو فلکسی

این مدل جزء اقتصادی‌ترین انواع تابلوها از لحاظ قیمت است. جنس و رنگ بندی این تابلوها به درخواست مشتری انتخاب شده و روی شاسی آهنی قرار می‌گیرد. تابلو فلکسی خود دو مدل مختلف دارد:

  • تابلوی فلکسی بدون نور
  • تابلوی فلکسی با نور که در پشت آن چراغ SMD و یا مهتابی قرار می‌گیرد.

 تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت یکی از پر کاربردترین تابلوهاست و برای ساخت آن از ورق کامپوزیت استفاده می‌کنند. برای نصب آن نیز ابتدا تمام سردر و اطراف بخش مورد نظر با کامپوزیت پوشانده می‌شود و سپس حروف برجسته روی آن قرار می‌گیرد.

تابلو بک لایت

این تابلو درون یک قاب فلزی قرار دارد و نور از پشت به آن تابیده می‌شود. وضوح بالای تصویر باعث افزایش کاربرد این مدل تابلو در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها برای نمایش غذا و قیمت‌ها شده است. به یاد داشته باشید این مدل تابلو فقط در فضای بسته قابل استفاده است.

تابلو ترموود

این تابلو تلفیقی از تابلوهای مدرن و کلاسیک می‌باشد و مقاومت بسیار بالای آن باعث جذب طرفداران زیادی شده است. چوب ترموود به عنوان زمینه کار شده و حروف برجسته روی آن قرار می‌گیرند.

تابلوسازی حرفه‌ای در گروه ماراویا

اکنون که با انواع تابلوها و کاربرد و مزیت‌های هر یک به خوبی آشنا شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه سفارش تابلو، به وب سایت گروه ماراویا سری بزنید تا بتوانید سفارش خود را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت ثبت نمایید. گروه ماراویا، مجری و طراح انواع نورپردازی، تابلوسازی و سیستم‌های امنیتی از سال 1375 با سال‌ها تجربه در خدمت مشتریان گرامی می‌باشد تا بتواند تمامی نیازهای صاحبین کسب و کار را به نحو احسن رفع نماید. کارشناسان ما تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع : padideh-maraviya.ir

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *