تبلیغات

تبلیغات

بهترین ماینر بیت کوین در ایران

miner-froshi

با توجه به محبوبیت بیت کوین در سراسر دنیا، صنعت استخراج نیز روز به روز توسعه می یابد. با توجه به رقابت پذیری فرآیند ماینینگ و سختی استخراج، معمولاً در فواصل زمانی چند ماهه دستگاه های جدید و کارآمدتری به بازار عرضه می شود و آرام آرام دستگاه های قدیمی از بین می رود زیرا با افزایش سختی شبکه دستگاه های با قدرت کمتر درآمد کمتری نیز خواهند داشت. به همین منظور در ادامه به بررسی چند نمونه از بهترین دستگاه های ماینر ایران میپردازیم.

مقدمه ای بر بهترین دستگاه ماینر بیت کوین در ایران

استقبال روزافزون از بیت کوین و سودآوری استخراج این ارز دیجیتال باعث رشد روز به روز صنعت استخراج بیت کوین شده است و همانطور که احتمالا می دانید دیگر نمی توان از رایانه های خانگی برای استخراج بیت کوین استفاده کرد و نیازمند سخت افزار خاصی به نام ماینر هستیم. با توجه به گسترش فعالیت ماینینگ در کشور و علاقه افراد ایرانی به این حوزه، سعی در بررسی بهترین ماینر های موجود در ایران در سال 2022 را مورد بررسی قرار دهیم که این بررسی شامل نوع دستگاه ماینر، قدرت پردازش، مصرف انرژی و دیگر مشخصات آن را شامل می شود.

به طور کلی مهمترین عوامل موثر بر سودآوری و بازگشت سرمایه دستگاه ماینر عبارت است از:

قدرت سخت‌افزاری دستگاه ماینر (هش ریت / نرخ هش): هرچه میزان قدرت پردازش دستگاه ماینر برای تولید هش بیشتر باشد، بیت‌کوین بیشتری استخراج می‌شود. مثال: Antminer S19 Pro قدرت پردازشی حدود 110 تراهش بر ثانیه (110TH/S) دارد.

مصرف انرژی دستگاه ماینر: هر چه یک دستگاه ماینر انرژی بیشتری بر حسب وات مصرف کند، هزینه برق برای ماینر بیشتر می شود. مثال: Antminer S19 Pro مصرف برق حدود 3250 وات (3250 وات) دارد.

قیمت سخت افزار دستگاه ماینر: مقدار پولی که برای خرید دستگاه ماینر پرداخت می شود، هر چه قیمت بالاتر باشد، ماینر برای بازگشت سرمایه خرید بیشتر باید کار کند، بنابراین زمان بازگشت سرمایه افزایش می یابد.

ماینر بیت کوین

در ادامه به بررسی چند دستگاه ماینر که دارای کیفیت بالا و هزینه مقرون به صرفه و همچنین درآمد متناسب می باشند می پردازیم.

دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M30S 92th

ماینر بیت کوین

ماینر M30s 92Th یکی از سخت افزارهای ماینینگ تولید شده توسط شرکت واتس ماینر است که در سال 2019 تولید و عرضه شد و قابلیت استخراج بیت کوین را دارا می باشد. حداکثر نرخ هش قابل استفاده برای استخراج 92 تراهش است. مصرف انرژی ماینر Whatsminer M30s 92Th  معادل 3404 وات مصرف می باشد و همچنین از طریق یک رابط Ethernet  به اینترنت جهانی متصل می شود. ابعاد فیزیکی آن 155*225*425 میلی متر و وزن آن 11500 گرم است. برای خنک کردن ماینر Whatsminer M30s 92Th از دو فن استفاده که یکی در ابتدا و دیگری در انتهای آن قرار دارد. از نظر تولید صدا، خروجی صدا 75 دسی بل است که در رطوبت 5-95 درصد این دستگاه ماینر قابل استفاده است.

همچنین بخوانید  مزایا و معایب خرید آنلاین (چه چیزهایی کمتر اینترنتی خرید می شوند؟)

 

دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M32 68Th

دستگاه ماینر M32 68Th یکی از دستگاه های ماینر تولیدی شرکت واتس ماینر Whatsminer می باشد که  در سال 2019 عرضه شد و قابلیت استخراج بیت کوین را دارد. حداکثر هشریتی که می توان جهت استخراج از آن بهره بگیریم 68 تراهش می باشد. دستگاه ماینر Whatsminer M32 68Th مصرف برق معادل 3312 وات را دارا می باشد و همچنین از طریق رابط Ethernet  به اینترنت جهانی متصل می گردد. از نظر فیزیکی نیز با ابعاد 240*155*390 میلیمتر و وزن 10500 گرم عرضه شده است. برای خنک کاری دستگاه ماینر Whatsminer M32 68Th، دو فن که یکی در ابتدا و دیگری در انتها قرار گذاشته شده است. از نظر تولید صدا نیز 72 دسی بل خروجی صدا دارد که در رطوبت 5 الی 95 درصد قابل به کار گیری می باشد.

 

دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M21s 58Th

دستگاه ماینر  M21s 58Th یکی از دستگاه های ماینر تولیدی شرکت واتس ماینر  Whatsminer می باشد که  در سال 2019 عرضه شد و قابلیت استخراج بیت کوین را دارد. حداکثر هشریتی که می توان جهت استخراج از آن بهره بگیریم 58 تراهش می باشد. دستگاه ماینر Whatsminer M21s 58Th مصرف برق معادل  3360وات را دارا می باشد و همچنین از طریق رابط Ethernet  به اینترنت جهانی متصل می گردد. از نظر فیزیکی نیز با ابعاد390*240*155 میلیمتر و وزن 12500 گرم عرضه شده است. برای خنک کاری دستگاه ماینر Whatsminer M21s 58Th، از دو فن استفاده شده است. از نظر تولید صدا نیز 75 دسی بل خروجی صدا دارد که در رطوبت 5 الی 95 درصد قابل به کار گیری می باشد.

 

دستگاه ماینر انت ماینر Antminer S17E 62TH

ماینر بیت کوین

دستگاه ماینر S17E 62TH یکی از دستگاه های ماینر تولیدی شرکت انت ماینر Antminer  می باشد که  در سال 2019 عرضه شد و قابلیت استخراج بیت کوین را دارد. حداکثر هشریتی که می توان جهت استخراج از آن بهره بگیریم 62 تراهش می باشد. دستگاه ماینر Antminer S17E 62TH مصرف برق معادل 2880 وات را دارا می باشد و همچنین از طریق رابط Ethernet  به اینترنت جهانی متصل می گردد. از نظر فیزیکی نیز با ابعاد 338 *304*175 میلیمتر و وزن 10500 گرم عرضه شده است. برای خنک کاری دستگاه ماینر Antminer S17E 62TH، چهار فن که دوتا در ابتدا و دوتای دیگر در انتها قرار گذاشته شده است. از نظر تولید صدا نیز 80 دسی بل خروجی صدا دارد که در رطوبت 5 الی 95 درصد قابل به کار گیری می باشد.

همچنین بخوانید  تخفیف استثتایی تور استانبول در لحظه آخر

 

نتیجه بررسی بهترین ماینر بیت کوین در ایران

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین ماینرهای قانونی در ایران پرداختیم که برای بررسی و خرید ماینر می توانید از وبسایت ایران ماین استفاده نمایید. همچنین در قسمت ماشین حساب ماینر وب سایت ایران ماین نیز می توانید جهت مشاهده قیمت ماینر، درآمد ماینر و قیمت برق مصرفی دستگاه ماینر مراجعه فرمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *