تبلیغات

تبلیغات

نگهداری از نهال های زردآلو و آلو در چهار فصل سال!

zardalo

آیا به تازگی نهال های زردآلو و آلو را خریده اید و در باغ کاشته اید؟ آیا قصد خرید نهال زردآلو و آلو از بهترین ارقام را دارید و نمی دانید بهترین فصل کاشت آنها در باغ چه زمانی است؟ آیا یک باغدار مبتدی هستید و می خواهید به تازگی کار خود را شروع کنید؟ به این ترتیب، در جای درستی قرار گرفته اید!

نهال های زردآلو و آلو را باید در فصل مناسب بخرید و بکارید؛ چیزی جز این باشد، نهال ها به خوبی رشد نمی کنند و میوه های مرغوب تولید نخواهند کرد. مرحله اول آن است که نهال ها را در زمان مناسب بخرید. در مراحل بعدی باید از آنها به درستی مراقبت کنید. نهال های تازه کاشته شده، جوان و شکننده هستند و در هر فصل به سرعت آسیب می بینند. بیایید با همدیگر درباره روش های نگهداری از نهال های زردآلو و آلو در 4 فصل سال صحبت کنیم.

نحوه مراقبت از درختان زردآلو و آلو در پاییز و زمستان

بهترین زمان برای هرس درخت زردآلو و آلو چه زمانی است؟ پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند، اما بستگی به نوع ارقام درختان این میوه ها دارد! برای برخی از شرایط آب و هوایی، هرس در زمستان، بهترین گزینه است، اما برای آب و هوای مرطوب و بارانی، در واقع بهترین کار، هرس در تابستان است!! به همین سادگی!

نحوه مراقبت از درختان زردآلو و آلو در پاییز و زمستان، برای افزایش طول عمر باغ و برداشت میوه ها، بسیار اهمیت دارد. روش های مراقبت از درختان میوه در این دو فصل سال، شاید متفاوت به نظر برسد اما اقداماتی که در هر فصل انجام می دهید، مهم هستند. اطلاعات لازم را هنگام خرید نهال آلو و یا زردآلو و هر نهال دیگر میوه کسب کنید.

چرخه فصلی رشد درختان زردآلو و آلو

نهال های زردآلو

اگر می خواهید بدانید که بهترین زمان کاشت نهال های زردآلو و آلو چه موقع است یا باید درختان بالغ را در چه فصلی هرس کنید، لازم است بدانید که تغییرات شرایط اقلیمی در منطقه شما چطور رخ می دهد.  مراقبت از درختان میوه در طول دوره های فصلی، بسیار متفاوت به نظر می رسد، و البته هرس درختان در زمستان ممکن است بهترین راه حل نباشد (مخصوصا در آب و هوای بارانی).

درختان زردآلو و آلو نیز همانند سایر درختان میوه در فصل پاییز، برخلاف فصل زمستان، در بخش کاملاً متفاوتی از چرخه فصل رشد خود قرار دارند.

  • چرخه فصلی درختان در پاییز
همچنین بخوانید  قیمت تور مشهد با قطار فدک از تهران چقدر است؟

در پاییز، درختان باغ برای ماه های زمستان آماده می شوند. آنها بسیاری از فرآیندهای متابولیکی خود را به اصطلاح، خاموش می کنند تا بتوانند انرژی کافی را که محدودتر است، ذخیره نمایند. درختان در هر سال، مقدار محدودی انرژی دارند. انرژی آنها توسط سیستم ریشه و مقدار نور خورشیدی که دریافت می کنند، تثبیت می شود. بنابراین آنها باید انرژی را برای رشد، در بهترین دوره زندگی خود، ذخیره کنند.

در پاییز درختان زردآلو و آلو، انرژی خود را به ریشه ها برمی گردانند. شیره، از شاخه‌ها بیرون می‌آید، به سمت برگ‌ها می‌رود. درختان بر خلاف فصل زمستان، تمام انرژی را به سیستم ریشه می رسانند.

  • چرخه فصلی درختان در زمستان

در طول زمستان، درختان زردآلو و آلو به خواب می روند. این یک فرآیند کاملاً حیاتی برای مراقبت از درختان میوه است. خواب زمستانی به درخت اجازه می دهد تا مواد قندی و سیستم های هورمونی خود را مدیریت و بازیابی کند. اگر درختان زردآلو و آلو، خواب کافی نداشته باشند، رایج ترین اتفاقی که می افتد این است که گلدهی انجام نمی شود. بنابراین هیچ میوه ای به بار نمی نشیند.

فرآیند به خواب رفتن یک درخت میوه، به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. اگر نهال گلدانی زردآلو و آلو را خریده اید و هنوز در باغ نکاشته اید، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا نهال ها را به داشتن یک دوره خواب زمستانی عالی تشویق کنید این است که آن را در طولانی مدت، در جای گرم قرار ندهید.

با توجه به این عوامل، بهترین زمان برای خرید نهال زردآلو و آلو، اوایل فصل پاییز است؛ یعنی زمانی که آنها برای خواب زمستانی آماده می شوند و در حال ذخیره سازی انرژی خود هستند.

  • چرخه فصلی درختان در بهار

نهال های زردآلو

در فصل بهار، یعنی زمانی که شما نهال های زردآلو و آلو را در باغ کاشته اید، آبیاری کرده اید و پوشش مناسب را روی خاک اعمال نموده اید، زمان آن رسیده که شاهد شکوفه های زردآلو و آلو روی درخت باشید. در بهار، درختان جوانه می زنند و گل می دهند. از این منظره زیبا لذت ببرید؛ چرا که به زودی این شکوفه های جذاب، به میوه تبدیل خواهند شد.

  • چرخه فصلی درختان در تابستان

اگر باغ زردآلو و آلو در منطقه ای با زمستان های شدید و سرد و سخت دارید، مهم ترین مسئله برای شما، سرمای هوا است. اگر بارندگی اتفاق نیوفتد، خشکی هوا را نیز به دنبال خواهید داشت. در این شرایط، هرس کردن درختان، ایده خوبی است؛ چون محیط باغ به اندازه کافی مرطوب نیست و قارچ ها و باکتری ها روی درختان رشد نمی کنند. این مناطق، تابستان های مرطوب تری دارند، پس هرس کردن در تابستان ایده خوبی نیست.

همچنین بخوانید  چگونه درختان سیب سریعتر میوه دهی خود را آغاز کنند؟

بهترین زمان برای خرید نهال زردآلو و آلو و کاشت آن

نهال های زردآلو

جزئیات زیادی درباره خرید نهال زردآلو و آلو ارائه شده است، اما طبق این گفته ها می توانید حدس بزنید که بهترین زمان برای خرید این نهال ها، درست موقعی است که گیاه در خواب به سر می برد. بنابر ارقام نهال ها، خواب می تواند در فصل زمستان یا تابستان اتفاق بیوفتد. زمانی که خاک باغ، رطوبت زیادی دارد، نهال ها را در زمین نکارید؛ چون خاک، فشرده است و تهویه خوبی ندارد؛ در نتیجه، ریشه نهال ها خفه می شود. ریشه ها باید قادر به تبادل اکسیژن باشند.

خرید نهال زردآلو و آلو به قیمت عمده فروشی از نهالستان

اکنون می دانید که چه زمانی باید برای خرید نهال زردآلو و آلو اقدام کنید و چه کارهایی برای مراقبت از نهال ها به عمل بیاورید. پس در این بخش، شما را با نهالستان پالیز آشنا می کنیم. این نهالستان، یک تولید کننده معتبر در ایران است و انواع ارقام نهال میوه، نهال بادام و نهال گردو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می دهد. شما می توانید بهترین رقم های نهال زردآلو و آلو را با ضمانت و گواهی سلامت از این نهالستان بخرید. همین حالا با این نهالستان تماس بگیرید و سفارش خود را برای فصل پاییز ثبت کنید.

برای خرید عمده نهال آلو و زردآلو شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/ مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *