تبلیغات

تبلیغات

معرفی کانال های تبلیغاتی پر بازده برای کسب و کارها

cannel-porbazde

تلگرام امروزه محبوب‌ترین پیام رسان است و از نظر دفعات دانلود، در بین 5 اپلیکیشن برتر، قرار دارد. رابط کاربری ساده، کاربرپسند بودن، امکانات جذاب، امنیت مناسب برای حفاظت از داده، از ویژگی‌های بارز تلگرام است که باعث محبوبیت آن شده است. لازم به ذکر است که تلگرام یک برنامه پیام رسان مبتنی بر فضای ابری است که در هر دستگاهی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت و کامپیوتر قابل نصب و راه اندازی است. این برنامه سریع، امن و رایگان است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌های متنی، عکس، ویدئو و فایل با هر حجمی را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید در تلگرام، گروه‌ها و کانال‌هایی را برای تعامل بهتر با مخاطبان خود ایجاد کنید. اما چطور می‌توان در کانال های تبلیغاتی پر بازده، تبلیغات یا بازاریابی انجام داد و این عمل برای کسب و کار ما چه فوایدی دارد؟ چرا باید از بازاریابی تلگرام برای کسب و کار خود استفاده کرد؟ به بیان ساده می‌توان گفت که با استفاده از تلگرام، قطعاً می‌توانید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید و در پی آن، برند، محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید تا در نهایت فروش خود را افزایش دهید. در حال حاضر مخاطبان تلگرام به بیش از 700 میلیون کاربر فعال افزایش یافته است. محبوبیت روزافزون این برنامه به بازاریابان این اجازه را می‌دهد تا از مزایای تلگرام که در ادامه آمده است، بهره‌مند شوند

 

کانال های تبلیغاتی

مزایای تلگرام

1. به بازاریابان اجازه می دهد تا از طریق کانال های تبلیغاتی پربازده، مخاطبان را در جریان امور کسب و کار خود قرار دهند:

شما می توانید به سادگی یک کانال عمومی یا خصوصی ایجاد کنید و از مشتریان خود دعوت کنید به آن بپیوندند. به وسیله این کانال ها، عکس ها و ویدیوهای بیشتری از محصولات خود به اشتراک بگذارید، تاریخچه برند خود را به مشترکین بگویید، تیم خود را معرفی کنید و مشتریان را از محصولات جدید و پیشنهادات جذاب مطلع کنید.

2. به بازاریابان کمک می کند تا با مشتریان خود بهتر ارتباط برقرار کنند:

شما در گروه های تلگرام می توانید به طور مستقیم با مشتریان خود در تعامل باشید. گروه تلگرام، محلی برای چت و گفتگو با سایر اعضا است که در آن می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل داشته باشید. با ایجاد گروه، می توانید به مشتریان وفادار خود اجازه دهید تا در مورد محصولات و خدمات شما نظر، انتقاد یا پیشنهاد ارائه کنند که این موضوع، به سرنخ های جدید برای شما تبدیل خواهد شد. پس فراموش نکنید که گروه های تلگرام، فرصتی عالی برای ایجاد یک تالار گفتگو خواهد بود.

3. به کسب و کارها اجازه می دهد که 24 ساعته از مشتریان خود پشتیبانی کنند:

اینجاست که چت بات ها وارد عمل می شوند. چت بات یک دستیار آنلاین است که می توانید از آن برای ساده کردن کارهای روزمره استفاده کنید. پاسخگویی به پرسش‌های متداول، رسیدگی به سفارش‌ها و مشاوره با مشتریان را به چت‌بات‌هایی که 24 ساعته در دسترس هستند، واگذار کنید. به این ترتیب، تیم پشتیبانی شما وقت بیشتری خواهد داشت و می تواند روی مسائل پیچیده تری کار کند. یک ربات چت ایجاد کنید و پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی مشخص که توسط کاربر وارد خواهد شد (به عنوان مثال، “تحویل”، “قیمت” یا “بازپرداخت”)، سناریو پاسخ های خودکار را برای ارسال پیام ایجاد کنید.

4. به کسب و کارها اجازه می دهد تا مخاطبان خود را به سایت هدایت کنند:

لینک صفحات مختلف از سایت خود را به اشتراک بگذارید و از مشتریان دعوت کنید تا از سایت شما بازدید کنند. به این ترتیب، ترافیک ورودی به سایت را هم افزایش خواهید داد.

5. تعامل با کاربران را افزایش می دهد:

با نظرسنجی هایی که در تلگرام وجود دارد، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. یک نظرسنجی چند گزینه ای، ایجاد کنید تا نظر مشتریان در مورد محصول یا خدمات خود را بدانید. همچنین می توانید آزمون یا کوئیزی طراحی کنید که در آن اطلاعات و نظرات مخاطبان خود را راجع به جشنواره های فروش یا محصولات یدانید. قبل از اینکه نحوه استفاده از این موارد را در استراتژی بازاریابی بررسی کنیم، برای آشنایی بیشتر و یادگیری مهارت های بازاریابی و تبلیغات، به آموزش های فرادرس مراجعه کنید:

استراتژی بازاریابی در تلگرام

 

کانال های تبلیغاتی

هدف خود را تعیین کنید

توسعه هر استراتژی با ایجاد یک هدف شروع می شود. هدف شما، ابزارهای مورد نیاز، قالب های محتوایی و KPI ها را برای شما مشخص می کند. با تلگرام می توانید اهداف زیر را دنبال کنید:

  • هدایت ترافیک به سمت سایت
  • افزایش تعامل مشتری
  • ایجاد روابط قابل اعتماد با مخاطبان خود
  • خودکار کردن امور روزمره
  • حمایت از مشتریان
  • افزایش فروش

به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتریان فعلی و در عین حال افزایش فروش است، می توانید یک کانال خصوصی برای وفادارترین مشتریان خود ایجاد کنید. به آنها اجازه دهید اولین کسانی باشند که از حراج های آتی مطلع می شوند. یک طرح تخفیف ویژه بگذارید تا به آنها اجازه دهید کالاهای مورد نظر را با تخفیف بیشتری دریافت کنند و … .

یک اکانت تلگرام بسازید

حالا که اهداف خود را مشخص کردید، زمان شروع فرا رسیده است. 3 گزینه پیش روی شماست: گروه، کانال و ربات چت.

گروه (Group)

گروه تلگرامی یک صفحه چت است که می توانید افراد زیادی (تا 200 هزار عضو) را به آن اضافه کنید. هر یک از اعضا می توانند پیام، عکس، فیلم و فایل های صوتی خود را در گروه ارسال کنند. گروه های تلگرام می توانند عمومی یا خصوصی باشند که اگر عمومی باشد، هر کاربری می‌تواند آن را در جستجو پیدا کند، عضو گروه شود و پیام های قبلی آن را مشاهده کند اما اگر خصوصی باشد، افراد فقط در صورتی می توانند به آن بپیوندند که آنها را به صورت دستی یا با کمک لینک دعوت، اضافه کنید.

 

کانال های تبلیغاتی

کانال (Channel)

کانال های تلگرامی برای انتشار پیام و نمایش به تعداد زیادی از کاربران ایجاد می شود. کانال ها هیچ محدودیتی در مورد تعداد اعضا ندارند. تفاوت گروه و کانال در چند مورد خلاصه می شود که عبارتند از: در یک کانال فقط ادمین های آن می توانند پست یا پیامی منتشر کنند. همه ی اعضا از پستهای جدید مطلع می شوند. اعضای کانال نمی توانند به اکانت یکدیگر دسترسی داشته باشند و فقط مالک و مدیران کانال می توانند اعضا را ببینند.

 

کانال های تبلیغاتی

ربات چت (Chatbot)

اگر کسب و کار شما به سرعت توسعه پیدا کند، روزانه صدها مشتری با تیم پشتیبانی شما ارتباط برقرار می کنند. در این حالت حتما به یک چت بات نیاز دارید. چت بات به عنوان یک دستیار مجازی و بر اساس یک سناریوی از پیش طراحی شده، مخاطبان شما را راهنمایی می کند. این ربات‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری را درباره برند شما به کاربران ارائه دهند، کاتالوگ‌ها و قیمت ها را به اشتراک بگذارند، به پرسش‌های متداول پاسخ دهند و کارهای روزمره را به صورت خودکار انجام دهند. یک ربات چت به این شکل کار می کند که ابتدا شما باید لیستی از سوالات یا دستوراتی را که کاربران می توانند وارد کنند ایجاد کرده و پاسخ آنها را هم تعیین کنید. پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی توسط کاربر، روندی از پاسخ های خودکار به مخاطب نمایش داده می شود. بنابراین چت بات طبق سناریوی شما با مشتری ارتباط برقرار می کند.

اکانت تلگرام خود را تبلیغ کنید

در ادامه به چند روش موثر برای تبلیغ اکانت تلگرام می پردازیم:

1. شبکه های اجتماعی: امروزه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای گرفتن سرنخ ها هستند. ممکن است در حال حاضر اگر هزاران دنبال کننده در فیسبوک، اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین دارید، این فرصت را از دست ندهید و اجازه دهید عضو تلگرام شما شوند. یک لینک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید یا یک پیشنهاد انحصاری برای کسانی که به کانال یا گروه تلگرام شما می پیوندند هدیه دهید.

2. تبادل و رشد متقابل: به دنبال اکانت های  معروف و محبوب و همچنین کانال های تبلیغاتی پر بازده در تلگرام بگردید و با آنها همکاری کنید. به عنوان مثال، اگر یک آژانس گردشگری هستید، از یک مسافر معروف یا بلاگر بخواهید که آژانس شما را تبلیغ کند، یا اگر لازمی برای عمل های زیبایی می فروشید، با متخصصان برتر منطقه خود همکاری کنید.

3. تبلیغات گسترده: با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی می توانید اکانت تلگرام خود را ارتقا دهید. یک پیشنهاد جذاب و وسوسه کننده آماده کنید و مخاطبان ویژه ای را هدف قرار دهید. به خاطر داشته باشید که این روش می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که اگر کاربران به اکانت شما بپیوندند، فرصتی برای بازگرداندن سرمایه‌های خود خواهید داشت.

4. گروه ها: گروه های تلگرام چت هایی هستند که توسط افراد برای بحث در مورد یک موضوع مشترک ایجاد می شوند. به دنبال چنین گروه هایی بگردید و اکانت خود را در آنجا تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید که موضوع اکانت شما باید با محتوای گروه مطابقت داشته باشد.

5. وبسایت: سایت یکی از بهترین مکان ها برای شروع تبلیغات است. از صفحات پربازدید یا صفحه فرود (لندینگ) محصولات استفاده کنید تا اکانت تلگرام خود را به بازدیدکنندگان سایت معرفی کنید. شما باید در کاربران خود، انگیزه ای برای پیوستن به تلگرام ایجاد کنید. در غیر این صورت آنها هیچ دلیلی برای پیوستن به تلگرام شما پیدا نخواهند کرد. برای مثال اگر کانال دارید، آنها را تشویق کنید تا برای منحصر به فردترین پیشنهادها عضو کانال شما شوند.

با توجه به روش های ذکر شده، بهترین روش تبلیغات را برای کسب و کار خود انتخاب کنید یا برای کارایی بهتر، ترکیبی از این روش ها را ایجاد کنید.

مزایای تبلیغات در کانال های تبلیغاتی پربازده

 

کانال های تبلیغاتی

تبلیغات در کانال های تلگرام برای چه اهدافی مناسب خواهد بود؟

1. برقراری ارتباط با مخاطبان هدف

زمانی که تعداد قابل توجهی از مخاطبان و یا مشتریان، برند و کسب و کار شما را دنبال می کنند، می‌توانید مخاطبان هدف خود را بشناسید و تبلیغات را هدفمند و هوشمند انجام دهید همچنین ترافیک به دست آمده را به سمت سایت خود نیز هدایت کنید.

2. افزایش آگاهی و شناخت نسبت به برند

کانال های تبلیغاتی پربازده، به شما این امکان را می دهند که برند خود را به جامعه بزرگی از افراد نشان دهید و آنها را نسبت به مزایا و خدماتی که ارائه می کنید آگاه سازید تا خرید یا سفارشی انجام دهند و به مشتری بالفعل شما تبدیل شوند.

3. انتشار محتوا به صورت یکپارچه و همزمان در تلگرام

کانال های تبلیغاتی پر بازده، به شما این امکان را می دهند که اطلاعات لازم و ضروری در مورد کسب و کار خود را به مخاطبان گسترده تری نمایش دهید. این روش نسبت به پیامک، ایمیل و سایر شبکه های اجتماعی، بازدید بیشتری دارد و بیشتر در معرض دید خواهید بود.

روش هایی برای تبلیغات موفق در تلگرام

 

کانال های تبلیغاتی

1. انتشار با برنامه و منظم محتوای یکتا

انتشار محتوای انحصاری که در مورد موضوع کسب و کار و برند شما باشد، بسیار مهم است. چنین محتوایی به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی کاربران، برتر باشید و به سمت سایت یا کانال خود ورودی جذب کنید و همچنین آنها را با خدمات و محصولات خود بیشتر آشنا کنید. در نهایت اعتماد و وفاداری مخاطبان را جلب می‌کنید و به راحتی در استراتژی تبلیغاتی قرار خواهید گرفت. تعداد پست‌ها هم یکی از فاکتور مهم است که باید رعایت کنید چرا که نباید مخاطب را با تعداد پست‌های زیاد خسته کنید و در عین حال تعداد پست‌ها باید طوری باشد که در میان کانال‌هایی که نرخ انتشار بالاتری دارند، نادیده گرفته نشوید.

2. برگزاری مسابقات با اهدای جوایز

مسابقات به شما این امکان را می دهد که بازدیدها و ترافیک کانال را با حداقل هزینه افزایش دهید. توجه کنید که جایزه حتما لازم نیست مادی باشد. حتی یک کاتالوگ یا راهنمای استفاده از محصولات هم می تواند به عنوان هدیه در نظر گرفته شود.

3. تبلیغات توسط بلاگرها و اینفلوئنسرها

این مورد روشی موثر برای جذب مخاطبان جدید و افزایش آگاهی نسبت به برند شماست. وبلاگ نویسان معمولاً مستقیماً تبلیغ نمی کنند، بلکه از استوری های شخصی برای ارسال مطالب استفاده می کنند. بنابراین تبلیغات آنها مانند یک توصیه شخصی صادقانه به نظر می رسد. تبلیغات در کانال های تبلیغاتی پربازده هم به این امر کمک خواهد کرد.

4. تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی

اگر صفحات برندی در شبکه‌های اجتماعی دارید، می‌توانید با کمک آنها و به صورت دوره‌ای، کانال و گروه‌های تلگرام را تبلیغ کنید. به عنوان مثال می‌توانید در یک پست فیسبوک یا در صفحه اینستاگرام، لینک کانال، چت یا گروه تلگرامی خود را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب می‌توانید مخاطبان وفادار را به سمت کانال خود جذب کنید. اما مهم است که این مدل پست‌ها را در پلتفرم‌های مختلف، خیلی زیاد تکرار نکنید. بلکه مطالب منحصر به فردی را در هر یک از شبکه‌ها منتشر کنید تا مخاطبان علاقه‌مند شوند شما را در همه جا دنبال کنند.

کلام آخر در مورد کانال های تبلیغاتی پر بازده

برای حفظ فعالیت خود در کانال که در راستای علاقه مخاطبان هم باشد، برگزاری مسابقات و سایر فعالیت های تعاملی را باید طبق برنامه ای منظم و مستمر پیگیری کنید. ایجاد تقویم محتوایی، تهیه مطالب خلاقانه و انتخاب بلاگرهای مناسب برای همکاری، مستلزم این است که تجزیه و تحلیل دقیقی از رقبای خود داشته باشید و سایر پارامترهای بازاریابی را هم به درستی بررسی کنید. مجموعه آموزش های فرادرس در زمینه بازاریابی و تبلیغات، شما را در انجام تبلیغات مؤثر، برندسازی، شناخت استراتژی های مارکتینگ و استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان، کمک می کند. برای مشاهده فهرست کامل این آموزش ها به فرادرس مراجعه کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *