تبلیغات

تبلیغات

هندریل شیشه‌ای چیست؟

hendril-shishe

هندریل شیشه ای یا نرده شیشه ای یک مانع ایمنی ساخته شده از شیشه ضخیم است که استفاده از آن ها در فضای داخلی ساختمان تاثیر بسزایی در ظاهر ساختمان دارد و زیبایی منحصر به فردی به آن می بخشد و در بسیاری از معماری های مدرن و مینیمالیستی استفاده می شود.

 در حالی که نرده های شیشه ای گزینه ای عالی برای راه پله های ایمن هستند، می توان از آن ها در اطراف مکان های تفریحی به عنوان حاشیه حیاط یا استخر یا به سادگی برای جدا کردن فضا در خانه استفاده کرد.

انواع هندریل شیشه ای

شما می توانید از طیف وسیعی از رنگ ها و انواع شیشه، مانند شیشه رنگی، طرح دار، مات و یا ترکیبی از آن ها انتخاب کنید. این تطبیق پذیری نرده های شیشه ای به شما اجازه می دهد تا از آن ها برای هر سبکی از خانه استفاده کنید. سه طرح اصلی برای انتخاب نرده شیشه ای وجود دارد که عبارت اند از:

 هندریل شیشه ای فریم دار

شیشه های جداگانه ای که دارای قاب چوبی یا آلومنیومی هستند به عنوان هندریل شیشه ای فریم دار شناخته می شوند که گزینه خوبی برای خانه هایی با سبک سنتی هستند زیرا جنس قاب را می توان طوری طراحی کرد که با دکوراسیون خانه مطابقت داشته باشد.

هندریل شیشه ای نیمه فریم

 از حداقل قاب برای افزایش نماها استفاده می کند. این نوع هندریل شیشه ای برای کسانی که به دنبال ظاهری تمیز و مدرن هستند گزینه خوبی است.

هندریل شیشه ای بدون فریم

 از گیره های ایمنی به جای قاب برای نماهای کاملاً بدون مانع استفاده می کند. نرده شیشه ای فریم لس بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال ظاهری فوق مدرن هستند.

هندریل شیشه‌ای

مشخصات هندریل شیشه ای

به طور کلی هندریل شیشه ای از دو قسمت پایه و شیشه سکوریت تشکیل شده است. پایه هندریل شیشه ای به 3 دسته کلی تقسیم می شود. این سه دسته عبارت‌اند از هندریل فیکس پوینت (Fix Point)، هندریل دفنی  کامپوننت  (Burial) و هندریل اسپیگات (Spigate) که با توجه به تفاوت آن ها، طبق نظر کارفرما مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای هندریل شیشه ای

نرده های شیشه ای به دلایل مختلفی جایگزین عالی برای نرده های سنتی مانند چوب یا فلز هستند. مزایای هندریل شیشه ای عبارت است از:

ایمنی

نرده‌های شیشه‌ای از شیشه‌های ایمن و مقاوم ساخته شده ‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که در مقابل وارد شدن نیروی زیاد بدون تَرَک یا شکستن مقاومت کنند. حفاظ شیشه ای باید با استانداردهای ایمنی ایران مطابقت داشته باشند که ایمن بودن آن ها را تضمین می کند. همچنین معمولاً شکاف‌های نازک بسیار کمی دارند که برای کودکان خردسالی که ممکن است وسوسه شوند از شکاف‌های بین نرده‌ها عبور کنند، ایمن‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید  چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

زیبایی

نرده های شیشه ای که به خوبی نصب شده باشند، خیره کننده به نظر می رسند. آن ها ظاهری براق ایجاد می کنند. خطوط تمیز و حاشیه‌های شفاف آن‌ها اجازه می‌دهد تا منظره‌ای بدون مانع از اتاق یا باغ داشته باشید. شیشه نور را عبور می دهد و به زیبایی محیط می افزاید و حس چشمگیرتری به آن می بخشد.

ایجاد نمای بدون مانع

بارزترین مزیت استفاده از شیشه سکوریت نسبت به سایر مواد این است که اساساً نامرئی است و باعث می شود مانع دید نشود.از شیشه سکوریت در اجرای پارتیشن شیشه ای و دیوایدر شیشه ای و کابین دوش شیشه ای هم استفاده می شود.

دوام بالا

در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند که شیشه شکننده است، شیشه دارای دوام و ایمنی بالا است و شکستن آن بسیار دشوار است. حتی در صورتی که شکسته شود، به تکه های تیز خرد نمی شود. همچنین بر خلاف چوب و فلز بسیار مقاوم در برابر آب و هوا است. نرده‌های شیشه‌ای می‌توانند برای چندین دهه دوام بیاورند و زیبایی خود را حفظ کنند. در حالی که چوب نیاز به رنگ آمیزی منظم دارد و می تواند در طول زمان خورده شود، شیشه به آرامی خراب می شود و هر گونه تغییر جزئی به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

هندریل شیشه‌ای

نور طبیعی بیشتری را عبور می دهد

مواد غیر شفاف می توانند مسیر نور را مسدود کرده و سایه ایجاد کنند در حالی که هندریل های شیشه ای اجازه می دهند نور آزادانه جریان یابد و نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهد. این امر پله ها را به دلیل روشنایی واضح ایمن تر می کند. نرده های شیشه ای برای ایجاد ظاهری روشن و مطبوع عالی هستند و حتی می توانند باعث شوند فضا جادارتر به نظر برسد.

تعمیر و نگهداری کم

 نرده های شیشه ای نه تنها بسیار بادوام هستند، بلکه تمیز نگه داشتن آن ها نیز آسان است. محصولات مخصوص تمیز کردن شیشه و یک پارچه بدون پرز برای زیبا و تمیز نگه داشتن هندریل های شیشه ای شما کافی است. حتی اگر به نرده شیشه‌ای خود آسیب بزنید یا خراش دهید، پولیش می‌تواند آن را به زیبایی اصلی خود بازگرداند که یک مزیت بزرگ نسبت به جایگزین‌های فلزی یا چوبی است.

سازگار با محیط زیست

شیشه سکوریت قابل بازیافت و از نظر شیمیایی بی اثر است، بنابراین یک ماده سازگار با محیط زیست برای استفاده در نرده ها است.

معایب هندریل شیشه ای

  • معمولا قیمت هندریل شیشه ای، نسبت به سایر نرده ها قیمت بیشتری دارد.
  • به تمیزکاری بیشتری نیاز دارند به خصوص اگر هندریل ها در فضای بیرونی نصب شوند.
همچنین بخوانید  کسب ثروت نجومی با ذهنیت پولساز ممکن شد

هندریل شیشه‌ای

سخن آخر

نرده های شیشه ای گزینه ای امن، جذاب و بادوام برای بالکن ها، نرده های استخر، راه پله ها و غیره هستند. امروزه برخلاف گذشته همه پله ها صاف و مستقیم نیستند و پله های ساختمان های جدید و مدرن گرد است. طراحی، ساخت و نصب هندریل شیشه ای گرد نیاز به تخصص، مهارت و تجربه بالایی دارد. این کار را باید به متخصصانی بسپارید که سابقه و تجربه موفقی دارند. هنگام خرید جان پناه شیشه ای گرد از تترافرم محدودیتی در انتخاب نوع پایه و شیشه ندارید چرا که سال ها تجربه موفقی در تولید شیشه خمیده با هر ابعادی دارد. اگر قصد نصب نرده های شیشه ای در خانه خود را دارید، همین امروز با تترافرم تماس بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *