تبلیغات

تبلیغات

انواع سیستم های تهویه مطبوع وی آر اف ، فیلتر اکولوژی ، جت فن برند رزنبرگ در AVET

tahvie-matbo1

سیستم تهویه مطبوع وی آر اف ( VRF )

وی آر اف ( VRF ) در واقع از به روزترین سیستم‌های تهویه مطبوع است  که مخفف شده عبارت ( Variable Refrigerant Flow)  است و  معنی آن مبرد متغیر جریان  می باشد. این سیستم  دارای دو واحد  است که با هم سیستمی یکپارچه را برای گرمایش و سرمایش شکل داده اند. و این دو بخش توسط یک لوله مسی دارای مبرد به یکدیگر متصل شده اند که به اسپلیت مرکزی وی آر اف معروف است زیرا همچون اسپیلت‌های کولرگازی دارای دو بخش است.شرکت فناوری مانا نوین ویرا (AVET) نماینده انحصاری فروش VRF و همچنین انواع محصولات تهویه مطبوع برند رزنبرگ ( Rosenberg ) در ایران است. از این رو شما می توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص انتخاب مناسب ترین سیستم متناسب با نیاز و همچنین کسب اطلاعات در خصوص قیمت خرید VRF از طریق شماره تماس 26806734-021  با شرکت فناوری مانا نوین ویرا ( اوت )  تماس حاصل فرمایید.و یا به وب سایت این شرکت به آدرس https://avet-co.com مراجعه نمایید .

 

تهویه مطبوع

 نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع وی آراف

 نحوه عملکرد این سیستم بر این اساس است که در ابتدا ماده مبرد توسط عمل چگالی تولید در یونیت خارجی تولید می شود و سپس از یونیت خارجی بیرو رفته و به سمت درون یونیت های داخلی که از یونیت بیرونی منشعب شده اند حرکت می­کند و در نهایت مایع مبرد پس از عبور از شیر انبساط وارد کویل ها می­شود. همچنین چرخه دیگری موجود است و آن برای هوای داخل دستگاه می باشد که بین دستگاه و فضای درون اتاق در گردش است. این هوا که هوای ورودی اتاق بوده که پس از ورود به یونیت داخلی ، از روی کویل عبور کرده و کاهش دما پیدا کرده و پس از رسیدن به دمای مناسب و دلخواه دوباره وارد اتاق خواهد شد.

اجزای تشکیل دهنده سیستم VRF

این سیستم به طور معمول متشکل است از حداقل یک یونیت بیرونی، تعداد زیادی یونیت‌های داخلی.

یونیت خارجی وی آر اف دارای کمپرسور، موتور الکتریکی، شیر انبساط الکترونیک، شاسی دستگاه، کندانسور و فن، بدنه‌ی محافظ بیرونی است که سبک وزن بوده و فضای کمی را اشغال می­کنند، و به طور معمول روی بام و یا فضای آزاد بدون نیاز به نصب سازه های جانبی نصب می شود.

یونیت داخلی این سیستم نیز دارای اواپراتور (فن کویل) و فن است که به  دو حالت سقفی، دیواری یا زمینی در داخل محیط نصب می‌گردد. هر یونیت داخلی ترموستات جدا داشته و توسط سیم پنل خود کنترل می­شود و برخی از سیستم ها امکان سیستم کنترل بدون سیم را هم ارائه می­دهند یا کنترل های مرکزی نیز دارند تا بتوانند تمام یونیت‌های داخلی را از یک نقطه کنترل کنند.

همچنین بخوانید  تبدیل پرفکت مانی به ریال ( آموزش کامل تبدیل ووچر پرفکت مانی به تومان)

فیلتر اکولوژی یا رسوب دهنده الکتروستاتیک

به طور کلی فیلتر اکولوژی یا همان رسوب دهنده الکترواستاتیک یک دستگاه تصفیه هوا می باشد که از نیروی الکترواستاتیک برای جذب و نگه داشتن گرد و غبار و سایر ذرات استفاده می کند. این دستگاه بیشتر به منظور تمیز کردن بخارات صنعتی در صنایع گوناگون به ویژه نیرو گاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 همچنین این دستگاه از سیم ها و صفحه جمع آوری ساخته شده است ، که ولتاژ زیادی از یک میدان الکترواستاتیک در میان سیم ها و صفحه جمع کننده وارد می کند و هوا را به صورت الکتریکی شارژ کرده و آن ها را در جریان یونیزه می کند.

هنگامی که ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار بین صفحات جمع کننده جریان پیدا میکنند، ذرات باردار می شوند، سپس این ذرات باردار شده به وسیله قطب مخالف خود جذب شده و به صفحات جمع آوری متصل می شوند. به این صورت هوا ذرات معلق را پشت سر می گذارد در نتیجه هوای تمیز و تصفیه شده ایجاد می شود.

سپس ذرات جمع آوری شده به وسیله روش های ایمن و سازگار با محیط زیست دفع می گردند.

در واقع می توان گفت  فیلتر های اکولوژی به کسب و کار ها کمک می کنند تا آلاینده هایی را که تولید می کنند را کنترل و تصفیه کنند تا هم کارکنان محیط کاری بهتر و سالم تری داشته باشند و هم از به خطر افتادن سلامت محیط زیست جلوگیری شود.

 

تهویه مطبوع

 جت فن

 جت فن ها یا همان توربوفن ها یکی از بهترین هواکش های محوری (آکسیال) هستند. به دلیل استفاده از آلیاژ ویژه پروانه و فرم خاص بدنه توانایی تهویه هوا در حجم بالا را دارند. به دلیل قدرت بالایی که جت فن ها دارد،در شرایطی که نیاز به هوادهی زیاد در فضای کم می باشد مانند تهویه هوای معادن، پارکینگ های عمومی، تونل ها، سینما ها و مکان های بزرگ مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 

تهویه مطبوع

  اجزای تشکیل دهنده جت فن ها

 فن آکسیال، پروانه، بدنه، الکتروموتور، دفاکتور ، گارد محافظتی جت فنر، سایلنسر و سیستم انتقال قدرت بخش های تشکیل دهنده جت فن ها می باشند. 

پروانه جت فن دارای تیغه های یک جهتی و برگشت پذیر است و جنس آلومینیوم، ورق آهن، استیل و مواد پلی‌آمید بوده و در اندازه های گوناگون با قطر 300 تا 1250 میلی متری ساخته می شوند.

از آنجایی که بدنه جت فن ها از ورق فولادی، پیش گالوانیزه و ورق استنلس استیل تشکیل شده است در مقابل سایش و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و از این رو می توان به راحتی از آنها در فضای آزاد استفاده کرد.

همچنین بخوانید  6 بهترین پریزهای هوشمند موجود در بازار

الکتروموتور در واقع  بخش اصلی دستگاه جت فن است که سبب به حرکت درآمدن پره‌ ها شده و از این طریق چرخش هوا را ایجاد می‌ کند.

دفاکتور،  کنترل جهت جریان هوا در جهت دهانه خروجی جت فن را بر عهده دارد.

گارد محافظتی برای محافظت از دهانه ورودی هوا دستگاه جت فن مورد استفاده قرار می گیرد.

سایلنسر قطعه جاذب صوت در سیستم انتقال هوا جت فن می باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *