تبلیغات

تبلیغات

بهترین برنامه ادیت عکس حرفه ای برای آیفون و اندروید

edit-aks-herf1

اگر می‌خواهید کسب و کار خود را از طریق عکاسی و با تصاویر جذاب تبلیغ کنید باید توجه مشتریان خود را جلب کنید. اما انجام این کار کمی دشوار است چرا که در عصر رسانه‌های اجتماعی، تنوع و گسترگی محتوا خیلی زیاد است و در بین این همه محتوا و شبکه‌های اجتماعی، دیده شدن کار سختی است. خوشبختانه برای این کار، تعداد زیادی برنامه ادیت عکس حرفه ای وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد تصاویر زیبا و با کیفیت کمک کند تا با استفاده از امکانات ویژه آنها مثل فیلترها، به موفقیت نزدیک‌تر شوید. 49 درصد از بازاریابان و صاحبان کسب و کارها، محتوای بصری را برای استراتژی بازاریابی خود بسیار مهم ارزیابی می‌کنند. آیا می‌توانید از یک برنامه ادیت عکس حرفه ای که قابلیت‌های جذابی برای تولید محتوای بصری دارد، استفاده نکنید؟ در این مقاله فهرستی از برنامه‌های برتر ادیت عکس که رایگان هستند را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با توجه به نیازهای خود از آنها استفاده کنید.

برنامه ادیت عکس حرفه ای چیست؟

برنامه ادیت عکس، نرم افزاری است که برای ویرایش تصاویر در یک دستگاه تلفن همراه طراحی شده است. اما یک کسب و کار چگونه می‌تواند از این برنامه‌ها استفاده کند؟ به این ترتیب که شما با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید محتوای بصری عالی ایجاد کنید و محصولات خود را به صورت حرفه‌ای و به سادگی با استفاده از تلفن همراه خود به نمایش بگذارید. این نوع برنامه‌ها، طیف گسترده‌ای از امکانات متنوع، مانند برش، کنترل سرعت شاتر و افزودن فیلتر را در اختیار شما قرار می‌دهند. برنامه‌های دیگری هم وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا کلاژ ایجاد کنید یا از تنظیمات خودکار برنامه استفاده کنید. هنگامی که به دنبال بهبود هویت بصری کسب و کار خود هستید، می‌توانید کارهای زیادی را با برنامه‌های ادیت عکس انجام دهید. اگر قصد دارید قبل از اینکه به سراغ برنامه‌های ادیت عکس بروید، بتوانید با موبایل خود عکس‌های حرفه‌ای بگیرید، می‌توانید این آموزش فرادرس را مشاهده کنید:

بهترین برنامه های ادیت عکس رایگان برای آیفون و اندروید

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Snapseed

این برنامه برای ویرایش پیشرفته عکس در تلفن همراه بسیار مناسب است. Snapseed که توسط گوگل توسعه یافته است، با طیف وسیعی از ویژگی‌ها و رابط بصری مناسب، رقیب ویرایشگرهای عکسی است که برای دسکتاپ طراحی شده‌اند. درست همان‌طور که انتظار دارید، این برنامه ادیت عکس حرفه ای، فیلترهای متنوع و از پیش طراحی شده دارد که برخلاف اکثر برنامه‌ها، می‌توانید این فیلترها را ویرایش کنید و حتی فیلترهای خود را از ابتدا بسازید. همچنین تمامی ابزارهای دیگر مانند برش، صاف کردن، فریم‌ها، اضافه کردن متن و… را دارد و شارپ کردن تصاویر را بدون اینکه نقاط مزاحمی ایجاد کند، انجام خواهد داد.

Snapseed به شما این امکان را می‌دهد تا پس‌زمینه تصاویر را تار کنید و روی تصاویر بیشتر متمرکز شوید. این مورد برای عکاسان بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین یک ابزار “تنظیم انتخابی” وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا ناحیه خاصی از عکس خود را انتخاب کنید و اشباع رنگی، کنتراست و روشنایی آن محدوده را تنظیم کنید. علاوه بر همه اینها، تاریخچه ویرایش شما را ذخیره را ذخیره می‌کند، بنابراین می‌توانید ویرایش‌های قبلی خود را در هر زمانی اصلاح کنید.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه VSCO

این برنامه رایگان، فیلترهای جالبی دارد که بیشتر با همین ویژگی هم شناخته می‌شود. VSCO دارای مجموعه‌ای از فیلترهای جذاب است که عکس‌های شما طوری ادیت می‌کند که به نظر می‌رسد با یک دوربین آنالوگ گرفته شده‌اند. این فیلترهای نرم و ظریف در مقایسه با بسیاری از تنظیمات پیش‌فرض اینستاگرام، خیلی بهتر عمل می‌کنند و به عکس‌های شما زیبایی خاصی می‌بخشند. این فیلترها را می‌توانید به صورت یک نوار ساده در دسترس خود قرار دهید. البته، این برنامه تمام ابزارهای ویرایش استاندارد، مانند تنظیمات، برش، حاشیه‌ها و… را نیز دارد. اگر قصد دارید در عکس‌های خود، نور، کنتراست، شدت رنگ را تنظیم کنید، باز هم می‌توانید از VSCO استفاده کنید. پس از ادیت عکس، امکان اشتراک گذاری از طریق اینستاگرام، واتس اپ، پیامک هم وجود دارد.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Prisma Photo Editor

Prisma بهترین برنامه برای تبدیل عکس‌ها به نقاشی یا طرح‌های هنری است. این برنامه ادیت عکس از شبکه عصبی مصنوعی استفاده می‌کند و عکس‌ها را طوری نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد توسط پیکاسو (Picasso)، مونک (Munch) یا حتی سالوادور دالی (Salvador Dali) نقاشی شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم از این برنامه استفاده کنید شاید شما را شگفت زده کند. در مجموع، بیش از 500 فیلتر خلاقانه در این برنامه وجود دارد که می‌توانید از بین آنها هر موردی را که به کارتان می‌آید، انتخاب کنید. Prisma همچنین انجمن آنلاین هم دارد و شبیه به اینستاگرام پس از اتمام ویرایش، می‌توانید تصویر خود را در فید Prisma به اشتراک بگذارید و یا آن را مستقیماً در دستگاه خود ذخیره کنید. امکان اشتراک گذاری در هر شبکه اجتماعی و یا از طریق ایمیل و پیامک را نیز فراهم می‌کند.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Adobe Photoshop Express

فتوشاپ اکسپرس، بهترین برنامه برای انواع ادیت ها است. به عبارت بهتر، همه نوع ادیتی را می‌توانید توسط این برنامه انجام دهید. در واقع Photoshop Express، بسیاری از بهترین ابزارهای ادیت عکس فتوشاپ را برای شما در گوشی همراهتان فراهم کرده است. برای کار با این برنامه ادیت عکس حرفه ای، فقط کافی است یک عکس را از دستگاه خود و یا هر جای دیگری آپلود کنید یا یک عکس جدید با دوربین گوشی خود بگیرید و سپس ویرایش را شروع کنید. تمام ابزارهایی که انتظارش را دارید مثل برش، تصحیح قرمزی چشم، روشنایی، کنتراست، اشباع رنگی، فیلترها، حاشیه‌ها، در فتوشاپ اکسپرس وجود دارد. با این حال، بهترین بخش این برنامه، فیلترهای هوشمند آن است. این فیلترها مسائل رایج مانند دمای رنگ و مشکلات تنظیم نور را به صورت خودکار اصلاح می‌کنند.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Adobe Lightroom

این اپلیکیشن، یک برنامه ادیت عکس حرفه ای و برای حرفه‌ای‌ها است. معمولاً کسانی که می‌خواهند تنظیمات حرفه‌ای و سریع انجام دهند، از این برنامه استفاده می‌کنند. این برنامه مانند نسخه دسکتاپ خودش، دسترسی به ابزارهای ادیت حرفه‌ای مثل ویرایش در حال حرکت را ارائه می‌کند و حتی از فایل‌های RAW (فرمتی از تصاویر با کیفیت که در بین عکاسان محبوب است) هم پشتیبانی می‌کند. اگر در Adobe Creative Cloud اشتراک بگیرید، به ویژگی‌های ویژه‌ای نیز دسترسی خواهید داشت. یکی از این موارد شامل ویرایش انتخابی و Adobe Sensei که یک سیستم هوش مصنوعی است که به صورت خودکار تصاویر شما را بر اساس محتوای آنها برچسب گذاری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت تصویر ایده آل را پیدا کنید.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Collage Maker

این برنامه فقط برای ios در دسترس است و نسخه اندروید ندارد. اگر چه بسیاری از برنامه‌های ادیت عکس به شما امکان ایجاد کلاژهای ساده را می‌دهند (مانند Photoshop Express)، با این حال، Collage Maker مخصوص این کار است و با آن می‌توانید حرفه‌ای تر کار کنید. این برنامه هزاران طرح دارد و شما همیشه می‌توانید یک طرح ایده آل برای نیازهای خود پیدا کنید. طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و پس زمینه‌های جالب در این برنامه در دسترس هستند و علاوه بر اینها، می‌توانید به تصاویر خود متن اضافه کرده و فونت‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌ها را شخصی سازی کنید. Collage Maker همچنین ابزارهای اولیه ادیت عکس را هم دارد بنابراین برای ایجاد کلاژ عالی، نیازی نیست که همزمان از برنامه دیگری استفاده کنید.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Adobe Photoshop Fix

Photoshop Fix فقط برای اندروید در دسترس است و نسخه ios ندارد. فتوشاپ فیکس، بهترین برنامه برای ویرایش پرتره است ولی برای افزودن فیلتر یا افکت به عکس‌ها، مناسب نیست. همچنین می‌توانید از این برنامه برای رفع یا حذف جنبه‌های ناخواسته تصاویر استفاده کنید و هایلایت، سایه‌ها، رنگ‌ها و موارد دیگر را تنظیم کنید. هنگامی که یک تصویر پرتره آپلود می‌کنید، برنامه به طور خودکار هر یک از ویژگی‌های صورت سوژه را ثبت می‌کند. سپس می‌توانید اندازه، شکل و موقعیت آنها را برای ساختن یک تصویر عالی، هر طور که می‌خواهید تنظیم کنید. فراموش نکنید که اگر کاربر Creative Cloud هستید، می‌توانید پروژه‌های خود را مستقیماً در فتوشاپ و در کامپیوتر شخصی خود، برای ویرایش بیشتر به اشتراک بگذارید.

 

برنامه ادیت عکس

برنامه Visage

برنامه Visage، بهترین ابزار برای روتوش تصاویر سلفی است. هنگام گرفتن عکس سلفی، نگران جوش‌ها، پف زیر چشم یا دندان‌هایی که کاملاً سفید نیستند، نباشید چرا که Visage برای رفع همین موارد آماده و منتظر شماست. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به راحتی عکس‌های پرتره خود را روتوش کنید، روی کشیدن پوست به صورت ویژه کار کنید، شفافیت پوست را تنظیم کنید، دندان‌ها را سفید کنید، چشم‌ها را آرایش کنید و موارد دیگر. Visage همچنین شامل مجموعه‌ای از پس‌زمینه‌ها و افکت‌های جالب برای زیباتر کردن عکس‌های سلفی شماست.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Photoleap

این برنامه صرفاً برای ios در دسترس است و بهترین ابزار برای ادیت عکس‌های هنری است. یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های آن، امکان ترکیب عکس‌ها برای ایجاد افکت‌های جذاب و دراماتیک است. برنامه Photoleap، بسیاری از ویژگی‌های فتوشاپ مانند لایه‌ها را دارد و با استفاده از آن می‌توانید عناصر گرافیکی را هم به تصاویر خود اضافه کنید.

برنامه Instagram

اینستاگرام، چهارمین شبکه اجتماعی بزرگ جهان پس از فیسبوک، یوتیوب و واتس اپ است و تا سال 2022 بیش از 1.39 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته است. همان‌طور که می دانید، این پلتفرم بهترین برنامه برای اشتراک گذاری عکس و فیلم است اما تمام ابزارهای اولیه برای ادیت عکس که ممکن است به آن نیاز داشته باشید را هم دارد. از جمله این موارد می‌توان به فیلترها، جلوه‌ها، افزودن متن، برچسب‌ها و… اشاره کرد. با این حال، این برنامه ابزارهای دیگری را نیز برای کمک به افزایش دنبال کنندگان در اختیار شما قرار می‌دهد. به یاد داشته باشید که از هر برنامه‌ای که برای ادیت عکس‌های خود استفاده می‌کنید، در پایان می‌توانید همه آنها را در اینستاگرام خود آپلود کنید.

فهرست سایر برنامه های ادیت عکس در ادامه آمده است:

برنامه Foodie: بهترین برنامه برای ادیت عکس غذاها

برنامه Afterlight: برنامه ای همه کاره برای عکس های هنری

برنامه Canva: بهترین برنامه برای ادیت عکس های تبلیغاتی و تجاری

برنامه GoDaddy Studio: بهترین برنامه برای اضافه کردن متن به تصویر

برنامه Bazaart: بهترین برنامه برای جلوه های تصویری سورئال و هنری

برنامه ادیت عکس حرفه ای LD: بهترین برنامه برای ایجاد محتوای سینمایی

برنامه Focos: بهترین برنامه برای افزودن جلوه های واقعی

کلام آخر در مورد برنامه ادیت عکس حرفه ای

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، برنامه‌های حرفه‌ای زیادی برای ادیت عکس وجود دارند که می‌توانید با هر یک از آنها تصاویر جذابی برای خود بسازید و یا هویت بصری برند و کسب و کار خود را ارتقا دهید. اما قبل از هر چیز باید به این موضوع خوب فکر کنید که برای چه هدفی قصد دارید از این برنامه‌ها استفاده کنید. سپس برخی از برنامه‌های ادیت عکس را آزمایش کنید تا برنامه مناسب خود را پیدا کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای رسیدن به نتایج مناسب، بهتر است فقط به یک یا دو برنامه ادیت عکس حرفه ای، بسنده کنید و در آنها مهارت بالایی کسب کنید و نیاز نیست در همه برنامه به سطح متوسطی برسید.

برای یک عکاس، ویرایش تصویر بسیار مهم است به این دلیل که می‌تواند یک عکس معمولی را به عکسی خارق‌العاده تبدیل کند. داشتن این مهارت بسیار ارزشمند است چرا که با استفاده از این مهارت شما قادر خواهید بود، به کسب و کار خود رونق ببخشید و هویت بصری برند خود را بهبود دهید، بهتر دیده شوید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، اگر عکاس هستید، از سایر عکاسان متمایز شوید و یا از تصاویر شخصی خود، آلبومی خاطره انگیز بسازید. بنابراین چه حرفه‌ای باشید و چه فقط به عکاسی علاقه داشته باشید، کاری که بعد از فشردن دکمه شاتر انجام می‌دهید اهمیت زیادی دارد. برای یادگیری مهارت‌های تدوین فیلم و ادیت عکس، می‌توانید از مجموعه آموزش‌های فرادرس که در این موضوع منتشر شده است، استفاده نمایید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *